AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:09

Oh oh... ik ben sinds een paar weken ook verkocht.. Waarom heb ik dat niet eerder bedacht :(
Helaas geen tuin dus alleen een balkon maar wel een aantal plastic kassen waar ik gebruik van maak.

Afbeelding

Links radijsjes en rechts eindelijk augurk! Ik wacht even tot ze beide iets steviger in hun schoenen/aarde staan en wil ze dan in een diepere pot zetten.

Afbeelding

Links de broccoli, ook die gaat waarschijnlijk in een grotere pot maar moet even aftasten wanneer. Rechts de bieslook van de action, het enige wat goed is gegaan van de 6 potjes. Het begint nu ook eindelijk wat steviger te worden.
In de blauwe pot vandaag de rode bietjes gezet. Die stonden in het kasje maar wilde ze al in wat diepere grond hebben. Ook wat verder in de aarde gestopt want het werden hele lange stengels.

Afbeelding

De laatste die ik heb. Vandaag erin gezet dus erg benieuwd wat het gaat doen. Rucola spinazie rode bieten en basilicum.

Hoop dat ik nog aan sla wortels en tomaatjes kan komen *\o/*

Jullie plantjes en tuintjes zien er echt jaloersmakend uit <3

Flowery

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:17

Mijn lente-ui gaat denk ik niet meer opkomen, het enige wat er na een maand in de bakjes staat is een mini paddenstoeltje _O-

Mijn komkommer en radijs stonden bij mijn vriend in de garage en vriendlief is ze vergeten water te geven dus die zijn overleden. Mijn venkel heeft het wel overleeft daar :')
Bij mij thuis stonden de watermeloen en komkommer, komkommer staat ondertussen in de tuin tegen het komkommerrek aan :D Foto's volgen later :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:35

Lente ui doet het bij mij ook niet, 2 keer geprobeerd en ik kweekte alleen wat dons :+

Sperzieboon is hartstikke dood, die kan weg en mijn venkel schiet volgens mij door :')

Ik heb géén groene vingers, zelfs de sla vermoord :')

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:18

ik heb denk ik 2 kaartjes verwisseld. mijn spersieboon ziet er echt niet zo uit.. denk verwisseld met andijvie ofzo?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:20

Dobel schreef:
ik heb denk ik 2 kaartjes verwisseld. mijn spersieboon ziet er echt niet zo uit.. denk verwisseld met andijvie ofzo?

Heb je een foto?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 00:16

Vandaag al een aantal dingen geoogst
Afbeelding

Courgette gaat ook goed en in mijn watermeloen zitten al bloemen. Kan deze al naar buiten? Of kan ik deze beter binnen laten?

Zag vandaag ook al wat doperwtjes aan mijn plant dus gaat de goede kant op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:43

Oh trek jij je sla met wortel en al de grond uit? Ik trek gewoon blaadjes eraf, dan kan je er echt super vaak van eten..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:29

Mijn moestuintje begint inmiddels ook al wat te worden :D.

Links doperwten, in het midden komkommer en rechts tomaten (uit eigen zaadjes). In de kas staat de watermeloen en nog meer tomatenplantjes en een potje met tijm.
Afbeelding

In de grijze hangbak staat koriander, rozemarijn en maggikruid. In de groene hangbakjes van boven naar beneden en van links naar rechts: peterselie, oregano, munt en bieslook. En in mijn moestuinbak staan wortels, bietjes, venkel, knoflook en radijsjes.
Afbeelding

En binnen heb ik nog cherrytomaatjes, hongaarse pepers, chilipepers, paprika en basilicum.
Afbeelding

Heb nog zo ontzettend veel zaadjes liggen, maar weet nog niet echt waar ik het kwijt zou moeten. Die morgen dus nog even wachten :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:23

Gisteren een deel verpoot! Zo gaaf om die witte worteltjes te zien groeien <3 .
Eigenlijk doet alles het prima, ook de peterselie is opgekomen.

Afbeelding
Afbeelding

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:57

Wow, ziet er goed uit! :oo
Vraagje.. ik heb mijn rucola geoogst door de blaadjes er voorzichtig af te trekken, tot aan de 'hoofdsteel' vaak. Nu is die best doorgeschoten. Is het over of kan het zijn dat er opnieuw blaadjes die nog te eten zijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:55

Hoe bedoel je best doorgeschoten? Is ie bezig om zaden te gaan maken? Je kán er dan nog wel van eten, maar het is dan heel bitter en vies :+

Erg leuk trouwens om foto's te zien! Zal zelf ook wel weer wat foto's maken. Heb er alleen niet zoveel van geplant.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:24

Heel lange stengel en beginnen met bloemen te maken ja. Ik bedoel ook meer of de stengels die geplukt zijn, en dus nog geen bloemen maken, of die nog opnieuw blaadjes gaan maken.
Denk dat het dus een enkeltje vuilnisbak wordt nu :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:14

De bloemen kan je ook eten volgens mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:21

Jullie gaan allemaal lekker!

Afbeelding

Hier komen de doperwtjes op

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:24

Met dank aan Idinn ben ik inmiddels helemaal enthousiast, de komkommer groeit als een trein en andere plantjes komen ook naar boven :D

Afbeelding

Even een vraagje, moet je dat matje erin laten zitten of moet je dat op een bepaald moment zien weg te halen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:32

Gewoon laten zitten :j

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:07

Iemand een idee. Boontjes vormen zich wel, maar van onderaf aan worden de blaadjes geel en trekt door naar boven. Wanneer moet je zo'n boontje oogsten
Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:20

Afbeelding
Doperwtjes

Afbeelding
Komkommer

Afbeelding
Sperboontjes

Afbeelding
Basilicum

Afbeelding
Rode bietjes

Afbeelding
Radijsjes

Afbeelding
En de rest, gaan van de week in grotere pot!

Plantjes worden groooooot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 01:38

Nanoetje, komkommer heeft de reis dus overleefd haha.

Zucht, ik ga morgen opnieuw veldsla en spinazie zaaien. Echt tof bladluis.. de klimplant van de week compleet weg gesnoeid. Maar er is toch wat in mn moestuin terecht gekomen. Dus deel stekjes maar eruit getrokken. Morgen ook nieuwe bus anti bladluis zien te vinden. Degene die goed werkte is helaas al op...

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:11

Hoe lang duurt het voordat de watermeloen opkomt. Ik had alleen rucola (die gaat goed) maar de watermeloen nog niks. Beide 2 weken terug gezaaid.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:16

leestmee schreef:
Hoe lang duurt het voordat de watermeloen opkomt. Ik had alleen rucola (die gaat goed) maar de watermeloen nog niks. Beide 2 weken terug gezaaid.

Watermeloen heeft bij mij dik 3 weken geduurd. Hij groeit ook onwijs langzaam helaas :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:16

Watermeloen groeit hier ook in slow motion :=

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:48

Watermeloen heeft bij mij 5 weken geduurd! Maar toen wel ineens 4 plantjes, maar groeien inderdaad traag...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:54

Had er na 3weken eindelijk 1 plantje van. Maar heb nog zaad van lidl van vorig jaar ga daar denk ook nog van zaaien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:58

Watermeloen heeft hier ook héél lang geduurd.