E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:50

Hoi,
Ik heb in maart een jaar mijn Sony prs 300. En ik ben er erg blij mee! (jammer dat ik alleen maar minder tijd heb om te lezen door studie en werk).
Calibre vind ik ook fijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:21

Taffje schreef:
Weet iemand of je Mobipocket bestanden om kunt zetten in epub?

Van wat ik zo in calibre zie kan dat.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:12

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe Calibre precies werkt (het liet me laatst wel ontzettend schrikken toen ik Calibre weg wilde klikken en het zei dat het de gegevens op mijn reader zo kunnen beschadigen als ik dat deed... :o ), maar jeetje, wat fijn dat je boeken zo makkelijk om kan zettem naar het gewenste bestand type :D .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:19

slimmerik schreef:
En andersom? :D

Wow, dat is dus heel simpel en het is me gelukt :D

Kido

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:22

Grrr best fijn maar ik krijg hem niet meer aan...
Moet telkens taal invoeren en weer wat lezen en akoord invoeren en dat elke keer opnieuw vraag me ernstig af wat ik fout gedaan heb!
Heb al een mail gestuurd met deze vraag ben benieuwd...
Ow ja de reset knop induwen heeft geen nut.
Nou ja eerst maar aan de lader met t ding en morgen een nieuwe dag!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:28

Dat is minder Kido. Kun je geen online gebruikershandleiding vinden? Maar idd werk voor een nieuwe dag lijkt me. Je klinkt behoorlijk frusty :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:38

Nou ik was frusty omdat ik al in een boek begonnen was maar ik kan nu niet verder!
Ach voor nu maar slapen!
En nope er is geen echte handleiding voor nog komt wel...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 10:28

Dat is raar Kido... Hopelijk krijg je het opgelost. Dit zijn dingen waar ik ook flink frusty van kan worden hoor.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:10

Mag ik vragen waar jullie het scherm van jullie ereader (in mijn geval een sony PRS 600) mee schoon maken? Er zitten een paar kleine spatjes van het een of ander op, maar ik wil mijn scherm niet beschadigen... Ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat dat met een gewoon ordinair doekje wel makkelijk gaat... ik heb dus helaas 1 klein krasje en heb mijn scherm nog niet verder schoon durven maken...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:12

Balen Kido!

Vikki: misschien met lenzen/brillen doekjes?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:15

Brillendoekjes krassen zelfs brillen (van die vochtige dan hè) zegt mijn opticien. Maar misschien zo'n droog brillendoekje :j.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:19

Ik wil ook wel graag een.

Hoe goed zijn pdf files te lezen, met wetenschappelijk artikelen? Ik heb wel gehoord dat je heel erg heen&weer moet als je bv een grafiek wilt aflezen. Ik wil dat niet, ik wil mijn te lezen tekst tegelijk zien met de grafiek.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:20

Hmm... ik weet dat zo even niet F_Drumster. Ik wil het vanavond wel even voor je uitroberen :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:38

Ben nu bezig in het boek Die laatste zomer van Tatiana de Rosnay (ofzo :+) en sorry maar ik vind er tot nu toe geen ruk aan (tastbaar boek trouwens, geen ebook). Niet echt een aanrader tot nu toe dus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:47

Taffje schreef:
Weet iemand of je Mobipocket bestanden om kunt zetten in epub?

In calibre boek aanklikken. Dan naar converteer boeken gaan en dan naar paginainstellingen. Rechts boven bij uitvoer epub klikken....

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 17:20

Kiwipitje schreef:
Ben nu bezig in het boek Die laatste zomer van Tatiana de Rosnay (ofzo :+) en sorry maar ik vind er tot nu toe geen ruk aan (tastbaar boek trouwens, geen ebook). Niet echt een aanrader tot nu toe dus.

Ik heb haar andere boek gelezen: Haar naam was Sarah. Een heel erg mooi boek. Dat zeker indruk op mij gemaakt heeft. Heb ook meedere verhalen gehoord dat: die laatste zomer, bij lange na niet zo goed was als Haar naam was Sarah.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:21

vikki schreef:
Mag ik vragen waar jullie het scherm van jullie ereader (in mijn geval een sony PRS 600) mee schoon maken? Er zitten een paar kleine spatjes van het een of ander op, maar ik wil mijn scherm niet beschadigen... Ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat dat met een gewoon ordinair doekje wel makkelijk gaat... ik heb dus helaas 1 klein krasje en heb mijn scherm nog niet verder schoon durven maken...

Ik maak mijn bebook soms schoon met een droog en schoon microvezel doekje. En geen kracht zetten, alleen zachtjes vegen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:23

This_is_me schreef:
Kiwipitje schreef:

Ik heb haar andere boek gelezen: Haar naam was Sarah. Een heel erg mooi boek. Dat zeker indruk op mij gemaakt heeft. Heb ook meedere verhalen gehoord dat: die laatste zomer, bij lange na niet zo goed was als Haar naam was Sarah.
Haar naam is Sarah had ik gelezen. Die was super! Daarom wilde ik dit boek ook lezen, maar is echt niets tot nu toe :n. *worstel worstel*

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 17:38

tamary schreef:
vikki schreef:

Ik maak mijn bebook soms schoon met een droog en schoon microvezel doekje. En geen kracht zetten, alleen zachtjes vegen.

Wij hebben voor onze pc en tv beeldschermen van dat speciale vloeistof uit een flesje. Werkt perfect en is ook voor telefoons, Nintedo DS en ik mag aannemen een e-reader.
Ik weet nu alleen niet hoe het heet :o

Edit:

Zoiets als dit: http://www.office-deals.nl/images/701505.jpg

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:41

Dames de bibliotheek is weer bijgewerkt!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:48

Mooi!

Helaas is het me nog steeds niet gelukt vanuit mijn calibre de boeken uit de dropbox te halen, neerzetten lukt wel :? :o :?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:50

Waar zet je ze dan neer taffje?

Calibre openen, meest linkse button gebruiken en dan gewoon je dropbox selecteren. Het werkt heel simpel!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:54

O, moet ze eerst gewoon in een map op mijn computer zetten en vandaar uit in Calibre?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:55

CalvinM schreef:
Dames de bibliotheek is weer bijgewerkt!

Ik schrok me rot me comp gaf wat pop upjes en ik snapte t maar niet hja nu dus wel :D
Super hoor!

Nou de pocketbook heb ik terug gestuurd want hij deed niks meer ja vragen om welke taal en voor de zoveelste keer de license laten door lezen.
De reset konop deed ook geen bal!

Nu in dubio toch maar een sony 650 bestellen :o
Maar je leest er wat dingen over betreft de programma s die er op staan maar in hoevere hebben jullie daar last van?
Dus dat je sommige boeken er niet op krijgt enzo?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:57

Ik heb de 600, ben eer super tevreden over al moet ik zeggen dat ik twijfel om toch de 650 ook maar te kopen, die is nog veel mooier qua beeld. Ken een aantal mensen met de 650 en zijn alleen maar tevreden!