Nicolletje schreef:Mijn vriend had in zijn vorige huis allemaal spachtelputz.
Op de grijze muren viel het allemaal mee, maar op de witte muren zaten zó vlekken en die was je er niet even vanaf.
We willen nu liever alles glad.
Kan je het beukenhout van je meubels niet gewoon verven?
Bwaah, je maakt het niet gemakkelijker voor me.
Ik vind whitewash (of hoe noem je dat?) wel mooi om houtkleur wat minder heftig te maken (in ons geval minder geel), maar staat dat op van dat gele beukenhout? Ik ben bang van niet.
Het gaat overigens alleen om een deel van het huis. Ik heb de bovenverdieping (aparte bewoning) en daar komen allemaal nieuwe meubels, geen beukenhout in elk geval. Maar in het woongedeelte van mijn moeder komen eerst de oude meubels mee. We willen als het even kan dezelfde vloer, zodat het huis wel een beetje in 1 stijl blijft en ook vanwege het partijvoordeel. 
ditano schreef:Zit op het moment met hetzelfde dilemma , afgelopen maandag en dinsdag zijn bij mij de stukadoors geweest .
Het is nu bijna droog , dus moet toch echt iets gaan kiezen ...ook qua kleur .
Pff "Grosse Baustelle" bij je ...
Sterkte met kiezen dan! 
Cardy schreef:@ _Lorette_ : Altijd leuk die verbouwingsfoto's waar alles nog open ligt. Vloer is eruit gehaald toch (stenen muren midden in is de fundering?)? Of zie ik het verkeerd

. Zelf ben ik ook nog erg aan het twijfelen over kleur, dus denk niet dat je veel aan mij hebt hihi.
Volgens mij wel, ja.
Het is een huis op zand. Inmiddels is er allemaal beton gestort. Nu nog de nette laag beton er bovenop met vloerverwarming.

En jij bent al bijna een jaar aan het verbouwen?
Mootje schreef:Lorette, Wat een puinhoop

Wat voor soort huis is het? Wat betreft meubels, ben je van plan volgend jaar of over een jaar of vijf meubels te kopen? Ik zou eerlijk gezegd een vloer kiezen die je mooi vind en bij de kleur van de muren, kozijnen en gordijnen passen dan de meubels... Alhoewel, zolang het maar niet vloekt

Ik heb nog veel meer puinhoopfoto's!! Het is een ravage... Maar het huis was in slechte staat van onderhoud. Een aantal jaar geleden is het verbouwd door de sociale werkvoorziening. De mensen van het bedrijf dat er nu aan de slag is, schudden vaak hun hoofd als ze het zeeeeeer creatieve knutselwerk zien....
Ik denk ook dat ik gewoon een vloer moet kiezen waar ik me goed bij voel. De samples (kan je die zo noemen als het over vloeren gaat?
) lijken in ons huidige huis heel anders dan in ons nieuwe huis, dus dat maakt het weer zo ingewikkeld.
Wat foto's:
http://img706.imageshack.us/img706/8362/dakkapel.jpg
Een kamer boven, voor en na het plaatsen van de dakkapel. Met mijn telefoon krijg ik maar de helft erop. De dakkapel is 4 meter lang. Je ziet ongeveer 2 meter. Links is inmiddels ook een groot velux dakraam geplaatst voor nog meer licht.
http://img689.imageshack.us/img689/608/slaapkamerp.jpg
Een andere kamer boven. Achter de kamer zit een dakkapel boven de trap (anders zou je door de schuine muur weinig ruimte hebben op de trap). En die dakkapel vervangen door een hogere, bredere en diepere dakkapel. Daardoor kon het schuine stukje van de muur in de naastgelegen slaapkamer rechtgetrokken worden. Het doortrekken van de dakkapel heeft er ook voor gezorgd dat de kamer nu een extra raam heeft. Eerst hebben we de vaste kast gesloopt en nu is die kant zelfs nog verder naar achteren uitgebouwd.
Sfeerplaatjes

Dit heb ik overgenomen van de bouwtekening, maar die klopt op een aantal punten voor geen kant, dus neem het met een korrel zout... Vooral nu er tijdens de verbouwing behoorlijk wat is veranderd.

En dan heb ik beneden de hal met toilet. Beneden is het een stuk groter. Alleen de huiskamer en de keuken zitten eronder. Daarbij is nog een serre gebouwd + 2 slaapkamers + badkamer met toilet, douche, ligbad en wastafel. Mochten we ooit geld over hebben, dan moet daar eigenlijk ook een verdieping op worden gezet, zodat het boven echt groot wordt. Gelukkig kan ik ook gebruik maken van de ruimte beneden. 
Daarbij nog de praktijkruimte. Daarvan wordt het toilet uitgebouwd tot badkamer en de keuken krijgt een upgrade, waardoor het een volwaardig gastenverblijf wordt.