Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:34

Wij gaan wel het plafond stucen, ren hekel aan die ouderwetse v-groef!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:44

Zou de muren stucen ook niet kunnen als je gebruik maakt van bouwdrogers?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:19

Denk ik niet. Een huis moet zich zetten en dat heeft o.a. te maken met inklinken van de grond, temperatuurverschillen. Je kan dus scheuren krijgen. Hoekhuizen zijn hier gevoeliger voor. Het is ook kwestie van geluk hebben. Huis waar we nu in wonen was ook nieuwbouw en heeft geen enkele scheur. Kennissen hebben wel na nieuwbouwen gelijk gestuukt en hebben ook geen duidelijke scheur (ja heel lichtjes als je goed kijkt). Onze buren hebben vijf jaar geleden de nieuwbouw gestuukt en hadden na een jaar een scheur.. (en toen stonden die huizen al 6 jaar ofzo)

Bouwdrogers helpen volgens mij enkel bij vloer leggen zeg maar.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:40

Ooh, dus we zitten bij de goede bouwer, Kieffer :)

Plafond is idd ook een ding om over na te denken.. Die groeven zijn idd niet zo mooi.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:53

Alle huizen waarbij ze hier meteen stucwerk hebben laten doen, zijn gaan scheuren. Onwijs zonde. Om die reden hebben wij de groeven in het plafond maar geaccepteerd en de muren behangen met Renovlies en geschilderd. Bijna iedereen vraagt waar we het zo strak hebben laten stucen :o We hebben de muren wel heel zorgvuldig geschuurd om ze echt glad te krijgen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:00

Plafond kan dan ook later nog :) of zijn er nog andere opties dan stucen voor die groeven?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:38

Om bovenstaande reden inderdaad niet laten stucen :)
Het is nog steeds een drama en kunnen niet vinden wat we fout doen. Even gevraagd of bouwmarkt ( waar we het gekocht hebben) nog ideeen had. En blijkt sinds nieuwe leverancier deze klacht al eerder gehad te hebben. 1 dezer dagen komt er een mannetje van ze kijken en dan zien of we samen tot een oplossing kunnen komen. Maar vrees dat er 300 euro op de muur zit wat we er zo weer af kunnen trekken helaas :( keuken maar uitgesteld zodat we wat meer tijd hebben die ruimte in ieder geval op 1 of andere manier wel afhebben als de keuken geleverd wordt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:43

Oohhh echt balen Seni!

Wij hadden bouwbedrijf Van Grunsven, geen idee of die door het land heen bekend zijn maar binnen Arnhem doen ze eigenlijk alles voor de woningbouwvereniging. In ons miniwijkje staat huur en koop door elkaar en alles is door een bedrijf gedaan.

Wij hebben rechte groeven in het plafond, maar die bedoelen jullie niet denk ik?

Hier begint het ineens een écht huis te worden. Op de eerste + tweede verdieping ligt nu vinyl inclusief plinten, gisteren is de schutting geplaatst en vanochtend hebben ze de benedenverdieping geschuurd en het keramisch parket vast neergezet.

Volgende week dus het spannendste en laatste onderdeel en dan verhuizen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:47

Oohhh wat een drama met dat behang :(

@Sonja Een vloertje kan al veel veranderen in een huis he? Heb je nu ook het gevoel dat alles groter lijkt??

Bij ons staat er nu een verdieping bovenop! Om 11 uur reed mijn vriend er langs en hadden de buren net een verdieping erop, om 11.30 reed ik langs en hadden wij ook een verdieping erop :D

Stond foto's te maken... Fietst er een man voorbij: "Ja, leuk he?? Maar denk niet dat je zomaar foto's mag maken" :') waarop ik antwoordde: "het zal toch zeker wel? Het is mijn eigen huis!" .. Zonder wat te zeggen, fietste hij door :P

Afbeelding

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:00

Dat ziet er al uit als iets wat een huis gaat worden :D Krijgen jullie een plat dak?

Ah de kamers leken sowieso best groot voor ons, dus voor mijn gevoel maakt dat met een vloer erin niet veel uit. Wel dat het meteen een stuk aangekleder is. Ik kan vooral niet wachten tot het keramisch parket erin ligt, ben zó benieuwd hoe dat staat.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:22

Er komt nog een zolder met schuin dak op :)

Wel foto's laten zien van je keramische parket, he? :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:20

Net als ons huisje!! Ook zolder met schuin dak.

En hier ook heel benieuwd naar je keramisch Parket!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:22

Wij zijn gisteren wezen kijken. :):) Dat maakt het allemaal al weer een stuk concreter dan wat lijnen op papier :D De gang is kleiner dan wat we nu hebben, maar goed.. die gebruiken we toch niet veel. Boven alles lekker ruim, leuk uitzicht en de zolder is ruimer dan verwacht. Alleen de badkamer levert wat problemen op. Lijkt zo klein en is moeilijk te visualiseren op dit moment (zit ook nog niks in := ). Erg erg blij met onze uitbouw én de uitgekozen keuken :D :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:54

Oooooh, wat leuk!! De badkamer zal uiteindelijk wel meevallen denk ik :) wordt hij casco opgeleverd of wel met tegeltjes?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:00

ingericht met bubbel- en massagebad <<) , douche, wc, glazen wand, kachel en wasbak :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:51

Sammie schreef:
ingericht met bubbel- en massagebad <<) , douche, wc, glazen wand, kachel en wasbak :D

Ooo wij hebben bubbelbad gehad we werden er gek van elke keer al die gaatjes schoonmaken :') maar het is soms best lekker!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:42

Wat een luxe :D
Wij gaan in eerste instantie voor alleen een douche. Er zou nog ruimte zijn voor een bad, maar ik weet niet zo goed of we er echt gebruik van gaan maken. Waarschijnlijk meer "omdat we hem toch hebben".

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:07

Wij hebben inderdaad ook geen bad gekozen. Op termijn zou ik wel graag een tweede wastafel hebben, daar hebben we dan nog zat ruimte voor.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:04

Wij laten het dus wel stucen. Het kan best als de stucen er maar rekening mee houdt dat de muren werken. Ze snijden ze de vaak in in de zijkant zodat het niet scheurt.
Ik denk wel dat je er een beetje geluk mee moet hebben. Vrienden van ons hebben een nieuwbouwhuis lagen stucen en dat is perfect gegaan, geen scheuren of dergelijk.

Wij hebben voor een grote inloopdouche gekozen met stortdouche. Hebben nu wel een bad maar maken er nooit gebruik van.
Bij ons schiet het redelijk op, brief gehad en de verwachte oplevering is eind januari.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:07

Ze zijn gisteren nog verder gegaan. De laatste 3 woningen hebben nu ook een verdieping en de binnenmuren staan alvast klaar :) vermoed dat deze week de zolders erop gaan :)

Weet iemand hoe lang het dan nog kan gaan duren met prefab? Neem aan dat het makkelijkste nu gedaan is.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:21

Mirjamsel schreef:
Ze zijn gisteren nog verder gegaan. De laatste 3 woningen hebben nu ook een verdieping en de binnenmuren staan alvast klaar :) vermoed dat deze week de zolders erop gaan :)

Weet iemand hoe lang het dan nog kan gaan duren met prefab? Neem aan dat het makkelijkste nu gedaan is.

Totdat het helemaal klaar is bedoel je?

15 juni: 1ste verdieping staat erop

Afbeelding

1 oktober: buitenkant geheel klaar

Afbeelding

Verwachte oplevering: eind januari.

Bij ons duurde het 4 maanden vanaf de eerste verdieping tm het verwijderen van de steigers. Zaten 2 weken bouwvak tussen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:24

Hehe, de inboedel van mijn vriend is verhuisd. Vriend en ik bivakkeren allebei een weekje bij onze eigen ouders terwijl aankomende week de vloer beneden wordt
gelegd:

Afbeelding

Afbeelding

Boven:

Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:37

Wat een mooi huis, Lucifertje! Het wachten duurt zeker veel te lang? :D Al is 4 maanden best snel!

Mooie vloer, Sonja! Even een weekje bij je ouders bivakkeren is ook niet verkeerd, toch? :) Is beter dan in een kaal huis zitten ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:42

Hahaha dat zou ik niet al te hard roepen hoor :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:01

Ik woonde nog half bij mijn ma dus voor mij verandert er niet veel :D en het is wel erg handig om aan te kunnen schuiven voor het avondeten als je druk bent met inpakken enzovoorts :j