Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:40

Een poos geleden vroeg ik om tips voor kleuren voor onze boerderij in verbouwing.

Op dit moment wonen we er nu 2,5 week

Op de muren cotton flower van Flexa en mild tundra van Flexa pure. De trap wordt heel donker groen (ook van de tundra serie).

Tegen de groene muur komt nog een dressoir die ik in dezelfde kleur wil maken.

Wil heel graag een nieuwe bank, maar eerst even sparen weer. Gordijnen, de lampen boven tafel, een kleed in de woonkamer, plinten, het dak van binnen afwerken.. er moet nog veel gebeuren.

Enige waar we nu nog over twijfelen is de kozijnen binnen RAL 9010 maken of zwart

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:47

Wat een gaaf huis en de kleuren zijn prachtig. Persoonlijk zou ik de kozijnen niet zwart maken, maar wit. Ook geen 9010 maar echt wit wit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:55

Ik heb zwarte kozijnen en ben er zielsgelukkig mee.

Prachtig huis, lovelance <3.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:45

Ik heb zwarte tuindeuren en zwarte stalen deuren tussen de keuken en woonkamer. En ik heb best wel spijt. Vind het toch wel erg hard en ben er op uitgekeken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 00:05

Ceetje_bokt schreef:
Wat een gaaf huis en de kleuren zijn prachtig. Persoonlijk zou ik de kozijnen niet zwart maken, maar wit. Ook geen 9010 maar echt wit wit.

Ik zou het zelfde doen.
Echt wit wit vind ik zelf zo veel mooier. Springt er ook uit net zoals zwart, maar niet zo overheersend.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 00:15

Mooi hoor! Ik zou ook gaan voor wit. Geeft veel meer rust denk ik :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:28

De originele (denk ik) boerderijraampjes zitten er nog in, welke kleur hebben die?

Er zijn zoveel kleurtinten, ik denk dat het heel mooi is juist voor een donkerder kozijn te gaan, juist omdat alles nu heel licht is. Dan trek je die raampjes, maar ook je stalen deur en de stalen poten van de tafel, wat meer door :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:00

Ik ben ook niet van de zwarte kozijnen, zéker niet als die van (breed) hout zijn. Doet me teveel aan rouwrandjes denken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:06

Mooi hoor.

Willen jullie eens meedenken? Alle muren in de keuken zijn nu wit. Ik wil de muur waar de Ixxi op hangt een kleur geven want het is wel heul wit alles.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keuken is nog niet af. Rolgordijn boven de gootsteen wordt nog vervangen zodra de kozijnen geschilderd zijn. En de muur om het raam moet nog een keer gewit worden. Er komt nog wat blauw doorheen.
En nog een paar dingetjes…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:14

Welke kleur(en) heb je in de woonkamer?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:14

Op zo'n stukje 'vrijliggende' muur kun je werkelijk alle kleuren kwijt waar jij je prettig bij voelt.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:36

Prachtige kleur keuken! Ik vind de kleuren van het boeket bloemen wel erg mooi erbij.

Bedankt voor alle tips wb de kozijnen. We zien tegenwoordig veel boerderijen met zwarte kozijnen en het zou hier ook wel mooi staan doordat we veel zwarte accenten hebben zoals de verlichting rails. Deze hebben we omdat ons plafond ook onze vloer is van de eerste verdieping. Geen ruimte om draden te trekken dus.

Mijn vriend wilt graag zwarte kozijnen. Ik ben bang dat met de industriële deuren, de zwarte keuken, de verlichting rails het al snel wat industrieel toont.

Ik vind zelf juist het witte met het Douglas hout een prachtige warme en frisse combinatie.
Zelf zou ik niet voor wit-wit gaan. Ik heb bewust nergens echt wit in huis, weer uit angst voor het industriële samen met al het zwart.

Het is lastig, 2 verschillende smaken in 1 huis. We zouden zo mee kunnen doen aan “weer verliefd op je huis” denk ik :o

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:38

_San87_ schreef:
De originele (denk ik) boerderijraampjes zitten er nog in, welke kleur hebben die?

Er zijn zoveel kleurtinten, ik denk dat het heel mooi is juist voor een donkerder kozijn te gaan, juist omdat alles nu heel licht is. Dan trek je die raampjes, maar ook je stalen deur en de stalen poten van de tafel, wat meer door :).

Ik miste deze vraag! De raampjes zijn nagemaakt van de originele, zodat ze isolerend zijn. Ze zijn monumentengroen uit mijn hoofd.

Op het filmpje zie je in de slaapkamer muur boven de vide nog een gerestaureerd origineel stalraampje zitten. Ook die is donkergroen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:45

lovelance schreef:
Prachtige kleur keuken! Ik vind de kleuren van het boeket bloemen wel erg mooi erbij.

Bedankt voor alle tips wb de kozijnen. We zien tegenwoordig veel boerderijen met zwarte kozijnen en het zou hier ook wel mooi staan doordat we veel zwarte accenten hebben zoals de verlichting rails. Deze hebben we omdat ons plafond ook onze vloer is van de eerste verdieping. Geen ruimte om draden te trekken dus.

Mijn vriend wilt graag zwarte kozijnen. Ik ben bang dat met de industriële deuren, de zwarte keuken, de verlichting rails het al snel wat industrieel toont.

Ik vind zelf juist het witte met het Douglas hout een prachtige warme en frisse combinatie.
Zelf zou ik niet voor wit-wit gaan. Ik heb bewust nergens echt wit in huis, weer uit angst voor het industriële samen met al het zwart.

Het is lastig, 2 verschillende smaken in 1 huis. We zouden zo mee kunnen doen aan “weer verliefd op je huis” denk ik :o

Aah het is niet wit, ik dacht dat op het filmpje te zien.

Kun je geen compromis trekken naar wel een donker(de)re kleur, die geen zwart is? Je hebt best veel heel mooie warme grijstinten, bijvoorbeeld. Dat is niet zo zwart, maar verbindt wel.

lovelance schreef:
_San87_ schreef:

Ik miste deze vraag! De raampjes zijn nagemaakt van de originele, zodat ze isolerend zijn. Ze zijn monumentengroen uit mijn hoofd.

Op het filmpje zie je in de slaapkamer muur boven de vide nog een gerestaureerd origineel stalraampje zitten. Ook die is donkergroen

Gaaf zeg! Is die groen doortrekken naar de kozijnen een optie?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:02

karijn schreef:
Mooi hoor.

Willen jullie eens meedenken? Alle muren in de keuken zijn nu wit. Ik wil de muur waar de Ixxi op hangt een kleur geven want het is wel heul wit alles.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Keuken is nog niet af. Rolgordijn boven de gootsteen wordt nog vervangen zodra de kozijnen geschilderd zijn. En de muur om het raam moet nog een keer gewit worden. Er komt nog wat blauw doorheen.
En nog een paar dingetjes…

Als je de ixxi ook nog ergens anders zou willen ophangen, lijkt mij die muur heel erg geschikt voor een gaaf foto behang.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:33

lovelance schreef:
Een poos geleden vroeg ik om tips voor kleuren voor onze boerderij in verbouwing.

Op dit moment wonen we er nu 2,5 week

Op de muren cotton flower van Flexa en mild tundra van Flexa pure. De trap wordt heel donker groen (ook van de tundra serie).

Tegen de groene muur komt nog een dressoir die ik in dezelfde kleur wil maken.

Wil heel graag een nieuwe bank, maar eerst even sparen weer. Gordijnen, de lampen boven tafel, een kleed in de woonkamer, plinten, het dak van binnen afwerken.. er moet nog veel gebeuren.

Enige waar we nu nog over twijfelen is de kozijnen binnen RAL 9010 maken of zwart

[ Video ]

Oh wauw, wat een mooi huis.
Persoonlijk zou ik de kozijnen wit houden.
Het is zo mooi lekker licht nu.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:54

_San87_ schreef:
Welke kleur(en) heb je in de woonkamer?

Vrijwel dezelfde kleuren: houten vloer, witte muren behalve de lange muur. Die is cashmere grey.

Oude foto met nog de oude vloer.

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:00

Ceetje_bokt schreef:
Als je de ixxi ook nog ergens anders zou willen ophangen, lijkt mij die muur heel erg geschikt voor een gaaf foto behang.

Die Ixxi zou ook nog op de muur bij de trap kunnen tzt. Voor nu vind ik hem wel leuk in de keuken. Collage van onze oude hond waar we recentelijk afscheid van hebben moeten nemen.

Ik zag vorige week bij “weer verliefd op je huis” een heel gaaf behang. Alleen mijn man vindt het niks voor de keuken. Ik zal zo eens kijken of ik hem terug kan vinden.

Gevonden!
https://shop.vtwonen.nl/products/estaho ... -cm-139795

Ik vind hem tof.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:20

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:33

Dan begrijp ik de waarde van de foto’s :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:39

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:23

Dat hebben we min of meer gedaan. Er komen nog eiken houten vensterbanken en een plank boven de inductie. We wachten even af tot dat binnen is.

Ik heb wat staaltjes van eijffinger aangevraagd.

Ik neig wel naar een warm oud roze. Maar ik ben ook fan van groen, blauw.

We hebben vorige week deze stoelen besteld.

Afbeelding

We hebben nu zwarte massieve leren eetkamer stoelen. En ook nog twee zwart leren fauteuils. Ik heb ze nooit echt mooi gevonden maar die mogen nog niet weg… :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:32

Oh ik bedoel net cashmere grijs op de muur doen :D. Maar ik snap ook dat je kleur wil.

Gave stoelen +:)+.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:34

_San87_ schreef:
Ik heb zwarte kozijnen en ben er zielsgelukkig mee.

Prachtig huis, lovelance <3.

Ik donkergrijze (houten) en dat zorgt juist voor meer sfeer.
(muren zijn wit en vloer is eiken)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:58

_San87_ schreef:
Oh ik bedoel net cashmere grijs op de muur doen :D. Maar ik snap ook dat je kleur wil.

Gave stoelen +:)+.

De vloer in de keuken is antraciet van kleur. Dan wordt het wel veel grijs.