Legaal gratis : baen free library http://www.baenebooks.com/c-1-free-library.aspx verder heeft smashwords nog wel eens wat leuks (zit ook gratis tussen) en Tor schijnt bezig te zijn met drm vrije ebooks.
Weten jullie hoe het komt dat een boek gekocht via Bol.com het niet wil doen op de iPad? iBooks geeft aan dat het formaat niet ondersteund wordt. Maar het is gewoon epub, net als veel van mijn digitale boeken. Is een boek wat ik gráág wil lezen, en toch weer €10 heeft gekost. Help?
Ik heb ook een vraagje! Heb een Bebook Club S e-reader, maar sommige epub's die ik erop zet, wil hij niet openen Sowieso, als ik epub's of zo op mijn e-reader wil zetten, maar heb ik de naam van het betand veranderd (bijvoorbeeld: originele naam= VampireDiaries01, gewijzigde naam= Vampire Diaries boek 1), dan wil die hem sowieso níet openen? Iemand een oplossing of ervaring hiervoor?
Yessss dankjewel Gwen! Het was even prutsen maar nou werkt het Kan ik fijn mijn oh zo intelligente en veel geprezen boek gaan lezen Of nou ja.. morgen dan
Welke ereader heb je? Bebook werkt met een mappenstructuur maar bij Sony kan dit dus niet... Ook al zet je ze in mappenstructuur op je ebook Ik heb dus om iets van structuur er in te brengen de naamgeving van mijn boeken aangepast zodat alle boeken van dezelfde schrijver onder elkaar staat.
Zie via google dat kobo ook de mappenstructuur negeert. Icarus werkt er weer wel mee.
Gwen
Geplaatst: 30-09-12 18:07
Bij Sony kan dat ook, hoor Mootje , zowel bij gebruik van Adobe als Calibre. Zoals ik mijn boeken op de PC organiseer, komen ze ook op de reader.
Bij Calibre heb ik dat gedaan door de metadata te bewerken en er bijv. labels aan te hangen, of je kunt een reeks een naam geven (bijv. Serie Q bij de boeken van Jussi Adler-Olsen), deel 1 tm 4.
Als je Adobe Reader for PC gebruikt kun je rechtsboven op de knop 'collectie' drukken en een nieuwe collectie aanmaken rechtsboven. Dan ga je weer naar Boeken, klikt op je boek, en vervolgens op de 3e knop linksonder, zodat je je boek naar één of meer van je collecties kunt schuiven. Op de reader komen ze dan in de dezelfde mappen te staan .
Ik heb gisteren een E-reader gekocht, deze: http://www.ereaders.nl/iriver_story_hd_ ... gory_id=13 Vind m erg mooi maar snap niet zo goed hoe en wat ik nu moet doen om ermee an de slag te kunnen. Batterij opladen is gelukt, maar daar houdt het mee op, zeg maar
Er zat verder ook totaal geen beschrijving bij, en ik heb 2 linkerhanden qua dit soort dingen.... Op aanraden van meerdere mensen heb ik inmiddels Calibre op mijn pc gedownload.... en dan? Heb via bol.com een gratis ebook gezocht (om even te proberen) maar die kan ik niet openen op mijn pc (Stond bij dat het een EPub bestand was, wat houdt dit in??)
Voel me wel een beetje dommig nu, maar goed, een mens is nooit te oud om te leren denk ik dan maar....
epub kun je alleen openen met een programma als Calibre of dat readerprogramma van Sony. Je moet het boek in het Calibre programma openen en via dat programma kun je synchroniseren Plakken en knippen naar je ereader kan trouwens ook gewoon met niet DRM beveiligde boeken.
Op verschillende fora kun je topics vinden hoe je er boeken op kunt zetten. Hoe het met DRM boeken, calibre en Sny gaat weet ik niet. Ik heb ook dat Sony programma en via dat programma en een Adobe account kun je DRM boeken op je ereader krijgen.
zal wel iets helemaal fout doen hoor, maar met dat Calibre kan ik dus helemaal niets.... bestand openen met.... daar kan ik Calibre niet tussen vinden en ook niet toevoegen ofzo..