Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:33

Dutch pink heeft een beetje een oranje/terra ondertoon. Ik denk dat met Bancha groen je het oranje gaat versterken. Wat je zegt Kermit effect :)) Kan heel mooi zijn, als het groen echt als een accent wordt gebruikt voor bijv een deur of lambrisering.
En dan nog wordt het denk ik snel hard.
Als je in het groen wil blijven denk ik dat een Eddy of Lichen of wellicht vert de terre wel mooi kan combineren. Zijn wel natuurlijke kleuren, maar geven toch net wat meer warmte en kleur mee dan echt een neutrale tint.

Rd earth heeft ook een iets oranje ondertoon in z’n kleur. Denk dat je het oranje in dutch pink daar juist mee versterkt. Terwijl het juist ook een hele mooie roze perzikkleur is.
India Yellow is een prachtige kleur, maar zie ik niet echt als combinatie met dutch pink

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:05

Zo… na vijf weken verbouwen, is de keuken zo goed als klaar.
We moeten de muren en de plinten nog schilderen, het stukje boven de koffiebar moet nog afgemaakt worden. De passtukken voor naast de bovenkast moeten opnieuw besteld worden. De kozijnen moeten nog voorzien worden van een likje verf. De radiator wordt volgende week geïnstalleerd. De vensterbanken. En helaas ook een nieuwe inductieplaat. De klusjesman liet per ongeluk zijn plamuurmes op het randje vallen. Tot de nieuwe er is, kunnen we gelukkig wel koken. De barstoelen zijn besteld. De lampen moeten nog.

Maar….. ik ben heel blij met hoe hij geworden is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:36

Mooi strak geworden.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:39

Mooi geworden Karijn! Waar hebben jullie de keuken vandaan en welke kleur keuken hebben jullie?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:43

Dat ziet er uit als een goede plek om te koken Karlijn, wat fijn dat het grotendeels af is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:51

Mooi Karlijn. Een hele fijne uitstraling. Dat is een plek waar je graag wilt zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:54

Mooie keuken Karlijn, je koffiehoek vind ik echt wel geweldig gevonden!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:03

Denise_Storm schreef:
Mooi geworden Karijn! Waar hebben jullie de keuken vandaan en welke kleur keuken hebben jullie?

De keuken is van Hornbach, kleur Sabbia mat, een beige tint met een grijze ondertoon.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:04

Dank jullie wel. Ik ben er ook heel blij mee. De koffiehoek krijgt nog een facelift. De deurtjes van de bovenkast worden nog anders. We hebben onze klusjesman, die expert is in staalbewerking, de opdracht gegeven om zwart stalendeurtjes met glas voor de bovenkast te maken.

Ala dit:
Afbeelding

Terwijl ik zo kijk, denk ik dat de muur links van de koffiebar wel een eyecatcher mag worden. Wellicht dat ik die ga behangen met een toffe print.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:01

_lautje_ schreef:
Dutch pink heeft een beetje een oranje/terra ondertoon. Ik denk dat met Bancha groen je het oranje gaat versterken. Wat je zegt Kermit effect :)) Kan heel mooi zijn, als het groen echt als een accent wordt gebruikt voor bijv een deur of lambrisering.
En dan nog wordt het denk ik snel hard.
Als je in het groen wil blijven denk ik dat een Eddy of Lichen of wellicht vert de terre wel mooi kan combineren. Zijn wel natuurlijke kleuren, maar geven toch net wat meer warmte en kleur mee dan echt een neutrale tint.

Rd earth heeft ook een iets oranje ondertoon in z’n kleur. Denk dat je het oranje in dutch pink daar juist mee versterkt. Terwijl het juist ook een hele mooie roze perzikkleur is.
India Yellow is een prachtige kleur, maar zie ik niet echt als combinatie met dutch pink

Beetje beïnvloed door annelaurelievense die ik volg op IG en haar hele woonkamer in Bancha heeft. Vind dat bij haar echt een hele mooie warme kleur :j

Heb vanochtend weer wat testers geverfd: setting plaster lijkt heel erg roze en is voor mij niet diep genoeg, stone blue is héél blauw, red earth lijkt meer roze dan rood in de gang, vert de terre lijkt heel licht - meer wit met een groene ondertoon. India yellow is prachtig, maar icm dutch pink niets. Lichen is ook echt mooi, alhoewel wat zachter dan de kleuren die ik normaal graag gebruik. Morgen maar eens kijken wat mijn partner er van denkt :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:41

Hebben jullie nog tips voor mijn badkamer? Ik vind het zo'n onding :))
Ik dacht misschien aan tegelstickers, of dat irritante scheidingswandje op een andere manier oplossen... de spiegel zit ook heel scheef boven de wastafel en is lelijk. Ik dacht misschien nog aan een rond spiegelkastje, dan ben je ook dat rare scheve plankje kwijt.

Het is een huurhuis, dus no permanent damage :) Voor echte verbeteringen zou ik toestemming kunnen vragen (bv het spiegelkastje). Maar verven ofzo is een nee :)

Hier zijn wat foto's. Let niet op de rommel in de wastafel, ik was aan het poetsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 07:37

Wow! Ik snap dat je hier ongelukkig van wordt. Zeker met een eigenaar die elke vorm van verbetering tegen houd. Met dat scheidingswandje bedoel je die soort van deur voor de douche? Als die er uit kan zou ik een half rond douche gordijn nemen. Bij IKEA heb je in de enhet serie ook fijne oplossingen die je naar een ander huis zo weer mee neemt. Op dat schuine wandje kan je ( denk ik) ook 2 grote spiegels van Ikea kwijt. Dan zit het er gelijk wat minder claustrofobisch uit. Alle losse spullen in een kastje en gave badmat op de grond. Bijpassende handdoeken maken dat het dan toch wat lijkt.
Mocht je de deur/scheidingswand niet weg willen halen dan zou je die met wrapfolie een kleur kunnen geven die beter past.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:19

Dank je wel voor de tips! Dat zijn dingen waar ik nog niet aan had gedacht (behalve het folie - zie wandje :)) ). Halfrond douchegordijn, of zelfs al 2 rechte, zouden denk ik wel een goede vervanging vormen voor dat irritante wandje. Je kunt hem dichtklappen, maar het is altijd een heel gedraai om in de douche en uit de badkamer te komen. Die is best demonteerbaar zonder schade. Kan hij er later weer op voor de volgende gelukkige eigenaar :))
Spiegels moeten ook wel lukken. Je ziet jezelf dan wel op de wc zitten :)) dus even goed oriënteren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:42

Ipv gordijnen zat ik te denken aan een kunststof vouwdeur
https://www.tectake.nl/vouwdeur-203-x-8 ... _color=436

Die neemt ook weinig ruimte in én blijft op zijn plek tijdens het douchen, terwijl een gordijn nog wel eens naar binnen wil komen en aan je benen gaan kleven of iig de ruimte nóg kleiner maken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:55

Als het gordijn naar binnen komt kan je er ook van die loodjes aan hangen. Zoals bij je tuin tafelkleed.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:51

Ik heb sinds een week de sleutel van mijn (eerste) huurappartement. Dus ik lees graag mee voor inspiratie. Ik ga op 1 muur Histor intuitive doen, maar ik wil ook nog een kleur achter de keuken. Iemand nog een idee voor een kleur wat bij intuitive past? Aangezien die muren aan elkaar zitten moet het wel bij elkaar passen.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:57

Welke kleuren gebruik jij in de inrichting? Nu kan alles, maar het moet matchen met je meubels etc.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:06

Bijna alleen maar naturel/beige tinten. Lichte laminaatvloer, dus het mag best wel een kleurtje zijn. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:20

Waarom niet dezelfde kleur Histor intuitive nemen ??
Met die witte keuken zou ik iig niet een al te 'zware' kleur nemen.

Dit is wat Histor zelf aangeeft. Persoonlijk zou ik voor de Sombrero Tan gaan óf -als je durft en je hebt verf over- zelf een klein beetje bruin er door mengen tot je een net iets donkerder ton-sur-ton kleur krijgt.

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:48

Ik heb de kleur toch maar gewoon doorgetrokken in de keuken. :j

Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:53

Heel mooi geworden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:57

Staat heel netjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:01

Mooi <3

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:33

Heel mooi ja! En leuk hondje <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:22

Meliaforever schreef:
Ik heb de kleur toch maar gewoon doorgetrokken in de keuken. :j

[ Afbeelding ]

Mooi geworden! Zeker het contrast van de witte kastjes.