Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macs schreef:tessyke schreef:Is deze nog te redden?
Hij ziet veek bleker dan op de foto, het zonnetje gisteren heeft hem niet zo goed gedaan...
[ [url=m/D2iaRd.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mijn hangplant heeft besloten dat hij klimplant wordt...
[ [url=m/BUDrNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een graslelie is niet dood te krijgen haha, dus die gaat het zeker redden. Uit de felle zon en hij trekt wel weer bij.
Je hangplant wil juist lichter staan, daarom kruipt ie omhoog!
amsterdam10 schreef:Ik kom als meelezer even binnenvallen. Hebben jullie tips tegen spint? Ik spuit al een tijd met spiritus/zeep/water oplossing, maar maakt niks uit. Ik baal zo dat ik die beestjes blijf zien! Sommige planten heb ik moeten weggooien inmiddels.
_San87_ schreef:amsterdam10 schreef:Ik kom als meelezer even binnenvallen. Hebben jullie tips tegen spint? Ik spuit al een tijd met spiritus/zeep/water oplossing, maar maakt niks uit. Ik baal zo dat ik die beestjes blijf zien! Sommige planten heb ik moeten weggooien inmiddels.
Wat voor mij werkte:
- warme vochtige plek (de badkamer)
- alle bladeren één voor één afnemen met een microvezeldoekje gedompeld in warm water
- potgrond verversen
- douchen onder een lauwwarme straal
- sprayen met spiritus/groene zeep/water oplossing.
Bladeren afnemen 2x per dag (ochtend en avond), douchen 1x daags, sprayen 1x daags.
Hopelijk doet het voor jou ook wat.
liekec schreef:Mijn monstera heeft een geel blad helemaal onderaan, is het normaal dat ie van onderaan af alle oude blaadjes langzaam aan afstoot? Heb namelijk niet het idee dat ik hem overwater..
Puera schreef:Mooi, ik heb precies dezelfde lijn en wat extra potten voor de toekomst, van jouw foto is de gemiddelde prijs per pot 10/15 euro, netjes hoor!Mooie potten via Marktplaats gescoord voor een hele nette prijs. Superblij mee!
[ [url=m/SlXRE3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb al eens bij het Scheve Schuurtje besteld. Ook keurig geleverd!