Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:59

EllyC schreef:
https://www.ecosoftenergie.nl/product/ecoswitchplus10a/
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het nogal stevig aan de prijs en zit te denken welk apparaat hier dan handig voor zou zijn.
Het moet ook nogal wat besparen wil je de aanschafprijs eruit halen.

Heb je dan een dynisch contract ? Zo ja dan weet je toch een dag van tevoren wanneer de stroomprijzen laag zijn? En dan kan je je wasmachine, vaatwasser en droger toch op uitgestelde tijd zetten?

En anders zou je nog een energysocket kunnen nemen van homewizard. Die zijn rond de 29 euro en die kan je via een app instellen. Bijvoorbeeld vannacht stroom goedkoop en dan stel je via de app in dat apparaat om die tijd aan gaat. Je kan hem ook zo instellen dat apparaat aan gaat wanneer er zonnestroom opgewekt wordt.

pmarena

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:06

Ik snap dat nog niet zo goed hoor... hoe kan je nou bvb. een doorsnee wasmachine automatisch op goedkoop tarief laten inschakelen? Je moet toch altijd handmatig dat ding aanzetten...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:19

Meeste wasmachines hebben toch wel uitgestelde start?
Tenminste die wat ik heb gehad allemaal wel.
Voor dat ik naar bed ga stel ik hem in en dan gaat hij snachts aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:21

Dat snap ik ook niet. Ik kan hem wel instellen dat hij over x aantal uur begint (hoewel ik altijd ruzie heb en het nooit klopt haha, mijne stel je in dat hij over x aantal uur klaar is, maar hij is altijd flink eerder klaar en dan word ik er weer wakker van) maar ik moet altijd op start drukken. Dus met zo'n socket gaat mijn wasmachine niet aan. De vaatwasser misschien wel, hoewel ik die ook volledig aan moet zetten en die gaat meteen draaien als je hem dan dicht doet. Alleen die gaat wel verder als de stroom er af is geweest en weer erop komt. De wasmachine en droger moet ik beide echt weer op start drukken.

Daarbij heb ik liever geen apparaten aan als ik weg ben en sommige niet als ik slaap. Loop daar altijd al tegen aan.

Dus ik snap niet hoe zo'n socket dan werkt voor een wasmachine bijvoorbeeld

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:40

mijn wasmachine is 14 jaar oud en kan zelfs geprogrammeerd worden. En dan druk ik gewoon op start en dan begint hij pas op het tijdstip wat is ingesteld. MyWishMax, weet je zeker dat je niet gewoon op start kunt drukken na het programmeren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:42

pmarena schreef:
Ik snap dat nog niet zo goed hoor... hoe kan je nou bvb. een doorsnee wasmachine automatisch op goedkoop tarief laten inschakelen? Je moet toch altijd handmatig dat ding aanzetten...

Ik dacht dat elke wasmachine van tegenwoordig wel een knop heeft waarmee je hem midden in de nacht kan laten starten.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:54

Hier ook een wasmachine zonder knop nog. Een oudje, maar werkt verder prima :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:03

Kinke schreef:
mijn wasmachine is 14 jaar oud en kan zelfs geprogrammeerd worden. En dan druk ik gewoon op start en dan begint hij pas op het tijdstip wat is ingesteld. MyWishMax, weet je zeker dat je niet gewoon op start kunt drukken na het programmeren?

Ja, dat zeg ik dat dat juist moet en dus het nut van zo'n socket niet snap. Als de stroom eraf is geweest moet ik opnieuw op start drukken dus zou zo'n ding niet werken. ;) daarom zeg ik dat ik niet snap hoe dat zou werken bij een wasmachine

Het programma voor later instellen moet je ook op start drukken idd, alleen bij mijn machine klopt het niet qua tijd. Als ik aangeef klaar over 12 uur als ik hem om 7 uur s avonds aanzet is die niet 12 uur later klaar, maar een paar uur eerder :') En dan word ik er wakker van haha.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:16

Volgens mij zijn ze bij Essent helemaal van het padje!

Waar dit nou weer vandaan komt

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:23

Whut? :')

Denk je dat t klopt?

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:31

Gister hetzelfde bij Oxxio, termijn bedrag van 153 naar 10 euro.
Toen ik het weer op 153 wou zetten, zei de app dat dat beneden het advies bedrag zou zijn >;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:44

Oh ik heb ook een mail.. Eneco verlaagt ook met 100 euro.. ik vind dat wat optimistisch

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:57

Cer schreef:
Whut? :')

Denk je dat t klopt?

Nee tuurlijk niet!
We hebben alleen in januari alleen meer dan 200 euro aan gas en elektra verbruikt daar komen nog zeker 2 wintermaanden bij! Lekker bezig daaro

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:04

pmarena schreef:

Je doet de stekker in de slimme stekker, stelt de machine in en drukt hem aan
Vervolgens zet je de machine (of eigenlijk de stekker) via de app weer uit. De app schakelt hem dan later op je ingestelde tijd weer aan.

Je kan testen of je apparaten er geschikt voor zijn. Apparaat aanzetten zodat hij al begint. Terwijl hij bezig is trek je de stekker eruit. Even wachten, stekker erin en kijken of hij weer verder gaat. Als hij verder gaat dan is het apparaat ook geschikt voor zo'n stekker. In mijn geval doen m'n droger, vaatwasser en wasmachine het goed met de stekker.

Alle 3 met toetsen waar op start gedrukt moet worden. Droger en vaatwasser zijn al wat ouder. De wasmachine kan met uitgestelde tijd. Of op de stekker en dan gaat hij aan wanneer er zonnestroom opgewekt wordt.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:07

Cer schreef:
Oh ik heb ook een mail.. Eneco verlaagt ook met 100 euro.. ik vind dat wat optimistisch

Die van mij 70 omhoog, dus 340 nu. En we zijn wel zuiniger dan vorig jaar. Oh ja aan het einde staat, dit is om bij de eindafrekening 170 euro te moeten bij betalen. Ik snap het niet meer..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:33

Jep hier is ook vaagheid van Oxxio, ik betaalde 226, dit heb ik in januari terug gezet naar 150 (volgens mijn eigen berekening zou ik daarmee mijn verbruik ongeveer gepast hebben afbetaald, zodat ik met de eindafrekening rond de 0 euro zit). En nu adviseren ze om mijn maandbedrag terug te brengen naar 10 euro. Volgens mij roepen ze gewoon maar wat, ik weet toch vrij zeker dat als ik nu 10 euro per maand zou gaan betalen, ik met de eindafrekening flink bij zal moeten betalen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 01:35

Haha, hier ook Oxxio en termijnbedrag €10. Ik denk dat ze dit bij iedereen doen? Ik betaal nu €100 (was €200, zelf terug gezet naar €100) en denk dat ik daar wel mee uitkom. Ik ga echt geen €10 betalen, dan moet ik straks veel terug betalen. Hoewel ik nog een zooi terugkrijg ivm te hoog tarief en het prijsplafond.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:08

Ja, ons advies maandbedrag bij Vattenfall is nu ook €43 ipv €450. Want we krijgen meer dan €1500 terug nu ineens weer wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:23

Tieme schreef:
pmarena schreef:

Je doet de stekker in de slimme stekker, stelt de machine in en drukt hem aan
Vervolgens zet je de machine (of eigenlijk de stekker) via de app weer uit. De app schakelt hem dan later op je ingestelde tijd weer aan.

Je kan testen of je apparaten er geschikt voor zijn. Apparaat aanzetten zodat hij al begint. Terwijl hij bezig is trek je de stekker eruit. Even wachten, stekker erin en kijken of hij weer verder gaat. Als hij verder gaat dan is het apparaat ook geschikt voor zo'n stekker. In mijn geval doen m'n droger, vaatwasser en wasmachine het goed met de stekker.

Alle 3 met toetsen waar op start gedrukt moet worden. Droger en vaatwasser zijn al wat ouder. De wasmachine kan met uitgestelde tijd. Of op de stekker en dan gaat hij aan wanneer er zonnestroom opgewekt wordt.

Ja op die manier zal het wel kunnen werken inderdaad, maar dat is wel behoorlijk met de botte bijl om elke keer plotseling de stroom er af te halen terwijl de machine net begonnen is, ik vraag me af of dat niet schadelijk zal zijn voor je machines....

Wij hebben nog steeds de eindafrekening niet van oude energie-leverancier.
Ik heb hen gebeld maar zij geven aan dat ze de eindafrekening nog niet hebben kunnen maken omdat ze de eind-meterstanden nog niet ontvangen hebben van de nieuwe leverancier.

Vervolgens de nieuwe gebeld en die geven aan dat zij de door ons doorgegeven standen een soort van "goedgekeurd" moeten krijgen door de netbeheerder :? En dat dat nog niet gebeurd is en ze / we ook niks kunnen doen om dat te bespoedigen, maar "gewoon af moeten wachten op de netbeheerder".

Lekker dan -O- We zijn 13 december overgestapt en die terugbetaling zou wel lekker zijn, we hebben veels te veel betaald..... ik vraag me af hoe lang dit grapje nog gaat duren, ze zeggen altijd dat het binnen uiterlijk 6 weken geregeld is maar daar zitten we nu al overheen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-02-23 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:27

pmarena schreef:
Ja op die manier zal het wel kunnen werken inderdaad, maar dat is wel behoorlijk met de botte bijl om elke keer plotseling de stroom er af te halen terwijl de machine net begonnen is, ik vraag me af of dat niet schadelijk zal zijn voor je machines....

Je kan hem dan toch eerst uitzetten met de stekker en goed instellen. Dan hoef je hem niet in de eerste seconde te stoppen.
Maar goed..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:30

Sanet schreef:
pmarena schreef:

Je kan hem dan toch eerst uitzetten met de stekker en goed instellen. Dan hoef je hem niet in de eerste seconde te stoppen.
Maar goed..

Dat maakt toch geen fluit uit?
Of je hem nu na 1 tel stopt of na 1 minuut of na 5 minuten. Je haalt ineens de stroom er af.
Dat lijkt me niet iets dat normaal gesproken vaak voor komt in de EU markt en ik kan me voorstellen dat apparaten daar ook niet op ontworpen zijn dat dagelijks de stroom er ineens uit knalt zeg maar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:33

Nee, ik zei: eerst uit en dan instellen. Zo’n stekker werkt alleen als je geen tip toetsen hebt maar alleen draaiknoppen en indruk knoppen. Dus dan kan de stekker al uit en dan kun je je wasmachine instellen (zonder stroom).

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:33

Voor de machines schijnt dat niet uit te maken. Stroom eraf als de stekker eruit gaat. Ooit eens opgezocht toen onze hulp elke keer de stekker vd stofzuiger eruit haalde terwijl die nog aan stond.

Maar bij niet alle machines werkt. Sommige machines gaan dan weer in hun standbye stand of moet je alsnog handmatig met de hand aan doen. Ook de draaiknoppen kan je wel instellen, maar dan moet er altijd nog fysiek op start gedrukt worden.

Wij hebben alles op smart stekkers van de lidl. Die kosten 6-10 euro per stuk en de meeste lampen zijn smart lampen. Dat werkt hetzelfde als die socket, maar je wifi is beter beveiligd doordat je het koppelt aan een gateway (die koop je apart).

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:35

Heeft er iemand een recente jaarnota van Budget Energie (liefst van 1 februari) en zou je die naar me door kunnen sturen (uiteraard met prive -gegevens niet zichtbaar als dat wenselijk is)?
Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn want wij zitten echt met de handen in het haar nu wat er ons te wachten staat...
Of misschien van januari?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:07

Ik heb er toevallig gisteren eentje gezien. Niet beschikbaar voor doorsturen, maar technisch vond ik hem niet anders dan van andere leveranciers hoor. Werd een duidelijke knip gemaakt in verbruik tm 31 dec en verbruik na 31 dec. Ik vond hem niet lastig om te lezen.
Wat is je vraag erover?