Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:42

Carola heb je een action in de buurt? Daar verkopen ze standaard huggies doekjes voor 99 cent. De gele en oranje variant. Maar zijn nu zo fijn als de groene

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:43

Klopt alleen vind ik die stinken := Vandaar dat ik alleen de groene variant koop :)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:57

Ik zag net de volgende aanbieding voorbij komen die voor sommigen wel bruikbaar is denk ik. Op 1 en 2 augustus zijn pampers in de aanbieding bij de etos met 40% korting (muv baby dry en simply dry).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:01

Heb even het prijsverschil vergeleken met de Etos en de Pampers luiers maatje 3. Die van de Etos zijn € 0,16 per stuk en die van Pampers € 0,21. Ben benieuwd hoe die van de Etos bevallen!

Edit: heb de prijs vergeleken met die van de Wehkamp maandbox. Zie nu inderdaad dat de Pampers ook bij de Etos in de aanbieding zijn.

Als ik voor de newborn kijk zijn ze in de maandbox bij de Wehkamp € 0,18 per stuk bij aankoop van 240 stuks en bij de Etos € 0,14 per stuk bij aankoop van 176 stuks (maximaal 4 pakken p.p.).

Elke keer vind ik het verleidelijk om alvast wat luiers in te slaan, maar ben pas bijna 23 weken zwanger en gok dat ze nog zat in de aanbieding komen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:11

georgette.. aanbiedingen van luiers / pampers zijn er altijd.. ik heb maar 3 mnd pampers gebruikt en heb nooit meer dan 5 euro per pak betaald..trekpleister heeft 1+1 gratis actie op pampers.. ( alleen mt 1.2.en 3)
ik heb toen 8 pak gehaald, dus die zou ik in de gaten houden.. ben blij dat ik geen gezeul meer heb met pampers:). wasbaar is ook nog goedkoper :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:15

Dat lijkt me ook, dus ik wacht nog met inkopen. Komt wel als we de babykamer af hebben.

Wasbaar zal zeker een stuk goedkoper zijn, maar vind ik geen doen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:40

robbie88 schreef:
wasbaar is ook nog goedkoper :)

Wasbaar blijkt alleen maar goedkoper te zijn wanneer je meerdere kinderen hebt waar je het voor gebruikt, uitgaande van alles nieuw kopen. Dit blijkt uit een topic op zwangerschapspagina waarin ze dat allemaal hebben uitgerekend. Zelf vind ik het ook geen doen, wel over nagedacht tijdens de zwangerschap maar wij hebben door het werk besloten voor weggooi luiers te gaan.

Ik zou je ook inschrijven op kruidvat klantenkaart, hierbij kreeg ik vaak 50% korting op maat 1 en 2 van de Pampers. Deze 2 maten zijn vaak bij veel winkels voor 50% korting.
Over de Etos luiers lees ik veel verschillende meningen, de een vindt het erg fijn, de ander zegt dat je doorlekproblemen hebt 's nachts. Het was vorig jaar wel als beste getest bij de consumentengids maar hoe het dit jaar staat.. Ik ga aankomende week een pak proberen maat 4 en dan kijk ik even of het fijn is. Qua bedrag zou het veel schelen.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 06:55

Ik heb kruidvat luiers ben er erg positief over en scheelt ook een hoop met pampers

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:26

Kruidvat luiers heb ik in het begin gebruikt alleen vind ik ze te stug en ze lekken erg snel door vandaar dat ik die niet gebruik.
Ik heb ook positieve verhalen gehoord over de Aldi luiers maar die heb ik nog niet gebruikt. Net een pak Etos luiers gekocht en 2 dozen met Huggies doekjes, in totaal met diksap 30,- kwijt. Ik ga aankomende week denk ik nog zo'n doos Huggies doekjes kopen zodat ik een voorraad heb en vandaag een Etos luier uitproberen en als dat bevalt daar een paar pakken van in huis halen. Voor de zekerheid wel maat 4+ genomen zodat de kans op doorlekken hopelijk kleiner is. Was maar 1 cent duurder per luier dus dat is goed te overzien.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:39

Doriine schreef:
Ik heb kruidvat luiers ben er erg positief over en scheelt ook een hoop met pampers

Hier ook, ben ook nog steeds erg tevreden :j

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:14

ik gebruik noodgedwongen wasbaar.. maarzou niet anders meer willen. niks lastigs of vies aan hoor. en als groot voordeel dat de meeste kids eerder zindelijk zijn. draai 2 x per week een extra eco was op 40 graden. ik heb 400 euro uitgegeven aan luiers..daar kan ik mee tot ie zindelijk is.
geen billendoekjes en geen billencreme en geen chemische troep meer aan zijn billen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:23

Ik ben er nog steeds niet over uit. Dit wordt waarschijnlijk ons enige kindje en ik had inderdaad begrepen dat wegwerp dan goedkoper is.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:29

Als je genoegen neemt met goedkope "chineesjes", dan ben je met een eenmalige aanschaf van hoogstens €100,- klaar voor de komende 3-4 jaar.

Echter weet ik niet of zo'n chineesje een dusdanige kwaliteit heeft dat 'ie 3-4 jaar meegaat. En ze zullen misschien niet zo comfi zijn als de duurdere wasbare luiers.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:37

ik heb tots bots en milovia.. dat zijn de duurdere. bij ons blijft het ook 1

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:51

Bedankt voor de info, wij gaan er nog even over babbelen :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:07

Wellicht een hele stomme vraag hoor, maar wat doe je met de luiers in de tussentijd als je ze twee keer in de week wast? Gaat toch onwijs stinken?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 06:25

Georgette schreef:
Wellicht een hele stomme vraag hoor, maar wat doe je met de luiers in de tussentijd als je ze twee keer in de week wast? Gaat toch onwijs stinken?

In de luier leg je een inlegvel, dit velletje neemt de urine op en blijft de ontlasting opliggen. Dit inlegvel kan je weggooien of ook wassen. Maar de luiers en wasbare inlegvellen gaan sowieso in een afsluitbare zak/emmer. Ik denk dat het niet veel meer stinkt als een luieremmer met volle luiers die 2x per week word geleegd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:10

Ieks, moet er écht niet aan denken! *rilt* Bij ons gingen de luiers sowieso direct door naar de kliko, geen geprut met luieremmers.

Ik vond de Etos luiers vreselijk, ik vond ze stinken. Als zoonlief had geplast dan vond ik het naar rookworst ruiken ofzo, brrrr. Wij gebruikten grotendeels Pampers (goed op de aanbiedingen letten), Huggies (wat stugger, maar bleef hij droog in) en Kruidvat afhankelijk van de maat (in sommige maten lekte hij structureel door).
Nu draagt hij alleen in de nacht nog een luierbroekje, meestal van C1000 of Lidl. Eigenlijk lekt hij nooit door, maar het nachtplassen is niet structureel.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:12

Had met de wijnactie een fles verrassingswijnen gekocht, dus 3 x rood en 3x wit. Heb net een rode mee naar mn ouders genomen voor de leuk, en hem ff gegoogled. Maar jemig: die fles kost los 15 euro per stuk!!! En ik had dus 6 flessen voor 4 euro :'). Dan moeten ze er wel van genieten, haha!

*kan niet meepraten over luiers :P *

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:14

Over luiers kan ik ook niet meepraten en eigenlijk ook niet over wijn. Vorige week heb ik een fles witte wijn gekocht bij de Lidl, voor een mixdrankje dat ik laatst heb ontdekt. Afgezien daarvan koop ik zelf eigenlijk nooit drank en als ik bij iemand op bezoek ben slechts sporadisch een keer een zoet wit wijntje of port. Ik ben niet zo'n drinker...

Komende twee weken ga ik flink besparen op de boodschappen. Volgende week ga ik namelijk met paps en mams op vakantie, op hun kosten. Ik heb het zo getroffen met mijn ouders. En de week daarop vertoef ik nog een weekje bij hen thuis, dus hoef ik me over de boodschappen ook niet druk te maken. Al zit ik er wel aan te denken om ze als dank een avondje mee uit eten te nemen of iets dergelijks, dus dan ben ik de kosten die ik heb bespaard ook wel weer kwijt. :') Aan de andere kant, een vakantie kost meer.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:16

Wat fijn en ontzettend lief van je ouders! En inderdaad, een vakantie is duurder dan een avondje uit eten voor 3 personen. Veel plezier!

Ik heb ook eens een fles wijn van de aanbieding gegoogled maar kwam niet verder dan de website van de aanbiedingen :') al geloof ik wel dat er een aantal wat duurdere wijnen tussen staan :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:28

Wij zijn aan het verhuizen, 2 straten van mijn ouders af. Eten daar dagelijks mee, als ik mee wil betalen mogen we niet mee eten :'). Dus is wel heel besparend!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:00

Bij ons was de bloemkool in de aanbieding bij de Lidl, 2 grote meegenomen, voor nog geen 1,20. Ik heb ze geblancheerd en ga ze zo invriezen. Tomaten, appels en paprikamix waren trouwens ook in de aanbieding!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:08

Jij ook al van die lieve ouders, Rampshellie? Wat hebben we het toch getroffen! Wel fijn dat jullie je tijdens het verhuizen daar niet druk over hoeven te maken. Verhuizen is al duur en tijdrovend genoeg.

Waarschijnlijk was de aanbieding voor bloemkool en appels landelijk, want die heb ik hier ook meegenomen. Gecombineerd met de broccoli bij de AH vandaan een erg lekker maaltje van gemaakt. En de rest inderdaad even blancheren en invriezen. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:46

Ik weet niet of dit onderwerp hier ook al eens ter spraken is gekomen, maar wat zijn nou jullie favoriete budget recepten? Ik kookte voorheen altijd veel met pakjes/potjes/sausjes, dat was lekker makkelijk en het smaakte altijd goed, zelfs als ik het verklootte ;) Toen we gingen bezuinigen ben ik al wat meer "back to basic gegaan", door bijvoorbeeld zelf mijn eigen pastasaus te maken en meer aardappels/vlees/groente te of een maaltijdsalade te eten.

Inmiddels willen we kijken of we nog wat meer kunnen bezuinigen en ik moet op advies van de huisarts vezelrijker gaan eten en potjes/zakjes/etc. zoveel mogelijk vermijden (terugkerende maag- en darmklachten). Maar aangezien ik nooit echt heel erg creatief gekookt heb (behalve met pakjes, of met zeer uitgebreide en vaak ook dure recepten), ben ik nu wel opzoek naar gezonde budget recepten! Misschien is het leuk om dit hier ook in het topic te delen?