[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:09

cynthiar schreef:
Dan moet je een nieuwe simkaart aanvragen.

heb ik inderdaad gedaan! nu hopen dat het werkt want vind het zo gek dat mijn andere telefoon waar eigenlijk een micro in moet hem na veel schuiven wel herkent (gelukkig maar.. beetje bereikbaar is ook wel fijn!)

8nnemiek schreef:
Kleinere simkaarten kun je meestal gewoon bestellen bij je provider en is vrij snel geleverd.
Wel jammer dat je nog even moet wachten voordat je er mee aan de slag kan! Toch ben ik stikjaloers hoor, ik ben het wachten zat := Ik zeg vandaag nog tegen vriendlief, zal ik em dan toch maar bij de Mediamarkt halen.. of toch maar een reisje richting den haag/amsterdam waar ze op voorraad zijn :+

heb je daar een specifieke reden voor? ik heb mijn ipad air daar ook gekocht en nooit problemen gehad verder. En nu de iphone dus maar das nog even afwachten :P bij ons staat hij bij het icentre nog steeds op 31 dagen levertijd.. zolang ging mijn eigen telefoon het niet meer volhouden.

8nnemiek

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:56

Bij de amac winkels krijg je 3 jaar garantie, dus dat vind ik sowieso wel een pluspunt.. maar daarnaast wordt je daar ook gewoon zo goed geholpen. Je kan er altijd binnen lopen met problemen, ze nemen ruim de tijd voor je.. Bij Mediamarkt heb ik wat minder goede ervaringen :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:12

Hier toch nog aan de praat gekregen. Super blij mee!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:15

Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat iTunes de iPhone (5s) niet meer ziet?
Sinds ik iTunes heb geupdate heb ik dit probleem. Wanneer ik mijn iPhone 5s aansluit ziet mijn laptop mijn telefoon wel, maar in iTunes gebeurt niks meer.
Ik heb op de website van Apple gevonden dat je het automatisch synchroniseren uit moet zetten via voorkeuren, dit heeft helaas niks geholpen.
Inmiddels heb ik iTunes opnieuw geïnstalleerd, mijn mobiel en laptop opnieuw opgestart maar helaas werkt er niks. Inmiddels ben ik zelf een beetje ten einde raadt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is erg vervelend dat ik geen reservekopie kan maken en nieuwe muziek op mijn telefoon kan zetten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:41

Telefoon ook updaten als je dat nog niet hebt...

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:48

Telefoon heeft uiteraard de nieuwste update

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:54

Dan heb ik helaas geen oplossing voor je.. Ik weet alleen dat iPhones met een oude iOS vaak niet herkent worden door een nieuwe versie van iTunes..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:58

Ik heb alles verwijderd via programma verwijderen en daarna i tunnels er opnieuw opgezet en dat werkte
Wel zorgen dat je ook een reserve kopie heb op i cloud van alles natuurlijk!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:59

Ik had ook alles van iTunes verwijderd via programma verwijderen, dat heeft dus helaas niks geholpen :(

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:26

En ook alles wat met I tunes te maken had?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:28

KoetJJs schreef:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat iTunes de iPhone (5s) niet meer ziet?
Sinds ik iTunes heb geupdate heb ik dit probleem. Wanneer ik mijn iPhone 5s aansluit ziet mijn laptop mijn telefoon wel, maar in iTunes gebeurt niks meer.
Ik heb op de website van Apple gevonden dat je het automatisch synchroniseren uit moet zetten via voorkeuren, dit heeft helaas niks geholpen.
Inmiddels heb ik iTunes opnieuw geïnstalleerd, mijn mobiel en laptop opnieuw opgestart maar helaas werkt er niks. Inmiddels ben ik zelf een beetje ten einde raadt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is erg vervelend dat ik geen reservekopie kan maken en nieuwe muziek op mijn telefoon kan zetten.

Ik heb het ook gehad en gelukig op kunnen lossen.
Als je windows 10 hebt gaat het als volgt:

Als u een Windows-pc gebruikt

Open Apparaatbeheer door de stappen te volgen voor de Windows-versie die u hebt:
Windows 10: klik op het zoekvak in de linkeronderhoek, typ Apparaatbeheer en druk op Enter. Zoek het USB-stuurprogramma van Apple Mobile Device in de lijst onder USB-controllers.
Windows 8: veeg naar binnen vanaf de rechterrand van het scherm. Tik op Zoeken, voer Apparaatbeheer in en tik vervolgens op Apparaatbeheer. Voer uw wachtwoord in als u hierom wordt gevraagd. Zoek het USB-stuurprogramma van Apple Mobile Device in de lijst onder USB-controllers.

je krijgt een iphone te zien bij usb controllers, die moet je aanklikken. Dan staat er ergens usb stuurprogramma's bijwerken en dat moet je doen. Dan zoekt hij op internet naar nieuwe usb stuurprogramma's en dan installerd hij ze.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:32

Werk het USB-stuurprogramma handmatig bij

Als een van de bovenstaande secties u doorverwijst naar deze sectie, hebt u al met de rechtermuisknop geklikt op een vermelding in Apparaatbeheer. Volg nu deze stappen:
Kies Stuurprogramma’s bijwerken.
Selecteer ‘Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken’.
Selecteer "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer.”

Klik op de knop Bladeren. Als deze niet beschikbaar is, kiest u een apparaatcategorie zoals Mobiele telefoon of Opslagapparaat, indien deze opties voorkomen.
Klik op Volgende. Als het goed is, ziet u de knop Bladeren.
Klik op Bladeren en ga naar C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers.
Dubbelklik op het bestand usbaapl. Als u een 64-bits versie van Windows hebt, heet dit bestand ‘usbaapl64’. Als u hier ‘usbaapl64’ niet ziet of als er geen map Drivers is, zoekt u in C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers.
Klik in het venster Bladeren op Openen, klik op Volgende en klik op Voltooien.
Windows installeert het stuurprogramma. Klik op ‘Toch doorgaan’ als een bericht verschijnt waarin wordt gemeld dat de software die u installeert niet geslaagd is voor de Windows Logo-test. U kunt hulp krijgen bij andere veel voorkomende fouten en foutcodenummers in dit Microsoft-artikel.
Open iTunes om te controleren of iTunes uw apparaat herkent. Als dat niet het geval is, start u de Apple Mobile Device-service opnieuw.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:33

Dit komt van de Apple site

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:19

@kido, ja ook alles wat met iTunes te maken had, had ik verwijderd

cynthiar schreef:
Werk het USB-stuurprogramma handmatig bij

Als een van de bovenstaande secties u doorverwijst naar deze sectie, hebt u al met de rechtermuisknop geklikt op een vermelding in Apparaatbeheer. Volg nu deze stappen:
Kies Stuurprogramma’s bijwerken.
Selecteer ‘Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken’.
Selecteer "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer.”

Klik op de knop Bladeren. Als deze niet beschikbaar is, kiest u een apparaatcategorie zoals Mobiele telefoon of Opslagapparaat, indien deze opties voorkomen.
Klik op Volgende. Als het goed is, ziet u de knop Bladeren.
Klik op Bladeren en ga naar C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers.
Dubbelklik op het bestand usbaapl. Als u een 64-bits versie van Windows hebt, heet dit bestand ‘usbaapl64’. Als u hier ‘usbaapl64’ niet ziet of als er geen map Drivers is, zoekt u in C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers.
Klik in het venster Bladeren op Openen, klik op Volgende en klik op Voltooien.
Windows installeert het stuurprogramma. Klik op ‘Toch doorgaan’ als een bericht verschijnt waarin wordt gemeld dat de software die u installeert niet geslaagd is voor de Windows Logo-test. U kunt hulp krijgen bij andere veel voorkomende fouten en foutcodenummers in dit Microsoft-artikel.
Open iTunes om te controleren of iTunes uw apparaat herkent. Als dat niet het geval is, start u de Apple Mobile Device-service opnieuw.

Ik heb dit gedaan, maar bij het installeren ging er iets fout denk ik, na een uur was die nog bezig :+ dus maar afgesloten..

Maar goed, ik dacht net laat ik eens testen of dit probleem er ook is met mijn oude 5s (kapot moederbord, vandaar een andere), en iTunes herkende deze iPhone wel.
Vervolgens heb ik mijn andere 5s weer op mijn laptop aangesloten en om een of andere magische reden herkende iTunes deze telefoon nu ook weer :') Probleem is dus opgelost, maar waar het aan lag is nogsteeds onbekend.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:27

Weet iemand hoe ik Imovie op mijn iMac krijg zonder te betalen? En nee niet op de illegale manier :+

Ik weet dat er een bepaalde periode is geweest dat apple producten geen bepaalde apps bevatten zoals imovie en garageband. Paar jaar na mijn iMac heb ik een macbook aangeschaft en daar staat dus wel imovie op. Had gehoopt dat het gewoon een kwestie was van op de download knop te drukken op mijn iMac als ik ook op mijn macbook heb ingelogd op hetzelfde account maar helaas := Werkt niet zoals met iPhone <-> iPod :') Iemand die wel weet hoe het moet?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:48

@Koetss: waarschijnlijk heeft tie toch die usb driver geinstalleerd ondanks de foutmelding.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:01

lovey_ou schreef:
Weet iemand hoe ik Imovie op mijn iMac krijg zonder te betalen? En nee niet op de illegale manier :+

Ik weet dat er een bepaalde periode is geweest dat apple producten geen bepaalde apps bevatten zoals imovie en garageband. Paar jaar na mijn iMac heb ik een macbook aangeschaft en daar staat dus wel imovie op. Had gehoopt dat het gewoon een kwestie was van op de download knop te drukken op mijn iMac als ik ook op mijn macbook heb ingelogd op hetzelfde account maar helaas := Werkt niet zoals met iPhone <-> iPod :') Iemand die wel weet hoe het moet?

Geen ervaring mee, bij mij zat het er ook op. Maar zou updaten kunnen werken?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:10

Ik heb hem recentelijk geüpdatet :j Mijn iMac draaide eerst op de y? Toen het onder de dock nog grijs was zeg maar :') En nu op os X dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Heb het een aantal maanden terug ook al geprobeerd toen ik mijn macbook net had maar nope.. Zal anders wel eens langs de mac store wippen om het even te vragen. Bedankt in ieder geval!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:02

Gebruiken jullie powerbanks voor jullie Iphones? Ik ben altijd een beetje huiverig voor laders die niet van Apple zijn, maar bij mijn oude Iphone 4 gebruikte ik er altijd eentje en dat ging prima.

Ik zat dus te zoeken naar power banks, maar ik zie er nergens eentje waar je ook kan zien hoe vol de powerbank zelf is. Voor mijn 4 had ik er eentje waar je op een knopje kon drukken en dan gingen er lampjes branden die aangaven hoe vol hij nog was. Maar die past niet op de 6s...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:05

Ik gebruik wel een powerbank, maar niet helemaal een die jij bedoelt denk ik. Ik kan namelijk mijn eigen kabeltje gewoon gebruiken en die aansluiten op de powerbank zeg maar. Ik kan je geen merk aanraden, sorry. De twee powerbanks die ik gebruik heb ik gekregen van mijn hogeschool en van mijn middelbare school bij mijn eindexamen :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:24

Ik heb ook een powerbank can 13000 mAh. Daarmee kan ik mijn iPhone een keer of 4 a 5 mee opladen en een ipad ongeveer twee keer. Ideaal. Ik heb er ook 1 met twee USB poorten waar je je eigen kabeltje aan hangt. Je kunt er dus alles mee opladen dat laadt via USB kabel. Ook met knopje en de lampjes geven dan aan hoe vol of hoe leeg die is. Ik heb er 1 van Anker. Alleen gekocht via Amazon Duitsland en bij een Duitse kennis laten bezorgen. Was toen niet in Nederland verkrijgbaar.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:05

eilleen333 schreef:
Gebruiken jullie powerbanks voor jullie Iphones? Ik ben altijd een beetje huiverig voor laders die niet van Apple zijn, maar bij mijn oude Iphone 4 gebruikte ik er altijd eentje en dat ging prima.

Ik zat dus te zoeken naar power banks, maar ik zie er nergens eentje waar je ook kan zien hoe vol de powerbank zelf is. Voor mijn 4 had ik er eentje waar je op een knopje kon drukken en dan gingen er lampjes branden die aangaven hoe vol hij nog was. Maar die past niet op de 6s...

Ik heb er 1 van de action waar ik mn telefoon zo'n 3-4keer mee kan opladen.
werkt prima.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:21

Gisteren even bij de amac geweest, en ze hebben nog steeds geen idee wanneer de nieuwe SE telefoons binnen komen -O-
Ze hadden de productie schijnbaar verhoogd dus ik ben benieuwd!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:48

Waarom synchroniseert mijn agenda niet?
Ik heb op mijn iphone mijn rooster via internet opgehaald, en nu wil ik eigenlijk dat de agenda van mijn mac synchroniseert met de Iphone. Zodat, wanneer ik ergens een afspraak maak of aanpas, dit ook verwerkt wordt op het andere apparaat...
Maar er gebeurd niets. De namen van de agenda's staan wel in het agenda programma op de mac, maar ik zie de afspraken er niet in staan?

Edit: ik ben echt de domste mens van de planeet... Ben al de hele middag hiermee aan het klooien, en het wilde maar niet... Heb ik de hele tijd in de week van juni 2015 zitten kijken :P .... echt, serieus....
De afspraken staan er dus wel in, maar als ik er eentje aanpas zie ik dat niet op het andere apparaat aangepast worden?

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:12

Mijn ipad sluit continue zijn aplicaties af en springt op andere applicaties. Heb de ipad helemaal. Opnieuw geinstaleerd, helaas is het probleem er nog...

Wie heeft een goede tip? Of goed forum waar ik het kan vinden? :(