Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:42

Earth schreef:
Oh ja, ik heb nog een vraag voor diegene die op zoek zijn naar een rijtjeswoning.

Zouden jullie de voorkeur hebben voor:
Een badkamer met bad, kleine wastafel, toilet en kleine douche. Of:
Een badkamer met grote inloopdouche, zonder bad, met toilet en met dubbele wastafel?

Wij gaan toch nog niet verhuizen, maar we willen wel de badkamer aanpakken. Nu twijfelen we heel erg tussen een grote inloopdouche en dan geen bad.

Ik denk dat zoiets heel erg persoonlijk is afhankelijk van hoe veel waarde je aan een bad hecht. Er zijn genoeg mensen die nooit in bad gaan maar ook genoeg die meerdere keren per week uren in zo’n bad liggen _O-
Ik zou je douche in ieder geval nooit zo klein maken dat je bij de minste of geringste beweging je elleboog stoot. Daar zou ik echt helemaal razendgek van worden.

ElSea

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:55

Sowieso de tweede optie! Vind een enkele wastafel echt geen optie en zit misschien 1 keer per jaar in bad.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:28

Hier een douche in bad sowieso niet!
Ik had een bad leuk gevonden maar was echt geen pre.
Bij ons nieuwe huis straks hebben ze het bad er juist uitgehaald en badkamer uitgebouwd met ruime inloop douche 2 wasbakken een hang kast en toilet. Doordat het zo ruim is lopen we elkaar niet in de weg. Ideaal tegelijk in de badkamer kunnen zijn. Voor mijn zoon kan ik altijd een inklapbad doen. Mochten we ooit wel een bad willen dan is er ruimte in ieder geval.
De vraag is lig je vaak in bad.. ik kan echt genietem van de sauna em bubbelbad maar liefst buiten want een warm hoofd vind ik nooit zo fijn met een bad binnen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:48

Wij liggen bijna nooit in bad, ik gebruik m enkel om dingen in schoon te maken. Het is ook met oog op de verkoop, gewoon wat aantrekkelijker is voor een koper. Liefst doen wij geen bad, maar een mooie grote ruime wastafel waar je ook dingen in schoon kunt maken.
Douche in bad is voor ons ook zeker geen optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:59

Doe vooral wat je zelf prettig vindt! Echt iedereen vindt iets anders fijn. Belangrijkste is dat wat erin zit er netjes in zit. Zolang je niet hoeft te douchen IN bad, maak je een prima keuze.

Want de ene persoon wil perse een bad en een douche. De andere persoon wil alleen een douche. Zorg iig dat als je kiest voor bad en douche, je wel je kont kunt keren. In de badkamer zelf en de douche. En niet een net niet formaat douche combineren met een (net niet formaat) bad.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:02

Wij hebben het bad eruit gesloopt. Gaf zo weinig ruimte en opgekropt gevoel daar. Plus we hadden klein probleempje met 1 muur, uitgerekend waar de douche was. Dus bad eruit douchecabine erin en klaar. Als we dan met een paar jaar de badkamer echt aan gaan pakken, wordt de WC er ook bijgetrokken en gaan we wel kijken waar ruimte voor is.
Een bad wordt bij ons ook zelden gebruikt. Zonde van de ruimte vind ik dan, als die toch al beperkt is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:04

Argh ik vind het zo lastig. Dan denk ik, gooi het bad eruit maar dan twijfel ik toch :P

Dit is het nu, met bad zou het ook dit worden.
Afbeelding

Indeling zonder bad.
Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:14

Ik zou nog steeds voor het bad gaan. Maar ik wil ook wel heel graag een bad haha. Goede douche is ook belangrijk. Kies wat je zelf fijn vind hoor. Als jij zegt hem toch niet te gebruiken, laat je hem eruit.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:32

Earth schreef:
Argh ik vind het zo lastig. Dan denk ik, gooi het bad eruit maar dan twijfel ik toch :P

[ [url=m/40lwXu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Indeling zonder bad.
[ [url=m/cHa1Au.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook gedubt om een bad toe te voegen voor verkoopwaarde, maar er werd ons gezegd dat er geen pijl op valt te trekken en het echt ligt aan de koper of het meerwaarde heeft of niet. De badkamer meneer vertelde wel dat mensen tegenwoordig meer waarde hechten aan een ruime douche en geen bad dan vroeger, vroeger was het echt een mega luxe maar nu vinden de meeste mensen een ruime douche luxe zat.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:38

Earth schreef:
Oh ja, ik heb nog een vraag voor diegene die op zoek zijn naar een rijtjeswoning.

Zouden jullie de voorkeur hebben voor:
Een badkamer met bad, kleine wastafel, toilet en kleine douche. Of:
Een badkamer met grote inloopdouche, zonder bad, met toilet en met dubbele wastafel?

Wij gaan toch nog niet verhuizen, maar we willen wel de badkamer aanpakken. Nu twijfelen we heel erg tussen een grote inloopdouche en dan geen bad.

Ik zou voor optie 2 kiezen, dus zonder bad. Ik heb ook een optie gezien dat het blad van de wasbak doorliep over het einde van het bad. Dan heb je iig wel meer ruimte voor je spulletjes

Dit idee:

Afbeelding

Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:11

@Earth
De woningprijzen zijn hier nou eenmaal hoog :')
Voor dit bedrag is het of een kleine eengezinswoning (die vaak voor nog meer gaan) of een appartement.
Heeft daarnaast gewoon 3 slaapkamers en geen schuine daken.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:22

@liezje.
Wat ik gevonden hebt oogt wel groter dan wat je zegt aan m2.
Zitten wel mooie grote tuinen bij!

@Earth:
Als het bad groot genoeg is zou ik zeker voor een bad gaan! Een te klein bad is erger dan geen bad in mijn ogen ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:40

Voor mijn gevoel is het ook groter, maar dat staat op funda erbij.
In beide tuinen kun je gewoon fatsoenlijk zitten, kwa leefruimte is het ook prima.
Mocht je wat meer info willen kun je een pb sturen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:47

ElSea schreef:
Earth schreef:

[ [url=m/40lwXu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Indeling zonder bad.
[ [url=m/cHa1Au.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook gedubt om een bad toe te voegen voor verkoopwaarde, maar er werd ons gezegd dat er geen pijl op valt te trekken en het echt ligt aan de koper of het meerwaarde heeft of niet. De badkamer meneer vertelde wel dat mensen tegenwoordig meer waarde hechten aan een ruime douche en geen bad dan vroeger, vroeger was het echt een mega luxe maar nu vinden de meeste mensen een ruime douche luxe zat.

In onze zoektocht naar een huis viel alles waar de badkamer te klein was voor een fatsoenlijk bad en douche gewoon af...maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
We hebben nu ook concessies moeten doen, maar dat en een grote leefkeuken was voor ons belangrijk.
Net als een oprit/fatsoenlijke parkeerplek.

We zijn ooit een keer naar een huis gaan kijken, paste net een douche in, dan hadden we een slaapkamer moeten opofferen voor een badkamer naar wens, en dat icm de vraagprijs en geen parkeer mogelijkheid in de straat was de reden dat we meteen toen we buiten stonden dachten dat word hem niet.

Maargoed, wij keken ook niet naar een rijtjeswoning.
Landelijk, rustig gelegen, maar ook dichtbij voorzieningen en werk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:57

Ik ga mijn badkamer ook verbouwen binnen 2 jaar.
Maar bij mij komt er geen bad in.
Ik ga liever voor de ruime inloop douche.
Een anderhalve wasbak (2 is net te groot hoor de ruimte, 1 vind ik te klein ) en een wc.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:36

Het is echt heel persoonlijk. Maar ik zou een bad niet kunnen missen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:44

Met kleine kinderen is een bad ook erg fijn.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:44

Sowieso een bad ja! Dat is zelfs een van mijn belangrijkste eisen :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:45

Maar mensen die een bad willen.. als er zat ruimte is voor een bad in de toekomst is dat ook goed of zou je dan een huis laten schieten?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:59

Wij hebben ook weer een bezichtiging aangevraagd. Wel aan de andere kant van het land , ruim twee uur van waar we nu wonen.
Hopelijk nog niet onder bod oid en kunnen we vd week kijken.
Het heeft alles wat we willen. Ruim huis, mogelijkheden voor de paardjes aan huis en de motoren kunnen droog staan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:00

Ik wel ja, vind het zo zonde om iets dat net verbouwd is opnieuw te verbouwen.. dan denk ik 'er is vast wel iemand anders die die regendouche wel kan waarderen'. Maar eerlijk is eerlijk, bijna alles wat recentelijk gerenoveerd is lijkt een luxe inloopdouche te hebben, een regendouche oid.. dus dat lijkt momenteel het hottest te zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:00

Liever een inloopdouche dan douchen in bad met zo'n vies douchegordijn of kunstof schuifscherm :r

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:05

mavantos schreef:
Liever een inloopdouche dan douchen in bad met zo'n vies douchegordijn of kunstof schuifscherm :r

En dat je dan draait en met je billen tegen het gordijn geplakt zit. Blegh.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:10

Wij hebben gewoon een glazen badwand, geen vies douchegordijn, maar gewoon mooi en lekker douchen. En ja, in bad. Ik wil ab-so-luut een bad. Zonder bad is gewoon geen optie _O- Maar ik lijk vrij uniek daarin te zijn, ik vind het namelijk ook geen probleem om in ons bad te douchen. Wel zoals ik als zei en graag wil benadrukken, met een gewoon glazen badwand, géén gordijn oid. Een nieuwe badkamer met alleen douche zou voor ons dus een afknapper zijn, oude badkamer niet, die hebben we nu ook verbouwd.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:36

ChantalSmook schreef:
Maar mensen die een bad willen.. als er zat ruimte is voor een bad in de toekomst is dat ook goed of zou je dan een huis laten schieten?

Om hier even op te reageren: Ik zou heel graag een bad willen, vind het heerlijk. In het ouderlijk huis altijd een bad gehad en in ons huidige huis ook. Echter was dat voor mij (mijn vriend vindt een bad niet belangrijk) geen reden om ons gekochte huis te laten schieten. Er kan altijd nog een bad in, dus wellicht in de toekomst.. De badkamer is supernetjes dus de komende jaren hoeft hier nog niets aan gedaan te worden. Tot die tijd het maar doen met een bath bucket :Y)