Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tutti_Frutti schreef:Ik hoor ook wel eens dat mensen kaneelpoeder gebruik tegen rouwvarenvliegjes!
Kaneel op de aarde strooien of door de grond heen als je herpot.
Zelf nog niet getest, had een paar Pokon pillen in de ergste gevallen gestopt en minder enthusiast water gaan geven en dat helpt al een hoop!
tessyke schreef:Kaneel helpt helaas niet, heb ik ook geprobeerd.
Deze vliegenstrips haal ik in de supermarkt of de doe-het-zelver.
Het ligt bij het vliegenmiddel
Mooi blaadje!!
1tje met gaatjes zo te zien, extra spannend
Jeetje wat een prachtige palm hierboven, het zou zonde zijn als je die krengen er niet afkrijgt
liekec schreef:Tutti_Frutti schreef:Ik hoor ook wel eens dat mensen kaneelpoeder gebruik tegen rouwvarenvliegjes!
Kaneel op de aarde strooien of door de grond heen als je herpot.
Zelf nog niet getest, had een paar Pokon pillen in de ergste gevallen gestopt en minder enthusiast water gaan geven en dat helpt al een hoop!
Heeft bij mij niet echt geholpen, kaneel.
Mijn spiritusbadkameravontuur heeft m'n areca niet van de wolluis afgelopen helaas. Dus zojuist ELK blad apart nagelopen, schoongemaakt en bijgeknipt (alle dode delen er af). Heb ze tussendoor in bundeltjes opgedeeld omdat het overzicht compleet kwijt raakt anders. Wat een gedoe!!! Ik hoop dat het nu klaar is, anders doe ik dit nog 1 keer en als het dan niet weg is gaat ie naar de stort...
[ [url=m/bBfnd0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yicEZt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Margoooo schreef:Ik meld me hier ook! Heb nog nooit eerder plantjes gehad () maar nu naar een mooi appartementje verhuisd dus het werd tijd voor groen! Ik heb van mijn ouders 3 kruidenplantjes gekregen, een pannenkoekenplant stekje van mijn oude huis, en heb vandaag een kneusjesbox binnen gekregen. Vind hem erg leuk! Zit Aloë in, dat wilde ik heel graag, lucky me. Als iemand nog tips heeft voor deze absolute noob, please!
[ [url=m/Rar4sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Margoooo schreef:Ik meld me hier ook! Heb nog nooit eerder plantjes gehad () maar nu naar een mooi appartementje verhuisd dus het werd tijd voor groen! Ik heb van mijn ouders 3 kruidenplantjes gekregen, een pannenkoekenplant stekje van mijn oude huis, en heb vandaag een kneusjesbox binnen gekregen. Vind hem erg leuk! Zit Aloë in, dat wilde ik heel graag, lucky me. Als iemand nog tips heeft voor deze absolute noob, please!
[ [url=m/Rar4sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welkom!
Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar de Diefjes zijn (zwaar) giftig, de twee wit/groene planten naast elkaar onder de calathea.
liekec schreef:xDeena_ schreef:Ik lees straks even terug maar heb een vraag. Wij hebben thuis ook last van rouwvliegjes.Nu vermoed ik dat ze mee zijn gekomen met een kruidenplantje van de AH, aangezien ze daar ook het meest omheen vliegen en die staan gelukkig beneden dus zijn voor mijn planten in de slaapkamer niet zo'n groot risico.
Ik spot er alleen wel geregeld een in mijn kamer (die ik vervolgens geconcentreerd achtervolg en dood sla hahaha) en ik wil geen massale plantensterfte door een plaag dus heb snel aaltjes besteld en die zijn gister binnen gekomen. Ik wil dus morgen alle planten hier in huis gaan behandelen ermee en heb ook van die plakstrips (https://www.amazon.nl/Tianhaik-vliegenv ... den&sr=1-2) gekocht om de vliegende vliegjes te vangen zodat we er hopelijk snel vanaf zijn. Het probleem is alleen dat de plakstrips pas over 1/2 weken komenHebben jullie misschien tips voor een huis tuin en keuken middeltje om de vliegende mugjes tot die tijd mee te lokken en te voorkomen dat ze de grond induiken?
Een schaaltje met azijn neerzetten, een schaaltje met water en zeepsop en een vaas met een bloem er indaar heb ik ze mee gevangen.
Memories schreef:xDeena_ schreef:Ik lees straks even terug maar heb een vraag. Wij hebben thuis ook last van rouwvliegjes.Nu vermoed ik dat ze mee zijn gekomen met een kruidenplantje van de AH, aangezien ze daar ook het meest omheen vliegen en die staan gelukkig beneden dus zijn voor mijn planten in de slaapkamer niet zo'n groot risico.
Ik spot er alleen wel geregeld een in mijn kamer (die ik vervolgens geconcentreerd achtervolg en dood sla hahaha) en ik wil geen massale plantensterfte door een plaag dus heb snel aaltjes besteld en die zijn gister binnen gekomen. Ik wil dus morgen alle planten hier in huis gaan behandelen ermee en heb ook van die plakstrips (https://www.amazon.nl/Tianhaik-vliegenv ... den&sr=1-2) gekocht om de vliegende vliegjes te vangen zodat we er hopelijk snel vanaf zijn. Het probleem is alleen dat de plakstrips pas over 1/2 weken komenHebben jullie misschien tips voor een huis tuin en keuken middeltje om de vliegende mugjes tot die tijd mee te lokken en te voorkomen dat ze de grond induiken?
Voordat je met de aaltjes aan de slag gaat zorgen dat je potgrond al vochtig is, anders gaat dat niks uithalen, Aaltjes kunnen niet in te droge aarde functioneren.
Schaaltjes met wijn/ranja/azijn helpen idd ook. Ik heb ze momenteel ook weer rondvliegen, al blijven het er gelukkig erg weinig. Ik laat mijn planten die er tegen kunnen nu steeds maar zo veel mogelijk uitdrogen voordat ze weer water krijgen, ik heb het idee dat dat ook veel doet om de plaag zeer beperkt te houden.
Ik ga straks ook even bijlezen en posten, hier weer nieuwe aanwinsten binnen
tessyke schreef:ik gebruik vliegstrips om tegen de raam te plakken.
Die knip ik op maat en plak ze op een stukje karton.
Het vangt vliegjes als een malle
en minder prutswerk dan met vliegenrolletjes.
[ [url=m/SOXRUC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XptvVW.jpg]Afbeelding[/url] ]
liekec schreef:Pfoee ik ben ook niet zo'n bananenplant guru, maar mij lijkt om de dag water geven wat veel?
Mijn plantenfamilie is uitgebreid![]()
[ [url=m/4EluQI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze parel voor slechts een tientje! Hij is bijna 75 cm hoog, heeft er net 1 blad uitgeperst en eentje op komsthij stond nog in een kleine pot, vandaar de prijs. Qua grootte deed hij niet onder aan diegene van 18 euro die we in de kar hadden dus toen maar gewisseld
wel een grotere pot gekocht want vanaf onder te zien is ie redelijk verzadigd al
Air schreef:Hmm, ze heeft nu een nieuwe pot, net een glas water met voedingsstoffen (voor Mango-bomen, die voor banaan was op, lol) en ik laat haar nu een weekje met rust. Maar toen ze hier kwam wonen stond ze zo trots te stralen in de winkel en als het donker werd zag je de bladeren weer fier overeind komen. Ze ziet er nu uit alsof ze ieder druppeltje uit het onderste v.d. pot moet zuigen. Internet zegt, met warme dagen iedere dag een glas water. Ik deed denk ik 3 keer per week een flinke plens en dus als het te warm werd uit de zon en in de schaduw.Ailill: ik denk dat het meer met warmte te maken heeft dat de bladeren gaan hangen. Ik heb bij bij de banaan het idee dat dat gewoon hoort, die van mij heeft nooit bladeren die niet hangen
Om de dag water is wel veel, je kan dat prima verminderen.
Go aardappel 2kan je toch nog het rekje gebruiken straks