[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:42

oh maar dat is dan wel erg leuk, dan woon je zelfstandig maar toch in de buurt van je ouders!!

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:28

ja precies ik kan niet wachten tot ik het kan gaan inrichten.
ik heb al een mooie hoekbank gordijnen gekocht.
eind mei gaan ze er aan beginnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:30

Leuk joh!

Wij gaan komend weekend weer een aantal huizen bezichtigen, incl. een 2e bezichtiging van ons favoriete huis... dat wordt spannend :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:34

Spannend!!

Wij zijn aan t wachten op een tegenbod van de verkopers. We hebben vorige week weer een bod gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:40

Duurt dat vaak zo lang dan? Ik snap dat je een (tegen)bod moet wikken en wegen, maar om er nou een week over te doen?

Bij het huis van mijn ouders is er 3x onderhandeld maar ik geloof dat dat toen in 2 dagen beslecht was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:44

Wij zijn zelfs op een ander tegenbod al ruim een maand aan t wachten :=
Die mensen zijn blijkbaar aan t wachten of er niet toevallig nog iemand anders interesse heeft, dom hoor, want nu hebben wij bijna een ander huis te pakken dus kunnen ze weer opnieuw beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:54

Een maand := laat ze dan meteen zeggen dat ze een hoger bod willen, denk ik dan...

Wij zijn ook aan het kijken naar een huis dat al vanaf 2008 (!) te koop staat, en nog een hogere vraagprijs heeft dan de meeste huizen in die buurt. Terwijl de ligging, grootte gelijk is en het huis zelfs minder goed onderhouden is dan gemiddeld. We gaan toch maar even kijken, al was ik niet van plan hun exorbitant hoge prijs te gaan betalen hoor :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:11

Ach sommige makelaars zijn idd niet zo goed in onderhandelen....

Mijn ouders hadden een bod gedaan op een huis een aantal jaren geleden, moesten ze even over nadenken... Vervolgens tijdenlang niets gehoord. Waarop mijn ouders een ander huis hebben gekocht. Na 6 maanden belt die makelaar van het eerste huis nog eens, of ze nog interesse hadden, want het bod was akkoord.... ja, duh! Nu hebben we al een ander huis gekocht....
Die konden ook weer helemaal opnieuw beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:13

Ffortuna schreef:
Een maand := laat ze dan meteen zeggen dat ze een hoger bod willen, denk ik dan...

Wij zijn ook aan het kijken naar een huis dat al vanaf 2008 (!) te koop staat, en nog een hogere vraagprijs heeft dan de meeste huizen in die buurt. Terwijl de ligging, grootte gelijk is en het huis zelfs minder goed onderhouden is dan gemiddeld. We gaan toch maar even kijken, al was ik niet van plan hun exorbitant hoge prijs te gaan betalen hoor :=

Apart is dat he.. Zo ken ik ook mensen die hun huis hebben laten taxeren door meerdere makelaars (ivm scheiding) en wordt ie te koop gezet voor het bedrag dat 1 makelaar noemde als absolute max.. Het huis staat inmiddels 2 jaar te koop :+ Nog geen kijker geweest :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:15

Ik kreeg onlangs nog een mailtje van een makelaar , over een huis waar we al dik een jaar geleden gekeken hebben , of we nog interesse hadden := :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:18

Nou, apart is zelfs dat 1 huis voor 10.000 minder te koop staat maar: dat huis heeft wél een nieuwe badkamer, een nieuwe keuken, parketvloeren, is wél goed onderhouden, zit wél goed in de verf, heeft wél dubbel glas, een grotere tuin... (Dat huis wil ik ook eigenlijk hebben :)) ) Dat moet je toch weten als je er 2 straten achter woont?!
Maar goed, ons is aangeraden dat huis toch maar te gaan bekijken, al was het maar voor het vergelijkingsmateriaal. Dus ja, zijn die mensen ook blij dat ze eindelijk een keertje kijkers hebben :=

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:01

Tja je kan altijd een bod doen lager dan de vraagprijs.

Wij hebben bij 1 huis eerst geïnformeerd of de verkoper in prijs wilde zakken en wat hij ingedachten had. De verkopende makelaar was het aan de hand van vergelijkbare huizen wel eens dat het huis behoorlijk aan de hoge kant te koop stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:07

Marjolein: met die gedachten gaan we dus ook een kijkje nemen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:02

Ik meld mij hier ook maar even.....

In November 2008 ben ik bij mijn vriend ingetrokken.
We hebben toen de bovenverdieping rigoreus aangepakt.
Na waterschade in februari zijn wij in Mei (2009) begonnen met de beneden verdieping.
Eigenlijk is het nog niet af en hebben wij zoveel geinvesteerd in de woning dat we er toch nog wel even wilde blijven zitten, tot ik :+ op funda ging zitten neuzen en 2 prachtige huizen tegen kwam :+ afijn na een week tijd zijn we erg enthousiast geworden en ik hoop vandaag een telefoontje te krijgen van de makelaars om een afspraak te maken voor bezichtingen :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:05

En je huidige huis is nog niet verkocht? Ben je niet bang voor dubbele lasten? Veel plezier met de bezichtigingen uiteraard, altijd leuk!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:06

Wij zijn al aan het inpakken! Zolder en kantoor staan al in dozen, schiet lekker op.
De kopers van onze woning zijn al maten wezen opnemen in het huis, die zijn ook volop aan de slag!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:30

veerledec schreef:
En je huidige huis is nog niet verkocht? Ben je niet bang voor dubbele lasten? Veel plezier met de bezichtigingen uiteraard, altijd leuk!

Huur ;)

Zesiram schreef:
Wij zijn al aan het inpakken! Zolder en kantoor staan al in dozen, schiet lekker op.
De kopers van onze woning zijn al maten wezen opnemen in het huis, die zijn ook volop aan de slag!

Dozen inpakken is nog wel te doen, ik heb het idee dat ik net aan de laatste dozen eindelijk uitgepakt heb :7

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:10

oh das handig, als je eerst huurt. Wij krijgen vrijdag kijkers, die zouden vorige week al komen (helemaal uit Almere dus die zullen hier wel zijn gaan werken of zo) maar mijn vader is vrij onverwachts overleden dus het is verplaatst.
Over 2,5 week krijgen we de sleutel van het nieuwe huis, ben zooooo benieuwd!
Vandaag zijn de tekeningen van de stal die opnieuw wordt ingericht ingediend, ik ben er erg blij mee (4 stallen, waarvan eentje gebruikt gaat worden om dekens en tuig/zadel op te hangen, 2 voor mezelf en eentje om paard te kunnen behandelen, een ruimte om honden te behandelen en een toilet en verder nog zat ruimte om paard en koets en fiets af te spuiten, fietsen kwijt te kunnen en de sulky neer te zetten en de grasmaaier (die nog moet komen want 2000 m2 bostuin incl gras)!
iemand nog een goede tip voor omheining en staldelen :D ?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:15

We zijn gisteren en vandaag op huizenjacht geweest aan de Costa Blanca. Mijn hoofd spint helemaal, zoveel indrukken hebben we opgedaan. En zoveel keuzes zijn er te maken, daar gaan we nog wel een paar nachtjes over slapen ... of maandjes.

Maar het is hier wel heerlijk, ik wil hier zeker wonen!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:15

MoniqueT dus je bent nu daar??
dat willen wij ook maar dan over een jaar of 10!
Vanmiddag de laatste paperassen opgehaald door de tussenpersoon van de ING voor de hypotheek, dus nu is het wachten op de vergunningen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:32

@Josefien: jij had ook alleen een makelaar om op Funda etc. te komen, toch? Zijn daar verder geen voorwaarden aan verbonden voor de koper bijvoorbeeld? Mag via pb, uiteraard ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:34

wij hebben de makelaar die getaxeerd heeft gevragd om via hem op Funda te mogen, voor 1000 euro inclusief btw stuurt hij de geinteresseerden een brochure, mailt/ belt mij wanneer er mensen willen bezichtigen, doet het biedingenwerk en regelt de aankoopakte...dat is een nette deal! Ik heb wel zelf de brochure samengestelt en de foto's gemaakt en die aangeleverd aan hem. En volgens mij zitten er verder geen voorwaarden voor de koper aan vast want verder doen we het zelf via de notaris!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:43

Soort van Makelaarsland dus? Daar heb ik me nu voor aangemeld, kost een kleine 1.000 euro en doet inderdaad wat Josefien ongeveer omschrijft.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:52

Wij hebben morgen weer kijkers. :D :D :)) Zelf dus ook weer op funda aan het snuffelen. :+:

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:12

ja maar dit is een gewone makelaar die normaal gesproken alleen huizen van zijn eigen bestand op Funda zet, maar omdat hij het voor ons wil doen, vraagt ie minder en hebben we profijt van zijn naam.