Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:56

Ik kan niet tegen koolzuur dus dat is lekker makkelijk :P

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:27

Niet zo lang volgens mij hoor, de smaak gaat er af na zoveel liter volgens mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:48

Varekaj schreef:
Wij hebben een sodastream maar gebruiken die amper tot niet :o Mijn vriend schakelt die vooral in als er familie komt eten of een drankje doen en ze dan met meerdere bruiswater drinken. Dan is een fles bruis wel snel gemaakt. De limonade is lekker maar zo zoet en plakkerig dat ik er uiteindelijk alleen maar meer suikerkicks van kreeg. De cola is niet te zuipen en tonic drink ik alleen in combinatie met gin, en dan ben ik wel kieskeurig...

Ik haal altijd siroop uit Duitsland, daar hebben ze oa grapefruit, dat is mijn favoriet :9 Smaakt naar die Fanta grapefruit.

Verder vind ik hem ideaal, geen gesleep met flessen.. Wel zijn de cilinders in Nederland vrij duur, het bubbelwater zelf is dan niet goedkoper dan gewoon een fles bubbelwater uit de winkel. In Duitsland kosten de cilinders €5,99, en dan scheelt het flink.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:55

PSvanLot schreef:
Samantha_ schreef:
Hier hebben ze nu allebei zo’n enorm dure air up fles gekocht. Drinken ze in elk geval meer water.

Ik krijg daar altijd een raar gevoel bij haha. Hoe lang doe je met zo'n schijfje?

Ik doe er heel lang mee, zeker 3x zo lang als de website aangeeft! Wissel ook regelmatig van smaak.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:16

Ik had toen ik op mezelf ging wonen wat koffiecups besteld en een koffiezetapparaat gekocht voor eventueel bezoek, maar nu ruim een jaar verder is alles over datum :') Heb dus echt bijna nooit bezoek, en als ik al bezoek heb, drinken ze ook niet altijd koffie, dus schiet het nog niet op, willen ze ineens frisdrank ofzo, maar toen ik dat in huis haalde had ik ook weer even niemand die frisdrank wou en dat ligt er nu ook al een half jaar met de prik er af, dus maar weggegooid :')
Trakteer mezelf nu maar een paar keer per week op ijskoffie met sojamelk een een flinke scheut suiker om de koffie op te krijgen, lekker gezond 8-)
Denk dat ik maar moet gaan vragen wat bezoek wil voor ze komen, haal anders altijd precies het verkeerde en zelf drink ik eigenlijk alleen maar kraanwater.

Mijn auto is vanmorgen opgehaald, heb nu wel even tijdelijk een leuke spaarrekening haha, maar meer en deel gaat straks naar de scooter en het overige beetje heb ik wel op de spaarrekening gezet voor vaste lasten potjes, voornamelijk het dierenartspotje aangevuld zodat ik zeker weten genoeg heb als er eens wat is. Verder vanmiddag na een tentamen inzage waarvoor ik in Nijmegen moest zijn meteen maar even met mijn moeder de stad in gedoken en wat nieuwe broeken gekocht bij primark, dat was echt tijd :P

Kan wel al direct de besparing merken, er was net een automatisch incasso van de autoverzekering van mn rekening gehaald een paar dagen terug, en toen ik vanmorgen belde om de verzekering op te zeggen kreeg ik meteen weer 45 euro terug gestort, dat is nog eens leuk.
Tevens de tank van mn auto voor de koper nog even half vol gegooid gister avond zodat ze niet meteen naar een tankstation hoeven, maar voelde toch wel een beetje gek zo voor de laatste keer tanken, ook dat hoef ik nooit meer te doen zolang ik een e-scooter heb :D
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 18-03-22 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:30

Goed gedaan!!! Jij gaat straks lekker op de elektrische scooter. En de hele zomer de tijd op zoek naar goeie kleding voor op de scooter als het straks weer winter wordt.
Netjes dat je dat voor de koper hebt gedaan, je hebt duidelijk nog gevoelens voor je autootje ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:05

En daarom heeft bezoek hier gewoon pech. Ik heb al die zooi niet in huis en ga het dan niet speciaal halen. Haal je cola, willen ze opeens fanta, haal je erna fanta willen ze alleen thee. Ja dag :')

Klinkt als een flinke besparing, e-scooter ipv auto!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 22:46

Gaat vast helemaal goedkomen hoor met je scooter, zeker als je gaat merken dat je meer geld over houdt :j +:)+

Ik ben bezig met mijn 3-daagse rondreis naar familie en wat vrienden. Wonen allemaal hoog in het noorden van Nederland, dus heb alles gecombineerd. Met vanavond omdat ik toch ook wel iets gesteld ben op mijn privacy (best vermoeiend zoveel bezoeken in een paar dagen :P ) in een airbnb adres. Een goedkoop adresje. Te goedkoop denk ik nu. Hoor vrijwel letterlijk alles van de kamer hiernaast ... die ook verhuurd is }> :+
En oordopjes vergeten.
Hoop toch dat die persoon ergens op tijd naar bed gaat... een geen bijzondere films gaat kijken enzo... <<)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:18

Oh irritant... Heb ik ook weleens gehad en ik slaap al niet zo goed ergens anders, zeker niet de eerste nacht :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 23:25

Ik denk ik ook niet :O gelukkig fles wijn mee ^) :+

Wel grappig, mevrouw heeft 3 paarden, Friezen, nog even lekker paarden geknuffeld net, en de tuigen hangen hier om de hoek en een hier in de kamer. Het ruikt dus naar zadelkamer.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 08:50

Ik heb standaard cola in huis en soms wat anders uit anders. Maar meestal vraag ik aan bezoek wat ze graag drinken. Alles wat niet open is gegaan gaat rechtstreeks terug naar de voorraadkast. Maar ik heb ook allemaal lekkere losse thee, dus vaak is water(limo), koffie en thee voldoende!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:04

Net bij AH 2 flessen ‘Spa rood’ besteld. Voor €0,39 per fles. Das nog te doen.

Deze week voor €50 euro boodschappen voor een week, voor 4. Lag nog zoveel in de diepvries.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:08

Ik heb blikjes cola in huis, een fles krijgen wij in het weekend niet op en dat vind ik zo zonde. Vaak delen we dan weer een blikje omdat ik dat ook niet op krijg :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:49

Ik heb (verstopt :P) halve liter flesjes cola en sinas voor bezoek.

Verstopt omdat mijn man het anders opdrinkt en ik het dan weer niet in huis heb als er wel een keer bezoek komt. Thee, water, koffie en af en toe limonade, dat moet maar genoeg zijn. Al dat zoete spul is ook super ongezond vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:35

Wij hebben mini plastic flesjes en een bak glazen flesjes cola. De glazen flesjes zijn voor onszelf/bezoek en de plastic gebruiken we als we gaan sporten om mee te nemen. Die passen in de jaszak van mijn vriend bij fietsen en ik neem eentje mee soms bij kans op flauwte of suikernood op wedstrijd. Of als ik op buitenrit ga bij warm weer.

Dan verder een bak limonade, fruitsap en chocomelk. De chocomelk drinkt vriend elke ochtend eentje van. De rest is eens na een maaltijd of tussendoor, maar aangezien we beide op kantoor zitten drinken we overdag vooral water.

Vrijdag stond er een doos met gratis staaltjes van zoetstof voor in koffie, yoghurt etc. Heb mezelf van een leuk aantal pakjes voorzien O:) (anders wordt het weggegooid) en ga dat zelf ook lekker gebruiken. Weer wat minder suikers en het kost niks...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:08

Ik drink alleen maar water :D
Als ik in een restaurant zit wel wat anders hoor, en bij anderen ook wel. Dat doe ik niet om te besparen, maar tegen de kilo’s :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:22

Ik drink tegenwoordig ook alleen maar thee, koffie en water. Alleen in het weekend ‘s morgens wat vers vruchtensap en ‘s avonds een wit wijntje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:35

Door de weeks drink ik ook alleen thee of water

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:48

Oh, ja als we thee en koffie noemen: ik drink ook Cappucino. Met zoetjes. Thuis met de oploskoffie van DE. Maar dus thuis nooit frisdrank.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:55

Thuis drinken wij ook enkel kraantjeswater icm de sodastream. Flessenwater vind ik zelf echt zonde voor het milieu, mijn rug en het geld. Soms koffie en redelijk wat thee. En af en toe alcohol. Grote collectie wijn, champagne en wat bieren hier haha. Daar gaat veel geld in zitten :D

Kleren koop ik zelden maar als ik shop (online of live) ga ik vaak wel los. Meestal wat duurdere merken ook. Ik doe wel erg lang met kledij. Hier gaat alles jaren en jaren mee. Ik heb vandaag mijn pull van champion aan. Die draag ik elke week minstens 1 keer en die is gewoon minstens 20 jaar oud :')
Verder vind ik niet dat je overdressed kunt zijn. Op kantoor of feestjes pak ik soms graag uit haha. Maar bij thuiswerk zit ik rustig in bovengenoemde pull met de camera aan in alle meetings :D

Gisteren wel eens los gegaan op skincare. Daar heb ik al heel lang veel te weinig van gekocht en nu hele set en meer besteld bij The inkey list.

Verder heb ik dit jaar al veel uitgegeven aan tickets. Nu alles weer een beetje mag, wil ik overal wel heen :):) Andrea Bocelli, Tomorrowland, twee dagen Werchter, coldplay, lady gaga: niet goedkoop haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:03

Hier koffie, veel koffie...
Geen frisdrank maar af en toe iets van appelaere of perelaere.
Mijn grootste uitgave is Amerika. Wil daar flink gaan shoppen omdat de levi daar goedkoper is.
Wel een dagje ny tussendoor. En verder kijken wat ze daar in de planning hebben staan.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:32

paars schreef:
Goed gedaan!!! Jij gaat straks lekker op de elektrische scooter. En de hele zomer de tijd op zoek naar goeie kleding voor op de scooter als het straks weer winter wordt.
Netjes dat je dat voor de koper hebt gedaan, je hebt duidelijk nog gevoelens voor je autootje ;-)

Gevoelens sowieso, heel stom hoe je je kan hechten aan materiaal :') Ja even half vol tanken vond ik wel zo netjes. Maar de bokker die hem gekocht heeft had hem al een leuke naam gegeven, heb wel nog even heel hard gehuild toen ik hem weg zag rijden, maargoed, nu is t echt klaar en moet ik verder met het leven _O-
Wel een kaal gat voor het huis haha.

Ik heb zojuist een sollicitatie er uit gestuurd, functie in de huisdieren verzekeringsbranche lekker dicht bij huis, redelijk betaald, in ieder geval iets meer dan minimumloon, en heb zelf als paraveterinair gewerkt, dus beetje aan de andere kant van de lijn zegmaar, het klonk in ieder geval wel interessant. Alleen kleine kans dat ik het word want heb nog niet de juiste diploma's op zak en ben minder uur beschikbaar dan ze eigenlijk wensen, maarja je weet maar nooit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:35

Varekaj schreef:
Wij hebben mini plastic flesjes en een bak glazen flesjes cola. De glazen flesjes zijn voor onszelf/bezoek en de plastic gebruiken we als we gaan sporten om mee te nemen. Die passen in de jaszak van mijn vriend bij fietsen en ik neem eentje mee soms bij kans op flauwte of suikernood op wedstrijd. Of als ik op buitenrit ga bij warm weer.

Dan verder een bak limonade, fruitsap en chocomelk.

Sport/ors drank kan je heel simpel maken van 1 deel vruchtensap, 1 deel water en 1/8 theelepel (dieet)zout per 200ml. Maak ik hier ook zo als ik in heet weer bv op de wei bezig ben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:38

Mijn auto verkopen deed ook echt zeer haha. En nog een favoriete cd in laten zitten ook :(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:47

Mijn grootste uitgave by far is over 1,5 week, aankopen van een huis op Curaçao en alles wat daarbij komt.

En komende vrijdag nog naar de notaris voor een stuk aangrenzend bos hier thuis. Stond niet op de planning maar dat is zo'n one time opportunity.

In juni naar Frankrijk voor een weekje ofzo, in een bb en de tent gaat mee, in juli nog een paar dagen salsa strand feestje en dan slapen we ook een paar dagen daar, met de vouwwagen (nog steeds briljant dat ik die gratis gevonden heb op marktplaats :')).

En de rest van het jaar zien we wel even, beetje low budget dingen doen en sparen voor de volgende investering.