Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:17

Ik heb zo'n handmatige citruspers... Daar deed ik het ook altijd mee bij mijn ouders!
Het wordt wel iets voor het weekend want 's ochtends neem ik maar moeite tijd voor het pakken van een plak roggebrood en een half plak kaas die ik wandelend richting de auto opeet :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:17

@zap: het was een reactie op '1 glas versgeperst sinaasappelsap per dag'. Daarnaast kun je zoveel drinken uit pakjes van 80 cent als je wil, daar zullen de kosten ook niet in zitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:18

Wat ik trouwens lekker vind (het is vast niet gezond) zijn die flesjes A.C.E. Die kosten vorlgens mij 30 cent per halve liter!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:20

Volgens mij was vorige week de perssinasappels in de aanbieding bij Ap. Want mijn moeder had het 2e net gratis (en die ligt nu in mijn koelkast :D ) Zitten er een stuk of 10 in denk ik..

Heb een citruspers gekocht bij de kringloop, ik kreeg hem gratis omdat ik ook een bank en een elektrische kookplaat kocht := Kringloopwinkel shoppen is ook leuk trouwens!

Iew roggebrood :P Mijn moeder eet dat altijd, man wat stinkt dat zeg :P

Wat ook handig is: een pak sap kopen (bijv een keer van die lekkere van dubbeldrank ofzo) (sinas perzik <3 ) en dat half half of driekwart kwart aanlengen met water. Is nog steeds heel lekker, je doet er langer mee, en het lest je dorst ook beter :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:37

ik heb als ik dubbeldrank heb de annanas guave <3 en dan 50/50 met water/sparood :)

De sapcentrifuge vind ik relatief duur. Als ik kijk naar de hoeveelheid sap die ik krijg met persen en de hoeveelheid met de centrifuge....
dan ga ik toch wel echt persen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 15:45

met roerbakgroente pak ik áltijd een zakje voorgesneden. Voor die anderhalve euro ga ik niet moeilijk doen :n

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:49

dat doe ik ook altijd
je kunt het wel zelf gaan snijden, maar nu heb ik het beter gesneden en ik kan telkens een andere combinatie pakken (deze keer toevallig bij de AH gehaald, normaal neem ik wel altijd dezelfde mee bij de lidl.)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:53

stef schreef:
met roerbakgroente pak ik áltijd een zakje voorgesneden. Voor die anderhalve euro ga ik niet moeilijk doen :n

Ja die pak ik ook wel mee. Ik bedoelde meer dat als je bloemkool gaat eten, dat je dan een hele bloemkool koopt ipv die voorgesneden. ALs ik snijbonen meeneem, dan neem ik niet de voorgesneden uit een zakje. Idemdito met prei, spruitjes, broccoli etc.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:55

die dingen pak ik ook wel niet voorgesneden ja...
De helft geef ik of aan mijn ouders of oma of het gaat de vriezer in.

Ik doe heel vaak delen met mijn oma of moeder (naja deze maand even niet want ze zijn beide op vakantie :P ), maar het komt ook vaak voor dat ik vraag van wil je dit hebben en dan heeft ze precies hetzelfde gekocht :P

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:00

Nicolletje schreef:
Sannert schreef:
Zo, gister avond eten gehad voor 1,80 met 2 personen. :+ boerenkool met spekjes en zo'n worst voor vriendlief. :7

Pluk je de boerenkool en aardappels zelf? Met het vlees erbij snap ik dat niet zo goed hoe je aan 90 cent pp. komt? :o?
Bij mij kosten de spekjes al 3.50 euro maar ik koop dan liever biologisch.

De aardappelen boerenkool en spekjes waren van de aldi. 5kilo aardappelen voor 1 euro nog wat, spekjes waren 70 cent geloof ik, aardappelen 1 kilo ongv. Iets van 30 cent en de worst was gratis. Schoonmams had via de staatsloterij oid de straatprijs en dat was dus een zak soep en een worst. Ze had 3loten dus hadden wij ook een zak soep en worst gekregen. Anders had ik het idd niet gered voor dat bedrag. :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:09

ik had laatst bij de lidl weer een 10 kilo zak met aardappelen voor 1,75 euro ofzo gehaald. Er zitten in die zakken ook altijd fijne grote aardappelen wat betekend weinig schillen :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:09

Hm ja ik maak en koop eigenlijk nooit voorverpakte wokgroenten.

Soms is het wel makkelijk, als ik 1 hele bloemkool koop zit ik opgescheept met 3/4 bloemkool en ik eet de halve week niet thuis (en soms heb je geen zin in alles blancheren voor het vriezen)
Bloemkool zelf ingevroren vind ik eigenlijk ook niet echt lekker dus die koop ik meestal diepvries...

Sannert schreef:
Ze had 3loten dus hadden wij ook een zak soep en worst gekregen. Anders had ik het idd niet gered voor dat bedrag. :P

Die loten kosten iets van een tientje per stuk dus eigenlijk best dure worst _O-
Een vriend van mij is uitgiftepunt voor de straatprijzen en sommige mensen gaan dus echt naar huis met 30 worsten met soep :wow:

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:20

Haha, ja als je het zo bekijkt wel ja. :+ zo hey ! 30 worsten dat wordt door eten haha ! Maar dan alsnog, voor ons was het gratis worst, en ik eet geen worst, dus vriendlief had geluk. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:26

Een bloemkool is toch geen 800 gram schoongemaakte groente? Ik eet in mijn eentje een hele bloemkool of broccoli op. De bloemkolen zijn namelijk ook niet meer zo groot als vroeger :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 16:34

10 kilo aardappelen is voor mij écht te veel. Dan zijn ze niet lekker meer op den duur... Ik koop meestal een zak van 2.5 of 5 kilo.

Een bloemkool eten wij met zijn 2en van. Als ik een overschotel maak moet er 700 gr in, en dan hou ik altijd over :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:35

Een hele? Kun je nagaan hoe weinig ik bloemkool koop :')
Maar dan nog, ik ben er niet zo verzot op dat ik een hele wegkrijg, ook niet om het te maken. Als ik het eet is het bij mijn ouders en dan eten we naar mijn weten met z'n 3-en ervan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:36

Even een vraagje tussendoor aangezien ik nog steeds (soms vol verbazing) zit mee te lezen, proberen jullie alleen op eten te bezuinigen of op meerdere dingen(denk aan uitjes,roken,vakantie,kleding,paarden etc)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:38

Wat een grote bloemkolen dan! Hier lijken ze niet veel groter dan een broccoli en die eet ik in mijn eentje op :')

Wildgirl, paard heb ik verkocht ivm mijn werk.... Veel in het buitenland met een 84-urige werkweek werkt niet met een paard, rijdt een veels te dure auto die gebaseerd is op het makkelijk kunnen trekken van een trailer, ga zo'n 8 keer per jaar op vakantie, waarvan 2x buiten europa := Die vakanties zijn trouwens pas van na de verkoop van mijn paard.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:40

Mootje schreef:
Wat een grote bloemkolen dan! Hier lijken ze niet veel groter dan een broccoli en die eet ik in mijn eentje op :')

Misschien zijn de Brabantse bloemkolen groter? := Bij asperges is dat een beduidend verschil in elk geval!
Die koop ik niet boven de rivieren :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:42

Asperges kan ik wel elke dag eten :j En inderdaad het liefste van een boer onder de rivieren vandaan! Je gaat er alleen zo van stinken (op de wc) :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:43

hier moet je ook goed kijken naar de grote, als er een kleine voor een lage stukprijs is, dan is de kiloprijs weer hoger.
Ik pak dus vaak de grootste die er te vinden is en dan kunnen we er zeker 2 keer van koken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 16:57

Wildgirl schreef:
Even een vraagje tussendoor aangezien ik nog steeds (soms vol verbazing) zit mee te lezen, proberen jullie alleen op eten te bezuinigen of op meerdere dingen(denk aan uitjes,roken,vakantie,kleding,paarden etc)

Uitjes: Doen we zelden tot nooit
roken: Goedkoop merk van de aldi, 5 pakjes in de week
Vakantie: Doen we niet
Kleding: Zoveel mogelijk alleen wanneer nodig, en dan bij de bristol oid
Paarden: Alleen het nodige, dus geen 20 halsters van 50 euro etc

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 16:58

Mootje schreef:
Asperges kan ik wel elke dag eten :j En inderdaad het liefste van een boer onder de rivieren vandaan! Je gaat er alleen zo van stinken (op de wc) :=

Asperges krijgen wij altijd via de zaak van mijn man, elk jaar dik 2 kilo. Pestwerk om schoon te maken alvorens ze in te vriezen, maar ik eet er 4 of 5 keer van :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:03

Blegh bloemkool en asperges. :p

Tja bezuinigen op kleren.. Ik geloof niet dat ik het afgelopen jaar noemenswaardige kleding heb gekocht (volgens mij alleen een setje nieuwe sokken (primark), en misschien een shirtje). Oja mijn budopak :+ 60 euro, maar dat gaat lang mee. Moet alleen als het meezit op m'n examen een nieuwe band kopen a 50 euro, onee :P

Gisteren trouwens een netje manderijnen gehaald bij de plus, 1,25 geloof ik :j kan ik goed mee leven! Dacht eerst dat ze harstikke zacht waren maar ze bleken wat ruim in de schil (wat fijn is want makkelijker pellen). En ze smaken goed :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:05

in november ben ik met mijn moeder wezen shoppen voor mijn verjaardag, heb toen bij de H&M 2 nette skinny's gescoord voor 9 euro stuk :j Er staat alleen geen merk op... tja, boeiend ;)

Mandarijnen vind ik altijd lastig. Als ze heel zuur zijn hoef ik ze nl niet, en dat kan je aan de buitenkant niet zien ;)