Terug komend op de planken.
x_spekkie_x schreef:Je plaatst die nieuwe planken gewoon over de oude? Waren de oude niet meer te redden en kon je die niet eerst weghalen? #bouwnoob
De planken waren goed en te redden echter de planken van het balkon en de dakkapel echt niet meer. Dan kun je wat verschillende keuzes maken. Wij wouden op het balkon de gekozen planken hebben en zoals nu boven is gedaan in verschillende maten. Dit doen we ook aan de zijkant van het huis in de technische ruimte. Tja en zo dicht op elkaar (lees balkon en punt) dan willen we het toch "af" maken. Dus vandaar gekozen voor nieuwe planken er over heen. Het weg halen had gekund maar was niet nodig het was niet rot, vandaar er overheen.
Aankomende week een af plaatje want zaterdag gaan we weer planken doen.
Wat we onder tussen hebben gedaan. De planken van het balkon verwijderd, de stijlen geslepen en opnieuw gelast (hij was scheef)

De stapmolen bleef een onkruid drama, hij wordt door onze mensen niet voldoende gebruikt. Geen probleem maar de eerste renovatie stap gemaakt > de ronde hebben we gevuld met stenen.

Nu nieuw draad gespannen, ijzer draadje nog en klaar.
Waar vroeger paddocks zaten (4 stuks hebben we verwijderd) en is nu ons grasveldje aan het worden.

Nog niet zuiver gras maar ala

Uiteraard meer opruimen, jeetje die schuren man man.

Op de helft dacht ik oliebol geen foto gemaakt.

En nu

En ondertussen groeit er van alles. Dat moet kort dus ook dat nog.

Haha overal nu bezig maar uiteindelijk komt het vast goed. Soms trek ik me even terug. Zoals vandaag, even weer binnen iets doen. De gaatjes in de bakken gevuld met hout vuller en die kunnen van de week in de verf.

Nou we gaan weer verder haha tot de volgende keer.