Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:38

Wij zijn juist voor antraciet gegaan omdat het weg valt in het zicht. De focus ligt daardoor op het uitzicht. Dit viel mij eigenlijk overal op waar we kozijnen bekeken. Je kijkt van binnen tegen het licht in. Als de kozijnen wit zouden zijn zouden ze (in ons geval) juist veel meer opvallen. Bij voorkeur had ik ook nog een heel dun profiel gehad. Maar dat ging echt niet met drielaags glas, in kunststof en een beperkt budget. Maar bij ons in het plafond ook antraciet, zijn de spanten lichtgroen en krijgen de muren ook kleur in ossenbloed en terra.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:20

Heel mooi Lovelace! Ik zou zelf niet gaan voor zwart. Ook omdat het nu een mode iets is en bij zo’n oude boerderij wordt het dan toch wellicht wat te industrieel idd.
Jullie groene kleur lijkt wel iets op de kleur bij ons (kitchen green van Little Greene) en wij hebben de kozijnen de kleur Linen wash gedaan. Dat is wel wit, maar echt zachter en warmer. Niemand die onze ramen en plafond ziet denkt dat het niet wit is, maar je merkt echt de warmte en zachtheid op.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou als je die ene muur in de keuken verft dan denk ik gelijk alle muren boven de tegels meenemen. Ik denk dat je dan meer warmte krijgt en mooier effect. En het meer een geheel blijft. Denk dat uiteindelijk een mooie warme kleur het wit van de keuken ook alleen maar frisser en fijner maakt.
En omdat de basis wit is kan je echt zoveel kanten op, zonder dat het direct druk maakt of iets.
Zeker met een wat neutrale of blauw/grijze tint wordt het denk ik heel warm, maar toch fris en neutraal genoeg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:49

Dat idee van alle muren vind ik wel slim.
De kasten zijn zandbeige (greige). Het werkblad is wit. De tegels zijn niet echt wit.
Mooie kleuren van little green.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:54

Wij hebben een soortgelijke kleur tegel in ons toilet en de bovenkant geverfd met Bone China Blue. In de keuken denk ik snel wat veel, maar de lichtere varianten zijn denk ik wel echt heel mooi. Kleurt bij ons iig heel fijn met net niet echt wit.
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:40

_lautje_ schreef:
Wij hebben een soortgelijke kleur tegel in ons toilet en de bovenkant geverfd met Bone China Blue. In de keuken denk ik snel wat veel, maar de lichtere varianten zijn denk ik wel echt heel mooi. Kleurt bij ons iig heel fijn met net niet echt wit.
[ Afbeelding ]

Hele mooie kleur dit, helemaal mijn smaak. Deze komt hier op het optie lijstje :j

Voorlopig zijn we nog niet aan het verven maar is wel de badkamer boven betegeld en zitten bijna alle plinten er aan. Langzaam aan wordt het wat :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:51

Ja mooi hè. De kleur van jasperware van wedgwood. Dat is natuurlijk ook dat blauw met zacht witte figuraties.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:51

Nu de kerstboom weg is mocht ik vanmezelf een nieuwe plant :D
Een vioolbladplant, die ik al weer langere tijd wil.

Vrijdag de rechter gekocht. Die viel alleen iets groter uit dan verwacht in de winkel. Wel net zo hoog als de kerstboom.
Vandaag de linker gehaald, om te kunnen vergelijken.
Maar als nog weet ik het nu niet...

Afbeelding

Wat denken jullie?

Ik neig naar de grote, omdat ik die soort iets mooier vind. Die andere is op stam.
De familie die bij mij thuis was vind de kleinere ook net te klein, maar wel leuker dan de groote.

Van de rechter was ook een maatje kleiner (net iets hoger als die linker), maar de gene in de 2 tuincentra's waar we zijn geweest waren breder dan deze..

Zo lastig! Zijn niet de goedkoopste planten, dus zou een miskoop ook erg zonde vinden.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 05-01-25 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:55

De kleinere op een tafeltje? Hij wordt vanzelf groter :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:58

Ik zou ook de linker doen. Voor je t weet is ie zo groot als de rechter :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:04

Malenka schreef:
Wij zijn juist voor antraciet gegaan omdat het weg valt in het zicht. De focus ligt daardoor op het uitzicht. Dit viel mij eigenlijk overal op waar we kozijnen bekeken. Je kijkt van binnen tegen het licht in. Als de kozijnen wit zouden zijn zouden ze (in ons geval) juist veel meer opvallen. Bij voorkeur had ik ook nog een heel dun profiel gehad. Maar dat ging echt niet met drielaags glas, in kunststof en een beperkt budget. Maar bij ons in het plafond ook antraciet, zijn de spanten lichtgroen en krijgen de muren ook kleur in ossenbloed en terra.

Kunststof is dan idd niet sterk genoeg voor dunne profielen met triple glas. Triple glas is echt dík. Ons glas is vernaggeld door de leverancier, dus we moeten nog even wachten voor t eindelijk in de kozijnen kan ;(. Ben wel benieuwd naar een foto van je kozijnen?

Antraciet klinkt mooi. Wij hebben dus zwart, maar een erg dun profiel. Dat staat, imo, heel gaaf. Daarnaast is wit staal geen porum, vind ik :o . Het ziet er heel onnatuurlijk uit, of zo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:27

Dan moet ik eerst een keer ramen zemen. O:) _O-

Balen van het glas. Maar de kozijnen klinken erg mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:23

Ik zou voor de linker plant gaan, die geeft nu een beeld wat beter in balans is en groeien doet ie vanzelf wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:34

Malenka schreef:
Dan moet ik eerst een keer ramen zemen. O:) _O-

Balen van het glas. Maar de kozijnen klinken erg mooi.

Ben er ook echt heel erg blij mee <3.

De ramen zemen klinkt bekend. Wij hebben nu tijdelijk glas en dat is echt zo vies :').

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:43

Heeft er hier iemand nog de gouden tip voor glasweefselbehang of iets in deze trant? Ik zoek iets met een subtiel patroon waar verf overheen gaat. Want de muur ziet er aan alle kanten zo uit:Afbeelding

Het liefst iets met een heeeeel subtiel (ruit) patroon.. maar het is of heel prijzig of heeft beroerde reviews.. ik zoek ook een rol van maximaal 25 meter. :x

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:31

Ik heb zonder patroon van de action gebruikt voor de logeerkamer.
Ff goed opletten met de hoeken en goede kit kopen. Prima overschilderbaar, helemaal voor die prijs. Oke, een 2e (en soms een 3e) laag is wel nodig, maar het is mij zeker niet tegen gevallen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:34

Is renovlies niet een betere optie? Glasvlies heeft altijd een best duidelijke structuur. Als je (bijna) glad wilt zou ik voor een dikke renovlies gaan zoals
https://www.bol.com/nl/nl/f/-/9200000065367832/

Hier vandaag zijde bloemen binnen gekregen. Slechte foto maar zooooo blij mee <3
Afbeelding

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:50

Prachtig, zijn die van Silk-ka? <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:51

Sababber schreef:
Heeft er hier iemand nog de gouden tip voor glasweefselbehang of iets in deze trant? Ik zoek iets met een subtiel patroon waar verf overheen gaat. Want de muur ziet er aan alle kanten zo uit:[ Afbeelding ]

Het liefst iets met een heeeeel subtiel (ruit) patroon.. maar het is of heel prijzig of heeft beroerde reviews.. ik zoek ook een rol van maximaal 25 meter. :x

Is een nieuw stucje niet makkelijker/sneller?

MarliesV schreef:
Is renovlies niet een betere optie? Glasvlies heeft altijd een best duidelijke structuur. Als je (bijna) glad wilt zou ik voor een dikke renovlies gaan zoals

Hier vandaag zijde bloemen binnen gekregen. Slechte foto maar zooooo blij mee <3
[ Afbeelding ]

Moooi <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:07

Wat een mooie warme kleuren. Ik kan me voorstellen dat je daar blij van wordt.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:23

MarliesV schreef:

[ Afbeelding ]

Voor glad renovlies is deze muur denk ik te "gehavend". Die deuken en plekken ga je er wel doorheen blijven zien waarschijnlijk. Ik zou de muur misschien even schuren en bijwerken met bijv. Fill & finish, en daarna glad renovlies.

Prachtige bloemen zeg! <3

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:52

De vraag is bewust inderdaad naar geen glad behang omdat dit waarschijnlijk niet oneffenheden volledig gaat wegwerken. Ik vind alleen zo’n giga ruitpatroon niet mooi met mijn andere behang (vliesbehang met patroon).

Stucwerk opnieuw laten doen is overwogen, sneller is het niet verwacht ik, makkelijker wel, maar ook zeker duurder. De kamer is bijna volledig recht getrokken met renoband nu. Dus dat nog een beetje recht schuren en dan kan er wat tegenaan. Het juiste behang vinden is meer werk dan de gaten dicht smeren nu _O-

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:05

Toffe bloemen! <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:25

Ja die warme kleuren wordt ik idd blij van. Ze zijn van Azin Home Decor, hebben heel veel keuze. Kost wat, maar goed, ze gaan niet kapot ;-)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:31

Het is niet opgeruimd en echt nog een huis in aanbouw. Maar voor een beeld van de antraciet kozijnen heb ik toch foto's gemaakt.

Als het buiten donker is vallen de kozijnen enorm weg (stel je voor dat ze wit zouden zijn...). Tussen de spanten zit 2,5e meter en de kozijnen zijn 3 meter hoog. Afbeelding

En met een zonnige dag zijn ze wel aanwezig maar gaat de aandacht juist heel makkelijk naar datgene dat ze omlijsten. Ons plafond blijft ook antraciet. Waarschijnlijk gaan we de houden dwarsbalken ook antraciet schilderen. Dit kozijn is in totaal geloof ik 3,5e meter.
Afbeelding

De wand gaan we afwerken met kraaldelen in donker terra en ossenbloed rood.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:58

Ik blijf fan van dit project!