Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:De originele (denk ik) boerderijraampjes zitten er nog in, welke kleur hebben die?
Er zijn zoveel kleurtinten, ik denk dat het heel mooi is juist voor een donkerder kozijn te gaan, juist omdat alles nu heel licht is. Dan trek je die raampjes, maar ook je stalen deur en de stalen poten van de tafel, wat meer door.
lovelance schreef:Prachtige kleur keuken! Ik vind de kleuren van het boeket bloemen wel erg mooi erbij.
Bedankt voor alle tips wb de kozijnen. We zien tegenwoordig veel boerderijen met zwarte kozijnen en het zou hier ook wel mooi staan doordat we veel zwarte accenten hebben zoals de verlichting rails. Deze hebben we omdat ons plafond ook onze vloer is van de eerste verdieping. Geen ruimte om draden te trekken dus.
Mijn vriend wilt graag zwarte kozijnen. Ik ben bang dat met de industriële deuren, de zwarte keuken, de verlichting rails het al snel wat industrieel toont.
Ik vind zelf juist het witte met het Douglas hout een prachtige warme en frisse combinatie.
Zelf zou ik niet voor wit-wit gaan. Ik heb bewust nergens echt wit in huis, weer uit angst voor het industriële samen met al het zwart.
Het is lastig, 2 verschillende smaken in 1 huis. We zouden zo mee kunnen doen aan “weer verliefd op je huis” denk ik
lovelance schreef:_San87_ schreef:De originele (denk ik) boerderijraampjes zitten er nog in, welke kleur hebben die?
Er zijn zoveel kleurtinten, ik denk dat het heel mooi is juist voor een donkerder kozijn te gaan, juist omdat alles nu heel licht is. Dan trek je die raampjes, maar ook je stalen deur en de stalen poten van de tafel, wat meer door.
Ik miste deze vraag! De raampjes zijn nagemaakt van de originele, zodat ze isolerend zijn. Ze zijn monumentengroen uit mijn hoofd.
Op het filmpje zie je in de slaapkamer muur boven de vide nog een gerestaureerd origineel stalraampje zitten. Ook die is donkergroen
karijn schreef:Mooi hoor.
Willen jullie eens meedenken? Alle muren in de keuken zijn nu wit. Ik wil de muur waar de Ixxi op hangt een kleur geven want het is wel heul wit alles.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Keuken is nog niet af. Rolgordijn boven de gootsteen wordt nog vervangen zodra de kozijnen geschilderd zijn. En de muur om het raam moet nog een keer gewit worden. Er komt nog wat blauw doorheen.
En nog een paar dingetjes…
lovelance schreef:Een poos geleden vroeg ik om tips voor kleuren voor onze boerderij in verbouwing.
Op dit moment wonen we er nu 2,5 week
Op de muren cotton flower van Flexa en mild tundra van Flexa pure. De trap wordt heel donker groen (ook van de tundra serie).
Tegen de groene muur komt nog een dressoir die ik in dezelfde kleur wil maken.
Wil heel graag een nieuwe bank, maar eerst even sparen weer. Gordijnen, de lampen boven tafel, een kleed in de woonkamer, plinten, het dak van binnen afwerken.. er moet nog veel gebeuren.
Enige waar we nu nog over twijfelen is de kozijnen binnen RAL 9010 maken of zwart
[ Video ]
Ceetje_bokt schreef:Als je de ixxi ook nog ergens anders zou willen ophangen, lijkt mij die muur heel erg geschikt voor een gaaf foto behang.
karijn schreef:Correctie, dit behang bedoel ik
https://www.eijffinger.com/nl-NL/pip-studio-6-333102
Ze lijken veel op elkaar