Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:54

palousa_boy schreef:
Als hout in de badkamer vind ik zoiets eigenlijk wel gaaf
[ [url=m/syl5Z1.jpg]Afbeelding[/url] ]
maar ben bang dat dat niet te tillen is als je daar 2 wasbakken in wilt hebben. Het moet toch naar de badkamer toe :+

Ja die vind ik ook echt super gaaf, maar buiten het gewicht is dit ook nog mega duur en volgens mij niet praktisch met schoon maken.
Maar wel echt heel erg mooi!! Haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:01

Zo'n boomstronk is mooi, maar kan ook wel iets minder massief en een 2e wasbak zal het gewicht niet zijn op het totaal berekend :D
Schoonmaken is idd wel een dingetje om rekening mee te houden.

Zwarte vloerbedekking met een witte kat moet ik niet aan denken :D

@saga: ik zou nooit een badkamer boven opofferen voor een extra slaapkamer. Eentje extra beneden (zeker als daar ook een slaapkamer is/komt) zou mij heel logisch lijken.

benangelique

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:02

Wij hebben 8 jaar terug ook een slaapkamer opgeofferd in daar de badkamer te maken. De oude badkamer is nu een washok. Ideaal en absoluut geen spijt van

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:05

Hout is voor hier niet zo'n probleem ;) de prijs dus ook niet.

Dd, bedoelde meer dat hij dan weer langer gaat worden en dus daarom zwaarder. ( ik wil iig wel genoeg ruimte hebben om m'n tanden te poetsen zonder dat ik m'n vrouw een hoek geef ;) )

Denk dat voor het schoonhouden, lak hier ook weer het sleutelwoord is ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:08

En anders van onderen een boomstam eronder om hem te ondersteunen :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:14

Dan heb je wel meteen iets om de afvoeren in weg te werken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:22

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:26

Vind juist wel mooi. Zo'n strakke cifon eronder uit.
Die stammen vind ik weer veel te veel.

Maar in dat blad passen toch makkelijk 2 wasbakken zonder elkaar heel erg in de weg te zitten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:28

Met 2 wasbakken mag er wel min. een meter tussen zitten :)

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:51

DubbelDun schreef:

Ja deze vind ik super mooi!!

DubbelDun schreef:
@saga: ik zou nooit een badkamer boven opofferen voor een extra slaapkamer. Eentje extra beneden (zeker als daar ook een slaapkamer is/komt) zou mij heel logisch lijken.

Wij hebben boven echt maar heel weinig ruimte. Wij hebben voor onszelf een kleine slaapkamer. Maar in die kamer past niet eens een kledingkast dus een ander klein kamertje is nu onze kleedkamer geworden en dan hebben we nog een mini kamertje die eigenlijk voor een groot deel in beslag wordt genomen door de vaste trap naar zolder. Kortom een extra slaapkamer zou misschien met de tijd wel fijn zijn. Dus mocht dat zo zijn dan hebben we in iedergeval altijd de mogelijkheid de badkamer weer te veranderen in een slaapkamer.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:28

Bedankt voor alle reacties over het verbouwen van een huur huis. Toch ergens een bevestiging om te lezen dat er meer mensen zijn die hun huurhuis flink hebben opgeknapt.

Lienek ik weet niet hoe technisch jij/je vriend zijn. Maar Skectchup is een gratis 3D teken programma wat echt ideaal is om zo je huis te visualiseren en inrichten. Mooie vloer trouwens, blijft die er in liggen?

Die diamond paintings zijn idd veel goedkoper te vinden op aliexpress, ik zou het zelf nooit in mijn huis hangen maar ieder z'n smaak :D

BloemBloem echt leuk dat je zelf zo veel opknapt! Dressoir ziet er goed uit.

Samo wat voor planten heb je gehaald? Ik vergeet planten altijd terwijl ik het wel heel mooi vind, maar weet ook nooit goed wat.

Dat hout in die badkamer is heel gaaf Palousa boy, ik zou minder bang zijn voor het tillen dan voor de bevestiging aan de muur :))

Ik vind zelf dit wel mooi, maar dan moet het wel opgeruimd zijn :))
Afbeelding

Saga wat voor groen wil je dan, kan met niet zo goed voorstellen wat je met oud groen bedoeld. Wil je richting een mos tint of meer fel groen?
Je zou ook zoiets kunnen doen
Afbeelding
Al vind ik dit persoonlijk een heel lelijk voorbeeld. Dit is een stuk minder zwaar en ook niet lang zo duur. Je kunt op verschillende plekken schaaldelen kopen, van eiken kan dit bijvoorbeeld al voor 80 euro (50 mm dik) en 2 meter lang.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:31

Die eerste foto is mooi Micha <3

Ik zou onze badkamer ook wat anders willen. We hebben nu een grote rechthoekige wasbak en ik vind het niet handig :n
En ik wil heel graag een bad. Maar vind het het niet waard om nu te gaan verbouwen als we over twee jaar of zo willen verhuizen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:34

Ik was ook verliefd op een houten meubel voor in de badkamer. Het is alleen zo niet praktisch, daarom toch maar voor wit gegaan met een drijfhout spiegel er boven :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:42

Hebben jullie op pinterest ook moodboards voor je huis? Anders is het misschien leuk om elkaar te volgen.

Even wat leuke dingen van die van mij
Afbeelding

Afbeelding
Zo'n soort wasbak gaan we zelf maken van beton.

Afbeelding
Deze lampen ook

Afbeelding
Zoiets gaan we ook doen, maar wel een eigen ontwerp. Dit is met eiken en verkregen door het looizuur van eiken te laten reageren met ijzer.

Dit is mijn pinterest trouwens https://www.pinterest.com/kikker130/

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:43

Waarom niet praktisch BloemBloem? Heel robuust is inderdaad een beetje lastig schoonmaken maar anders moet het wel lukken toch? Oke misschien is het wel anders als je kinderen hebt :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:47

Ik heb geen Pinterest, moet er maar eens aan beginnen voor inspiratie foto's ;)
Wel gaaf dat jullie zo'n wasbak en die lampen willen maken!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:49

Pinterest is verslavend, terwijl ik dit typ zou ik eigenlijk aan school moeten werken.
Vriend en ik (en lieve vrienden en familie) gaan heel veel zelf doen. Vriend is meubelmaker en ik in opleiding van dus we gaan helemaal los :))

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:51

Oh ideaal zeg :D
Haha ik was er al bang voor dat het verslavend is, zit nu (te) vaak op Instagram om inspiratie op te doen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:08

TinkerTreas schreef:
Er komen hier mooie dingen voorbij. Leuk om inspiratie op te doen.

Ik wil onze gang opnieuw gaan verven en ik heb tips nodig voor een kleur. Onze gang is 5 meter lang, de eerste 3,5 meter vanaf de voordeur is smal, hier zit links de cv plaat en de schuurdeur en rechts de keuken. De laatste 1,5 meter is hij naar 2 kanten breder, dus een soort T vorm. Met rechts de meterkast en de wc en links de trapkast en de trap en rechtdoor de huiskamer.

Doordat de gang smal is, loopt iedereen regelmatig langs/tegen de muur aan. Hierdoor zitten er allemaal vieze vegen op de muur naast de deur, en dit krijg ik er niet af. Dus nu wil ik gaan verven met een goede afneembare verf.
Welke merken zijn fijn?

Er zit nu witte latex op de muur, maar ik twijfel of ik weer wit wil of een ander kleurtje. Wat voor kleur kan in een smalle gang, zonder dat het nog smaller toont?

We willen langzaamaan het hele huis verven en een nieuwe vloer erin, dus ik hoef verder geen rekening te houden met bepaalde kleuren. Omdat we toch alles aan gaan pakken.
Waarschijnlijk komt er grijzig laminaat op de vloer. En de trap waarschijnlijk vloerbedekking, maar ik weet nog niet welke kleur ik dan mooi vind.

Klinkt bekend, hier hetzelfde probleem. Ik heb de witte gang uiteindelijk lichtblauw geverfd (wat ik echt verschrikkelijk vind :') ), toont ruimer, je ziet minder viezigheid en het toont vooral veel lichter ook, want mijn lange gang heeft geen ramen en is dus erg donker. Zwarte vegen van modder of schoenen zie je nog wel, maar niet meer als de hond met haar vieze haren er tegenaan loopt of jijzelf met een niet zo schone jas. Ik boen de rest er gewoon met schoonmaakdoekjes af en tot nu toe houdt hij dat goed op de meeste plekken
Afneembare verf zou ik je niet mee kunnen helpen, sorry

Dat hout in de badkamer, vind het wel wat stoers hebben maar het is mij te ruig allemaal van die boomstammen of planken. Alhoewel ik als ik het zo zie dan wel denk wauw dat is wel heel gaaf haha

@Lienek: Je zou Sweet Home 3D kunnen downloaden, ik gebruik dat ook altijd. Kun je de hele plattegrond van je huis, of een kamer maken en de meubels, die kun je dan naar hartelust heen en weer schuiven enzo. Vind het een erg fijn programma

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:17

Wij hebben heel veel hout in huis, maar dat is hier ook vrij normaal ;)
Het plafond in onze slaapkamer is bijvoorbeeld zo:
Afbeelding
Tegenwoordig word dat vaak afgetimmerd tot een vlak recht plafond maar dit vonden wij mooier (al was het echt kl*te werk om alles op maat te krijgen en netjes af te werken tussen al die balken)

In de badkamer hebben we nu dit soort meubels
Afbeelding

Maar er staat een 2e badkamer in de planning en die willen we wel met wat meer smaak inrichten :+
Dan is de badkamer op de foto waarschijnlijk gewoon een veredelde wc.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:22

Dit is mijn woonruimte. Ik zie nu wel dat de kleed groter moet :j en de plant staat daar door de kat.....

Afbeelding

Ik vindt alleen mijn lampen echt niet leuk meer. Ik wil iets meer zweervol. Weet iemand waar ik leuke maar goedkope lampen kan kopen? Behalve Ikea :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:26

Wat gaaf micha dat jullie zoveel zelf kunnen. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!

Wij hebben ook een hoop zelf ge/vermaakt maar wel op een ander niveau :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:44

Nou Anne ik moet zeggen toen ik las dat jullie dingen zelf gemaakt hadden ik echt gaaf vond hoor! Ziet er helemaal niet op een 'ander niveau' uit! Die hondenmand vind ik ook zo leuk. Denk alleen dat die van mij er ook niet in gaat liggen.

MVasbo ik vind lampen in de winkel zo lastig want ze zijn allemaal zo lelijk _O- Maarrrr als je op pinterest zoekt op DIY lamp komen er echt hele leuke dingen voorbij in ieders smaak die helemaal niet zo moeilijk zijn om te maken en vaak ook niet duur. Wat is nou leuker dan een eigen gemaakte lamp in je huis.

Prachtig jullie dak Palousa_Boy, badkamer meubel is naar mijn smaak te licht hout. Ben benieuwd naar de upgrade.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:50

@MVasbo waar heb je dat kleed gehaald? Echt heel mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:51

Ik hou niet zo van opvallende lampen, dus dit is mijn schemerlamp/leeslamp/hoekverlichting. Achter mijn PC zittend zie ik hem nauwelijks omdat ie wegvalt bij de buizen van de cv :)

By day
Afbeelding
and by night
Afbeelding