[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:16

mooi Tamara!

hier ook goed nieuws, eerste bezichtiging is vrijdag, en makelaar verwacht zaterdag ook wel aanloop. Hij heeft kennelijk veel reacties gehad. spannend weer, ik ben benieuwd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:20

Gefeliciteerd Tamara!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:30

Gefeliciteerd Tamara!!

Hier een kleine domper, het huis dat we vorige week woensdag bezichtigd hebben (we waren de eerste kijkers, het stond ook pas vanaf die dag op funda) is al de vraagprijs overboden ;( We zijn zo stom geweest, we hadden een optie moeten nemen... We gingen normaal maandag terug kijken met mijn schoonouders, maar door onverenigbaarheden in de agenda's kunnen we pas vanavond gaan en werd gisteren gebeld door de verkoper, pffff... ;( Wouden het huis eigenlijk heel graag hebben. We gaan zien wat schoonouders vanavond zeggen en misschien toch nog een bod doen, hopelijk wordt dat bod aanvaard en laat hij niet verder bieden, want dan gaat het over ben ik bang...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:41

@djeenie: denk je dan dat de verkoper zomaar akkoord was gegaan met die optie? Want als ik jouw verhaal zo lees, dan is er meer dan genoeg belangstelling en dus geen reden voor de verkoper om daarmee akkoord te gaan...
Het is desondanks wel balen natuurlijk -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:46

He Gedver Djeenie, zo vervelend is dat, het is mij ook een paar keer overkomen dat iets dat ik echt zag zitten ineens voor mijn neus verkocht was.

Bij mij zitten de zenuwen tot in mijn tenen... Alle stukken zijn terug gestuurd naar de bank en de hypotheekadviseur koppelt net terug dat het dossier op de spoedlijst is geplaatst en morgen terugkoppeling ontvangt. Pffffft, vind het zo spannend!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:49

wat jammer djeenie!
maar kun je vanavond toch nog wel kijken dan? misschien dat er dan toch nog een opening in zit... maar goed, dan komt natuurlijk ook wel een kostenplaatje, dan moeten jullie waarschijnlijk nog verder boven de vraagprijs gaan.. succes/sterkte in ieder geval!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:53

@Wendy: Ja, want de beste man zou op dat moment niet beter geweten hebben (het stond er woensdag ochtend op en om 12 uur 's middags had ik al gebeld om die avond te komen kijken, we waren dus de eersten) en verkoopt het zonder makelaar. Dus ja, beetje stom van ons... Hij belde ons omdat wij de eersten waren en hij weet dat we interesse hebben en de bezichtiging van vanavond staat al van vorige week gepland. Hij wil ons dus wel een kans geven, al weet ik niet in hoeverre hij dan met ons bod akkoord zal gaan, of de andere 'bieders' ook nog een kans zal geven... Ik zie het vanavond wel :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:06

dan zal hij jullie waarschijnlijk tegen elkaar op willen laten bieden.. ik weet niet in hoeverre je daarin mee wilt gaan. Als hij zonder makelaar werkt mag hij zelf de regels bepalen natuurlijk. spannend hoor.

shiloh, ook heel spannend! ik hoop dat het allemaal lukt!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:25

Juval das al fijn, hopelijk trekt het zaterdag ook kijkers!

Balen Djeenie... Zou, voordat je evt toch nog gaat kijken, echt goed samen afstemmen tot hoe ver je wilt gaan. Zeker wat hierboven wordt gezegd, als hij het zelf verkoopt wil hij jullie misschien wel tegen elkaar uitspelen en dan is het goed als jullie een grens hebben gesteld. Als de vraagprijs is geboden, zal je er behoorlijk boven moeten gaan zitten misschien en dat moet je willen. Herken het gevoel, balen!

Shiloh ook laatste loodjes, spannend!

Hebben inmiddels 4 bezichtigingen gepland staan en gaan zaterdag ook nog 3 of 4 huizen bekijken, hoop dat er iets tussen zit!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:26

Weet ik, al hoop ik dat hij ons bod voldoende zal vinden :D Duimen maar...

@ Tamara: Er is al boven de vraagprijs geboden, ook wij weten dat het huis onder de prijs geadverteerd stond ;) We hebben een bod in gedachten, maar dat is dan ook meteen ons grensbod... En als hij dan de andere bieders ook wil laten bieden, dan houdt het op voor ons. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:37

hier moeten we even gaan prakkiseren hoe we het doen met keuren etc ,
kan zaterdag (maar open huizen dag) en maandag, deze week is verder geen optie meer.
even afwachten wat de bouwkundige van zaterdag zegt en anders word het dus hopelijk maandag,
maar dan willen we wel op de hoogte gehouden worden van evt interesse en biedingen , niet dat we daar op maandag voor jan met de korte achternaam staan

Djeenie, ik duim voor jullie.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:40

Weer allemaal nieuwe ontwikkelingen hier, leuk!!
Shiloh, ik hoop dat het gaat lukken. Wat was jullie uiterste datum ook alweer?
Juval, jij zult het huis wel snel kwijt zijn denk ik. De berichten over de economie zijn positief, het is mooi weer... toch verbazingwekkend wat dat met mensen kan doen.
Djeenie, ik hoop dat jullie bod ook meteen geaccepteerd wordt en dat jullie snel klaar zijn!
Sonja, jullie weer een "nieuw bouwval" gevonden... toch bijzonder, hoe je die huizen elke keer weet te vinden....

Ik heb alle papieren maandag aangetekend verzonden naar de bank. Dinsdag bericht via PostNL dat het ontvangen was, dus meteen een mail gestuurd naar de contactpersoon hoe lang het ongeveer ging duren... Zij geeft aan dat ze nu eerst gaan kijken of alles goed is ingediend en compleet is, en als dat zo is, zou het ongeveer 5 werkdagen duren tot een Finaal Akkoord. Ik hou er maar vast rekening mee dat ik papieren opnieuw zal moeten aanleveren oid, want ik lees alleen maar horror-verhalen hier en daar....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:51

De datum was 8 april, maar die heb ik alvast een week laten verzetten, just in case, dat was voor ik er druk achter ging zetten eigenlijk. Wilde om andere redenen graag uiterlijk vrijdag akkoord :+ ... Overigens is er geen jullie :D ... doe het alleen :+

Bij jullie ook de laatste loodjes dus... spannend hoor, zal ook voor jullie duimen dat het nu snel rond is!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:19

Ah, Shiloh.. een medestander dus.
Ik doe de aanvraag ook in mijn Remy....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:18

WHIIIEEEH! Krijg net een email van de hypotheekadviseur dat hij nu al heeft doorgekregen dat het inkomen goedgekeurd is!!

Mij is nog niet helemaal duidelijk of dat dat nu dus betekend dat het definitief door gaat of niet? Maar aangezien hij aangeeft dat ik mijn keuken kan gaan bestellen (daarom had ik haast, ik wil een keuken van ikea en die hebben tot en met zondag korting), dus daarmee denk ik dat het dus definitief goed komt! WHAAA kan het nog niet geloven!

Is toch best apart he, het in je eentje doen? je wordt echt op elk formulier ermee geconfronteerd :P ... gegevens partner... is-er-niet!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:23

Congrats Shiloh!

Pffffft, ik verhuis nooit meer van Be naar Nl, wat een gigantisch *hoop vuile woorden O:) * gedoe om dat allemaal te regelen, krijg 101 telefoonnummers van mensen die beter op de hoogte zouden moeten zijn en dat zijn ze gewoon niet ^) Kon er net een paar door de hoorn sleuren, grrr, gelukkig zijn er ook vriendelijke, behulpzame mensen aan de telefoon, anders ging ik morgen alweer terug naar België :D Tot zover mijn klaagzang, verder is het hier best fijn wonen hoor :o :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:25

al die rompslomp er om heen is idd niet tof....
heb nu met het bezichtigen en een afspraak proberen te plannen voor ene keuring alweer de balen er van ...maar dat is erg makelaargebonden :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:42

Shiloh schreef:
Is toch best apart he, het in je eentje doen? je wordt echt op elk formulier ermee geconfronteerd :P ... gegevens partner... is-er-niet!

Ik héb wel een partner, maar de woning wordt door mij alleen aangekocht.
Dat schijnt ook moeilijk te begrijpen te zijn.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:56

Wij zijn net terug van de bouwtechnische keuring. Viel ons alles mee!

Sonja, bedankt voor de tip! Hij vroeg zich alleen af wat hij voor jou moest gaan keuren en hield zijn hart vast :') 'Hoe krijgt ze die huizen uitgezocht' := :')
We waren heel tevreden over zijn service!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:07

shiloh, super!!

cayenne, dat klinkt ook positief, gaan jullie nu een bod doen? spannend hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:41

We gaan eerst nog even met de financieel adviseur om de tafel zitten wanneer we het rapport in handen hebben, maar we hopen idd te kunnen gaan bieden!
Volgens de bouwtechnisch inspekteur heeft hij zelden een huis van deze leeftijd gezien die nog in zo'n goede staat is. Er moet wel het een en ander aan het dak gebeuren, maar het hoeft er iig niet helemaal af.
We kunnen de zolder alleen niet als potentiele slaapkamer gebruiken omdat de vloer daar niet op berekend is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:27

Aaah, ik zit hier helemaal te stuiteren. In principe is het dus rond, enige wat nog beoordeeld moet worden is het taxatie rapport, maar daar verwachten we geen problemen mee. :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:45

Super Shiloh!
Wat betreft die keuken van Ikea, ik zou daar nog even goed naar kijken... Heb ergens opgevangen dat de garanties van alles wat je nu koopt, vervallen als ze een nieuw assortiment hebben. Misschien maakt het je niet uit maar zou best zuur zijn als je dat niet wist en er is iets mee.

Cayenne fijn dat het meeviel!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:51

Dat kan toch niet, garantie is garantie, dat kunnen ze niet zomaar laten wegvallen :? ... maar zal het nog even goed navragen. Zelfs bij de kortingsactie staat gewoon 25 jaar garantie. Dus dat moeten ze gewoon bieden.

Het nieuwe systeem komt 1 juni, maar ik krijg eind april waarschijnlijk al de sleutel, heb echt geen zin om nog op dat nieuwe systeem te gaan zitten wachten eigenlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:19

Cayenne schreef:
Wij zijn net terug van de bouwtechnische keuring. Viel ons alles mee!

Sonja, bedankt voor de tip! Hij vroeg zich alleen af wat hij voor jou moest gaan keuren en hield zijn hart vast :') 'Hoe krijgt ze die huizen uitgezocht' := :')
We waren heel tevreden over zijn service!

wahah, lol, sja, wat zal ik zeggen....op 1 of andere manier heb ik er een neus voor blijkt wel
maar tis altijd wel weer heel gezellig , een uurtje met hem een huis door ;)
maar ik hoop dat het deze ronde meevalt als ik heel eerlijk ben...ik vermoed ook wel dat het meevalt.

maar ik ben in ieder geval heel tevreden over hem , hij ziet zo ontzettend veel en weet het ook heel goed over te brengen in de zin van , wat scheelt er , hoe erg is dat en wat kun je er aan doen en dat in combi met een gevoel voor humor wat ik erg waardeer en stiekem ook erg veel mensenkennis :D
maar wat ontzettend fijn dat het meevalt Cayenne,

wij hebben nu maandag de keuring staan voor dit huis, maar heb er nu al een hard hoofd in, niet vanwege het huis, maar vanwege de makelaar...
we wilden eigenlijk een bod doen onder voorbehoud, maar dat was moeilijk, moeilijk dus eerst keuren en dan bieden
maar goed, maandag dus maar afwachten of er gekeurd moet gaan worden, of dat ze het gewoon onder onze neus weg verkopen
maar ik ga gewoon het risico niet lopen met die ex huur woningen , grrr, ik kan dus niet wachten totdat het maandag is en we gekeurd hebben en we daadwerkelijk wel of niet een bod(kunnen/willen) gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 02-04-14 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt