Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:50

Interessant appartement in Den Haag, heeft zeker wel potentie.
Dat bad ging er gelijk uit. De "knusse" slaapkamer is wel erg smal.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:03

Asbest opruimwerkzaamheden kan je niet altijd meer verzekeren als je een huis aankoopt. Wij hebben dit dus zelf meegemaakt. Konden alleen verzekeren als de asbest weg was of uitsluiting van asbest opruimen. Nu is juist dat de grootste kosten post als je fik krijgt in zo’n huis of schuur.

En wat betreft isolatie, je moet rekening houden met hoe je isoleert maar het is echt wel goed te doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:38

Deze vind ik ook wel apart, kleine woonkamer, hele grote badkamer met bijna niks erin :')

https://www.funda.nl/detail/43787997

Foto 2 en 22 maar er is ook bijvoorbeeld een smalle hele lange gang en het toilet lijkt ook bijna aan het einde van een gang :P

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:44

moonsparkle schreef:
Deze vind ik ook wel apart, kleine woonkamer, hele grote badkamer met bijna niks erin :')

https://www.funda.nl/detail/43787997

Foto 2 en 22 maar er is ook bijvoorbeeld een smalle hele lange gang en het toilet lijkt ook bijna aan het einde van een gang :P

Veel ruimte voor oudere bewoner met rollator *D
Volgens de beschrijving was het vroeger een woon/ winkelpand.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:52

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:14

Charaz schreef:
Dak moet inderdaad wel gedaan worden en is een flinke kostenpost, asbest wat in een huis verwerkt zit en 0.0 isolatie is imo niet eens perse negatief.

De heksenjacht om overal asbest uit te moeten halen lijkt me nergens voor nodig, dat is een prima bouwmateriaal en het overdreven isoleren van de laatste jaren is ook niet goed voor je huis, vocht en warmte/kou kunnen niet meer weg waardoor het veel lastiger is om de temperatuur goed te krijgen en het vochtgehalte naar beneden te krijgen.

Ik moet er niet aan denken om in zo'n geisoleerde bunker van tegenwoordig te zitten waarbij als de warmte eenmaal binnen is je die ook nooit meer eruit krijgt, zo zie je bij veel gebouwen met klimaatbeheersing dat dus alles pot dicht moet blijven anders werkt het systeem niet meer, je niet even een raampje open kan zetten voor frisse lucht.

Keuken en badkamer kan best nog prima functioneel zijn, ik vind het een prachtige boerderij.

Asbest zolang je er niet aan zit is opzich geen ramp, maar wat MarjanB ook al aanhaalt ...
Als de boel de fik in gaat heb je wel een extra probleem.

Die geisoleerde bunker heb ik gelukkig wel met wtw ( warmte terug win ) en het zuivert ook de lucht.
Dus je hoeft dat raam ook helemaal niet meer open te zetten want de lucht in huis is gewoon fris.
Ook vieze luchtjes zijn zo weg.

Als je vocht in je huis hebt komt dat niet door isolatie , dat is gewoon leefvocht en staat eigenlijk los van de hele isolatie.
Als je dan geen wtw systeem hebt zal je je raam misschien wat vaker open moeten zetten, maar het valt prima te reguleren maar je zal wel je gedrag er iets voor moeten aanpassen.
Ja als je dat raam opent zal er ook wat warmte verloren gaan, maar in geval van een geïsoleerde woning valt dat te reguleren en bij een niet geïsoleerde woning gebeurd dat ook maar dan valt er niets aan te reguleren en vervliegt het ook wanneer het niet zou moeten.

Dat bad in die woonkamer , hoe verzin je het ? :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:28

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:50

Happinez schreef:

Terugdenken aan de jaren '20 en '30, toen het hele gezin op zaterdag in een zinken teil in de keuken of woonkamer in bad ging :+
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 25-10-24 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:50

Happinez schreef:
Charaz schreef:
Dak moet inderdaad wel gedaan worden en is een flinke kostenpost, asbest wat in een huis verwerkt zit en 0.0 isolatie is imo niet eens perse negatief.

De heksenjacht om overal asbest uit te moeten halen lijkt me nergens voor nodig, dat is een prima bouwmateriaal en het overdreven isoleren van de laatste jaren is ook niet goed voor je huis, vocht en warmte/kou kunnen niet meer weg waardoor het veel lastiger is om de temperatuur goed te krijgen en het vochtgehalte naar beneden te krijgen.

Ik moet er niet aan denken om in zo'n geisoleerde bunker van tegenwoordig te zitten waarbij als de warmte eenmaal binnen is je die ook nooit meer eruit krijgt, zo zie je bij veel gebouwen met klimaatbeheersing dat dus alles pot dicht moet blijven anders werkt het systeem niet meer, je niet even een raampje open kan zetten voor frisse lucht.

Keuken en badkamer kan best nog prima functioneel zijn, ik vind het een prachtige boerderij.

Asbest zolang je er niet aan zit is opzich geen ramp, maar wat MarjanB ook al aanhaalt ...

Die geisoleerde bunker heb ik gelukkig wel met wtw ( warmte terug win ) en het zuivert ook de lucht.
Dus je hoeft dat raam ook helemaal niet meer open te zetten want de lucht in huis is gewoon fris.

Als je vocht in je huis hebt komt dat niet door isolatie , dat is gewoon leefvocht en staat eigenlijk los van de hele isolatie.
Als je dan geen wtw systeem hebt zal je je raam misschien wat vaker open moeten zetten, maar het valt prima te reguleren maar je zal wel je gedrag er iets voor moeten aanpassen.
Ja als je dat raam opent zal er ook wat warmte verloren gaan, maar in geval van een geïsoleerde woning valt dat te reguleren en bij een niet geïsoleerde woning gebeurd dat ook maar dan valt er niets aan te reguleren en vervliegt het ook wanneer het niet zou moeten.

Hoe vaak maak jij dat ventilatiesysteem schoon?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:16

Prachtig keuterboerderijtje. Dak mag zeker alleen vervangen worden voor een nieuw rieten dak?

Vond dit ook wel een juweeltje. Middeleeuwse kelder uitgegraven voor een extra woonlaag. En prachtige grote tuin in de stad.
https://www.funda.nl/detail/koop/utrech ... /43629538/

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 18:39

ikke schreef:
Happinez schreef:

Hoe vaak maak jij dat ventilatiesysteem schoon?

Ik maak nu niets schoon, ik vervang de filters die erin zitten.
Dat gebeurt minimaal 2 keer per jaar en check om de 3 maanden word aanbevolen.
Na de bouw heb ik ook nieuwe besteld omdat er toch veel bouwstof in zat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:16

Hannanas schreef:
Prachtig keuterboerderijtje. Dak mag zeker alleen vervangen worden voor een nieuw rieten dak?

Vond dit ook wel een juweeltje. Middeleeuwse kelder uitgegraven voor een extra woonlaag. En prachtige grote tuin in de stad.
https://www.funda.nl/detail/koop/utrech ... /43629538/

Die kelder is gaaf zeg!
En zo raar vind ik de prijs niet eens voor in Utrecht.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:30

Heel gaaf inderdaad die kelder

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:31

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 11:25

Hier zou een zeer bekende topfokker komen kijken. Op afspraak met makelaar. Kwam gewoon niet opdagen zonder tegenbericht
Je zou bijna denken dat het een grap is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 11:52

Het witte huis. Ineens snap ik de zwarte kleding van de bewoner: hij is bang zichzelf niet meer terug te kunnen vinden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 11:54

Maflinger_S schreef:
Het witte huis. Ineens snap ik de zwarte kleding van de bewoner: hij is bang zichzelf niet meer terug te kunnen vinden.

:') _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:33

Anomien schreef:
Hier zou een zeer bekende topfokker komen kijken. Op afspraak met makelaar. Kwam gewoon niet opdagen zonder tegenbericht
Je zou bijna denken dat het een grap is.

Bij jouw eigen huis? Dat is wel vreemd dan. Heb je de makelaar gebeld?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:05

Die stond hier ook te wachten. De verwachte bezoeker nam niet op.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:58

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:08

En de kleur van de maand is … geel. Dat rode stoeltje had de memo niet gekregen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:15

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:15

Ja ik zag het later ook idd, maar ik vind ze allebei schamel _O- Voor die prijs wil ik minstens een mooi dakterras.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:06

Wel leuk om de binnenkant van dat gebouw eens te kunnen zien :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:21