[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 10:31

Ik heb gisteren een hele eenvoudige start gemaakt voor een eerste track :D Nu gewoon even doodsimpel vier hoekpalen geplaatst met daartussen prikpaaltjes en een enkele lijn cord. Staat ook nog geen stroom op nu, maar zo lang er nog wat te grazen valt denk ik niet dat ze er doorheen zullen gaan. Als ik mijn bestelling binnen heb voor de ontbrekende dingen kan ik het verder gaan regelen.

Smalste stuk (4 meter breed) voor de oude schuilstal langs
Afbeelding

Aan de zijkant hebben ze nu een heel breed stuk (denk ongeveer 60 * 15 meter) omdat het perceel daar niet gewoon rechthoekig is. Idee is dat het pad hier uiteindelijk dus ook met de bochten mee gaat lopen. Maar voor nu vond ik het wel even prima zo.
Afbeelding

Geloof dat ze wel blij zijn met hun persoonlijke graas/race baan :D

JudithO schreef:
Mooi om te zien!

Tip voor het doortrekken van de grondkabel is om heel simpel electriciteitskabel te koppelen aan je huidige grondkabel. Hier hebben we hem vervolgens in een pvc pijp onder de track door laten lopen waar hij aan de andere kant weer boven de grond uit komt.

Iets van PVC pijp moet ik even halen inderdaad. Moest nog even kijken wat nu het meest handig is ook met voorkomen dat het volloopt met water etc.

JudithO

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:51

Ik heb er bovenop een boogje gemaakt, zodat de opening naar beneden wijst. Zo voorkom je dat hij vol loopt met water.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:04

Leuk filmpje weer, wat een blije paarden!
En die glijer :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:09

Reiner in wording :)
Wat heerlijk om naar te kijken.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:20

zag er uit als een mooie gecontroleerde sliding. is alleen wat minder voor je gras. Maar wel super dat ze zichzelf zo uitlaten :P.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:38

Dat gras moet toch track worden :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 11:44

Haha, ze kan ook prachtige sliding stops echt 'zittend' maken :D :D Dat beest is zo handig...

En inderdaad, gras moet toch weg! Uiteindelijk ga ik alle paden laten keren. Maar dan wil ik eerst zeker zijn over de indeling, dus dat duurt nog even. Eerst hopelijk van het voorjaar maar eens een rijbak :D

Vandaag gaat het ondanks de windkracht 6 een heel stuk rustiger. Wandelden vanochtend rustig de track op en zijn nu voornamelijk lekker aan het grazen. Op de achterste helft van de track kan ik ze net aan bespieken vanuit het kleine raampje in de raamkamer. Check af en toe even hoe het gaat en verder zelf ook maar even een rustdag.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:45

aaa dat filmpje geweldig! kijk ze gaan dan

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:33

Haha wat een superleuk filmpje!! :+:

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:44

Wauw wat een heerlijke plek hebben jullie!! <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:28

Wat een heerlijk filmpje, ze krijgen lekker beweging zo!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:45

Wat een heerlijk filmpje <3

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:20

tamary schreef:
Ziet er netjes uit zo.

Echter als dat cord dezelfde is als ik hier heb, dan is het goed opletten, het gaat nogal snel stuk (als in geleid geen stroom meer). Hier gelukkig maar 1 rol staan en paar stukjes die er mee gedaan zijn worden zsm vervangen door andere soort (dacht koltec) die wel al 3 jaar goed werkt.

Cord van Gallagher?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:25

Raamzicht schreef:
tamary schreef:
Ziet er netjes uit zo.

Echter als dat cord dezelfde is als ik hier heb, dan is het goed opletten, het gaat nogal snel stuk (als in geleid geen stroom meer). Hier gelukkig maar 1 rol staan en paar stukjes die er mee gedaan zijn worden zsm vervangen door andere soort (dacht koltec) die wel al 3 jaar goed werkt.

Cord van Gallagher?

Etiket was van die rol af, maar die oranje vlekken zijn zeer bekend.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:27

Er zijn meerdere merken met terra en oranje vandaar dat ik even benieuwd was. Gallagher geeft ook garantie dacht ik?

Excuses voor je topic vervuiling ts!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 09:17

Leuk weer zoveel enthousiaste reacties :D Het is ook echt genieten als je ze zo ziet gaan!

En geeft niet Raamzicht, ik had haar ook al een PB gestuurd om te vragen of het om Gallagher ging. Deze kleur heb je inderdaad van meerdere merken, ook veel goedkopere. En zelfs Gallagher heeft 3 kwaliteiten. Daarbij kan er natuurlijk altijd een productiefout in een rol zitten en hoeft dan nog niet de hele lijn slecht te zijn.

Ik ga het gewoon maar regelmatig testen, sowieso niet onverstandig. Ik vind het in elk geval tot dusver ontzettend fijn materiaal om mee te werken en toont/voelt het ook echt kwalitatief veel beter dan het iets goedkopere merk wat nu om de paddock zit.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:41

wat een heerlijker dan heerlijk filmpje <3
zo fijn te zien dat beide paardjes zich er heel goed thuis voelen en zo aan hun conditie :') werken en je helpen met de track.....

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:16

Je hebt een prachtige plek en het wordt vast alleen maar mooier! Misschien nog leuk om ook iets met eetbare planten voor de paarden te doen later

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:02

Raamzicht schreef:
Je hebt een prachtige plek en het wordt vast alleen maar mooier! Misschien nog leuk om ook iets met eetbare planten voor de paarden te doen later

:j helemaal leuk, zie mijn onderschrift

Wow, wat een mooie race/grasbaan
en wat mooi om te zien hoe het in gebruik wordt genomen :))

Groet Karin.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 17:38

Weer wat mooie stappen kunnen maken!
Gisteren was mijn moeder zo lief om te komen helpen.

In de ochtend nog even wat benodigdheden gehaald omdat ik nog zit te wachten op mijn webshopbestelling met spullen en daarna in de middag samen bezig. We hebben de grondkabel onder de track door getrokken zodat er nu ook stroom op de binnencirkel staat. Verder twee palen erbij geplaatst zodat ik een doorgang heb van de track naar de wei. Aan de andere kant wil ik ook nog een doorgang gaan maken zodat ik zelf mooi binnendoor kan steken :D Het witte cord nu naar beneden geplaatst en de bovenste lijn bij geplaatst, zelfde Gallagher cord als de buitenrand.

Je kan op de foto ook goed zien dat er zo onderhand al echt duidelijk verschil is tussen de track en de wei. Ik ga even kijken hoe het weer zich ontwikkeld, wil in elk geval minimaal de helft van de wei houden zoals hij nu is, zodat ik nog een mooi vlak stuk heb mocht het weer wel omslaan en er vorst komt. Maar zou het eventueel nog eenvoudig door de helft kunnen delen met prikpaaltjes.
Afbeelding

Doorgang even tijdelijk weer met spiralen tot de laatste spullen binnen zijn. Hier zitten ook groene prikpaaltjes bij zodat ik de witte weg kan halen. En ergens een keer wil ik even rol van het nieuwe cord bij kopen zodat de onderste lijn ook terra is. Dan valt het al met al wat mooier weg in het landschap. Maar zelfs met alleen de bovenste draad cord ziet het er al weer mooier/rustiger uit.

Kreeg ook complimenten van buurvrouw die langsliep terwijl we bezig waren, dat het al zo enorm was opgeknapt en dat het bijna bizar was hoeveel beter het er nu al uit ziet :D Toch erg leuk dan om terug te horen.

Vandaag tussen de buien door bezig geweest om de staldeuren te verwijderen zodat ik er straks een inloop van kan maken voor de paarden. Als het goed is komt het weidehek maandag eindelijk. Was toch ook nog een hele klus! Zat flink wat schimmel en houtrot aan. De ophangijzers waren flink verbogen en zo nog wat dingen die het wat lastiger maakten. Maar het is zowaar in mijn eentje gelukt!
Afbeelding

Ziet er ook gelijk weer zo anders uit :D
Afbeelding

Qua paarden is het nu verder vooral even afwachten tot ik de laatste spullen binnen krijg. Als het goed is maandag dus het weidehek. Hoop dat het lukt die te plaatsen met de tools die we hebben. De rest van de spullen zullen als het goed is ook begin vd week komen. Dan kan ik alle doorgangen definitief maken en de omheining doortrekken naar de stalgang. En hopelijk nog een doorgang achterin de wei dus.

koetje28 schreef:
wat een heerlijker dan heerlijk filmpje <3
zo fijn te zien dat beide paardjes zich er heel goed thuis voelen en zo aan hun conditie :') werken en je helpen met de track.....

Haha ja, als ze zo doorgaan is keren misschien niet eens nodig, ploegen ze hem zelf al helemaal om :')

Raamzicht schreef:

Oh zeker! Ik heb een heleboel ideeën en wensen op dat gebied! Maar eerst wil ik de 'basis infrastructuur' hebben staan en daarna zal de grootste aandacht, energie (en geld :+ ) eerst naar het huis gaan waarschijnlijk. En sowieso wil ik eerst even ongeveer een jaar kijken hoe het land zich nu precies houdt door de seizoenen zodat we daar de plannen op kunnen aanpassen!

missfalki schreef:
Raamzicht schreef:

:j helemaal leuk, zie mijn onderschrift

Wow, wat een mooie race/grasbaan
en wat mooi om te zien hoe het in gebruik wordt genomen :))

Groet Karin.

Oh leuk, dan kan ik die vast eens gaan volgen!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:55

Nog niet eerder gereageerd, maar wel meegelezen. Wat een heerlijk plekje heb je daar zeg! :D
Ik blijf lekker meelezen! :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:33

WoW wat maken jullie grote sprongen! Leuke beelden van blije paarden.
Leuk hè dat je positieve reacties krijgt van de buurt. Als wij aan de straatkant bezig zijn, stoppen er ook vaak mensen spontaan om te zeggen dat ze het zo mooi geworden vinden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:58

Vraag, scheelt Gallagher echt zoveel in kwaliteit?
Mijn man kan het via zijn kliniek kopen en krijgt dan nog wat korting van Gallagher maar het blijft toch twee maal zo duur als wat ik eerst gezien had (draad en stroomapparaat)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:04

Wow al weer veel werk verzet en het ziet er super uit! :))

Die tweede doorgang in de wei is echt heel handig _O- anders moet je telkens omlopen
Misschien ook nog 2 doorgangen aan de korte kanten handig,
als je stukken van de track (tijdelijk) afsluit als het b.v. erg nat is

Welkom in het eetwaar voor paardjes topic :wave:
alvast ideeën opdoen is altijd handig ...

Groet Karin.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:28

Jes schreef:
Vraag, scheelt Gallagher echt zoveel in kwaliteit?
Mijn man kan het via zijn kliniek kopen en krijgt dan nog wat korting van Gallagher maar het blijft toch twee maal zo duur als wat ik eerst gezien had (draad en stroomapparaat)

Wat ik hier vooral merk is dat er veel rek in zit, iig in het gevlochten koord. We hadden 2 rollen uit NL meegenomen maar inmiddels zijn we gewoon over op goedkoop koord. Uiteraard zie je wel duidelijk verschil in kwaliteit maar de portemonnee vindt het een stuk fijner en onze paarden blijven toch van het draad af. Het gaat eerder stuk door de koeien en kalfjes die in de wei naast de onze staan.

We hebben niet het goedkoopste want dat is idd niet zo heel best.