Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:38

ChantalSmook schreef:
Maar mensen die een bad willen.. als er zat ruimte is voor een bad in de toekomst is dat ook goed of zou je dan een huis laten schieten?

Dat zou voor mij van een aantal factoren afhangen.
Als de rest allemaal goed is, de locatie goed en prijstechnisch nog ruimte om de verbouwing naar wens te kunnen doen, nee, dan zou ik daarop alleen (mits de plaats er is) een huis niet laten schieten.

CCCCC

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:40

Kijken jullie, ondanks dat jullie inmiddels een huis hebben gekocht, ook nog op Funda naar nieuw aanbod? Ik vind het nog steeds mega leuk om te kijken.. En nog leuker is dat in de afgelopen twee maanden er nog geen enkel huis kon tippen aan het door ons gekochte :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:43

Wij douchen nu in bad. Ik zou in een volgend huis graag ruimte voor beide hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:44

Ik kijk al 1,5 jaar iedere dag op Funda :+ En heb de sleutel van dit huis inmiddels 11 maanden. Maar het blijft een verslaving. Afgelopen week zelfs weer een huis bezichtigd maar die bood onvoldoende voordelen tov mijn huidige huis en is uiteindelijk ook voor 14% boven de inzetprijs weggegaan.

Ik heb de badkamer in dit huis volledig vernieuwd. Gekozen voor een inloopdouche maar achteraf heb ik er spijt van en had ik toch liever een bad gehad. Dat is voor mij ook een reden om nu weer naar andere huizen in deze wijk te kijken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:56

CCCCC schreef:
Kijken jullie, ondanks dat jullie inmiddels een huis hebben gekocht, ook nog op Funda naar nieuw aanbod? Ik vind het nog steeds mega leuk om te kijken.. En nog leuker is dat in de afgelopen twee maanden er nog geen enkel huis kon tippen aan het door ons gekochte :D

Haha ja hier ook. :j

Zo'n douchegordijn heb ik in de afgelopen 3 (huur)huizen gehad en is wel echt een verschrikking ja. :Y)
Voor ons was een bad (of mogelijkheid voor een bad) trouwens geen eis. In ons nieuwe huis zit een kleine badkamer waar net een douche en wastafel in past, maar dat zijn we gewend, al was groter natuurlijk fijner geweest.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 30-01-21 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:05

Tot de eerste weken/maand in ons nieuwe huis heb in nog wel wekelijks op funda gekeken. Nu niet meer eigenlijk..

ChantalSmoke, ik hoef niet perse een bad maar als ik dat wel zou willen zou het bij mij denk ik afhankelijk zijn of de badkamer net nieuw is of over een jaartje of paar jaren aan vervanging toe is.

In onze badkamer kom je eigenlijk altijd wel bij een bad uit. We hebben aan een zijde schuin dak dus daar kan je niet veel anders kwijt dan een bad volgens mij :D
Als ik er een keer per maand in lig voor max 20 minuten is het veel maar als we deze badkamer ooit zouden verbouwen zou ik niet weten wat we met die ruimte zouden moeten haha.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:10

Dat zou ik niet durven hoor, als er straks iets leukers voorbij komt krijg je misschien nog wel spijt van je aankoop :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:19

Ik ben blij dat ik niet meer op funda hoef te kijken. Ik kijk soms nog wel maar het aanbod is alleen maar meer poep geworden en alleen maar duurder. :+

Ik sla een huis niet af omdat het geen bad heeft, zeker als de rest netjes is. Mochten we ooit weer gaan 'upgraden' naar een nieuwe woning, dan wordt het wel een eis haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:25

Ik zou ook heel graag een bad willen.
Douchen in bad is hier ook een no-go.
En ik ga een huis er ook niet om laten. Huis wat wij gekocht hebben is de badkamer kleiner dan in ons huidige huis en hier gaat ook echt geen bad inpassen. :')
Het was voor de rest echt super, dus die badkamer jammer dan, de komende paar jaar maar gewoon lekker douchen. :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:55

In ons nieuwe huis hebben we ook geen bad meer, maar behalve voor het uitspoelen van geverfde garens werd ons bad toch al amper gebruikt.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:13

Hier kijk ik ook nog steeds dagelijks op Funda, in dezelfde regio als dat we ons huis hebben gekocht. Moet ook echt zeggen dat wij vergeleken het aanbod nu een pareltje hebben gekocht; de prijzen vanaf driekwart jaar geleden tot nu zijn alweer zo gestegen hier. Ook het aanbod vind ik erg tegenvallen. Het is nog even drie maanden wachten tot we er in mogen, maar we beseffen elke dag dat we zo blij zijn met onze koop <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:18

Wij gaan vandaag bij een huis kijken. Gekke dag misschien, maar op andere wijze op de hoogte gekomen dat dit huis mogelijk te koop komt.

Zou tof zijn als we het kunnen regelen zonder tussenkomst van makelaar en van de andere 'kapers' op de kust. Eerst maar eens kijken *D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:55

CCCCC schreef:

Hetzelfde hier! :D

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:27

Cccc ja! Bijna een verslaving geworden .

En de vraag daarboven, ik heb liever een grote douche dan een bad ‍♀️ Gun mezelf geen tijd daar in te zitten maar hier dan ook geen kindjes. Misschien dat het anders anders was.

Ons bod is geaccepteerd! Wij wachten op het voorlopig koopcontract en ondertussen staat onze eigen huis ook te koop! Spannend!!

Huis in Wolvega gevonden via #funda
https://www.funda.nl/koop/wolvega/huis- ... straat-15/

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:33

Gefeliciteerd, wat een huis voor zo’n lage prijs, ik woon echt aan de verkeerde kant van NL :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:34

Arielle_ schreef:
Gefeliciteerd, wat een huis voor zo’n lage prijs, ik woon echt aan de verkeerde kant van NL :')

Ik vind het voor Wolvega echt flink aan de prijs, helemaal voor (maar) 77m2.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:00

Brainless schreef:
Arielle_ schreef:

Blijkbaar is de markt wel zo, ik zie mindere huizen staan voor meer geld.
Overigens is het inmeten niet goed, ons huis is 83m2.
Hij is de kelder vergeten met inmeten. Maar de geïnteresseerde kijkt wel door het aantal m2 heen.
En voor wolvega een grote tuin.
Op de lindewijk heb je geen huis voor deze prijs.
Er zijn totaal geen starterswoningen.. maar eerlijk is eerlijk, wij waren ook positief verrast

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:12

Kelder hoort ook niet bij de woonruimte, net zoals inbouwkasten en zal evt apart genoemd kunnen worden als inpandige ruimte. Vandaar dat, ondanks dat het huis blijkbaar 83m2 is, je 77m2 leefruimte overhoud.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:17

Gefeliciteerd Sanne!
Een kelder wordt inderdaad niet meegenomen in woonoppervlakte ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:19

Brainless schreef:
Arielle_ schreef:

Wel een fijne tuin erachter! Hier zou deze minimaal twee keer zo duur zijn.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:25

Gefeliciteerd! Hier zou het ook wel een stukje duurder zijn, afhankelijk van de ligging. In bepaalde wijken hier zou het me niet verbazen als het een ton meer zou zijn (of zelfs nog meer).

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:30

Brainless schreef:
Kelder hoort ook niet bij de woonruimte, net zoals inbouwkasten en zal evt apart genoemd kunnen worden als inpandige ruimte. Vandaar dat, ondanks dat het huis blijkbaar 83m2 is, je 77m2 leefruimte overhoud.

Aah! Toen wij het 8 jaar geleden kochten was die wel meegerekend omdat je er kan staan.
Maar dan snap ik het nu!

Hoe lang moesten jullie wachten van acceptatie bod tot tekenen voorlopig koopcontract?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:34

Duurde bij ons in totaal een week! We hadden het voorlopig koopcontract al wat eerder, maar we hadden nog wat vragen en er moest nog wat aangepast worden dus toen gingen er weer twee dagen overheen.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:45

Sem_ schreef:
Duurde bij ons in totaal een week! We hadden het voorlopig koopcontract al wat eerder, maar we hadden nog wat vragen en er moest nog wat aangepast worden dus toen gingen er weer twee dagen overheen.

Bedankt! Dan verwacht ik hem ook begin deze week. dinsdag hadden we akkoord.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:36

Gefeliciteerd Sanne leuk ook in Friesland. Hier ook een 2 onder kap gekocht voor bijna dezelfde prijs. Wij hadden de volgende dag het concept voorlopige koopcontract toen nog wat aanpassingen en na 2 werkdagen het definitieve voorlopige koopcontract.