[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:33

Wij hebben al eerder huizen verkocht en gekocht, maar inderdaad ik blijf me dan verbazen waarover mensen kunnen neuzelen.
Misschien heeft ook niet iedereen de gave om ergens doorheen te kunnen kijken.
Maar mij stoort de kleur kast in het geheel niet. Het zijn mooie foto's van het huis en hopelijk kom je eruit met de makelaar Relaxed!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:47

Jij noemt het gemiep (en bedankt) ik noem het een opmerking. Wat Relaxed er mee doet, moet ze zelf weten :+

En er zijn inderdaad mensen die hier niet door heen kijken, moeten ze weer slopen, verven, ertegen aankijken, vervangen, weet ik het.. Of ze hebben weer andere vrezen. Als je die foto niet plaatst zijn ze al bij je in je huis en zien ze het dan pas. Dan is er meer relativeringsruimte, omdat de rest van het huis wel naar tevredenheid is (kan zijn.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:59

Bij verkoop moet je er gewoon vanuit gaan dat ze nergens!! Doorheen kunnen kijken...
Dan zit je het veiligst. Is weer wat anders met klushuizen etc. Maar kant en klare (starters)woningen daar kun je het beste voor zorgen dat er idd geen aanmerkingen te maken zijn op de foto's

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:03

Gelukkig konden de kopers van ons oude huis dat wel...
En heel eerlijk gezegd: juist als een ruimte niet op de foto staat, betekent dat in mijn hoofd juist niet veel goeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:05

Ik zie het probleem echt niet.. Ik heb idd hetzelfde als Wendy, als iets er niet op staat, denk ik dat het drama is.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:09

Daar zit het hem dan waarschijnlijk in...de huizen die wij gekocht en verkocht hebben zijn klushuizen geweest en geen starterswoningen.
Een boerderij is altijd een klushuis eigenlijk.
Bij ons gingen de paarden altijd voor en dan maakten wij wel wat van het huis.
Ik moet zeggen dat ik daar nu niet zo'n zin meer in heb en nu eigenlijk geen klushuis meer wil.
Maar nog zeg ik geen ' nooit ', want ook deze keer zit er weer een klushuis tussen onze bezichtigingen.
Ik vind, of ik nu zou kijken voor een huis met of zonder paarden aan huis, de staat van het huis, de ligging en de buurt belangrijker dan een bepaald kleurtje in huis.
Sorry als je je beledigd voelt sammie, dat was niet de bedoeling.

Inderdaad word ik ook een beetje argwanend als er een vertrek niet op de foto staat.
Dan is mijn gedachte ook: dat zal wel te slecht voor de foto zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:36

Wat betreft geldt voor mij hetzelfde... ons vorige huis was een klushuis, dit huis in essentie niet, ook al moet er genoeg aan gebeuren.
Indeling en locatie/ligging zijn voor mij ook vele malen belangrijker dan een kleurtje wat me niet aanstaat. Ook in dit huis was het eerste wat we hebben gedaan de benedenverdieping laten schilderen, omdat dat op dat moment écht wel nodig was.
Later hebben we de keuken nog laten spuiten en je kent het huis al niet meer weer.
De indeling is goed en de ligging ook.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel met de oren stond te klapperen dat de mensen die ons oude huis uiteindelijk gekocht hebben, meteen bezig waren het met feit of hun grote tv wel in de woonkamer zou passen :') Echt een ander type huizenzoeker, wel iets om rekening mee te houden dat dan andere criteria een rol spelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:47

Kan heel belangrijk zijn hoor :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:47

Ik had het niet eens gezien. :+ Kun je nagaan waar ik niet op let. Gister een van de woningen huurder was niet op de hoogte van bezichtiging. Was man alleen met een hele rits kindjes die net gegeten had. Hoef denk ik geen beschrijving te geven hoe het eruit zag. man helemaal in de zenuwen en paniekerig aan het rondrennen met spullen. Heb hem gerustgesteld dat ik daar echt niet op let.

Maar idd als iets niet op de foto staat is ook hier eerste gedachte hee wat is er mis dan. Tot nu toe klopte dat ook wel in huizen die ik gezien heb. Maar zijn ook klushuizen vaak van overleden mensen soms tijdelijk verhuurd. Maar ook in een stertershuis denk ik altijd maar. Spul is van iemand anders gaat toch mee. Zo niet dan kijk ik wat bruikbaar is en de rest gaat weg voor gratis op te halen of naar de stort. :D

Ok plaats van de tv belangrijk hihi. Dacht dat ik kritisch was met ligging van de tuin achter het huis of in ieder geval metprivacy en plek voor mijn scootmobiel

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:13

na de afwijzing van ons bod ben ik weer flink op funda wezen speuren.
zo kwamen we eerst 7 huizen tegen naar smaak en vallen er na langer nadenken steeds meer af.

1e is bezichtigd leek op foto's heel wat maar moet echt heel veel aan gedaan worden en dit kwam niet zo over op funda.
vrijdag hadden we er weer 2 staan maar 1 afgezegd omdat die toch na overleg niet bij ons past
dinsdag hebben we weer 2 bezichtigingen achter elkaar met dezelfde makelaar. beide zijn een optie.
en dan vrijdag weer 1 bezichtiging.

een ander huis heb ik nog geen bezichtiging voor ingepland wacht eerst deze huizen even af.

al met al hebben we er 1 bovenaan staan als favoriet en nog een favoriet op de 2e plaats als goed alternatief voor nr 1 mocht die weer voor ons neus weg gaan.
maar eerst alles maar even afwachten.
als vrijdag het huis wat op nr 1 staat in t echt ook echt zo is dan willen we meteen een 2e keer inplannen en een bod uitbrengen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:23

Jennifer is best een klus he, maar jullie worden ook steeds kirtischer als je er meer ziet? Je hebt ook al veel bezichtigingen gepland. Hopelijk zit er wat bij.

Hier even nagelbijten opeens, :oo kom vanmiddag een huisje tegen in een straat waar ik er al twee heb bezocht eerder. Eerste was helaas bleek onder voorbehoud verkocht tijdens mijn bezichtiging. En tweede te veel hoogteverschil en veel te hoog geprijsd met geen mogelijkheid tot meer erafkrijgen. Staat nu nog te koop trouwens.

Is een lange straat waarvan 1 deel met rug tegen bos aanligt en een stuk met meer huizen. En dit huisje staat 100 m van eerste en meest favoriete huisje. Met een stukje wei erbij, een grotere schuur en een garage. Oud ja, klushuis ook, oudbollig zeker maar lijkt zo ruim genoeg. Geen erge hoogte verschillen. En met rug tegen bos aan en paarden als overburen en naaste buren, erg paardrijke straat daar. :D

Ga morgen vroeg meteen makelaar bellen en wil vlot bezichtiging inplannen liefst morgen nog of anders vrijdag. Moet wel weer het hele eind terugrijden. :+ Dit huisje ligt ongeveer 3 km van niet te vinden huisje af, daarvan heeft de makelaar het ligt gezien trouwens. Gegevens zijn aangepast nu en nu kan ik het wel plaatsen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:38

@karuna we worden idd kritischer wat betreft huizen kijken zeker nu we niet meer aan het water zoeken.
Er zijn er genoeg in de prijsklasse tot 180000 en dan ga je naar andere dingen kijken, zoals wat moet er gedaan worden om het naar eigen smaak te maken.
Bij de gene van morgen hoeft er niks gedaan te worden als t zo is zoals op de foto.
Bij de andere favoriet ook niet maar bij de andere 2 weer wel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:55

Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een nieuwbouwwoning, dat gaat allemaal net weer even anders en is weer een hoop informatie inwinnen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:14

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:19

Wauw! Wat een droomplek!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:14

Charaz schreef:
Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een nieuwbouwwoning, dat gaat allemaal net weer even anders en is weer een hoop informatie inwinnen.

Zitten wij ook aan te denken maar volgens mij komen er nog behoorlijk wat kosten bij zoals keuken enz en dan komt het boven ons budget.
Prijs nieuwbouwwoning staat op 178000 v.o.n en dan komen alle kosten er nog bij toch?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:35

PaysBas schreef:
Zag gisteren dat pensionstal Groenraven in Houten te koop staat. Schitterend complex en perfecte uitvalswegen zo midden in het land.
Ben benieuwd of het in buitenlandse handen komt...

http://www.fundalandelijk.nl/agrarische ... eldijk-1-c

67 stallen en 1.5 ha grond ???droomplek ..lijkt me horror ik kan niet eens 4 paarden houden op 1.5 ha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:43

Je ziet iig gelijk waar het geld van de stalling naar toe gaat :D Wel een mooi huis, inrichting is niet echt mijn smaak, maar ach :D Mooi spulletje

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:51

Ja klopt dat je dan nog al je kosten erbij krijgt bij nieuwbouw, sowieso je keuken! Badkamer en toilet zit er vaak wel bij,maar vrij basic,hoeft geen probleem te zijn :)
Alleen heb je ook nog je vloer, muren, trapafwerking en sommige extra opties wil je dan toch weer wel hebben!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:54

JenniferU schreef:
Charaz schreef:

Zitten wij ook aan te denken maar volgens mij komen er nog behoorlijk wat kosten bij zoals keuken enz en dan komt het boven ons budget.
Prijs nieuwbouwwoning staat op 178000 v.o.n en dan komen alle kosten er nog bij toch?

adviseurskosten, keuken en inrichting van tuin (incl. schutting) en huis. Reken dat je uiteindelijk 200.000 kwijt bent, eer alles is ingericht.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:21

Oke dat word zoiezo dan bestaande bouw haha zoveel eigen geld hebben we nou ook weer niet

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:23

Relaxed wat een leuk huis!

Ik kan alleen echt kwaad worden dat de verschillen in prijzen
zo groot zijn, is toch niet normaal jongens :wow:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:25

Over nieuwbouw doen ze gemiddeld 1 a 2 jaar. Dus mocht je in die tijd kunnen sparen is het een optie. Als jullie echter maar 180.000 kunnen lenen vrees ik dat dit project iets te duur zal worden. Soms zijn die prijzen wel incl. keuken (maar dan wel erg basis), maar soms ook gewoon zonder badkamer, wc en keuken. Lees dus goed de technische omschrijvingen door.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:25

Op zich kun je nieuwbouw huis zo duur maken als je zelf wilt. Bij ons in lelystad vielen daarin de extra kosten wel mee. Vloer was de duurste optie. Maar ook daarin kun je zelf maat houden. Alleen als je van luxe houdt of alles meteen perfect wilt hebben dan ben je een smak geld kwijt,

Tuininrichting is wel duurder. Maar hoeft niet meteen en als je even zoekt of met omheining goedkoper doet of gratis materialen kunt vinden aan bv tegels kun je dat uitsmeren over de tijd, niet ideaal maar is geen eerste levensbehoefte.

180 vrij op naam. Je zult iets eigen geld moeten hebben voor een hypotheek tegenwoordig. Denk dat je als je heel,goed uitmikt en huis is inclusief basiskeuken en sanitair je met 190000 wel uit moet kunnen, maar dan heb je basis. Als het huis zo leuk is zou ik liever een kale inrichting hebben maar wel een leuk nieuw huis naar wens

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:32

karuna schreef:
Op zich kun je nieuwbouw huis zo duur maken als je zelf wilt. Bij ons in lelystad vielen daarin de extra kosten wel mee. Vloer was de duurste optie. Maar ook daarin kun je zelf maat houden. Alleen als je van luxe houdt of alles meteen perfect wilt hebben dan ben je een smak geld kwijt,

Tuininrichting is wel duurder. Maar hoeft niet meteen en als je even zoekt of met omheining goedkoper doet of gratis materialen kunt vinden aan bv tegels kun je dat uitsmeren over de tijd, niet ideaal maar is geen eerste levensbehoefte.

180 vrij op naam. Je zult iets eigen geld moeten hebben voor een hypotheek tegenwoordig. Denk dat je als je heel,goed uitmikt en huis is inclusief basiskeuken en sanitair je met 190000 wel uit moet kunnen, maar dan heb je basis. Als het huis zo leuk is zou ik liever een kale inrichting hebben maar wel een leuk nieuw huis naar wens

Eens, niet bezuinigen op de basis hoor, dan maar op een oud bankstel zitten :))