We zijn stapje voor stapje ons hele huis aan het pimpen (ruim 100 jaar oude boerderij) en daar komen toch ook erg leuke dingen uit vandaan, oa de gebinten zijn weer in het zicht. Zo heb ik de originele kelderdeur van 5 lagen verf ontdaan en een nieuwe erop gesmeerd. De originele keldertrap weer in oude staat en kleur (ossebloedrood) hersteld. Een lelijke grenen kast wit geschilderd. Ik zal eens wat foto's plaatsen.
Verder staat hier nog een heel geinig stoeltje waarvan ik het hout wel wat mooier kan maken, een lelijk grenen bed (dat wil ik daarna verkopen). En onlangs hebben we bij een sloopbedrijf jaren '30 paneeldeuren gekocht. Hier moet ik ook de verf vanaf halen en opnieuw doen. Ik ben er nog niet uit of ze een kleur worden of bijvoorbeeld met een subtiel kleurrandje erop. Dus mocht iemand hier nog een idee hebben...
Oja en nog een vaag grenen kastje. Zag hier foto's voorbij komen met de bovenkant hout en de rest geverfd, dat ziet er wel erg gaaf uit! Denk dat ik dat met dat kastje ook maar doe (en weer verkoop haha).
ik ben gek op oude boerderijen

geeeeen idee. Ik zal eens een foto maken, als het bed is uitgegraven. Maar ik verwacht niet dat het heel bijzonder is. Dat stoeltje wat hier staat, wil ik niet schilderen maar alleen het hout wat verfraaien.
!!!! Wij hebben ook een huis van ruim 100 jaar oud, ik vind het geweldig! We hebben een hoog balkenplafond, glas in lood en beneden een aantal mooie oude deuren. Alleen boven hebben ze verpest met vlakke deuren en kunststof schrootjes en gipsplaten, dus daar moeten we nog een keer mee aan de slag.
, dus mocht er ooit de tijd komen dat mijn oma er niet meer is dan zou ik hem gratis weggeven...
Ik heb wel nog het simpele glas in lood dat bovenin zat. Maar weet niet zo goed wat ik daar mee moet doen. In onze nieuwe kozijnen is het bovenraam iets kleiner. Daar maken we dus nieuw glas in lood voor.
. Dit is het resultaat. Vind de kleur persoonlijk erg mooi staan op het tafeltje. Maarrrr; wat moet ik met het blad doen? Deze kleur houden, in de was zetten en klaar? Of whitewashen? Wat vinden jullie?