Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:58

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:33

ChantalSmook schreef:

Ik heb net dezelfde kachel als jou :)
Alleen steekt die van mij ongeveer een meter van de muur af.... Beetje jammer want het is echt puur plaatsverlies in mijn al kleine living.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:09

Dat is idd jammer dat die niet weggewaaid is shantal .
Apart de blauwe orchideeen ...maar die passen ook niet bij mijn interieur .

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:54

Oh die zouden wel mooi staan op onze slaapkamer,maar daar is het echt te koud voor orchideeën :(:)
Plus dat mijn katten alles wat groen is toch aanvreten >;)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:57

Hihih ja best wel, denk namelijk dat die volgend jaar nog zo staat en nog groener word.

Ja vond het ook zonde dat het hier niet kan.
Is wel gaaf als je een donker achter grond heb waar ze voor komen te staan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:44

blauw is echt helemaal mijn kleur, maar heb die orchideëen gezien en vind ze té nep :o

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:53

Ik las trouwens ook dat ze maar 1 malig blauw zijn, als ze de 2de keer opkomen dan zijn ze weer wit.
Ze spuiten iets in de steel waardoor ze naar blauw kleuren.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:55

Ze doen inkt in het water ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:00

Bij mij lukt het toch nooit een tweede keer een bloem terug te krijgen, dus daar zou ik geen 'last' van hebben... :+ :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:07

Kentaro schreef:
Bij mij lukt het toch nooit een tweede keer een bloem terug te krijgen, dus daar zou ik geen 'last' van hebben... :+ :D

liefdevol verwaarlozen ;)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:20

Mij lukt dat ook nog niet, ik heb er hier 1 staan die ik nog aan het proberen ben.
Hij heeft 1x een klein blad terug gegeven en voor de rest doet die al geruime 2 maanden niks :(
Heb maar een nieuwe witte gekocht toen. Die andere was trouwens roze.

Maar heb nu 2 roze kerst sterren op de vensterbank erbij staat ook erg leuk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:33

Ik geef mijn orchideeën na de bloeiperiode aan een vriendin met groene orchideeënvingers :')
Die blauwe zijm idd erg nep :j zag laatst ook al fluorgroene bij een kweker staan :+

Ik ben helemaal blij met de schemerlamp... Wat een mooi licht geeft dat ding. Teegee wil hem bij haar eettafel :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:49

Ditano wil je van de kachel nog meer foto’s of de rest van het appartement? :P

Nicolletje, inderdaad erg energieonzuinig. Maar dat is meer omdat het eigenlijk alleen mijn woonkamer verwarmd en de rest dus gewoon koud is dus zal in de winter ook elektrische kachels weer gaan gebruiken om mijn slaapkamer ofzo te verwarmen. Ik heb nu een erg hoog voorschot (160,-) voor mij alleen maar hou het maar zo om te voorkomen dat ik veel bij moet betalen :P .

Mootje lekker zeg zo’n groot kleed! Taupe is een erg mooie kleur :j ik heb 1 muur daarin, ben er echt verliefd op!

Farjen waar heb jij de haard laten keuren?? Mijne is verder niet echt doorgekeurd geloof ik. Bij jou is het wel echt als sfeerhaardje dus aan je nieuwe te zien?

Willeke hoezo steekt hij een meter van de muur af?? Heb je een foto? Dan zou de pijp naar d eschouw toch ingekort moeten worden of is dat heel gek?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:12

Ik betaalde inderdaad ook voor een klein huisje 150 euro voorschot bij fulltime wonen, en dan zette ik mijn elektrische kacheltje zo min mogelijk aan.
In de keuken had ik een gevelkachel op gas, en de warmte steeg op naar boven.

Kentaro schreef:

Afknippen, wegzetten ergens achter, beetje vergeten en een aantal maanden later: bloem! :list:

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:20

Ik doe ook mijn best weer een bloeiende orchidee te krijgen hihi! Ze staan achteraan op m'n afzuigkap, ben benieuwd :D

Ik heb vanmiddag wat kerst spulletjes bij de Intratuin gekocht en vanmiddag gelijk wat gefreubeld. Zal morgen foto plaatsen. Had op welke en pinterest 'christmas jars' gezien en zoiets heb ik nu op het tvmeubel staan :D ook m'n lantaarn weer gezellig gemaakt.
Volgende week even de rest van kerstzooi naar boven halen dan kan ik direct na Sint de boel helemaal in kerstsfeer brengen :):)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:44

ChantalSmook schreef:
Farjen waar heb jij de haard laten keuren?? Mijne is verder niet echt doorgekeurd geloof ik. Bij jou is het wel echt als sfeerhaardje dus aan je nieuwe te zien?

Hier in de buurt zijn 2 winkels waar ze kachels verkopen en ik had ze eigenlijk gebeld om de kachel en schouw eens te poetsen want ik vond dat ik iets rook wanneer de kachel aanstond. Dat bleek dus CO te zijn.. -O- Dus hebben ze niets meer gerepareerd en de kachel gewoon afgekeurd.
De nieuwe is echt wel om het huis te verwarmen aangezien ik nog geen centrale verwarming heb verder.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:11

Farjen schreef:
ChantalSmook schreef:

Hier in de buurt zijn 2 winkels waar ze kachels verkopen en ik had ze eigenlijk gebeld om de kachel en schouw eens te poetsen want ik vond dat ik iets rook wanneer de kachel aanstond. Dat bleek dus CO te zijn.. -O- Dus hebben ze niets meer gerepareerd en de kachel gewoon afgekeurd.
De nieuwe is echt wel om het huis te verwarmen aangezien ik nog geen centrale verwarming heb verder.

Ah oke! Ja ik heb in ieder geval een koolstofmonoxide melder boven op de schouw liggen en bij de geiser in de keuken en in de hal een rookmelder. maar co2 ruik je dus? Mag ik vragen wat je voor een nieuwe betaald hebt? Ik vond het al ontzettend moeilijk om een loodgieter te vinden die hem aan kon sluiten, laat staan hlemaal doorlopen om te keuren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 07:32

ChantalSmook schreef:
Ditano wil je van de kachel nog meer foto’s of de rest van het appartement? :P

Altijd leuk binnen gluren :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:34

:wave:

Iemand vroeg hoe ik de blaadjes maakte voor mijn schilderij, weet alleen niet meer wie. Maar dat heb ik uit de losse pols gedaan! Je hoeft namelijk maar 1 keer 1 te tekenen die goed is en die kun je dan als mal gebruiken voor de rest. Heb mijn schilderij afgelopen weekend afgemaakt, maar de bloem is scheef en ik heb geen blaadjes meer dus ik moet nog even wat aanpassen hier en daar en nog even een paar monstertjes behang ophalen :+

Zag weer veel leuke foto's voor bij komen.

Gisteren dus mijn schilderij afgemaakt, maar het weer was zo slecht bij ons dat ik toch ook maar mijn kerstkrans gemaakt heb :j Heb een flinke brandwond van het lijmpistool nu :o Maar ik ben trots op het resultaat en heb ondertussen al 3 mensen die ook graag zo'n krans willen, dus van het weekend moet ik weer aan het knutselen.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5523_n.jpg

Vriendin wilde er ook graag een, maar we hebben besloten die maar samen te maken onder het genot van een glas wijn a.s. vrijdag!
Vond het echt heel erg leuk om te doen en hij was ook zomaar klaar :j Als ik dat gedoe met het lijmpistool niet had gehad, was ik echt in een uur klaar geweest denk ik :j

*edit* is wel jammer dat de foto een beetje over belicht is trouwens.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:35

De gasunie of gasservice kan ze volgens mij voor je keuren. Ik herriner mij deze stickers op de gaskachels die ik ken!
CO is trouwens absoluut geen CO2 en beiden zijn geurloos :) CO2 komt vrij bij volledige verbranding en CO komt alleen vrij bij onvolledige verbranding en is echt levensgevaarlijk!
Mar, Ik ben benieuwd!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:35

Inderdaad CO ruik je niet.. maar er hing een geur (door de ouderdom en vuil waarschijnlijk van de kachel) en ik kreeg ook wat hoofdpijn als de kachel brandde, en dat bleek dus inderdaad door de CO te zijn.. Ik woon nog (helaas) niet in mijn huis dus de kachel brandde gelukkig niet de hele tijd :)
Ik weet niet hoe ze dat bij jullie in Nederland dus regelen en keuren? Hier kon ik gewoon naar een zaak gaan en daar hebben ze alles voor me gedaan.

De prijs zal ik even pb'en

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:57

CO ruik je inderdaad niet, dat is ook juist zo gevaarlijk daaraan! Dat je er hoofdpijn van krijgt is wel heel logisch!
Hier ben je ook verplicht hem ieder jaar te laten controleren i.v.m. de brandverzekering.

sakkia, wat balen van je wond!! (smeren met calendula (VSM) kan de plek mooier doen herstellen!)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:19

Ach, langs de ene kant is het spijtig want het is nog maar weer een probleem van de vorige eigenaar dat ik kan oplossen, maar aan de andere kant was het een hele lelijke kachel die nu weggaat :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:27

Ditano ik zal zo ff wat foto’s maken. Ik ahd al langer geleden foto’s gemaakt maar heb het nu wel meer af weer :)

Mootje wist niet dat CO2 ook geurloos was, CO heb ik wel 2 melders van in huis, :j dat is het eerste wat ik gekocht heb. Bedankt voor de tip zal eens even kijken.

Farjen, ik vond het al moeilijk om een loodgieter te vinden die de kachel kon installeren, laats taan keuren haha.
Worden ook niet veel meer gebruikt natuurlijk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:29

Wat lastig, hier zijn er in de buurt 2 grote winkels die gaskachels verkopen (en dus ook komen onderhouden, keuren, ..) Ik merk wel dat er meer gekozen wordt voor inbouwkachels, misschien is er daar in Nederland wel een groter aanbod van?