Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:09

ikke schreef:
nikolletje schreef:
Geen recht van overpad ikke, dat gaat via de andere kant

Wij kennen het huisje wat er aan vast zit, de plattegronden enz kloppen wel met de werkelijkheid.
Aansluiting van het dak is nog wel een goede! Gaan we onthouden.

Ehm, de achterkant van het huis wat je nu post, hoort er duidelijk niet bij. Die mensen hebben alleen toegang tot hun huis en terrein via jouw terrein.

Het grote kadastrale perceel links er naast/achter, lijkt op de satelliet een (openbaar?) parkeerterrein.
Als er daar achter recht van overpad is, of dat ene perceel met alleen een schuur is van de achterburen, dan kan het heel goed zijn dat ze via de route bij hun huis komen.

Misschien wel even navragen of dat ook echt de dagelijkse praktijk is, en ze niet alsnog vaak langs voor komen (als jullie dat dan niet willen, sta je misschien in je recht, maar heb je niet echt een fijne binnenkomer bij je nieuwe buren).

Waar ik vooral even over na zou denken is hoe lang je er wil wonen. Die tuin zo schuin achter, maar niet direct aan, het huis, is niet heel courant. Nu drukt dat waarschijnlijk de prijs wat (is in deze overspannen tijden een voordeel *D ), maar in wat lastiger tijden maakt dat het huis waarschijnlijk lastiger verkoopbaar :o .

nikolletje

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:57

Ikke, je hebt helemaal gelijk! Ging uit van het huisje aan de rechterkant. Deze gaat wel via de andere kant.

De buren achter dit huis gaan idd via de oprit van dat huis naar hun eigen huis.
Al jaren komen we in het dorp en zien dankzij Ikke dus nu pas dat er nog een huisje achter staat whaha! Ook diegene die ons getipt heeft is geboren Wilsummer, die wist het zelfs niet.
Voor ons een reden om de bezichtiging waarschijnlijk af te gaan zeggen, jammer want zonder het recht van overpad en buren die langs je raam langs lopen (en voor je deur parkeren want de eigen parkeerplaatsen zijn op de dam) was het perfect voor ons.

Pillow, drukke weg valt hard mee. Tis een dorpje met net geen 900 inwoners en de drukkere routes gaan hier niet langs. Zal nog genoeg langs komen minder met waar we nu in een woonwijk zitten.

Waar bokt al niet goed voor is, bedankt voor het meekijken!

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:10

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:00

Helaas is het budget niet toereikend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:02

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:11

Heerlijk die in Veenendaal, maar dat moet je smaak ook maar zijn.

Die in Enschede staat wel met zijn neus in een industrieterrein, maar het exterieur is prachtig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:23

Ik vind die in Veenendaal echt geweldig <3 Weet niet of ik alle kleuren zo zou doorvoeren, maar de potentie om er - met behoud van de originele details - iets moois van te maken, is er zeker!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:43

Vind ik ook! Erg gaaf huis en ik zou zoiets heel gemakkelijk naar eigen smaak kunnen inrichten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:58

Ik vind die in Ede geweldig! Daar voel ik me echt al thuis. Al zou ik die vijver dichtgooien, maar dat is het enige wat ik eraan zou doen denk ik. Helemaal mijn smaak. Prachtig.

Die in Veenendaal vind ik dan weer niks. Maar ik ben geen stadsmens.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:01

Wij hebben vandaag eindelijk officieel de sleutel gekregen van ons plekje :) *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:20

Gefeliciteerd!!

Dat huis in Ede mag hier komen wonen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:04

DuoPenotti schreef:
Gefeliciteerd!!

Likje witte verf en de bak ombouwen tot zwembad, dan ben je er toch? :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:15

Renee1991 schreef:
DuoPenotti schreef:
Gefeliciteerd!!

Likje witte verf en de bak ombouwen tot zwembad, dan ben je er toch? :')

haha, en de 5 ton om te verbouwen en we praten ergens over ja :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:22

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:05

Daar zitten wel veel haken en ogen aan als je ziet wat er allemaal in de bijlagen staat.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:14

Daks schreef:
Wij hebben vandaag eindelijk officieel de sleutel gekregen van ons plekje :) *\o/*

Gefeliciteerd, waar ga je wonen ?

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:28

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:37

die school, zo gaaf.
Alleen mis ik even hoe je met de auto bij de garage kan komen
Laatst bijgewerkt door EllyC op 24-08-21 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:39

Wauw, daar gaat de creativiteit wel van stromen ja :~

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:58

https://www.funda.nl/koop/bant/huis-424 ... terweg-12/

Hij is hier al enkele keren voorbij gekomen maar mijn ouders hebben bovenstaande woning gekocht :)
Voor de paarden jammer aangezien er een ontzettend groot stuk verhard is en er vooral veel bebouwing opzit. Voordeel is dan wel weer dat ik een hele ruime loopstal voor ze kan maken :) . De tuin hadden de mensen echt net laten aanleggen dus die blijft voorlopig ook nog. Fijne is wel dat het huis helemaal klaar is.
Ik ben er minder mopperig over, mijn paard moest ingeslapen worden en vind het kl*te om heen te rijden. Uiteindelijk gaan we er ook wel weer weg omdat we allemaal het liefst in Noord Holland waren gebleven maar daar was en is nog helemaal niets naar wens. Ja 1 pand maar die mensen moeten eerst nog maar eens bedenken wat ze nou willen :+ zelfs als je alles bij hun op papier(hun eigen wensen) heb staan willen ze het anders.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:28

Wij zijn ook bezig met iets *\%/*
Staat niet op funda en komt er ook niet op, wordt verkocht zonder makelaar.
Donderdag wordt het getaxeerd.
Man heeft een prijs genoemt die ons aanstaat maar de vrouw denkt dat het meer waard is, dus daarom taxatie.
Fingers crossed dat het in ons budget valt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:01

tirzasarah10 schreef:

Hij is hier al enkele keren voorbij gekomen maar mijn ouders hebben bovenstaande woning gekocht :)
Voor de paarden jammer aangezien er een ontzettend groot stuk verhard is en er vooral veel bebouwing opzit. Voordeel is dan wel weer dat ik een hele ruime loopstal voor ze kan maken :) . De tuin hadden de mensen echt net laten aanleggen dus die blijft voorlopig ook nog. Fijne is wel dat het huis helemaal klaar is.
Ik ben er minder mopperig over, mijn paard moest ingeslapen worden en vind het kl*te om heen te rijden. Uiteindelijk gaan we er ook wel weer weg omdat we allemaal het liefst in Noord Holland waren gebleven maar daar was en is nog helemaal niets naar wens. Ja 1 pand maar die mensen moeten eerst nog maar eens bedenken wat ze nou willen :+ zelfs als je alles bij hun op papier(hun eigen wensen) heb staan willen ze het anders.

Gaaf ding! En juist fenomenaal voor de paarden, je kunt hier een ontzettend leuke creatieve bewegingsplek voor ze maken!
Mijn handen zouden direct gaan kriebelen.
En met al die schuren zoveel mogelijkheden. Het huis is ook best heel erg leuk aangepakt.
Ik zou hier heel erg blij mee zijn.... Maar eerlijk = eerlijk: ik ben juist helemaal geen fan van Noord Holland :D
Smaken verschillen!

Maar goed, kijk eens in het paddock Paradise topic voor inspiratie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:58

tirzasarah10 schreef:

Dat is toch een mooi plekje hoor! Wel weinig weiland inderdaad. Hoeveel paarden heb je?
Wat gaan jullie met al die schuurrruimte doen?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:37

Suzanne F. schreef:
tirzasarah10 schreef:

Dat is toch een mooi plekje hoor! Wel weinig weiland inderdaad. Hoeveel paarden heb je?
Wat gaan jullie met al die schuurrruimte doen?

Ik heb nu een shet en een klein uitgevallen 2 jarige kwpner. Uiteindelijk komt er nog een 3de paard bij maar dat is nog maar even afwachten. Zoals Ninx aan geeft zou een paddock paradise kunnen maar ik wil absoluut geen track. Ik ben meer van een simpele loopstal + paddock en in de zomer gewoon land, helaas is er bijna geen land :+
Mijn moeder heeft nog hoop dat we wat kunnen bij huren maar mijn ervaring vanuit hier is dat onmogelijk en wil ik daar ook niet vanuit gaan. Land is bij de meeste boeren heilig(begrijpelijk hoor).

De schuren zit nu caravan stalling in en de buurmannen huren een schuur. Mijn vader en broertje hebben voor hun autocross/race hobby een grote schuur nodig. Aankomend seizoen blijft alles zoals de mensen het hadden en dan kijken mijn ouders daarna wat ze precies willen doen.

We gaan per 1 november over en dan maar eens kijken hoe en wat. Baal ook nog gewoon van een ander huis wat voor ons veel gunstiger lag en veel meer grond had. We zijn met dat huis letterlijk opgelicht...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:34

tirzasarah10 schreef:
Ik heb nu een shet en een klein uitgevallen 2 jarige kwpner. Uiteindelijk komt er nog een 3de paard bij maar dat is nog maar even afwachten. Zoals Ninx aan geeft zou een paddock paradise kunnen maar ik wil absoluut geen track. Ik ben meer van een simpele loopstal + paddock en in de zomer gewoon land, helaas is er bijna geen land :+
Mijn moeder heeft nog hoop dat we wat kunnen bij huren maar mijn ervaring vanuit hier is dat onmogelijk en wil ik daar ook niet vanuit gaan. Land is bij de meeste boeren heilig(begrijpelijk hoor).

De schuren zit nu caravan stalling in en de buurmannen huren een schuur. Mijn vader en broertje hebben voor hun autocross/race hobby een grote schuur nodig. Aankomend seizoen blijft alles zoals de mensen het hadden en dan kijken mijn ouders daarna wat ze precies willen doen.

We gaan per 1 november over en dan maar eens kijken hoe en wat. Baal ook nog gewoon van een ander huis wat voor ons veel gunstiger lag en veel meer grond had. We zijn met dat huis letterlijk opgelicht...

Oh ja joh? Waarom geen track?