[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:56

Er is niets naar boven gekomen, reactie staat me gewoon niet aan en is absoluut niet realistisch. Gevoel is weg, geen idee wat voor spel er gespeeld wordt maar ik doe er niet aan mee.

Fijn dat de badkamer wordt opgelost! Soms moet je inderdaad de openbaarheid/het internet opzoeken om wat gedaan te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:04

Bij ons zal binnenkort de eerste hypotheek afgeschreven worden.. moet nog steeds die teruggaaf regelen van de belastingdienst :') en de sns laat steken vallen, ik probeer al anderhalve maand de overstapservice te regelen.. heb nu Florius maar gevraagd het IBAn te veranderen in de rekening waar we eigenlijk vanaf wilden. Die houden we nu maar gezien SNS er niet bijster veel mee doet. Heb ook weer geen zin dat ik straks al meteen een betaalprobleem heb :=

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:34

Kohntje wat heftig joh! Ik zou het ook nog even afwachten. Bedenk dat een camping zomers een hele andere sfeer heeft dan in de winter!

Berdien ben ook wel heel benieuwd naar wat er gebeurd is..

Fijn idd dat de badkamer opgelost word! Alleen wel jammer dat je het zo ver moet laten komen!

Nog heeel even en wij hebben morgen ook de sleutel van ons nieuwe huisje!! Morgen om 10 uur bij de notaris!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:36

Idd, ik heb wegens omstandigheden eens in het najaar op een camping gezeten en ik voelde me vreselijk eenzaam.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:46

Ik meld me hier ook! Leuk om alle verhalen te lezen. Hier ook pas mijn eerste eigen huisje gekocht en begin oktober de overdracht. Nu nog rustig bezig met hypotheek en notaris regelen ed. :D ik heb totaal geen haast en met de aanvraag loopt het allemaal erg soepel dus voor alsnog geen stress :)

WoW Berdien balen, als je bod doet ed dan leef je op bepaalde manier er wel naar toe en zie je het zitten. Helemaal balen dat door zoiets doms het gevoel dan weg is en het niet doorgaat...

Zo Kohltje die beslissing heb je snel gemaakt. Het gevoel was kennelijk erg sterk. Zonde

Leuk Beccy! Veel geluk en plezier!

Sja met een slecht bericht op Facebook kan en wil een bedrijf ineens wel service leveren :') alleen maar fijn voor jullie

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:06

Na een week hier alleen maar overgeven en hartkloppingen is het genoeg. Ik heb dit gekocht omdat iedereen om mij heen zei dat moet je doen . Stom van mij. Gevoel is wegwezen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:01

Kohtje wat vervelend zeg! Weet je al wat je nu gaat doen?

Ik krijg maandag de sleutel! Zin in. Heeft iemand hier toevallig ook een to-do lijstje met regeldingen (abo's afsluiten enz) die ik in zou mogen zien? :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:11

Ehm ik denk
Vitens, stroom, tv abbo, al een inboedel en opstal verzekering geregeld?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:27

Joosiien schreef:
Kohtje wat vervelend zeg! Weet je al wat je nu gaat doen?

Ik krijg maandag de sleutel! Zin in. Heeft iemand hier toevallig ook een to-do lijstje met regeldingen (abo's afsluiten enz) die ik in zou mogen zien? :D

Rustig vanaf de camping verder zoeken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:41

Wij hebben gisteren de sleutel gekregen! Bij de inspectieronde kwamen we geen gekke dingen tegen, alleen vonden we de keuken nog slechter dan wij herinnerden. Na overleg met onze adviseur hier verder niks mee gedaan, kunnen namelijk het niet bewijzen. De notaris was een gekkie maar we hebben ons kapot gelachen. Voerde een beetje een act op wat heel grappig is.
Vanmorgen toch besloten om een nieuwe keuken te kopen, de keuken is echt slecht en het is zonde om daar nu geld in te pompen voor opknappen terwijl we sowieso volgend jaar een nieuwe willen. Dus nu langzaam aan het kijken naar een mooie keuken.

Veel succes iedereen met de huizenjacht en het verkopen!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:40

Mag ik ook gezellig meekletsen?
Wij(of eigenlijk mijn vriend :p ) zijn ons zo langzaam aan aan het oriënteren op een koophuis/appartement in de regio Dordrecht/Rotterdam. Het wordt de eerste keer kopen, dus heel spannend allemaal!

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:15

Ik heb een vraagje voor mensen die ook een huis met een stuk grond hebben gekocht. Wij rijden nu dagelijks langs ons nieuwe huis (krijgen vrijdag de sleutel) en zien elke keer datg er nog een bult hooi onder de vooruit ligt in het weiland. Ook weten we dat er achter op het terrein nog een bult groen afval ligt. Horen zij dit voor de verkoop weg te halen? Zo ja moet ik dat nu dan al aankaarten of bij de laatste inspectie vrijdag ochtend?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:19

:wave:
Nou, de financiering gaat toch moeizamer dan in eerste instantie aan ons was voorgelegd. Hypotheek moest toch weer net even anders en dat brengt heel veel, lees: héél véél stress met zich mee. Opeens hebben we veel meer eigen geld nodig. Dus dat wordt schrapen de komende tijd... Die spanning is niet leuk ;(
We hebben wel de tijd maar de hypotheekverstrekker zit echt aan ons te trekken. De overdracht is pas op 19 oktober...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:20

ovh nee 4everhobbes..... die stress is echt zo niet leuk (zelf ook gehad).
Gelukkig hebben jullie nog flink wat tijd, maar toch is het echt niet leuk...

Ik ben uiteindelijk naar een andere hypotheekverstrekker moeten gaan. Daardoor wel geen 30 jaar vast (maar wel 20) en uiteindelijk een makkelijker systeem van bouwdepot. Kennissen van mij hebben bij de aegon het bouwdepot en dat is vrij omslachtig en bij die waar ik zit is het echt makkelijk haha.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:03

Allereerst; Berdien, gefeliciteerd!

En hoe gaat het hier verder?
Wij hebben eind vd middag een afspraak voor een 2e bezichtiging van een woning waar wij weg van zijn.
Eens pijlen of wij vanmiddag dat gevoel nog steeds zo sterk hebben, in dat geval kijken hoe we het aanpakken om hopelijk over te kunnen gaan op de koop van de woning. :j

Overigens: Helemaal happy de peppy en open minded zijn we naar de 3 andere woningen geweest, maar het gaf eigenlijk alleen maar de bevestiging dat het gevoel voor de eerste woning ernstig sterk was.
Verder hebben wij niets in de omgeving dat aansluit op wat wij precies voor woning zoeken (wensen), locatie en/of prijs.
Dat maakt het al een stuk beperkter, maar goed, we hebben goede hoop voor de namiddag. :o

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:07

Succes Gowlan :)

Wij gaan ondertussen vrolijk door met het regelen van geld voor de financiering :+ Maar... het komt goed. Gelukkig want mijn vriend is al bezig met de renovatie.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:17

4EverHobbes schreef:
Succes Gowlan :)

Wij gaan ondertussen vrolijk door met het regelen van geld voor de financiering :+ Maar... het komt goed. Gelukkig want mijn vriend is al bezig met de renovatie.

Dankjewel, jullie ook succes! :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:00

Ik meld me hier ook even! Ben op zoek naar een huurhuisje in Amstelveen of Amsterdam Zuid voor mij en mijn vriend, willen eind dit jaar verhuizen waarschijnlijk. Het is onwijs moeilijk... Ik voldoe vaak niet aan de inkomenseis en de prijzen zijn om te huilen :(

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:02

Eapy schreef:
Ik meld me hier ook even! Ben op zoek naar een huurhuisje in Amstelveen of Amsterdam Zuid voor mij en mijn vriend, willen eind dit jaar verhuizen waarschijnlijk. Het is onwijs moeilijk... Ik voldoe vaak niet aan de inkomenseis en de prijzen zijn om te huilen :(

Succes, helaas niet bekend in die omgeving.. maar ik herken het vanuit Rotterdam dat de huurprijzen soms echt om te huilen zijn voor een beetje een 'okay' woning :(

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:09

Hoe is het gistermiddag gegaan Gowlan?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:19

4EverHobbes schreef:
Hoe is het gistermiddag gegaan Gowlan?

Ja goed! :D
We kwamen eigenlijk weer net zo happy aan en liepen net zo happy ons rondje.
Tevens nu wat kritischer rondgekeken en de kruipkelders open getrokken e.d., zag er gelukkig goed uit.
Ook de bouwtechnische rapporten ontvangen en uitgebreid doorgelezen en zo ook het taxatierapport.

Ook heb ik samen met mijn mams vandeweek een avondje uitgezocht om even de buurt te verkennen daar en te zien wat voor soort volk er op straat te vinden is.
Gelukkig is het veel rustiger dan waar ik nu woon :P
Ook hebben we een praatje gemaakt met de directe buurvrouw van daar, een hele vriendelijke dame en ze kon ons veel vertellen over de vorige bewoner en hoe het een beetje in de buurt was.
Ze woonde er zelf al 24 jaar en zou niet willen verhuizen, ze kwam zelf als een rustig vrouwtje over dus dat geeft uiteraard een fijn gevoel.

We hebben gisteravond en vandaag de tijd genomen om alles nog eens op een rijtje te zetten en ons door een vriendin die er ernstig veel vanaf weet nog even extra goed te laten adviseren. :j
Einde van de middag hebben we de makelaar gebeld met de informatie dat wij nu definitief weten hoe we het aan willen pakken (wbt financiering regelen en dus dat wij het huis willen kopen), dus zij zijn nu bezig met het opstellen van het koopcontract (obv financiering).

Zo hebben we nu definitief besloten dat we het huis willen en waar wij onze financiering wilde vastzetten en met welke hypotheekverstrekker, dus als het contract getekend is gaan we dat traject dus definitief in gang zetten. *D

Het is dus even onwijs spannend, maar we hebben er zin in :):)

Tevens willen we nog een samenlevingscontract opstellen, je weet maar nooit. :)
Oh en last but not least, het betreft een woning met een vaste prijs en onder koopcomfort, dus ik hoef niet af te wachten of mijn bod geaccepteerd wordt o.i.d. :')

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:21

Ooh Gowlan wat gaaf! Gefeliciteerd alvast dan!
Lekker hoor

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:56

Dankjewel Sannanasje :D

Wie hebben er trouwens voor het kopen van een huis een samenlevingscontract op laten stellen?
Wij willen het wel doen, alleen de prijzen zijn per notaris heeeeul wisselend (mogen eigen tarief bepalen).
Iemand enig idee omgeving zuid Holland wat een betaalbare notaris is voor deze stukken? :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:37

Ik wel benieuwd hoe het Berlijn vergaan is... met dat rare verhaal met dat huis.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:35

Zijn hier menensen trouwens een beetje bekend met de huizenmarkt in Dordrecht en/of Rotterdam? Hoe crazy is het?

En leuke/minder leuke plekken om te wonen? Wij komen niet echt uit de buurt en willen voor werk die kant op verhuizen. Gaan dit weekend naar Dordrecht om een beetje te kijken en sfeer te proeven, maar alle info is welkom :)