Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:52

Je motor is mooi geworden, heel ander gezicht :)

Het tochtje klinkt wel heel lekker, jammer dat de rest van de groep zich niet meer kon herinneren dat ze het zelf ook moesten leren. Gelukkig heb je een lieve vriend. Als ik je foto's zie krijg ik nog meer zin om ook zo'n ritje te gaan maken. Nog even wachten tot de zomervakantie (helaas)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:28

Niekj_Jente schreef:
montyjansen: leuke motor zeg! ik zal een rondkijken als ik iemand ken die er nog een zoekt!

heb die van mij de laatste tijd een beetje lopen fatsoeneren, heb het kofferrek eraf gehaald, nieuwe knippers en spiegels erop en velgstriping erop gedaan.. echt een heel andere motor is het geworden..

[/img]

Is inderdaad een heel ander gezicht zo.
dank je om hem te promoten ;) .

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:42

joyce_90 schreef:
Hier afgelopen weekend naar een hotel in Altenahr, in de Duitse Eifel geweest.

Bij Toets en Angela geweest? :D

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:35

haha ja Evelyne, precies daar ;) Ervaring mee? Is ons goed bevallen, fijne mensen!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:07

joyce_90 schreef:
haha ja Evelyne, precies daar ;) Ervaring mee? Is ons goed bevallen, fijne mensen!

Ja, wij gaan daar ook geregeld heen :D met of zonder motor ;) mooie omgeving, erg gastvrije eigenaren. gezellig hotelletje en helemaal niet duur.
Eigenaren komen bij ons uit de buurt, maar ze hebben daar mooie naamsbekendheid opgebouwd.
Voor de andere rijders onder ons die een keer erheen willen gaan. Het gaat om motorhotel "Am tunnel" in Altenahr :D :)) +:)+

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:19

Hallo allemaal,

Ik lees vakantie berichten over de Eifel, leuk!

Zelf wil ik naar de Ardennen, is iemand daar al geweest? Ik wil niet alleen motorrijden, maar ook dingen doen en zien. Het dit ook gepost op www.motormaatje.nl Daar worden ook veel leuke tourritten georganiseerd. Zelf nog niet mee geweest, maar de routes zijn volgens mij nog te downloaden :)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:37

Ik ben wel eens meegeweest, maar tegenwoordig ben ik wat kritischer met wie ik ga rijden.. Het tempo ligt niet zo hoog (is op zich niet erg, totdat het gevaarlijk langzaam wordt..), fouten in routes, er worden nogal wat stuurfouten gemaakt, tot en met het wachten op hulpdiensten. ;) Dit zal absoluut niet voor elke rit gelden, maar wel toevallig de ritjes die ik mee was een paar jaar geleden.
Maar de sfeer is goed :j

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:46

Oei, WestBest, dat klinkt niet goed. Wel een goede eye-opener voor mij dat ik daar 'selectief' in moet zijn/worden. Wil zelf niet opgeveegd worden van de weg ;)

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:52

Toen ik nog alleen bij mijn vriend achterop zat, reden we regelmatig met een aantal van het motorforum een rit. Op den duur ken je elkaar en elkaars rijgedrag, en dat rijdt op zich niet verkeerd. Tegenvaller was wel dat mijn vriend vaak veel tijd en moeite stak in het maken van mooie routes, en dat er altijd geklaagd werd; er werd te langzaam gereden (maar als mijn vriend dan bewust ergens het gas opentrok, reed hij iedereen zoek...), de route bevatte teveel drempels, te veel dorpjes, blabla... Er is altijd wat te zeuren en wat we eruit geleerd hebben, is dat je nu eenmaal niet iedereen tevreden kan maken in zo'n rit.
Zelf rijden we erg graag in mooie omgeving, en dan maar wat minder hard. Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik nog niet aan zo'n groepsrit mee gereden, simpelweg omdat ik weet dat zij ver boven mijn niveau rijden en willen rijden, en dan zit ik niet op mijn gemak te sturen. Dat zag ik ook in het georganiseerde weekend in de Eifel, we reden met een aantal anderen in de zogezegd langzame groep, maar halverwege de eerste dag haakte onze hele groep aan bij een snellere groep die ons inhaalde... Toen hebben we dus lekker de rest van het weekend met zijn tweeën gereden!
Er zijn maar weinig mensen met wie je echt lekker op elkaar ingespeeld kunt rijden, en het dan ook allen naar je zin hebt. Wat dat betreft is het een kwestie van uitproberen, en hopen dat je een aantal mensen vindt, met wie je op dezelfde manier als jij prettig vindt, kunt rijden.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:52

Joyce_90: Dankjewel voor je uitleg. Denk dat mijn rijniveau ver onder gemiddeld zit (op het motorforum). Ik heb me ook voorgenomen om op de motor altijd mijn eigen plan te trekken of me aan te passen naar rustiger/langzamer (en ik rijd al rustig/langzaam vind ik).
Mocht ik mensen mee gaan nemen wil ik denk ik eerst ook een kennismakingsrondje rijden hier. Anders zit je meteen een vakantie met elkaar 'opgescheept'. Dank voor je tip :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:09

Je moet zowiezo nooit boven je eigen kunnen gaan rijden.

Bij onze club is het super geregeld, wij hebben rustige rijders en gassers.
en toch kunnen wij met z'n allen een rit gaan maken.
met de openingsrit wordt het altijd verdeeld onder twee groepen, de snelle groep en de langzame groep, jaja, zo wordt het daadwerkelijk ook genoemd, haha.
maar er worden diverse ritten door het seizoen heen georganiseerd, iedereen van de club kan daar aan deelnemen. komen er alleen maar gassers op af dan zullen ze die rit sneller rond zijn dan dat er ook rustige rijders meedoen
Vaak zitten er weggetjes bij met lekkere bochtjes waarbij het even duurt voordat je weer een keer af moet slaan.
Wij hebben de afspraak dat je door kunt rijden op je eigen manier en je houdt de rijder achter je in de gaten. zodra er een weg naar links of naar rechts gepakt dient te worden, wacht je met afslaan totdat de rijder weer in beeld is en jou gezien heeft.
sommige rijders zullen dan inderdaad wat langer op sommige punten staan wachten maar dat is de collegialiteit van de club.
ik merk wel dat ik met de club vlotter meerijd dan dat ik zelf of samen met mijn vriend ga rijden, maar evengoed ga ik niet boven mijn kunnen rijden.
Door met een groep te rijden leer je wel heel veel valt me op.

met de openingsrit reden wij mee met de langzame groep, ik ben vrij vooraan mee gestart, op zich aardig bij kunnen rijden ( we reden nog 100 op een 80 weg, dat hoeft voor mij niet zo, ik ben er dus wat onder blijven zitten)
na de pauzeplaats en een km of 20 van huis af kwamen me er een paar voorbij die nog effe de bochtenweggetjes flink gingen pakken. tja............ik heb maar even gezwaaid want na een paar minuten was ik ineens voorrijder, grietje achter mij vond het niet zo erg dat ik rustig bleef rijden.
maar zoals bij onze club bekend aan het einde van het bochtenweggetje stonden ze keurig met z'n vijven op ons te wachten :D

maar ik heb ook al diverse malen de complimenten gekregen dat ik al zo makkelijk meekwam met de rest ondanks dat ik zo kort mijn rijbewijs heb/ had ( heb nou net een jaar mijn motorrijbewijs)

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:27

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:32

hmm topic ligt beetje stil..

heb zelf afgelopen maandag helaas mijn eerste ongeluk gehad met mijn trots.. reed op de rotonde moest 3kwart rond, rijd er net voor ik de 3e afslag wil nemen iemand de rotonde op zonder te kijken, raakt die me net bij het voorwiel.. echt zo balen!!!
motor was net helemaal in orde en helemaal naar mijn smaak... echt zwaar balen!!! -O- -O-

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:33

Ai, dat is vervelend! Ben je zelf wel ok?

Het is idd stil hier.
Ik heb een geweldige motor-zomervakantie gehad (rondje Oostenrijk, Slovenie, Italie in 6 dagen), plus nog een heerlijk weekendje Zwarte Woud, naast de gezellige tripjes in Nederland die overigens nog steeds plaatsvinden. En jullie?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:01

oei, heb je er zelf niks aan overgehouden?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:13

Oei, dat is heel erg balen. Hoop dat je zelf niets hebt (behalve de emotionele schade)

Ik heb een weekje naar de Ardennen geweest met de motor en een toertocht hier in Nederland gedaan met een grote groep familie en kennissen. Verder rijd ik nog trouw naar college op de motor :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:28

Buiten wat kneuzingen aan mijn arm, rib schouder, dikke lip ej de verdere spierpijn
Aan rug en nek etc gaat het allemaal wel goed .
Alleen balen dat alles meteen beschadigd is.. nieuw pak van 3a4 maanden meteen bekrast.. handschoenen beschadigd en
Heb dus een nieuwe helm moeten halen.. had dat ding nog geen 1/2 jaar..
En nu afwachten tot de 17de dat eindelijk de expert eens komt..

Verder in de zomer wel leuke ritjes gemaakt met vrienden.. heb dit jaar toch tegen de 7000 km
Ermee gereden..
En ju heb im gelukkig een lieve vader. Mag zijn motor nu lenen :)
Wel even wennen ipv een geknepen 600 (25kw) naar een xjr1300 vol vermogen..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:22

Heb je jou pak en helm niet bij de verzekering van je motor in zitten ?
Ik heb dat wel en sommige verzekeringen hebben standaard tot 500euro.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:41

Je bent aangereden, neem aan dat de verzekering van de tegenpartij de schade aan je kleding ook vergoed

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:12

Ik heb nu indd alles bij motorzaak liggen.. koet wachten wat de expert ervan zegt..
Gelukkig woensdag al een nieuwe helm gehaald zodat ik weer kan rijden..

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:50

Gelukkig zelf geen blijvende schade. Sterkte met de afhandeling!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:09

Schopje!!

Wat jammer dat het topic erg rustig is. -O-
Het motorseizoen begint nu weer lekker!

Iedereen nog leuke kilometertjes gemaakt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:18

Heb nog niet mega veel gereden dit jaar, 2 dagen in totaal. Maar dat was wel super lekker!
Zaterdag is de motormarkt weer in Hardenberg, daar willen mijn vriend en ik nog naar toe en bij lekker weer uiteraard op de motor! Ik wil die van mij tzt ombouwen naar een caferacer (waarschijnlijk na dit rijseizoen), eens kijken of we daar zaterdag misshcien wat dingetjes voor kunnen vinden :)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:29

Ik heb maar een paar weken niet gereden dit jaar :D. Heerlijk een winter zonder gladde wegen. In februari naar de motorbeurs geweest, en heb afgelopen weekend mijn eerste toertocht van dit jaar gemaakt. Het was een beetje fris met de wind, maar daardoor wel lekker rustig.
@Liselot, een motormarkt? Ik ken het niet, kun je iets meer vertellen?

Gaan we dit jaar dan een bokt motorrit maken?

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:30

Hey! Weer een beetje leven!

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend (ook motorrijder) *\o/* *\o/*
Wij hebben laatst op de zondag van 20 graden, heerlijk 120 km gereden.
Waarschijnlijk dit aankomend weekend weer saampies te rijden.