Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:01

Mooi gedaan zo die tekeningen! Wel lekker ruim, en wat heerlijk je eigen massagekamer!

Ja jeetje, al die kleuren he! Gelukkig had ik al kleuren in mijn hoofd, maar als ik nog totaal geen idee zou hebben en dus zomaar een kleur zou moeten kiezen, zou ik gek worden denk ik! Zoveel keus! En dan nog zoveel verschuillende merken!

Ik heb net even heerlijk al mijn frustraties eruit zitten janken. Dacht dat ik gek werd. Ben je eindelijk aan de laatste loodjes toe, is het nog 1 en al tegenslag -O- . Vriendlief en paps zijn een dagje in belgie circuit aan het rijden, dus zit hier helemaal in mn up. Vriendje belde hoe het liep, stelde 1 verkeerde vraag en ik ontplofte echt :oo . Dus ik weet niet meer wie het zei, maar zo aardig ben ik toch niet he :P , hahaha.
Om een paar kleine dingen te noemen: huis is zó achterlijk scheef, de lijsten voor de yton-blokken zijn waterpas op de grond geschroefd en vanaf daar omhoog gebouwd. Nu blijkt dat er 10 cm (!!!!!) stuklaag nodig is om het waterpas te krijgen. En dat in heel de badkamer...
Puntje 2: er blijken holle plekken in de muren te zitten. Het zijn gelukkig kleine stukjes, maar het is even fingers crossed dat de stuuklaag daar wel pakt..
Puntje 3: Er zit in het midden van de slaapkamer een ijzeren bint, dus er mist 1 raggelwerk. Gipsplaten vastgeschroefd en ander raggelwerk met elkaar verbonden om zo stevigheid te krijgen. Leek netjes te zitten. Nu zit er voorstrijk op en zieje gewoon dat die 2 platen waar die raggel mist, aan het zakken zijn. Kan dus neit gestuukt worden omdat dat gaat scheuren. Echt.. Ik word gek hier.
Net raggelwerk en spul gehaald om een gat in die bint te kunnen maken, dit moet vanavond gaan gebeuren, hoe moe die jongens ook zijn van het rijden. Ik weiger echt om nog langer in de troep te zitten door alweer andermans fouten. Zij konden hier niks aan doen hoor, ligt aan die bint, maar ook die bint is weer niet ons werk... Zucht, ben zo moe. Eigenlijk ben ik gewoon op. Bah.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:04

Yv, kun je niet beter egaliseren met gipsplaat ipv stucwerk, of is het om gipsplaat te egaliseren?
Wat een gedoe zeg :(:) Dat is echt niet tof -O-

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:06

rustig blijven ademhalen Yv!!
laat vriendlief en paps een ander dagje oppassen op de klussers, kun jij een dagje weg :)

wat een kleuren zijn er he!
is ons huis geverfd, mag ik na de zomervakantie mijn klaslokaal laten verven... maar ja in welke kleur dan :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:12

Nee, het is voornamelijk de badkamer, slaapkamer gaat op zich wel, op dat plafond na, maar dat gaan we vanavond/vanacht regelen (als ze terug zijn). Daar heb ik die groene platen voor het plafond, maar wil verder geen gipsplaten daar hebben eigenlijk. Het muurtje is ook echt wel recht, alleen blijkbaar dus niet waterpas :?. Ik snap er echt de ballen niet van. Het is gewoon allemaal zó ontzettend scheef, dat meten blijkbaar gewoon echt zinloos is, want uiteindelijk blijkt het toch weer scheef te zijn...

Stressprobleempje is dat de afspraak met de stukadoor tussendoor is geplaatst. Die lui hebben het stervensdruk. Als het dit weekend niet lukt, kan ik over 4 maanden pas weer terecht. En sorry, maar dan zijn we uhh... (vanaf 23 januari) 3/4 tot een jaar verder.. Zo lang ga ik echt niet meer in die troep zitten...

Nouja, mams is wel heel lief. Had d'r gebeld en kreeg een smsje dat ze wel geld zou storten en dan betaalt ze een paar maanden niet mee aan poownie (zij is mn bijrijdster als het ware). Wel heel lief, want had een budget, maar vrees dat ik daar wel een stuk overheen ga door die dikke lagen die nodig zijn..
Het komt allemaal wel goed, maar ach... jeetje... nu voelt het gewoon even niet zo.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:44

@Nicolletje: Wauw, mooi die kastdeuren met dat grijs :))

@Yv: Jeetje, wat een poep zeg... Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit, zeker als het al zo lang duurt allemaal.
Uiteindelijk komt het zeker allemaal goed, misschien idd even een dagje eruit en anderen op de klussers laten passen. Kun jij even afschakelen :(:)

*Edit: Vergeet ik over mijn "projectje" te vertellen :D
Ik heb een oude kast die ik aan het opknappen ben. Van buiten blijft ie zoals ie is:
Afbeelding

En van binnen (achter het glas) wilde ik 'm oudroze schilderen. Hij is nu blauw/turqouise achtig, past niet zo goed hier :') (en sowieso slecht geverfd). Nu had ik oudroze verf gekocht, maar eenmaal erop (had een lade van binnen geverfd om te testen) ziet ie er eigenlijk te roze uit -O-
Hebben jullie enig idee of ik die roze verf met een andere kleur kan mengen zodat het wat dieper oud-roze wordt?
Of moet ik gewoon een nieuwe pot halen? :+
Laatst bijgewerkt door Vankje op 07-07-12 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:45

Dat was ik, dat je aardig was, haha ;)

Jeetje wat balen allemaal, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik had het wel een beetje verwacht met zoveel vochtproblemen en een verrotte vloer en oud huis.
Alleen ja, ik gún het je absoluut niet :n

Hopelijk komt het gauw goed!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:51

Vankje, Als ik het niet voor iets anders zou gebruiken, zou ik het mengen maar wel met dezelfde soort verf :) Als het niet lukt, kun je altijd nog een nieuwe pot kopen toch?
Ik heb trouwens leuke karpetten gezien bij woonexpress (althans, het plaatje op internet)... Binnenkort maar even gluren in het echt!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:55

Ja en het erge van dit allemaal is dat het allemaal gewoon zoooooo on onnodig is geweest! En lekkega a la, dat kan altijd, maar REPAREER het en stop het niet weg... En het is geen onwil van "oh effe snel netjes maken vOor de verkoop", nee, zij heeft er gewoon nooit naar laten kijken omdat het niet boeide! Of 1 dingetje gereparrerd en verder niet.. Zoo frustrerend!
Maarja... Klagen helpt natuurlijk ook niet :).

Leuke kast! En wat als je een 2de laag doet? Blijft het dan nog te roze?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:58

Ik moet nog even bijlezen, maar moet eigenlijk nog even wat in huis gaan doen....
Weet niet hoe het bij jullie is, maar het weer is hier nog fantastisch :D
Had me vanmorgen redelijk ingehouden op de braderie :P Wel twee gezellige bloempies gekocht!

Afbeelding
Afbeelding

en zou écht geen assesoires voor het nieuwe huis meer kopen...... Ging heel goed tot ik bij 'm'n' kraampje kwam (houtsnijwerk uit Balie)
Zag daar zoiets moois liggen!! Niet gekocht :D Toen ik thuis kwam belde m'n vriend vanaf z'n werk. Toen zei hij ga hem dan maar halen, krijg je hem met je verjaardag!! *\o/*

Is ie niet knap <3
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6LNU7CL.jpg

Ik ga nu gauw nog even verder, maar lees vanavond bij!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:59

:(:) Yv

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:01

Kentaro, Dat houtsnijwerk is mooi, maar ook erg groot! Waar ga je dat neerleggen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:02

Niet alleen vrij groot, wat dacht je van het gewicht................. :+
Ergens op de vloer of onderin m'n boekenkast!

Nu ga ik echt :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:05

Da's wel een knap stukje snijwerk :j

Vankje, je kan ook van die kleine potjes kleurmengsel voor in je verf kopen.
Ik weet alleen niet welke kleur je dan moet hebben voor oudroze, misschien geel? (niet teveel)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:11

Nicolletje schreef:
Mijn vriend had in zijn vorige huis allemaal spachtelputz.
Op de grijze muren viel het allemaal mee, maar op de witte muren zaten zó vlekken en die was je er niet even vanaf.
We willen nu liever alles glad.

Kan je het beukenhout van je meubels niet gewoon verven?

Bwaah, je maakt het niet gemakkelijker voor me. :Y)

Ik vind whitewash (of hoe noem je dat?) wel mooi om houtkleur wat minder heftig te maken (in ons geval minder geel), maar staat dat op van dat gele beukenhout? Ik ben bang van niet.

Het gaat overigens alleen om een deel van het huis. Ik heb de bovenverdieping (aparte bewoning) en daar komen allemaal nieuwe meubels, geen beukenhout in elk geval. Maar in het woongedeelte van mijn moeder komen eerst de oude meubels mee. We willen als het even kan dezelfde vloer, zodat het huis wel een beetje in 1 stijl blijft en ook vanwege het partijvoordeel. :)

ditano schreef:
Zit op het moment met hetzelfde dilemma , afgelopen maandag en dinsdag zijn bij mij de stukadoors geweest .
Het is nu bijna droog , dus moet toch echt iets gaan kiezen ...ook qua kleur .

Pff "Grosse Baustelle" bij je ...

Sterkte met kiezen dan! :D

Cardy schreef:
@ _Lorette_ : Altijd leuk die verbouwingsfoto's waar alles nog open ligt. Vloer is eruit gehaald toch (stenen muren midden in is de fundering?)? Of zie ik het verkeerd :Y) . Zelf ben ik ook nog erg aan het twijfelen over kleur, dus denk niet dat je veel aan mij hebt hihi.

Volgens mij wel, ja. :') Het is een huis op zand. Inmiddels is er allemaal beton gestort. Nu nog de nette laag beton er bovenop met vloerverwarming.

Afbeelding

En jij bent al bijna een jaar aan het verbouwen? :(:)

Mootje schreef:
Lorette, Wat een puinhoop :oo Wat voor soort huis is het? Wat betreft meubels, ben je van plan volgend jaar of over een jaar of vijf meubels te kopen? Ik zou eerlijk gezegd een vloer kiezen die je mooi vind en bij de kleur van de muren, kozijnen en gordijnen passen dan de meubels... Alhoewel, zolang het maar niet vloekt :)

Ik heb nog veel meer puinhoopfoto's!! Het is een ravage... Maar het huis was in slechte staat van onderhoud. Een aantal jaar geleden is het verbouwd door de sociale werkvoorziening. De mensen van het bedrijf dat er nu aan de slag is, schudden vaak hun hoofd als ze het zeeeeeer creatieve knutselwerk zien....

Ik denk ook dat ik gewoon een vloer moet kiezen waar ik me goed bij voel. De samples (kan je die zo noemen als het over vloeren gaat? :P ) lijken in ons huidige huis heel anders dan in ons nieuwe huis, dus dat maakt het weer zo ingewikkeld.

Wat foto's:

http://img706.imageshack.us/img706/8362/dakkapel.jpg
Een kamer boven, voor en na het plaatsen van de dakkapel. Met mijn telefoon krijg ik maar de helft erop. De dakkapel is 4 meter lang. Je ziet ongeveer 2 meter. Links is inmiddels ook een groot velux dakraam geplaatst voor nog meer licht.

http://img689.imageshack.us/img689/608/slaapkamerp.jpg
Een andere kamer boven. Achter de kamer zit een dakkapel boven de trap (anders zou je door de schuine muur weinig ruimte hebben op de trap). En die dakkapel vervangen door een hogere, bredere en diepere dakkapel. Daardoor kon het schuine stukje van de muur in de naastgelegen slaapkamer rechtgetrokken worden. Het doortrekken van de dakkapel heeft er ook voor gezorgd dat de kamer nu een extra raam heeft. Eerst hebben we de vaste kast gesloopt en nu is die kant zelfs nog verder naar achteren uitgebouwd.

Sfeerplaatjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit heb ik overgenomen van de bouwtekening, maar die klopt op een aantal punten voor geen kant, dus neem het met een korrel zout... Vooral nu er tijdens de verbouwing behoorlijk wat is veranderd.

Afbeelding

Afbeelding

En dan heb ik beneden de hal met toilet. Beneden is het een stuk groter. Alleen de huiskamer en de keuken zitten eronder. Daarbij is nog een serre gebouwd + 2 slaapkamers + badkamer met toilet, douche, ligbad en wastafel. Mochten we ooit geld over hebben, dan moet daar eigenlijk ook een verdieping op worden gezet, zodat het boven echt groot wordt. Gelukkig kan ik ook gebruik maken van de ruimte beneden. :)

Daarbij nog de praktijkruimte. Daarvan wordt het toilet uitgebouwd tot badkamer en de keuken krijgt een upgrade, waardoor het een volwaardig gastenverblijf wordt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:41

Vankje, dan moet je eens proberen om er rood bij te doen om het donkerder te krijgen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:47

Haha, hardnekkig IKEA krukje op de foto's :D
Waar zit de voordeur :o? Je kunt / kon dus alleen maar vanuit de keuken de woonkamer in?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:52

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:54

Leuk! ik woon alleen te ver weg :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:57

:o? Zag deals Rotterdam, dus dacht dat is mooi in de buurt............ :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:59

Deze staat bij de voorwaarden:
Citaat:
•Alleen geldig in een straal van 100 km rondom Arnhem, hierbuiten in overleg

De foto's die erbij staan als reclame word ik trouwens niet warm van!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:01

Ja, dat las ik ook na jouw post :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:44

Gaaf hoor , zo die plattegrondjes kunnen maken ...

@Yv :(:) volhouden .....

Kleuren kiezen ..ggrr ee week lamg een kleurenwaaier in huis gehad .
Op de grond gelegd , tegen de muur , in het zon licht , met lampen licht .
Iedere keer vond ik een andere kleur mooi ...
Uiteindelijk toch een keuze gemaakt en een klein potje laten mengen zodat ik het op de muur kan testen .

http://www.color-swatches.com/histor/hi ... watch.html

Gaaf verjaardags kadoo Kentaro . :D

He ..trapje komt me bekend voor Lorette ...die heb ik ook .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:51

Heftige kleur Ditano! Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet!
Dat trapje heb ik trouwens ook, anders kom ik nergens bij :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:22

Mootje schreef:
Haha, hardnekkig IKEA krukje op de foto's :D
Waar zit de voordeur :o? Je kunt / kon dus alleen maar vanuit de keuken de woonkamer in?

De ikea krukjes zijn overal! :Y)

Het plattegrondje is alleen van de verdieping. De voordeur zit beneden bij de trap. Ik krijg alle ruimtes boven, dus ja, ik moet via de keuken naar de zitkamer. Het deurtje in de zitkamer is voor de vliering boven de aanbouw beneden. Daar kan ik dus geen kast voor zetten. Er zit geen deur tussen keuken en zitkamer. Het is gewoon een open doorgang. De zitkamer ligt 20 cm lager, dus je stapt een beetje naar beneden vanuit de keuken. Beneden kan je via achterdeur, bijkeuken, keuken naar de woonkamer of via de voordeur en de hal. Of via de openslaande tuindeuren of via de serre.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:19

Ikea-krukje; in huis heb ik 'm nog niet. Ik gebruik 'm om op m'n paard te stappen :D

Bedankt voor de tips m.b.t. mijn oudroze verf.
Ga eens wat dingen uitproberen, het eindresultaat kom ik sowieso hier showen :D

Verder vind ik kleuren kiezen ook heel moeilijk. Zie altijd zoveel mooie kleuren... Kiezen is niet mijn sterkste kant :=

We hebben vandaag een kroonluchter met kap gekocht, hangt nu op onze slaapkamer op zolder.
En 4 kleine schemerlampjes voor alle ramen aan de voorkant en ook nog plantjes voor alle bakken aan de vensterbanken.
Nu moet ik m'n koopwoede ook gaan beheersen :=
Zal nog es wat foto's spammen straks, ben best trots op ons huisje :D