Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:55

Op de markt een lap katoen gekocht voor 5 euro en daar haal ik precies
2 kleedjes uit voor de bekraste keukentafel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:42

Helaas heb ik vrij brede borsten, klierweefsel gaat richting mijn oksels, dus daar waar de beugel zit is het nog behoorlijk dik, daarom krijg ik blaren van de beugels. Voorgevormde cups past ook niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:21

tiwi1969 schreef:
Helaas heb ik vrij brede borsten, klierweefsel gaat richting mijn oksels, dus daar waar de beugel zit is het nog behoorlijk dik, daarom krijg ik blaren van de beugels. Voorgevormde cups past ook niet.

Bij mij ook, maar als je naar een goede zaak gaat zijn er echt BH's te vinden die goed passen.
Ik heb een aardige cup (laat ik zeggen niet te groot, maar zeker niet klein) en ik heb voor rond de 65 euro p/s echt goede en leuke BH's!

deze bv hebben de beugels vrij ver naar achter (iig dusdanig dat het klierweefsel wat veel meer richting mn oksel zit ook gewoon binnen het beugel gebied vallen) en hoe groter je de omvang neemt, hoe breder de beugels. Bij een maat 80 zijn de beugels prettig naar achter zeg maar, bij een 65-70 (zoals het model aan heeft) zal dat veel minder zijn
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/8295#

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:07

Ik sluit me aan bij MRI. Toen ik nog niet wist dat BH's er ook in mijn maat waren en ik in BH's rondliep die niet pasten, kreeg ik ook open plekken op de plaatsen van de beugels. Sinds ik passende BH's heb heb ik nergesn last meer van! Hoe de beugels zitten is ook erg merkafhankelijk. Bij sommige krijg ik ook puildingetjes bij mijn oksels, maar bij andere merken weer niet. Het kan best even zoeken zijn hoor!

En waarom past het in het topic bezuinigen? Beter 1x een goede Bh dan 10 BH's die niet passen. En als je een goede BH hebt voel je je beter, waardoor je dat gaat uitstralen, waardoor je minder gaat emo-shoppen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:29

Daar kan ik het dan weer mee eens zijn, heb onlangs nog een sport BH gekocht a € 60

BH's met beugels begin ik echt niet meer aan, hoeft ook niet want er zijn goed zittende modellen zonder beugels. Die zijn wel kostbaar omdat er veel naaiwerk in zit. In het verleden heb ik echt dure BH's gehad met beugel, maar die lagen uiteindelijk alleen maar in de kast, dat is pas duur.

Bezuinigen hoeft niet altijd te betekenen dat je voor het goedkoopste product kiest, kiezen voor kwaliteit is vaak op lange termijn veel goedkoper, zolang je je daarvoor niet in de schulden steekt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:42

In het kader van bezuinigen op beha's. Ik ben gek op shock absorbers, maar vind ze véél te duur. Met enig zoeken heb ik er een aantal, uiteraard nieuw, via E-bay uit het buitenland kunnen kopen voor meestal minder dan de helft van wat ze hier in de winkel kosten en dat inclusief verzendkosten. Dat scheelt dus nogal :j Wel even opletten met de maatvoering!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:44

Ik zou willen dat ik een BH van 60 euro kan betalen. Ik heb dat geld echt niet hoor. Dan liever 2 bh's voor 20 euro van de ebay. En die gaan wel minder lang mee maar dan kan ik nog eens afwisselen :P

Overigens veranderd mijn cupmaat zoveel momenteel dat ik het zowieso zonde vind om een bh van 60 euro te kopen als ik na 2 maand weer een andere maat moet hebben :P

Ik ben het er wel mee eens dat je niet altijd het goedkoopste artikel hoeft te kiezen en dat kwaliteit idd op lange termijn vaak goedkoper is, maar dan moet je het geld wel hebben voor de initiele inverstering :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:55

Ik heb ook niet veel geld en heb dus ook maar 2 BH's. Ik zou ook wel willen dat het er meer waren, maar dat komt nog wel eens :D.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:59

Meer dan 2 heb ik er ook niet hoor :P Ik wordt wel eens jaloers als ik de kledingkasten van sommige mensen zie :P

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:08

Hallo allemaal,

Hoewel ik nog geen eigen huishouden heb, heb ik wel een tip. Zelf achtergekomen toen ik nog in de slagerij weekendwerk deed.
Koop steeds je kaas zonder de korst! Die korst die je eraf snijt weeg bijna even veel als de rest en de korst eet je eigenlijk niet op. Een grote plak kaas weegt al snel 50gr. Zonder korst is dat 30gr.
Dus als je 250gr kaas bestelt bij de slagrij zijn dat normaal 5 a 6 plakken. Toen ik daarachter kwam had ik wel 10 plakken!! En voor hetzelfde geld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:09

Huh, Quinta, die snap ik niet, waar gaan ze je kaas zonder korst verkopen dan? :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:13

voolgens mij ben je ook goedkoper uit als je een blok kaas koopt in plaats van plakken :P

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:20

Alwiene schreef:
Huh, Quinta, die snap ik niet, waar gaan ze je kaas zonder korst verkopen dan? :=

Bij de slager waar ik werkte vroeger sommige mensen wel om de korst eraf te doen.
Een blok kaas kan ook, alleen plakjes eraf snijden is niet zo handig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:32

Ik eet altijd de korst wel op, dat is superlekker! Maar ja; je zal er wel weer een enge ziekte van krijgen ofzo... :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:39

Wij halen kaas bij de kaasboer (de slagerij is toch voor vlees) aan 1 stuk en snijden zelf plakjes met de kaasschaaf en raspen ook zelf.
Die plakken kaas zijn vaak veel te groot voor op je boterham, dus zelf schaven is ook bezuinigen, nl niet te dik beleggen.
En een kaasschaaf werkt echt prima om plakken te snijden.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:00

kynshiri schreef:
ik heb vrijwel allemaal h&m bh's. ik heb een echte standaardmaat (75B) en h&m past ook vrijwel altijd perfect. als je nou een lastige maat heb, kan ik wel begrijpen dat je er wat meer aan uitgeeft. een slecht zittende bh is zowat het lastigste dat ik me kan voorstellen. dan zit ik er heel de dag aan de friemelen om 'ze' goed te steken :o

Hier ook, H&M zit bij mij echt heel goed, hoef ik ook niet te passen bepaalde modellen zitten altijd goed. En voor de prijs kun je lekker veel leuke setjes kopen. Hunkemoller moet ik weer eens naartoe, ze hebben nu wel leuke kleurtjes enzo, alleen de bh's die ik heb van de hunkemoller die gaan na een tijdje vervormen en zitten dan niet meer. Terwijl de prijs wel wat hoger ligt dan de H&M, en sommige daarvan zijn echt al jaren goed. Maar heb er afgelopen zomer wel een fijne bikini gekocht dus misschien moet ik de Hunkemoller bh's een 2e kans geven.

Kaas haal ik of bij de kaasboer of de oude kaas van de lidl of euroshopper. Altijd een blok, de bovenkant schaven we in plakjes voor op brood, de onderkant en als de kaas wat ouder wordt zeker, is moeilijk plakjes van te schaven, maar ik heb een hele fijne kaasrasp, dus de restjes doe ik altijd raspen voor door de pasta, ovenschotel etc. Vind die oude kaas van de euroshopper echt best lekker en zo'n blokje waar we 1-2 weken mee doen kost iets van 2,50.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:05

Marije_jiplover schreef:
Wij halen kaas bij de kaasboer (de slagerij is toch voor vlees) aan 1 stuk en snijden zelf plakjes met de kaasschaaf en raspen ook zelf.
Die plakken kaas zijn vaak veel te groot voor op je boterham, dus zelf schaven is ook bezuinigen, nl niet te dik beleggen.
En een kaasschaaf werkt echt prima om plakken te snijden.

Voor eten onderweg haal ik nog wel eens van die plakjes, maar dan snijd ik ze altijd doormidden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:36

Ik haal altijd de plakken kaas van euroshopper...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:22

Wij hebben altijd kaas van Lidl, belegen aan een stuk voor op brood, restjes rasp ik en vries ik in, zo heb ik altijd wat voor pasta of pizza.
Verder voor mij Linessa magere kaas in plakken, halve plak op een boterham.

Ham en andere vleeswaren wat in grote plakken komt snij ik ook altijd door als ik het pak open maak, is de hoeveelheid te groot voor één of twee dagen doe ik de helft in de vriezer.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:39

Voorverpakte plakken kaas, dat is nou echt niet bezuinigen. :')

Hier komt de kaas van de aldi, is het lekkerst en goedkoopst (jong belegen).

Over bh's gesproken, ik moet echt nieuwe hebben.
Had er 3,maar 2 daarvan draag ik al heel lang niet meer, omdat die niet meer zo goed zaten.
Nu heb ik er dus nog maar 1 en die begint het ook op te geven.

Overigens ga ik ook liever naar livera, meer mijn winkel.
Wil gewoon een simpele degelijke bh en geen tierelantijntjes, en heb geen ernstig grote cupmaat ofzo dat scheelt ook weer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:07

Kaas haal ik bij de boer per kg. Eerlijk, heerlijk en een stuk goedkoper dan bij de super

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:24

Helaas hebben ze die magere kaas alleen in plakken hier, bij een andere grot Lidl wel in stukken gezien maar dan kan ik niet meer op de fiets boodschappen doen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:33

Kan de lidl waar je nu boodschappen doet ze dan niet bestellen Tiwi?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:08

benangelique schreef:
Kaas haal ik bij de boer per kg. Eerlijk, heerlijk en een stuk goedkoper dan bij de super

Exact, en dan heb je ook echt lekkere kaas.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:51

_CS_ schreef:
Voorverpakte plakken kaas, dat is nou echt niet bezuinigen. :')

Kan wel hoor.
De goedkope voorgesneden kaas is 4 euro nog wat per kilo, de goedkope kaas aan 1 stuk is ook 4 euro nog wat per kg. Maar van dat stuk moeten de korsten nog af.