Paarden dingen uit NIET paard en winkels!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:24

safina schreef:
TerraHowrse schreef:
Nee het is echt paardenshampoo! Maar volgens de fabrikant kan je hem ook voor jezelf gebruiken. Ik gebruik hem altijd voor mijn paarden, is een fijne shampoo en koop hem normaal in de ruitersportzaak.

Wat zou het verschil zijn tussen mensenshampoo en paardenshampoo, behalve de verpakking? :+

pH, parfum en agressiviteit onder andere. Ik zou geen gewone shampoo gebruiken voor mijn dieren, behalve heel milde voor de hond of babyshampoo.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:48

Azmay schreef:
safina schreef:

Wat zou het verschil zijn tussen mensenshampoo en paardenshampoo, behalve de verpakking? :+

pH, parfum en agressiviteit onder andere. Ik zou geen gewone shampoo gebruiken voor mijn dieren, behalve heel milde voor de hond of babyshampoo.

Dit idd. Ik gebruik zelf ook alleen paardenshampoo. Babyshampoo zou ook nog kunnen maar ik ga echt alleen voor paardenshampoo, mijn paarden hebben al ontzettend snel jeuk dus ik neem het risico niet. Dan betaal ik wel wat meer...

PanamaD

Re: Paarden dingen uit NIET paard en winkels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:53

Ik gebruik echt een paardenshampo voor mijn paard hoor! Dan loop ik leeg. Doe gemiddeld 2 tot 3 keer met een fles als ik der helemaal was dan loop ik echt leeg!

Heb wel tea trea shampo ofzo enkel voor der staartwortel. Maar de rest wordt met goedkope mensenshampo of baby shampo gewassen

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:59

Staart en lange manen kunnen eventueel idd wel met mensenshampoo, daar zit geen huid.

Voordeel is wel dat ik eigenlijk altijd paardnshampoo krijg en het niet vaak hoef te kopen := *\o/*

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:45

Wij wassen de pony's ook met gewone shampoo voor de keuringen. Gelukkig tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:01

sneeuwpop schreef:
Wij wassen de pony's ook met gewone shampoo voor de keuringen. Gelukkig tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Jullie hebben ze dan vast ook niet 24/7 buiten staan zonder deken. Dan zou ik het echt niet aan raden met gewone shampoo te wassen. Uberhaupt het lijf eigenlijk niet maar een keer overleven ze best natuurlijk. De vetlaag is een heel belangrijk onderdeel van het warmtesysteem natuurlijk dus die wil ik graag laten zitten bij die van mij :o

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:22

Azmay schreef:
sneeuwpop schreef:

Jullie hebben ze dan vast ook niet 24/7 buiten staan zonder deken. Dan zou ik het echt niet aan raden met gewone shampoo te wassen. Uberhaupt het lijf eigenlijk niet maar een keer overleven ze best natuurlijk. De vetlaag is een heel belangrijk onderdeel van het warmtesysteem natuurlijk dus die wil ik graag laten zitten bij die van mij :o

Hier niet 24/7 buiten en wel met deken en was rustig meerdere keren per jaar het hele lijf!

Ook als ze 24/7 zou ik der ook een paar keer per jaar helemaal gewassen hebben. Ja wel onder dekens.
Paardenshampo tast ook de huidvet laag aan..

Nu we het toch over wassen hebben... ik ga maandag (als het lukt) haar lekker wassen. Ze is zo goor en met de paddock periode zijn haar blonde manen net grauwe touwen... staart ook en der vacht is ook goed vuil!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:18

Ik gebruik dan geen normale shampoo maar wel 3hoek voor de staart en witte voetjes, maar dit is geloof ik ook minder 'heftig' qua parfum en dergelijke?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:00

Ik heb van de action baby shampoo met aloe vera, hielp goed tegen de jeuk :))

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:10

Soda , goedkoop, maakt de huid zacht , werkt goed ! Dat gebruiken wij altijd !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:45

Ik bruine zeep ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:33

Ik heb nog nooit ergens zien staan dat in een paardenshampoo minder of andere parfumstoffen zitten dan in reguliere shampoo. Sterker nog: ik heb een allergie voor bepaalde parfumstoffen en omdat er in paardenshampoo parfumstoffen zitten, gebruik ik voor mijn paard alleen parfumvrije mensenshampoo. Anders krijg ik zelf een allergische reactie.

En als ik op de verpakking van paardenshampoo's kijk, zitten daar over het algemeen precies dezelfde ingrediënten in als in reguliere shampoo voor mensen.

Qua PH lijkt het me leuk om eens een testje te doen. Het zou mij namelijk niets verbazen als het gros van de paardenshampoo gewone shampoo is uit de mensenshampoofabriek. Wat ze vervolgens in een flesje stoppen met een plaatje van een paard erop. Het zou leuk zijn om eens een setje teststrips te kopen en die in potjes "paarden"shampoo te houden. En dan eens kijken of de PH echt zo anders is als die van mensenshampoo. :)*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:44

safina schreef:
Het zou leuk zijn om eens een setje teststrips te kopen en die in potjes "paarden"shampoo te houden. En dan eens kijken of de PH echt zo anders is als die van mensenshampoo. :)*

Eigenlijk is dat echt een goed idee!! En dan eens kijken wat het verschil is. Voor hetzelfde geld kan je dan evengoed nog hondenshampoo kopen (wat vaak nog goedkoper uitkomt heb ik al gemerkt!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:50

The_Cat schreef:
safina schreef:
Het zou leuk zijn om eens een setje teststrips te kopen en die in potjes "paarden"shampoo te houden. En dan eens kijken of de PH echt zo anders is als die van mensenshampoo. :)*

Eigenlijk is dat echt een goed idee!! En dan eens kijken wat het verschil is. Voor hetzelfde geld kan je dan evengoed nog hondenshampoo kopen (wat vaak nog goedkoper uitkomt heb ik al gemerkt!)

Ik heb al PH-teststrips besteld. Ik ben alleen niet van plan om allemaal flessen dierenshampoo te gaan kopen. Daar moet ik nog even wat op verzinnen dus... :P

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:52

Hahaha er wordt hier actie ondernomen :D ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat, al wordt mijn viervoeter niet vaak gewassen...

Loods je ons mee door het hele onderzoek, safina?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:02

Ben benieuwd naar het resultaat, een interessant onderzoekje!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:05

safina schreef:
The_Cat schreef:

Ik heb al PH-teststrips besteld. Ik ben alleen niet van plan om allemaal flessen dierenshampoo te gaan kopen. Daar moet ik nog even wat op verzinnen dus... :P

Ik heb hier vanalles staan in Antwerpen :D maar ik ga dat nooit tot bij jou krijgen vrees ik. Misschien op je stal lief vragen aan diereneigenaars voor staaltjes? Ze kunnen vast allemaal een paar ml missen voor jouw onderzoek :o

edit: bij mij op de universiteit hebben we zo van die machines die PH meten en dan digitaal weergeven, veel handiger dan kleuren vergelijken, maar ik zou niet weten waar je zoiets kan halen en of dat geen fortuin kost... ik heb binnenkort wel een labo ;) dus als het niet lukt safina, kan ik altijd eens lief lachen naar mijn prof en vervolgens een hoop potjes uit mijn rugzak halen...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:17

benthevigox schreef:
Soda , goedkoop, maakt de huid zacht , werkt goed ! Dat gebruiken wij altijd !

(En ontvet....huidvet hebben ze wel nodig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:01

SinneJ schreef:
Ik heb hier vanalles staan in Antwerpen :D maar ik ga dat nooit tot bij jou krijgen vrees ik. Misschien op je stal lief vragen aan diereneigenaars voor staaltjes? Ze kunnen vast allemaal een paar ml missen voor jouw onderzoek :o

edit: bij mij op de universiteit hebben we zo van die machines die PH meten en dan digitaal weergeven, veel handiger dan kleuren vergelijken, maar ik zou niet weten waar je zoiets kan halen en of dat geen fortuin kost... ik heb binnenkort wel een labo ;) dus als het niet lukt safina, kan ik altijd eens lief lachen naar mijn prof en vervolgens een hoop potjes uit mijn rugzak halen...

Ik heb mijn paarden thuis staan, dus met op stal vragen kom ik niet zover vrees ik. Ik heb werkelijk niet één flesje paardenshampoo staan. :oo

Mooiste zou zijn als ik in een ruitersportzaak even een stripje in de verschillende flesjes mag hangen. Maaarja...die hebben er niet zo'n belang bij vermoed ik. Dus of je dan medewerking kunt verwachten? Anders maar een oproepje doen op Facebook. Kijken of mijn clubgenoten, vrienden en kennissen me van wat shampoos kunnen voorzien. En zo'n pakje stripjes is erg klein. Dus ik kan ze gewoon meenemen in mijn portemonnee. Dan heb ik ze in ieder geval bij me als ik elders op stal kom. En dan kan ik iedere shampoo die ik tegenkom even testen.

Zo'n testapparaat van de universiteit is natuurlijk prachtig. Wie weet lukt lief lachen naar je prof. :P En anders moet ik gewoon maar wat stripjes naar jou sturen. Dat is makkelijker dan shampoo naar mij sturen denk ik. :D

Die stripjes krijg ik trouwens waarschijnlijk binnen als ik op vakantie ben. Dus er gaat zeker nog wel een maand overheen voordat ik de eerste resultaten heb.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:05

Ik heb nog enkele labo's tot aan mijn examens in januari, dus plan B kan nog even stand houden ;) tot dan zullen we geduldig wachten op jou haha

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:17

hoeveel kost dat zo'n teststrips en waar haal je dat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:47

The_Cat schreef:
hoeveel kost dat zo'n teststrips en waar haal je dat? :)

80 strips voor €0,35 via Aliexpress. :P

Het schijnt dat je ze bij een aquariumzaak ook kunt kopen.

Als er nou meer zijn die het gaan doen kunnen we een testtopic aanmaken. :j *\o/*

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:40

Ik heb nog wel ergens teststripjes liggen haha. Als ik ze kan vinden wil ik ook wel wat shampoo's testen!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:42

Wow die had ik snel haha. Ik ga meteen even kijken. Denk dat je wel even moet verdunnen met water maar ik zie wel even.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:54

denk dat je NIET moet verdunnen met water want dan beïnvloed je de PH natuurlijk