TinkerTreas schreef:Er komen hier mooie dingen voorbij. Leuk om inspiratie op te doen.
Ik wil onze gang opnieuw gaan verven en ik heb tips nodig voor een kleur. Onze gang is 5 meter lang, de eerste 3,5 meter vanaf de voordeur is smal, hier zit links de cv plaat en de schuurdeur en rechts de keuken. De laatste 1,5 meter is hij naar 2 kanten breder, dus een soort T vorm. Met rechts de meterkast en de wc en links de trapkast en de trap en rechtdoor de huiskamer.
Doordat de gang smal is, loopt iedereen regelmatig langs/tegen de muur aan. Hierdoor zitten er allemaal vieze vegen op de muur naast de deur, en dit krijg ik er niet af. Dus nu wil ik gaan verven met een goede afneembare verf.
Welke merken zijn fijn?
Er zit nu witte latex op de muur, maar ik twijfel of ik weer wit wil of een ander kleurtje. Wat voor kleur kan in een smalle gang, zonder dat het nog smaller toont?
We willen langzaamaan het hele huis verven en een nieuwe vloer erin, dus ik hoef verder geen rekening te houden met bepaalde kleuren. Omdat we toch alles aan gaan pakken.
Waarschijnlijk komt er grijzig laminaat op de vloer. En de trap waarschijnlijk vloerbedekking, maar ik weet nog niet welke kleur ik dan mooi vind.
Klinkt bekend, hier hetzelfde probleem. Ik heb de witte gang uiteindelijk lichtblauw geverfd (wat ik echt verschrikkelijk vind
), toont ruimer, je ziet minder viezigheid en het toont vooral veel lichter ook, want mijn lange gang heeft geen ramen en is dus erg donker. Zwarte vegen van modder of schoenen zie je nog wel, maar niet meer als de hond met haar vieze haren er tegenaan loopt of jijzelf met een niet zo schone jas. Ik boen de rest er gewoon met schoonmaakdoekjes af en tot nu toe houdt hij dat goed op de meeste plekken
Afneembare verf zou ik je niet mee kunnen helpen, sorry
Dat hout in de badkamer, vind het wel wat stoers hebben maar het is mij te ruig allemaal van die boomstammen of planken. Alhoewel ik als ik het zo zie dan wel denk wauw dat is wel heel gaaf haha
@Lienek: Je zou Sweet Home 3D kunnen downloaden, ik gebruik dat ook altijd. Kun je de hele plattegrond van je huis, of een kamer maken en de meubels, die kun je dan naar hartelust heen en weer schuiven enzo. Vind het een erg fijn programma