4EverHobbes schreef:Hoe is het gistermiddag gegaan Gowlan?
Ja goed! 
We kwamen eigenlijk weer net zo happy aan en liepen net zo happy ons rondje.
Tevens nu wat kritischer rondgekeken en de kruipkelders open getrokken e.d., zag er gelukkig goed uit.
Ook de bouwtechnische rapporten ontvangen en uitgebreid doorgelezen en zo ook het taxatierapport.
Ook heb ik samen met mijn mams vandeweek een avondje uitgezocht om even de buurt te verkennen daar en te zien wat voor soort volk er op straat te vinden is.
Gelukkig is het veel rustiger dan waar ik nu woon
Ook hebben we een praatje gemaakt met de directe buurvrouw van daar, een hele vriendelijke dame en ze kon ons veel vertellen over de vorige bewoner en hoe het een beetje in de buurt was.
Ze woonde er zelf al 24 jaar en zou niet willen verhuizen, ze kwam zelf als een rustig vrouwtje over dus dat geeft uiteraard een fijn gevoel.
We hebben gisteravond en vandaag de tijd genomen om alles nog eens op een rijtje te zetten en ons door een vriendin die er ernstig veel vanaf weet nog even extra goed te laten adviseren. 
Einde van de middag hebben we de makelaar gebeld met de informatie dat wij nu definitief weten hoe we het aan willen pakken (wbt financiering regelen en dus dat wij het huis willen kopen), dus zij zijn nu bezig met het opstellen van het koopcontract (obv financiering).
Zo hebben we nu definitief besloten dat we het huis willen en waar wij onze financiering wilde vastzetten en met welke hypotheekverstrekker, dus als het contract getekend is gaan we dat traject dus definitief in gang zetten.
Het is dus even onwijs spannend, maar we hebben er zin in 
Tevens willen we nog een samenlevingscontract opstellen, je weet maar nooit. 
Oh en last but not least, het betreft een woning met een vaste prijs en onder koopcomfort, dus ik hoef niet af te wachten of mijn bod geaccepteerd wordt o.i.d.