Pieteritus1 schreef:Het is absurd dat Oxxio zo reageert.
Wij hadden een aantal jaren geleden een soortgelijk geval.
Wij gingen van 8.000KwH naar 16.000KwH, maar wij wisten wat de oorzaak was. Dat jaar was er een strenge winter en we hadden een kantoorunit naast ons huis staan, die continue op 20 graden moest zijn. Daarom was het verbruik verdubbeld.
Essent ging ook vragen stellen of de meterstanden wel klopten. Ze gingen zelfs zover dat ze een mannetje stuurden die hier op de zolder en in de loods heeft gekeken of we geen wietplantage hadden.
Ondanks dat ik ze al meermalen uitgelegd had dat we die unit hadden staan, stonden ze erop om langs te komen. Wilden ook een nieuwe meter plaatsen maar daarvoor heb ik vriendelijk bedankt.
Ik zou bij Oxxio staan steigeren voor de deur, totdat ze alles tot in de puntjes uitgezocht hebben.
Officieel hoeft oxxio helemaal niks. Liander is het aanspreekpunt van de meter. Oxxio doet simpelweg een rekening sturen op basis van de meterstanden die ze krijgen. Het enige wat ik tegen vond vallen was het feit dat ik niet gecontacteerd was over dat het dus extreem hoge verbruiken waren, maar daar valt nu niks meer aan te veranderen. Ik ben al blij dat ze meedenken en de rekening bevriezen zodra het mogelijk is ( hij stond al geboekt voor een tweede keer, dus ze konden hem niet meteen bevriezen) .
Electra is heel netjes!
en ja mijn ipad die nu aan het opladen is. En de cv. Thats it. De grootste verbruiker is gewoon de koelkast dus die is het meest voor de hand liggende.

al kan dat nog steeds niet de oorzaak zijn van zo een rekening