Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:26

Nog 2 maanden en een beetje tot de overdracht.. Al druk aan het moodboarden geslagen en online meubels aan het kijken. Net gebeld met de huidige bewoners en aangezien we over 2 weken in de buurt zijn, wilden we vragen of we die middag nog even langs mogen komen en dat is geen probleem!

Dus dan kunnen we wat langer rondkijken en wat vragen stellen aan de huidige bewoners :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:40

Wij hebben voor het eerst een bod gedaan, maar helaas is die afgewezen. Was een inschrijving op een karakteristieke hoekwoning uit 1900 van ca. 68 m².

Verder op dit moment geen woningen op het oog. Houden rustig Funda in de gaten.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:40

M_arjolein schreef:
Wij hebben vandaag akkoord van de hypotheekverstrekker gekregen. Super blij mee vond het toch spannend.

Gefeliciteerd! Ook snel gegaan bij jullie volgens mij? Alweer een last minder. :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:41

CCCCC schreef:
Nog 2 maanden en een beetje tot de overdracht.. Al druk aan het moodboarden geslagen en online meubels aan het kijken. Net gebeld met de huidige bewoners en aangezien we over 2 weken in de buurt zijn, wilden we vragen of we die middag nog even langs mogen komen en dat is geen probleem!

Dus dan kunnen we wat langer rondkijken en wat vragen stellen aan de huidige bewoners :D

Spannend zeg! Ik ben ook al wat aan het rondkijken, ookal duurt het voor mij wat langer nog haha. Beetje keukens kijken en badkamers. :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:45

Dank jullie wel!

@Yipee ja de hypotheek zelf was in 4 dagen rond na het indienen van de aanvraag maar vooraf duurde wel even en uiteindelijk verloopt het voorbehoud van financiering volgende week donderdag ook al. Dus dan gaan die 6 weken toch wel weer snel.

Jammer mavantos nu weer afwachten tot er wat leuks komt.

Inderdaad nu komt het leuke gedeelte. Moodboards maken en online sneupen naar leuke dingen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:06

Sanne_Visser schreef:
Wij hebben een tegenbod gekregen, als we daarmee akkoord gaan is dit ons huis..
Onwerkelijk.. vind het wel spannend allemaal

https://www.funda.nl/koop/eesveen/huis- ... nseweg-78/

Heel tof hoe die nok is open gewerkt! En bijzonder afgewerkt. Heel tof, ik hoop voor jullie dat het gaat lukken!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:12

Prachtige woning Sanne_Visser! Ik hoop dat het allemaal gelukt is. :D

Bij ons is de taxatie heel positief uitgevallen, de waarde ligt boven ons bod. Dus nu mogen we echt gaan regelen.... ik durf er nu wel op te vertrouwen dat we echt een huis gaan kopen *\o/*

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:59

Fijn Caroo! Hadden jullie ook moeten overbieden?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:33

Ja, best heel flink, maar dat kwam deels doordat we de vraagprijs best laag vonden vergelijkbaar met andere huizen op die plek. Achteraf blij om, er zaten er ook een paar vlak onder ons bod dus het is een goede “gok” geweest :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:39

We hebben gisteren getekend voor de verkoop van ons huis en er zijn geen gekke dingen gekomen uit de bouw technische keuring.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:12

Hi! Mag ik mij hier ook melden?
Wij zijn sinds deze maand opzoek naar ons eerste koophuis.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:58

Welkom Elaine! Waar zoek je ergens?

Caaroo schreef:
Bij ons is de taxatie heel positief uitgevallen, de waarde ligt boven ons bod. Dus nu mogen we echt gaan regelen.... ik durf er nu wel op te vertrouwen dat we echt een huis gaan kopen *\o/*

*\o/* *\o/*

Die woonboederij is ook heel tof, daar heb je sowieso geen last van de buren.. tenzij ze het wel heel bont maken :')

Ik heb net een bezichtiging gehad, en wat mij betreft is dit 'm.. duimen jullie mee? Begin volgende week hoor ik meer :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:03

Caaroo schreef:
Prachtige woning Sanne_Visser! Ik hoop dat het allemaal gelukt is. :D

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:04

Narya schreef:
Welkom Elaine! Waar zoek je ergens?

Caaroo schreef:

*\o/* *\o/*

Die woonboederij is ook heel tof, daar heb je sowieso geen last van de buren.. tenzij ze het wel heel bont maken :')

Ik heb net een bezichtiging gehad, en wat mij betreft is dit 'm.. duimen jullie mee? Begin volgende week hoor ik meer :D

Ik duim zeker!

Hier even balen. Zouden vandaag naar de hypotheekadviseur voor hypotheek aanvraag, maar de knuppel had een dubbele afspraak gepland. Het is een bekende van ons dus we hebben alle documenten vast doorgestuurd zodat ie al wat voorwerk kan doen en dan hebben we maandag alsnog de afspraak. Hij gaf aan dat de overdracht van 8 maart nog wel eens zou kunnen lukken. Zo spannend!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:16

Dank je wel Narya!
Wij zoeken in de regio van Alphen a/d Rijn
En w’naar/v-schoten/l-Dam alleen is deze regio zo duur dat we besloten hebben ook daarbuiten te zoeken,
Vandaar de Alphen en omgeving.
We hebben al 2 bezichtigingen gehad daar.
1 enorme tegenvaller
De ander was erg leuk, bod uitgebracht maar helaas afgewezen
Nu staan er voor volgende week 3 bezichtigingen op de planning

Ow wat balen zeg Amythist!
Hopelijk kunnen jullie je overdracht wel halen :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:16

@elaine

Wat voor soort woning in welke prijsklasse zoeken jullie een beetje?
Mijn woning in Alphen a/d Rijn gaat binnenkort in de verkoop.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:32

Lieszje schreef:
@elaine

Wat voor soort woning in welke prijsklasse zoeken jullie een beetje?
Mijn woning in Alphen a/d Rijn gaat binnenkort in de verkoop.

Wij zoeken in die regio naar een huisje vanaf 80m2 en een tuin(tje) heeft
Liever iets waar niet al te veel aan gedaan moet worden (klein onderhoud is geen probleem, maar geen grote verbouwing)
En tot ong 300.000€ We willen niet aan onze top hypotheek gaan zitten namelijk
Appartement willen we iig niet daar

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:24

Mijn woning is dan te klein, is volgens mij iets van 61m2.
Heb de laatste twee jaar al veel gedaan, en heeft wel een leuke voor en achtertuin.
Mocht je toch willen weten hoe het er ongeveer uitziet kun je even zoeken op Iepstraat. Weet wel dat er mensen in de straat uitgebouwd hebben.

Makelaar verwacht dat het minimaal 225000 oplevert en met tegen elkaar opbieden 240000 kan worden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:32

Amethyst_ schreef:
Kan iemand me toevallig iets over het volgende vertellen? Ik heb ook gegoogled en mn vraag deels beantwoord gekregen, maar ik verbaas me altijd over de kennis die in Bokt schuil gaat haha.

Er zit blijkbaar een gemeentelijke rioolput in onze nieuwe achtertuin. Hoe weet ik niet, maar die hebben we echt compleet gemist haha. Het enige antwoord wat we snel kregen van de gemeente is; is een inspectieput voor het hoofdriool.
Op internet lees ik dat je er eventueel gewoon bestrating overheen mag leggen, maar dat je dit weer open moet breken mocht een inspectie nodig zijn. En heel eerlijk, aan de put te zien is dat al heel wat jaartjes terug. De tuin is alleen te bereiken via een smalle achterom, dus ik kan het me niet voorstellen, maar vriend is bang dat 'erbij moeten kunnen' inhoudt dat ze er met groter materiaal heen moeten. Iemand enig idee wat in zo'n situatie rechten en plichten zijn? Ik vind puur toegang verlenen voor inspectie geen probleem, maar het moet niet enorm ingewikkeld worden dat we de tuin niet naar wens mogen aanleggen enz.

Dr ligt toch een zandpad nog achter waar ze overheen kunnen mochten ze met groot materieel komen. Daar gaan ze dan wel overheen. Ehm ja dat dorp is me bekend :D ik heb daar gewoond. Achterdiep waar nu die mooie groene stukken zijn. Ik schrok net ook even toen ik de kaart open had en al die huizen verdwenen waren. Zou gewoon even met de gemeente overleggen, maar gok zomaar dat die inspecties ed zeldzaam zullen zijn.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:58

Het huisje waar ik gisteren was kijken was echt zo leuk! Ga vanmiddag mijn bod doorgeven en dan heel hard duimen. Ook nog een andere bezichtiging vandaag, bij een appartementje, maar stiekem vind ik het eerste huisje en de buurt ook wel echt een stuk leuker. Maar we gaan het zien :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:15

Lieszje schreef:
Mijn woning is dan te klein, is volgens mij iets van 61m2.
Heb de laatste twee jaar al veel gedaan, en heeft wel een leuke voor en achtertuin.
Mocht je toch willen weten hoe het er ongeveer uitziet kun je even zoeken op Iepstraat. Weet wel dat er mensen in de straat uitgebouwd hebben.
Makelaar verwacht dat het minimaal 225000 oplevert en met tegen elkaar opbieden 240000 kan worden.

Jeetje, wat een geld voor zo weinig M2 :=
Echt bizar. Nja hier gaat het vooral heel hard met de woningen. Makelaars zetten graag teasers op fb, en een daarvan doet dat eerst met een foto van alleen de straat. Daarna komen dan foto's van het huis online. Bij dit huis was de bezichtiging lijst al vol nadat de straat werd getoond :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:30

Oh ja, ik heb nog een vraag voor diegene die op zoek zijn naar een rijtjeswoning.

Zouden jullie de voorkeur hebben voor:
Een badkamer met bad, kleine wastafel, toilet en kleine douche. Of:
Een badkamer met grote inloopdouche, zonder bad, met toilet en met dubbele wastafel?

Wij gaan toch nog niet verhuizen, maar we willen wel de badkamer aanpakken. Nu twijfelen we heel erg tussen een grote inloopdouche en dan geen bad.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:36

Ik belde vaak ook al bij de teasers als het enigzins leek op wat we zochten haha. Ben zo blij dat wij niet meer hoeven. :) Ik merk ook dat de prijzen echt al weer duurder zijn dan 3 maanden terug op funda. Je krijgt echt al weer minder voor je geld.

Gisteren te horen gekregen dat de meerwerk optielijst nog wat uitgebreid wordt. Ben benieuwd wat er nog extra bij komt. Wij zouden nog wel graag een dakkapel willen, als het financieel gelijk lukt teminste. Die stond nog niet op de optielijst, hopelijk straks wel. :) Rond mei gaan we dan om tafel om keuzes te maken voor het huis.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:36

@ Earth, ik zou gaan voor het eerste: een badkamer met bad, kleine wastafel, toilet en kleine douche.

Een bad lijkt me heerlijk en een douche hoeft voor mij niet groot te zijn. Een dubbele wastafel heb ik zelf nooit zo begrepen (nooit gemist in ieder geval), maar ik zou wel wat bergruimte willen onder/boven de wastafel. :j

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:39

Earth schreef:
Oh ja, ik heb nog een vraag voor diegene die op zoek zijn naar een rijtjeswoning.

Zouden jullie de voorkeur hebben voor:
Een badkamer met bad, kleine wastafel, toilet en kleine douche. Of:
Een badkamer met grote inloopdouche, zonder bad, met toilet en met dubbele wastafel?

Wij gaan toch nog niet verhuizen, maar we willen wel de badkamer aanpakken. Nu twijfelen we heel erg tussen een grote inloopdouche en dan geen bad.

Als het een los bad en losse douche is, geef ik daar de voorkeur aan. Een bad douche combinatie is dan weer een grote nee. Maar wat vind jij zelf fijner? Is jouw badkamer toch? Ik hou van badderen en mis dat nu echt. Ik twijfel of het ook in ons nieuwe huis gaat passen helaas. Maar als ik er plek voor had, los bad en losse douche. Wastafel formaat boeit mij niet zo.