[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:36

Wie heeft er nog meer problemen met Game Center?

Kreeg vanmiddag ook een e-mail van 'Apple' dat ik problemen heb gehad met inloggen en daarin zat een link waar ik op moest klikken zodat ik weer normaal kon inloggen. Maar dat blijkt natuurlijk niet van Apple te zijn.
Vraag me af of die 2 dingen met elkaar te maken hebben.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:55

Geen idee, ik weet wel dat ik er een rood bolletje bij heb staan die echt niet weg wil :=

Ik heb trouwens vanochtend de iPhone 6S Rose Gold ontvangen, ik ben een gelukkig persoon <3 Baal er alleen wel van dat mijn iTunes hem op de een of andere manier niet wil zien, hetzelfde probleem had ik met mijn voorgaande iPhone (5).

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:34

Moet je even op googlen. Is een probleem met de usb driver.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:27

Hoi!

Misschien dat een van jullie mij kan helpen. Ik probeer de contacten van mijn simkaart in een leesbaar bestand op de pc te krijgen. Maar dat lukt natuurlijk niet. Ze zijn wel goed gesynchroniseerd met Icloud. Nou zit ik mij eigenlijk af te vragen wat er gebeurt als ik zou overstappen op een andere telefoon, dus van Apple weer naar bijv. Samsung. De contacten staan niet meer op mijn Simkaart. Dus als ik mijn IPhone in de ban doe en de simkaart er uit haal etc. blijven die contacten dan gewoon in de Icloud staan? Of wordt dat dan gewist. In dat geval hoef ik ze niet per se in een leesbaar bestand op mijn pc en zou ik ze desnoods kunnen overtypen.

Dus samengevat; blijven mijn contacten in de Icloud staan ook al haal ik de simkaart uit de IPhone en gebruik ik deze niet meer? Ook bijv. wanneer de IPhone zou worden gestolen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:51

Sourire schreef:
Hoi!

Misschien dat een van jullie mij kan helpen. Ik probeer de contacten van mijn simkaart in een leesbaar bestand op de pc te krijgen. Maar dat lukt natuurlijk niet. Ze zijn wel goed gesynchroniseerd met Icloud. Nou zit ik mij eigenlijk af te vragen wat er gebeurt als ik zou overstappen op een andere telefoon, dus van Apple weer naar bijv. Samsung. De contacten staan niet meer op mijn Simkaart. Dus als ik mijn IPhone in de ban doe en de simkaart er uit haal etc. blijven die contacten dan gewoon in de Icloud staan? Of wordt dat dan gewist. In dat geval hoef ik ze niet per se in een leesbaar bestand op mijn pc en zou ik ze desnoods kunnen overtypen.

Dus samengevat; blijven mijn contacten in de Icloud staan ook al haal ik de simkaart uit de IPhone en gebruik ik deze niet meer? Ook bijv. wanneer de IPhone zou worden gestolen?

Je iCloud account heeft niets met je simkaart te maken. Als je de telefoonnummers op je iCloud hebt staan blijven ze echter ook op je telefoon staan, als die dan gestolen word en je telefoon is toegankelijk voor andere mensen (geen codes en wachtwoord beveiligingen) en de persoon verwijderd je nummers durf ik niet te zeggen dat deze nog op je icloud blijven staan. Je zou wel je icloud kunnen uitloggen op je iPhone, dan is dat probleem (denk ik, durf het niet met 100% zekerheid te zeggen) verholpen.

Ik weet trouwens niet of je via je iCloud je nummers over kan zetten op een Samsung telefoon. Dit kan wel als je nummers op je simkaart staan...

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:44

Heeft hier iemand verstand van icloud?

Ik heb een nieuwe iphone gekocht en wil alles nu overzetten, maar heb nooit gebruik gemaakt van icloud. Net geprobeerd en mijn telefoonnummers staan wel in icloud, maar foto's niet.

Wat nu?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:20

Ik zou op de pc een reservekopie maken en die dan op de nieuwe iphone zetten, dat werkt erg goed en makkelijk.
Via icloud kan volgens mij alleen als je niet meer dan 5gb aan data hebt, toch? In de iphone kun je dan aanklikken dat je de reservekopie op je icloud wil opslaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:53

Lang wachten wordt beloond! Eindelijk mijn iPhone SE mogen ontvangen, dus de leen 5 kan weer terug naar z'n eigen baasje haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:56

Super!

Ik zie dat ze bij de amac winkel ook langzaam binnendruppelen. De 16 GB modellen hebben ze hier en daar al op voorraad.. Hoop dat de rest ook snel op voorraad is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:48

Ik wil mijn budget beter in de gaten kunnen houden. Of eigenlijk in een oogopslag op m'n telefoon zien hoe de stand van zaken is ipv iedere keer opnieuw allemaal lijstjes te maken zoals ik nu doe.
Ik ben dus op zoek naar een app die goed op de iPhone werkt, waar ik budgetten in kan voeren en meerdere potjes kan bijhouden. Wie heeft er een tip?

Als ik Google kom ik voornamelijk programma's voor op de pc tegen, maar ik wil iets hebben wat ik onderweg op de telefoon kan gebruiken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:51

Is numbers daar niet handig voor?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:34

Geen idee, ik ken Numbers niet. Wat is dat en hoe werkt dat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:50

Dat is excel van Apple zeg maar.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:29

Nee, dat is niet wat ik zoek, ik zoek echt een app die er speciaal voor gebouwd is.
Ik ben al jaren met excel aan het rommelen en hoewel ik heel goed mijn weg weet in excel is me dat te bewerkelijk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:40

Moneywiz! Echt perfect! Je kunt verschillende rekeningen toevoegen, en ook binnen die rekeningen weer subcategoriën maken. Zo kun je in 1 opslag zien hoeveel er bijvoorbeeld op de spaarrekening staat, maar ook direct hoeveel daarvan gereserveerd is voor welk doel zeg maar.

Echt heel duidelijk en overzichtelijk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:48

Iemand een idee hoe ik de foto's van mijn 5 over krijg naar mn SE zonder gebruik te maken van een reserve kopie? Bewust met een 'schone' iphone begonnen, maar wil wel graag alle foto's van m'n kattenkinders erop hebben natuurlijk

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:30

WillemYntJee schreef:
Iemand een idee hoe ik de foto's van mijn 5 over krijg naar mn SE zonder gebruik te maken van een reserve kopie? Bewust met een 'schone' iphone begonnen, maar wil wel graag alle foto's van m'n kattenkinders erop hebben natuurlijk

Ligt een beetje aan hoeveel foto's je hebt, maar je kan ze via je iPhone 5 opslaan op iCloud en dan via iCloud de foto's op je SE laden :) zo doe ik het ook altijd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:42

AnyTrans schijnt een erg fijn programma te zijn daarvoor. Daarmee kun je aanklikken wat je precies wil kopiëren naar de nieuwe telefoon. Foto, video, audio, maar ook browserhistorie, boeken en apps.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:23

Als je een laptop/pc hebt kan je de foto's van je oude telefoon op je computer zetten en kan je ze daarna met itunes op je nieuwe iphone zetten.

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:45

Iemand die kan helpen?
Ik heb vandaag 2 filmpjes gemaakt op mn iPhone 6 van beide ong 4 minuten. Na het maken allebei bekeken, dat ging gewoon zonder problemen. Toen ik de filmpjes vanavond nog een keer wilde bekijken kon ik ze niet meer afspelen. Ze blijven maar laden, maakt niet uit hoe lang ik wacht. Ik kan ze ook niet versturen via whatsapp of mail. Dan gaat hij laden en geeft na een tijdje aan 'opslagruimte vol' en 'delen mislukt, er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het voorbereiden van delen'.
Dit zijn de enige filmpjes op mn mobiel die ik niet kan afspelen. :?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:16

Mijn iPhone SE vraagt al weken om dezelfde update, maar het komt me nooit uit. Nu heb ik blijkbaar op toestaan geklikt dat hij vannacht kan gaan updaten, maar hoe zit het ook al weer? Ben ik dan al m'n foto's en gegevens van de laatste dagen kwijt? Of blijft alles zoals ik het achterliet? :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:18

Dat is echt stom van apple inderdaad, dat ze die nieuwe updates maar blijven opdringen.. Was vroeger niet.
Maar je foto's en gegevens en instellingen blijven gewoon bewaard hoor, geen zorgen :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:34

Fjieuw! Ik heb er aardig wat foto's en filmpjes op staan die me dierbaar zijn en die niet meer op m'n iCloud passen. Ik zou ze beter op de computer over moeten zetten... Maar ja, waar is anders die 64gb geheugen voor? :o

Edit: dus dit heeft niks met de reservekopie te maken?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:59

Ik ben en blijf blij met mijn extra iCloud ruimte elke maand en t kost ook nog eens niet al te veel :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:31

Het is op zich niet duur nee, maar ik wil geen tegoedkaart van 20 euro kopen om voor 0,99 cent opslag te krijgen.