Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:32

Ja hoor dat kan gewoon.
Tenzij de verf natuurlijk nu al los bladderd.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:32

Dank je wel.
De verf zit er gewoon strak op, dus dat is geen probleem.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:00

Sowieso moet dat spul met sterke lijm dus dat komt wel goed lijkt me! :) Ik lees op internet dat de ondergrond niet te zuigend mag zijn dus als het al gesaust is dan is het sowieso niet zo zuigend waarschijnlijk.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:36

Dat zou geen probleem moeten zijn :)
Mooie tegels Karin! Ben benieuwd naar de foto's van de badkamer als ie af is!

Ik heb gisteren een mooie grote plak hout gescoord (1 meter doorsnee ongeveer) daar wil ik een tafel van gaan maken. Is hout van een plantaan, iemand daar ervaring mee?
Ook nog 2 blokken eikenhout meegenomen, als bijzettafeltjes ofzo :)
Moet allemaal wel eerst nog goed drogen, want is gisteren pas gezaagd.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:00

meikemarieke schreef:
Dat zou geen probleem moeten zijn :)
Mooie tegels Karin! Ben benieuwd naar de foto's van de badkamer als ie af is!

Ik ook!! Ik vind het maar zenuwslopend dat afwachten of het allemaal wel mooi gaat worden. |o
Helaas zal het nog wel een paar maand duren voordat ik dat weet. Maar misschien heb ik mazzel en krijgt mijn pa de smaak zodanig te pakken dat het vlotter gaat. Maar goed je moet wat als je geen arbeid wil/kan betalen.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:45

Bij ons is inmiddels boven bijna alles geschilderd en op 2 slaapkamers zit het glasweefsel behang er aan.
Ik wou een foto maken van die kamers, maar je ziet dus nog niks Haha. T is gewoon nog wit met vlekken van de ondermuur.

K moet wel zeggen dat ik nu pas zie dat het een beetje opschiet.
Als je. In de rommel zit en moet alles schuren en behang trekken lijkt er gewoon niks te gebeuren.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 07:53

Wij hebben zaterdag de sleutel gekregen en zijn t hele weekend druk bezig geweest met verven. Nu bijna alles klaar, alleen 2 muren nog een tweede laag, dat wordt vandaag gedaan. Dan tussen t werken door deze week plinten halen (puntje wat we vergeten waren) en de hele woming van onder tot boven schoonmaken. Dat is volgens mij al een jaar niet gebeurd en wel lekker om in een schoon huis te beginnen.

Mis wel m'n weekend zeg :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:02

Netjes hoor in een weekend alles doen!
Wij doen lekker rustig aan :j

Was jij ook niet degene die met die blauwe muur zat in de verkeerde kleur?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:24

We hoefden gelukkig geen kozijnen ed te verven. En ik moet over 2 weken mn sleutel inleveren dus we kunnen ook niet echt rustig aan doen. Zit nu op t werk bij te komen haha :')

Dat was ik indd! We hebben die pot verkeerde verf bijna helemaal kunnen gebruiken als ondergrond. Zijn zaterdag nog op zoek gegaan naar een andere kleur, en tis echt gave kleur geworden (vinden wij dan haha). Tis turquoise holiday van flexa. Heb wel foto's maar zijn beetje donker om t goed te kunnen zien.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:30

Wat goed dat die kleur zo is als je em mooi vind!
Dat was vast heel spannend!

Wij moeten wel alle kozijnen, plinten deurposten en deuren schilderen.
Alles was vies grijs -O-

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:34

Jaa dat was indd wel ff spannend. Maar gelukkig goed gegaan!

Bij ons zijn alle kozijnen warm wit/creme achtig maar dan bestwel donker. Niet helemaal onze smaak, zouden ze lieber wat lichter hebben. Maar we wonen hier waarsch toch maar een paar jaar (planning is 2/3 jaar) en het ziet er opzich nog allemaal prima uit, dus gaan er geen tijd en energie in steken. En anders kan dat altijd nog!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:37

Daar heb je mooi geluk mee!
Ik ben van plan hier ook enkele jaren te wonen, misschien een jaar of 5.
En dan toch kijken naar een huisje met wat grond erbij voor mijn toekomstige paardje <3

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:09

Da's geluk hebben! Hard aan het werk zo te lezen :)

branka; let's shake hands. Bij ons moeten ook de raamkozijnen, deurkozijnen, plinten en alle deuren geschilderd worden. Ze zijn een beetje rozebruinig nu en veel deuren hebben/hadden hele diepe krassen waardoor de houtkleur zichtbaar was.

Ik schiet aardig op met klussen :) Schilderwerk in de woonkamer is klaar dus daar wordt vrijdag laminaat gelegd. De slaapkamers zijn geschilderd maar een kamer moet nog een tweede keer. De overloop, hal beneden, schrootjes in de hal en voorkamer en toilet zijn ook klaar. Gisteren ben ik bezig geweest met 3 grote raamkozijnen schuren en schilderen, 5 deurkozijnen, plinten in 2 slaapkamers en plinten op de overloop boven. Was er van 11.00 tot 17.00 mee bezig -O-
Vandaag ga ik weer klussen en krijg ik versterking van een vriendin. Echter moet ik eerst een rioleringsbedrijf opvangen die er om 08.00 al is en ik ben ongeveer 30-45 min. onderweg om er te komen vanuit het huis waar ik nu woon :') Dus de wekker ging om 06.00 en ik was gisteravond ook nog klussen met mijn vader en om 22.30 thuis dus lekker fanatiek allemaal.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:16

Woow kim!!!
Echt een goeie dag gehad zegmaar. Fijn he als je zoveel gedaan hebt. :D
Succes straks met het klussen weer!

Ik ga straks (als mn broer uit bed rolt) nog even de laatste stukken glasvezelbehang plakken.
Dan komt mn andere broer beneden de kozijnen en deurposten schilderen.
Ook nog maar ff naar de bouwmarkt een emmer latex halen voor de muren.
Heb een heeeel licht paarse tint uitgezocht voor de woonkamer.
De rest van de muren krijgen een beige achtig tint die ik nog moet zoeken Haha.
K wil niet echt beige maar ook niet gebroken wit, moet wel een kleurtint in zitten, lastig lastig!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:46

Warm wit (9001)? Die hadden wij eerst maar vonden we te warm, zijn voor gebroken wit gegaan toen.

Kim_89, wat een werk zeg! Succes vandaag

Heeft iemand ervaring met ikea laminaat en dan vooral plinten? Wij hebben de vloer overgenomen en degene voor ons had m ook overgenomen, dus we weten niet waar het vandaan komt maar ik denk van ikea. De plakplinten zagen er echt niet meer uit dus die ervan afgesloopt om gewone plinten er tegenaan te zetten, maar ik kan op de website van ikea niks vinden over plinten :=

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:49

Warm wit zit op de kozijnen dus dat gaat niet.
Moeilijker dan ik dacht -O-

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:57

Kirstenn schreef:
Warm wit (9001)? Die hadden wij eerst maar vonden we te warm, zijn voor gebroken wit gegaan toen.

Kim_89, wat een werk zeg! Succes vandaag

Heeft iemand ervaring met ikea laminaat en dan vooral plinten? Wij hebben de vloer overgenomen en degene voor ons had m ook overgenomen, dus we weten niet waar het vandaan komt maar ik denk van ikea. De plakplinten zagen er echt niet meer uit dus die ervan afgesloopt om gewone plinten er tegenaan te zetten, maar ik kan op de website van ikea niks vinden over plinten :=

Ikea heeft gewone plinten (tegen de muur) en de bijpassende plakplinten!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:29

Toch maar eens gaan kijken dan!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:39

Tip trouwens. Bij de Gamma hebben ze VERHUIS LEAFLETS. (of tenminste bij ons in dronten). Is een bon die een half jar geldig is en geeft 10% extra korting op alles (behalve de extra goedkoopzaken waar nooit korting op gegeven wordt). Zelf op aanbiedingen in de folder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:13

:wave:

Leuk hoor al die mensen die nu gaan verhuizen e.d. Maar ben blij dat ik er af bent :o

Maar goed, ik beloof jullie zo snel mogelijk even foto's van de gepimpte badkamer. Heb nog niet echt nieuwe foto's gemaakt. Projectje voor deze zomer is de slaapkamer, vriendjelief had namelijk iets niet helemaal goed aangedraaid in de badkamer dus we hebben een beetje lekkerij gehad :n
Is niet leuk, maar voor mij wel een reden om weer helemaal los te gaan met de kwast en eventueel behang :j Heb er nu al zin in.
Inspiratie is natuurlijk altijd welkom. Ik ben een beetje van het witte en zachte kleuren.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:18

karin1985 schreef:
Tip trouwens. Bij de Gamma hebben ze VERHUIS LEAFLETS. (of tenminste bij ons in dronten). Is een bon die een half jar geldig is en geeft 10% extra korting op alles (behalve de extra goedkoopzaken waar nooit korting op gegeven wordt). Zelf op aanbiedingen in de folder.

:j Dat hebben ze hier ook, super handig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:25

Bij de Karwei krijg je bij inlevering van je koopcontract ook voor een bepaalde tijd een hoeveelheid korting.
Wij wilden echter geen kopie koopcontract inleveren :+ dus hebben het met de kortingsbonnetjes gedaan die je bij het afrekenen krijgt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:57

:oo dat wisten wij helemaal niet. Vraag me af of dat ook al zo was toen wij gingen verhuizen :+

Even een vraagje. Heeft er iemand houten luxaflex voor de ramen? In mei wordt ons hele huis geschilderd en dan wil ik graag andere raambekleding boven. Overal hetzelfde. Nu hebben ze bij de IKEA van die mooie houten jaloezieën. Maar ik ben zo benieuwd hoe dat er van buiten uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:47

Wat herkenbaar , de deurposten waren oranje rood de deuren geel. Dw kozijnen in de slaapkamer goud/groen , en die in de woonkamer geel en dan vies geel.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:52

Whaaaa alle glasvezel zit er bijna in!!
Ik ga saus haluhhhh *\o/*
T word creme, omdat ik beige op de deuren heb en volgens mij is creme iets lichter dan beige, maar k heb ook geen idee haha.