.blijf er normaal al graag weg en nu helemaal met covid. En ik moet er wel een eindje voor rijden ook. Ik hoop hem voorlopig niet nodig te hebben ook Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en met omzetten van een paar planten die toch al niet naar de zin stonden vind ik het nu beter. En komt de bamboe ook tot zijn recht ipv in een hoekje links achter weggevallen achter die grotere vlinderstruik.

of wat is het? Kan het niet goed zien.
lol
. Ik kan van sommige planten zien dat ze de flinke vorst overleefd hebben. Voor kwam zelfs bloeiende hei onder de sneeuw vandaan.
hoe lang geen idee, dinsdag weer controle ervan. Iets met dement klein hondje die dreigde achterover te klappen, in paniek raakte
en mijn duim te pakken had met twee hoektanden.
.

Bananen? Geen idee hoe die de kou zijn doorgekomen. Een andere niet winterharde plant voor lijkt ok, de olijf ook. Bamboe? En hier en daar komen wat kopjes boven de grond uit of beginnen bladknoppen te tonen.
groenkliko is morgen aan de beurt. Overbuurvrouw was ook aan het rommelen en even kort een praatje gemaakt. Ze was ook zo lief twee planten voor me te kortwieken ook. Met een hand een aardige uitdaging zullen we maar zeggen
. Iets met de bestemming hiervoor (kloosterkerk tuin waar het veel in voorkwam kennelijk). Dus de plukjes die er nog staan mogen blijven staan van me.
Dadelijk gele bloempjes dan. Die zijn welkom.
maar nu nog steeds blij met de keuze van het gele zandgrindgravel spul.
alles afgehandeld met je oude huis? Hoe gaat het met de honden?
bedacht me van de week dat de amandel wel zal bloeien nu en de eerste bijen die er op zitten. Dat is wel slikken hoor.

Witte herder
artose is redelijk stabiel, de tumor in zijn rechter oksel groeit minder snel maar hij heeft kwa afstand lopen aardig ingeleverd. Maar sinds week of drie krijgt hij van de paardendrogist een andere ondersteuning en dat doet hem goed. Da pijnstilling kan deels iets naar beneden en zijn lol in het leven is terug.
ik hoop dat het snel opknapt al is Reuma chronisch 
, later volgt waarom deze reactie
) ze doen aardig zeer maar ik leef al heel lang met een ontbrekende fijne motoriek. Dat scheelt wel.
dus hij heeft met zorg een andere uitgezocht. Alleen deze is nog niet zo strak in vorm en heeft wat extra snoeiwerk nodig.
Een portugese laurier van 150 hoog. Omdat deze nog geen strakke dichte vorm heeft heb ik het enorme bedrag van 20 euro betaald.
En oogt beter dan die kale schuttingen. Vier vuurdoorns in drie kleuren bessen (dieprood, oranje en felgeel), een rode wingerd met kleine blaadjes, en drie bramen. Een met doornen een zonder en een nieuw type kruising braam/framboos doornloos.
Weer opnieuw beginnen ermee.mijn oude heb ik achter moeten laten helaas. De banenen zijn helaas echt gesneuveld door de vorst. Ik geef ze in kuip nog een herkansing wel. Maar zal die twee gaten toch moeten opvullen. In de een dus de laurier in de ander de glansmispel of een allerschattigst nectarine boompje.
Alleen allemaal niet heel intensief snoeien nodig dat scheelt.
dus nu even genieten van het zonnetje
Gelukkig gaat het er vlot uit.
Olijf achter mogelijk wel teveel aangetast. Ook voor twijfel over twee planten (mijn palmpje en een waarvan ik wist dat die niet vorsthard was) en een gras voor helaas dood.
ik zag ze liggen en dacht die zijn voor mij.
Een deel van het graszaad komt al op, een stukje wat minder, helaas kom ik net een strookje te kort maar daar is graszaad voor.