Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:00

Wat is er veel gebeurt in een paar jaar he Paan! Toen wij elkaar voor het eerst zagen, hadden we dit volgens mij nooit kunnen voorspellen... Maar goed, des te lekkerder als het straks (of ooit :D ) financieel weer beter gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:05

Ik vrees voor herkeuring wajong, ik mankeer van buiten niks. . Ik werk 3 ochtenden en doe 2 a 3 middagen vrijwilligerswerk , ben erna moe van alle prikkels etc. Over anderhalve week heb ik 5 dagen vrijwilligerswerk wat ik altijd wou , dat is 2 dagen van 4 tot 10 en 3 dagen van 12 tot 2 ik ben dan gesloopt en kan maandags niet bijkomen dan moet ik vrijwilligers werk s'middags em dinsdag werken en woensdag pas rust dan ben ik vast helemaal gesloopt. .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:00

Pas je op dat je niet te veel wil/doet ;)
Ik zou ook het liefste een x aantal uur werken ... Maar ik weet uit ervaring dat ik me zelf daarmee overhoop werk.

Die herkeuring had ik inmiddels ook een brief van binnen, kans is dat je niet eens in den lijve gekeurd hoeft te worden maar dat ze voldoende weten door je dossier te lezen. Althans, dat stond er bij mij in de brief.
Aan de ene kant vind ik het spannend maar goed... We gaan het zien want het kan nog wel even duren ( ze willen geloof ik eind 2018 iedereen gehad hebben. )

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:38

Toen ik mij aanmeldde bij dit topic was ik langstudeerder en leende ik bij het DUO, niet meer dan strikt noodzakelijk was. Ondertussen ben ik afgestudeerd en zit ik werkloos thuis en moet ik rondkomen van een bijstandsuitkering schoolverlaters. Omdat ik gewend ben om erg zuinig te leven, houd ik daar momenteel wel voldoende van over om ruim boodschappen te kunnen doen, dus eigenlijk heb ik dit topic niet heel hard meer nodig, maar ik probeer het toch zuinig aan te blijven doen. :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:16

Wij leven hier op 1 salaris,hebben 1 kind en ook een koophuis (was al van mijn man en dus op 1 salaris)
Hij heeft nieuw werk en gaan er nu iets op achteruit,dus we moeten nog steeds goed bezuinigen.
We komen nog steeds rond in de maand.
Ik ben wel op zoek naar werk,maar overal krijg ik te horen dat ik te oud ben :x
Maar goed,we zoeken rustig verder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:20

Idd Sonja , ik wil altijd teveel :P . Het is maar een vorm van autisme maar toen ik nog op de zorg boerderij was werkte ik maar 3 hele dagen en 1 halve en een maandag ochtend nog bij een opvang , maar dan lag ik 5 uur even te slapen en dan 10 uur op bed en 8 uur eruit . Voelde me altijd een slaapkop := Maar had het wel nodig , nu werk ik maar 3 ochtenden (in de zomer only , dan weer 2 ochtenden) en 2 middagen maar ik merk dat ik beetje extra ritme nodig heb iets wat ik de hele dag doen moet. Ik weet niet of ik wajong behoud icm mijn diagnose , ik werk nu natuurlijk ook gewoon en toon dat ik wel kan werken dus het zal me benieuwen..

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:24

Zou je dan geen parttime Wajong kunnen krijgen?
De uren die je kunt werken inderdaad werken, en voor de rest een uitkering?
Het is duidelijk dat je fulltime werken niet trekt, dus nooit je hele onderhoud zelfstandig zal kunnen bekostigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:34

Dan moet er wel werk zijn , ik heb op contract maar 4 uur staan maar val standaard in maar dat weet ik nooit ver van te voren pas een week ofzo . Nu is het zomer dus hebben ze me nodig , na de zomer weer 2 ochtenden en met kerst moet ik vast elke dag met alle kerstkaarten. Post is niet veel meer tegenwoordig :P

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:45

Nee dat snap ik wel, ik heb zelf ook werkloos thuis gezeten, terwijl ik wel kan werken fysiek en mentaal.
Maar ik bedoel dat je standaard een bepaald aantal uren wajong krijgt omdat je door je 'beperking' niet instaat bent fulltime te werken. Snap je?
Bijvoorbeeld, je zou 20 uur kunnen werken met je beperking, zonder compleet dood op de bank te eindigen. Krijg je dan niet standaard die andere 20 uur wajong?
En dan de 16 uur die overblijven (20 die je zou kunnen werken - 4 uur contract) vullen met ww uitkering ofzo of vrijwilligerswerk zoals je nu doet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:00

ww moet je rechten voor hebben opgebouwd, je krijgt nooit meer ww dan wat je zelf hebt gewerkt aan uren, dus dat zal niet lukken. Wel kun je aangevuld worden tot bijstandsniveau door de gemeente, dus ik verwacht dat daar straks meer gebruik van zal (moeten) worden gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:15

Ik moet rondkomen van een leerlingensalaris, mijn vriend heeft wel gewoon salaris maar dat is geen vetpot.

Nog 1,5 jaar dan ben ik afgestudeerd en krijg ik hopelijk een contract bij mijn huidige werkgever :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:47

Sannanasje schreef:
Nee dat snap ik wel, ik heb zelf ook werkloos thuis gezeten, terwijl ik wel kan werken fysiek en mentaal.
Maar ik bedoel dat je standaard een bepaald aantal uren wajong krijgt omdat je door je 'beperking' niet instaat bent fulltime te werken. Snap je?
Bijvoorbeeld, je zou 20 uur kunnen werken met je beperking, zonder compleet dood op de bank te eindigen. Krijg je dan niet standaard die andere 20 uur wajong?
En dan de 16 uur die overblijven (20 die je zou kunnen werken - 4 uur contract) vullen met ww uitkering ofzo of vrijwilligerswerk zoals je nu doet.

Bij de Wajong was het vroeger zo dat wanneer je voor bv 50% afgekeurd bent en je dus 20 uur kan werken, je een aanvulling van 50% kreeg zodat je inkomsten op 100% zouden komen. Echter klopt dit in de praktijk niet helemaal. Dit omdat wanneer je voor 80-100% afgekeurd bent, je maar 75% van het minimum loon krijgt. De rest kan alleen aangevuld worden wanneer je geen partner hebt met inkomen, ik weet alleen niet via welk potje dat aangevuld wordt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:49

opisop_shop schreef:
ww moet je rechten voor hebben opgebouwd, je krijgt nooit meer ww dan wat je zelf hebt gewerkt aan uren, dus dat zal niet lukken. Wel kun je aangevuld worden tot bijstandsniveau door de gemeente, dus ik verwacht dat daar straks meer gebruik van zal (moeten) worden gemaakt.

Maar de gemeente wil zo min mogelijk mensen in de bijstand hebben, betekent dit dat de Wajong helemaal weg zal vallen? Ik begreep dat de Wajong alleen nog maar blijft voor de mensen die niet voor 100% kunnen werken en dus een aanvulling op hun werk krijgen voor de uren dat ze niet kunnen werken. Dit heb ik verkeerd begrepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:06

De rode kool uit de vriezer is ook aan te raden! Van Markant van de Emté :)

Jammie, veel beter dan potjes! En nog goedkoper ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:23

Sannanasje schreef:

Oh zo :) , mijn begeleider belt even met het werk of er dingen mogelijk zijn . Ik zit nu op 4 uur werk officieel en 6 a 9 uur vrijwilligerswerk , ,maar in praktijk vaak wel 8 uur werk in een week is nog en peulenschil maar wel erg fijn :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:47

joyce2 schreef:
Wat is er veel gebeurt in een paar jaar he Paan! Toen wij elkaar voor het eerst zagen, hadden we dit volgens mij nooit kunnen voorspellen... Maar goed, des te lekkerder als het straks (of ooit :D ) financieel weer beter gaat!

Inderdaad Joyce, maar we klagen niet. We blijven hopen op betere tijden. En ondertussen steunen we elkaar in dit soort topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:18

Van WW en Wahjong etc heb ik allemaal geen verstand, dus kan niets zinnigs erover zeggen, maar leer wel weer bij dankzij dit topic ;)

In de categorie 'boodschappen' dan maar weer even: bij de LIDL 1kg gedroogde bonen (zwarte bonen of cranberry bonen -volgens mij zijn dat gewoon redeye beans-) voor €1,99. Dat is volgens mij behoorlijk goedkoop, gezond, en je kunt er vanalles mee maken.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:35

Fading schreef:
De rode kool uit de vriezer is ook aan te raden! Van Markant van de Emté :)

Jammie, veel beter dan potjes! En nog goedkoper ook!

Ik vind alle diepvriesgroente van de emte wel lekker :) Ze hebben tegenwoordig ook kleine zakjes (ze hadden al kilo zakken) sperziebonen die nóg goedkoper zijn dan die van markant in een doosje ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:48

Wajong nieuwe versie (dus vanaf januari 2010) zit weer lastiger in elkaar , ik zit nog in de oude regeling (van voor 2010)
maar je zegt zelf "Het is maar een vorm van autisme "
ik denk dat ze autisme niet direct als "maar autisme" zullen bestempelen, de verzekeringsartsen bij het uwv weten ook dat daar best wat haken en ogen aan zitten wat betreft inzetbaarheid , prikkels etc .
ze zullen ook echt niet alleen maar naar een diagnose kijken, maar ook naar de extra info die bekend is wat betreft inzetbaarheid en specifieke problemen waar je last van hebt.

ik probeer het maar gewoon op zijn beloop te laten gaan in ieder geval, eerst maar eens zien of ik opgeroepen word, dan kijken we wel weer verder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:03

Ik ben in de oude wajong gepropt , het scheelde 3 dagen geloof ik :=

Ja maar je hebt ook autisten die zoveel anderser zijn , tuurlijk ik heb zo mijn gebruiksaanwijzing maar als je anderen ziet .. Klinkt gek maar verder zie je niks aan me

Ja ik wacht het ook af..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:16

Eigenlijk niet bezuinigen op boodschappen, maar misschien wel een leuke budget tip. Ik kwam deze tip op Facebook tegen en voor zover ik het kon nagaan lijkt het helemaal te kloppen, normaal kost een kaartje zonder datum 27,50 dus dat scheelt nogal!! Ik kopieer en plak alleen, dus als het niet blijkt te kloppen, niet bij mij aankomen met klachten :P

Citaat:
Budget uitje!
Kaarten slagharen voor 3,50 per persoon.
Kids t/m 3 jaar zijn gratis.
Open link:
http://www.slagharen.com/de/aktionscode
Site in het duits laten staan.
Bestel met code:
S14PAP300
Max 4 kaarten per persoon.
Kaarten worden via de mail verstuurd.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:40

Die actie klopt idd kwam een vriendin van mij ook mee aan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:46

Bedankt voor de tip Alwiene, gelijk 3 kaartjes besteld!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:05

whaaaa....vanochtend 38,80 euro kwijt aan de boodschappen.
En daar zit ook verjaardag eten bij voor zondag (toch handig in de zomervakantie jarig terwijl iedereen op vakantie is :P O:)-komen nu maar 6 personen :o
Moest nog wel even gebak halen,maar daar was ik voor 3,25 ook mee klaar :D ,normaal maak ik zelf
taart maar met de voorspelde temp. van 30 graden pas ik daarvoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:59

Bedankt voor de tip Alwiene!