Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:18

Tja als je al hout, zwart metaal én betonlook hebt blijft er weinig over wat wel past maar niet matchy wordt :)
Doe eens gek en verf een oude houten kist in de kleur van een accessoire :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:52

DubbelDun schreef:
Tja als je al hout, zwart metaal én betonlook hebt blijft er weinig over wat wel past maar niet matchy wordt :)
Doe eens gek en verf een oude houten kist in de kleur van een accessoire :)

Dat denk ik dus ook, je hebt dan altijd wel iets wat terugkomt. Ik vind het juist wel evenwicht hebben dat onze eettafel (licht hout, rond) een stalen poot heeft en dat dat zwart terug komt in die salontafeltjes maar dan juist in een totaal andere vorm en met ander blad. Ons aanrechtblad (open keuken) is ook betonlook en tussen die salontafels en de keuken staat dan weer die houten tafel. Ook onze televisiekast en dressoir zijn licht hout, maar dan zonder staal. Dan matcht het wel, maar niet te gemaakt.

Ik ben trouwens wel verliefd op een ander dressoir, maar die heeft dan weer heel subtiel stalen pootjes. Ons huidige dressoir is echt goedkoop seriespul en deze is massief eiken. De laden zitten allemaal hoog en dat vind ik erg prettig. Je kan het op kleur laten maken en ook dingen aanpassen, ik denk er zelfs over om alleen maar laden te laten maken. Ben gek op laden :-)

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:59

Ik zeg niet dat ik geen hout of betonlook wil, maar dan niet weer met die zwart metalen pootjes. Ik ga nog wel even rondneuzen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:05

Als je alleen hout wilt dan is er keus genoeg :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:07

@MoniqueT: mooi meubel. Alleen laden zou ik niet doen óf je moet nog één rij van dezelfde hoogte als de bovenste en één rij met de dubbele hoogte doen. Want ik zit altijd met wat hogere dingen die niet in een laatje passen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:19

MoniqueT alleen laden maakt hem wel drukker.

Heeft iemand ervaring met de meubelen van Lidl? Ik vind dit best een leuk setje

Afbeelding

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:40

Wat een leuk topic! Wij zijn momenteel een nieuwe woning aan het bouwen en kunnen bijna gaan verven en inrichten. Heeft iemand toevallig een ruimte met de kleur Oldtimer Rally? Ik vind die kleur heel erg mooi. Ik weet alleen nog niet zo goed met welke kleuren ik die kan combineren. En dan bedoel ik met name de andere wanden. Wit vind ik namelijk zo saai, en dat zie ik vooral op voorbeeldfoto's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:45

@F_Orumster: voor dat geld kun je natuurlijk niet zoveel verwachten.

Ik denk niet dat alleen laden de kast drukker maken, want het is greeploos.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:49

__elise__ schreef:
Wat een leuk topic! Wij zijn momenteel een nieuwe woning aan het bouwen en kunnen bijna gaan verven en inrichten. Heeft iemand toevallig een ruimte met de kleur Oldtimer Rally? Ik vind die kleur heel erg mooi. Ik weet alleen nog niet zo goed met welke kleuren ik die kan combineren. En dan bedoel ik met name de andere wanden. Wit vind ik namelijk zo saai, en dat zie ik vooral op voorbeeldfoto's.

Even op mijn berichten selecteren.
Ik heb Oldtimer Rally, maar hij is niet te fotograferen :')
Gecombineerd met Ral9010, beide kleuren zijn elke dag anders, afhankelijk van het weer.

Ik weet niet wat voor andere kleur dat wit je in gedachten hebt, maar hou er rekening mee dat veel grijs tinten kil zijn, wat de OR mogelijk ook kil maakt.

Edit: Ik bedenk me net dat dat het oude topic is geweest :')

Afbeelding

Afbeelding

Plafond is dus ook 9010 geschilderd :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:03

Oh, hij lijkt op de foto heel erg blauw. Is dat in het echt ook zo? Ik wil eigenlijk wel meer naar groen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:06

Nope, dat zeg ik... hij is niet te fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:15

Oh ja, nu zie ik het beter. Welke kleur heb je op de andere wand op de linkerkant van de eerste foto?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:34

DubbelDun schreef:
@F_Orumster: voor dat geld kun je natuurlijk niet zoveel verwachten.

Ik denk niet dat alleen laden de kast drukker maken, want het is greeploos.

Nee, dat dacht ik ook een beetje. En ongezien meubels kopen lijkt me ook niet zo'n goed idee.

Het is wel greeploos maar meer laden geeft meer naden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:47

Martine_R schreef:
Ik zeg niet dat ik geen hout of betonlook wil, maar dan niet weer met die zwart metalen pootjes. Ik ga nog wel even rondneuzen.

En een mix van verschillende tafeltjes? Ik wissel het af, heb nu bijvoorbeeld dit staan.

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:49

Mooie kleur Oldtimer Rally!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:08

__elise__ schreef:
Oh ja, nu zie ik het beter. Welke kleur heb je op de andere wand op de linkerkant van de eerste foto?

Ral9010 :)

Het is zó afhankelijk van de lichtinval... Wel heel erg leuk moet ik zeggen, ik kom elke dag weer in een nieuwe woonkamer :D
Was erg bang dat de Oldtimer Rally tegen zou vallen of vervelen, maar nog géén dag!

Ik denk dat wanneer je een andere kleur dat wit neemt, het snel te donker wordt. Let wel, ik heb een doorzonwoning, de zon komt op aan de voorkant en gaat onder aan de achterkant. En zoals je kan zien heb ik veel ramen, dus veel daglicht. Op de eerste foto lijkt het heel gaaf, oldtimer rally en taupe. Maar ik zou je echt adviseren om de combinatiekleur licht te houden. Het zorgt voor contrast. Ga je voor wat je op de eerste foto ziet maar dan echt, dan heb je op bewolkte dagen echt de hele dag verlichting aan in huis. Want die foto is genomen op een bewolkte dag.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:30

Ah, dan vertekent het echt heel erg. Het lijkt veel donkerder dan 9010. Bedankt, zo heb ik wel een beter beeld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:45

Janine, ik vind die Oldtimer Rally echt geweldig! Wij zijn inmiddels in Nederland aangekomen en volgende week moet hier dus een nieuwe kleur op de muur waar nu een soort taupe op zit, volgens mij Leem van Histor.

Ik ga zeker die Oldtimer Rally meenemen in de vergelijkingen!

Net bij onze vaste meubelzaak geweest en die kan dat dressoir niet leveren, dus ga ik zeker kijken in de winkel van die site. Ongezien kopen doen we sowieso niet. De kast staat hier wel op een hele rustige plek, dus laden is niet zo´n heel groot probleem, maar ik wil absoluut geen grepen. Het is inderdaad wel zo dat je op moet letten met wat er in past, maar aan de andere kant, vind ik het wel stukken handiger!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:54

Bedankt Monique, krijg er ook eigenlijk alleen maar positieve reacties op!

Misschien nog wel een toevoeging, ik heb zijdeglans. Geen idee hoe de matte versie uitvalt, mogelijk een stuk donkerder en minder kleurverschil op lichtinval?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:17

Tja, dat kan ook een verschil maken. Ik denk dat hier wel mat op gaat, niet over nagedacht eigenlijk, maar we hebben alles mat.

Het gaat dus om deze muur (foto een paar weken terug al eens geplaatst). Linksboven zoals het nu is, linksonder het idee van hoe ik het ongeveer wil. Ha, daar staat meteen ook het dressoir op wat ik wil vervangen. Als iemand het wil hebben ... ik moet er vanaf.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:28

Ik heb het wel gecombineerd met matte ral9010 :j

Zelfde heb ik op mijn slaapkamer gedaan :j

Afbeelding

Weliswaar met een soort blauw, maar ook daar de accentmuur in zijdeglans, de rest mat ral9010.

Alleen in de hal heb ik mat muisgrijs van het praxis huismerk... Perfection. Was er vast ook in zijdeglans, maar dat leek me daar niet passend.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:46

Hier zit op de andere muren ook RAL9010, maar de muren zijn ook allemaal niet helemaal glad gestuct. Ik denk dat zijdeglans daar misschien niet zo mooi op is? Nooit over nagedacht eigenlijk!

Tja, de slaapkamer mag eindelijk ook een muurtje donker van mijn lief :-) Heb ik net een groot schilderij daar hangen, wil hij toch wel een kleurtje. Ik twijfel daar ook enorm aan welke kleur. Die amandelbloesem wil ik eigenlijk wel laten hangen en de gordijnen zijn ook net nieuw. De andere muren zijn gewoon RAL9010 met een witte ladekast en witte schuifdeurenkast.

Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:54

Janine is dat kompas een sticker? Waar kan je die kopen?
Laatst bijgewerkt door Wesco op 03-12-18 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:01

@MoniqueT: heel licht roze of juist de donkerder tint in de bloemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:05

MoniqueT schreef:
Hier zit op de andere muren ook RAL9010, maar de muren zijn ook allemaal niet helemaal glad gestuct. Ik denk dat zijdeglans daar misschien niet zo mooi op is? Nooit over nagedacht eigenlijk!

Tja, de slaapkamer mag eindelijk ook een muurtje donker van mijn lief :-) Heb ik net een groot schilderij daar hangen, wil hij toch wel een kleurtje. Ik twijfel daar ook enorm aan welke kleur. Die amandelbloesem wil ik eigenlijk wel laten hangen en de gordijnen zijn ook net nieuw. De andere muren zijn gewoon RAL9010 met een witte ladekast en witte schuifdeurenkast.

[ [url=m/TkNvvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het op glasweefselbehang, met een structuurtje er in.
Afbeelding

Maar dat zie je op de foto niet :) Ik weet niet of het op gladgestuct wel mooi lijkt... Nog nooit gezien, of niet opgevallen, kan ook :P