Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:34

wij zijn laatst ook even bij Jysk geweest maar daar hadden ze voor ons helemaal niks :n Gingen ook voor de rolgordijnen kijken, maar wij vonden het niks :n

Ik mag van mijn moeder een dekbedovertrek uitzoeken, ze heeft een kortingsbon van de neckermann en daar hebben ze echt wel leuke dingen er bij zitten. Vanavond tijdens het haarkleuren (wat mijn moeder doet) maar eens samen kijken :j

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:34

Oh de tweedehandswinkel gaat pas om 13.00 uur open :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:35

Inderdaad http://www.jysk.nl :+
Hebben 4 vouwgordijnen en een rolgordijn gekocht. Voor onze slaapkamer en de openslaande deuren hebben we wat duurdere gekocht via internet (lange gordijnen, 2 stuks aan zijn gordijnroede)

Neckermann is echt leuk shoppen.. Erg mooi tvmeubel gezien die afgeprijsd is, alleen met de verzendkosten vind ik het toch weer beetje te duur (bijna 30 euro?). Grr beetje balen, vind em zo leuk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:42

Wij kwamen bij Jysk ook niet uit met onze maten voor de ramen. Maar duur waren ze zeker niet :D
Heel mooi vonden we het niet, maar aangezien alles al genoeg kost met een nieuw huis, hadden we het prima gevonden voor voorlopig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:42

Nog nooit van gehoord. Straks eens kijken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:47

Ja maar aan voorlopig doen we niet nu :+ Het moet nu gewoon goed, dan ben je er vanaf en ben je uiteindelijk goedkoper uit dan dat je over een paar jaar nog een keer moet ;)

Voor de bovenverdieping denken we wel zo omdat de badkamer nog verbouwd moet worden. Daar ligt overal lichte (maar wel splinternieuwe) vloerbedekking :+ Daar hou ik helemaal niet van omdat ik snel allergisch ben voor huisstofmijt. Maar zolang de badkamer er nog inzet blijft dat ook nog liggen. Beneden doen we het gewoon in 1 keer goed :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:48

Wij ook hoor!!! Maar voor de logeer- en 'studeer' kamer, had ik het prima gevonden!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:48

En we hebben heel erg geluk dat we bij de Karwei de perfecte rolgordijnen vonden en daar nu steeds aanbiedingen mee zijn. Nog een kortingssticker er op en dan wordt het ook niet zo duur.
Alleen die ene die op maat gemaakt moet worden wordt echt duur. Denk tegen de 200 euro :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:50

Is niet normaal hoeveel geld je in raambekleding kwijt kunt }:0
Bij de karwei hebben wij nog niet gekeken! (heb nog wel de kortingsstickers :D )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:50

En boven (en in de slaapkamer beneden) hangen hopeloos ouderwetse gordijnen en vitrages, maar dat zijn kamers waar we dus nooit komen dus ook dat laten we eerst hangen. Vooral dat ene raam is heel groot en moet ook een op maat gemaakte voor en voor een kamer waar je toch niet komt vind ik dat net even te veel van het goede.

Nou mijn schoonouders zullen ondertussen wel in de kleren zijn, dus ik ga maar eens die kant op zo :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:52

Wij zijn voor 2 gordijnen van 180 en 1 van 120 nu 130 euro kwijt.
Daar moet nog 1 bij voor de slaapkamer en dus nog die op maat gemaakte en dan zijn we klaar. Wordt door die ene die op maat gemaakt moet worden dus wel echt duur maar anders waren wij beneden de 200 euro ook klaar voor het hele huis.
Maar er moeten ook nog In betweens voor de ramen, dus ik denk dat wij straks wel op 1000 euro zitten alles bij elkaar :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:55

Mocht willen dat we het daar voor gingen redden.... :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:57

Nou wij hebben die in betweens ook nog niet gekocht en uitgezocht hoor en die moeten ook allemaal op maat gemaakt worden, voor 4 ramen.
Ligt ook helemaal aan de prijs van de stof natuurlijk wat het uiteindelijk gaat worden.

En nu ga ik echt :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:02

:wave:

Je moet zo opletten als ergens korting bij staat :P
Bij ons is bij de Decorette 25%.
Offerte laten maken van de week. Komt van de week degene om het vinyl te leggen en daar eens aangevraagd wat het zelfde bij hem koste. Geeft hij een prijs op voor precies dezelfde spullen (zonder dat hij een prijs wist van Decorette!). Is hij zelfs nog iets goedkoper.... }:0

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:42

Beetje laat (ben nu pas aan het bijlezen, weekendje Lowlands geweest en meteen daarna druk) maar wij krijgen ook 1 vakantiedag volgens de cao.
Helaas, klein detail: "alleen als het ten behoeve van je werk is" -O-

Die plafondlampen hebben wij in het zwart vierkant, omdat er een soort mat (glas of plastic) aan de onderkant zit, geeft dat juist zacht licht en kijk je niet in die bollen.
Ik vind het fijne lampen voor op de slaapkamer.

Wij hebben grote ramen en openslaande deuren zowel beneden als in de slaapkamer. Alleen die 2x openslaande deuren kost al een vermogen aan raambekleding :=
Dat bewaren we ook voor op het laatst...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:45

Die plafondlamp van de IKEA?? Vind hem ook heel erg gaaf! (heb je er alleen geen last mee qua stof in de slaapkamer??)
Wij nemen voor de openslaande deuren 1 'gordijn' Dachten dat het handiger was om per raam iets te doen, maar volgens de adviseur(s) werd dat voor het gezicht absoluut niet mooi.
Weet je al wat jullie doen??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:31

Stof? := ...nooit iets van gemerkt :o

Wij hebben ze alleen niet van IKEA maar deze:
Afbeelding
http://www.lampenlicht.nl/plafondlamp-r ... oduct.html

Wij nemen boven en misschien ook beneden een railroede met driespoor of 2 aparte railroedes (IKEA Kvartal, die spuiten we misschien dan wel zwart) omdat een gewone roede uitsteekt aan beide kanten maar het raam loopt van muur tot muur.
Een simpele gordijnrails vind ik niet zo leuk.

Dan doen we op het ene spoor voile in 2 delen (dus je kan ze aan elke kant openschuiven) en het andere spoor de overgordijnen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... txsv01a_08
Dit plaatje (9) komt het meest in de richting denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:40

Die is ook leuk zeg!!
Wat een leuke gordijnen komen daar voorbij!! Vind die ene als kamerverdeling ook heel erg leuk!
Wij gaan achter (deuren en het grote raam ernaast) voor duo rolgordijnen (met hele brede strepen) en de 3 ramen voor met het keukenraam voor plissé's.
Ben heel benieuwd hoe dat word!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:45

Hmmm, ik moet zo'n lamp tegen het plafond denk ik in het echt zien. Zo vind ik het niet wat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:46

Ik geloof dat ik de enige ben die plisse's niet leuk vind :o
M'n schoonouders hebben ze ook, in de woonkamer bij de erkerramen, wel handig, ze hangen niet voor de verwarming en kunnen naar boven én naar beneden open en ook vanuit het midden.
Maar ik vind ze bij een oud huis zoals de hunne sfeerloos :o

Voor de keukendeur of raam, lijken ze me wel handig :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:49

Ik ben er ook niet echt weg van, maar een groot voordeel vind ik voor bij ons dat je ze halverwege kunt hangen zodat de inkijk op de eettafel (tijdens het eten) weg valt!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:52

manzano schreef:
Hmmm, ik moet zo'n lamp tegen het plafond denk ik in het echt zien. Zo vind ik het niet wat.

Afbeelding

Hier paste het helemaal vond ik (mijn vriend zijn oude huis)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:53

:oo Ik zie nu pas dat de door ons weggestopte boxen rotzooi onder het bed best zichtbaar zijn _O-

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:56

Viel mij pas op toen je het zei ;) ik dacht juist wat een lege opgeruimde slaapkamer :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:59

Nee zo op de foto vind ik het niks, zo'n doos aan het plafond := :o