Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:04

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag want ik zie de bomen door het bos niet meer.
Onze zijdeur heeft een raam maar nu wil ik daar graag een gordijn voor aangezien je zo in ons huis kan binnenkijken (de binnendeur blijft open omdat de honden daar slapen)
Maar het liefst wil ik iets dat overdag lichtdoorlatend is (of als het niet anders kan een rolgordijn dat ik overdag "open" kan doen) en dan in de nacht niet doorzichtig is.

Ik zie allerlei systemen maar het is dus een deur dus ik ben wat beperkter qua bevestiging.
Het liefst boor ik niet in de deur, ik zag iets met klittenband/plakstrips maar de keuze is beperkt of heel lelijk :+
Welke systemen bestaan er zo nog die zouden kunnen dienen?
Ik zag ook systemen waar het klem zit, maar volgens mij past dat niet op de deur?

Donkere foto sorry
Afbeelding

De randen van het raam zijn afgerond
Afbeelding

Little_Gift

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:20

Duo rolgordijn of plakfolie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:23

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:16

Farjen schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag want ik zie de bomen door het bos niet meer.
Onze zijdeur heeft een raam maar nu wil ik daar graag een gordijn voor aangezien je zo in ons huis kan binnenkijken (de binnendeur blijft open omdat de honden daar slapen)
Maar het liefst wil ik iets dat overdag lichtdoorlatend is (of als het niet anders kan een rolgordijn dat ik overdag "open" kan doen) en dan in de nacht niet doorzichtig is.

[ Afbeelding ]

Is er savonds/snachts licht aan binnen?

Als het donker is binnen, dan kan je al door simpele vitrages niet naar binnen kijken/niets zien.

Is er wel licht aan binnen, dan is het een ander verhaal. Dan zie je wel iets (schaduwen/schimmen) maar alsnog niet alles.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:45

Bedankt voor de ideeën!
Plakfolie wil ik niet, vind het zonde dat we dan nooit meer naar buiten kunnen kijken.
Die duo-gordijnen lijkt me ideaal, alleen die haken weet ik niet hoe ik die moet bevestigen. Die zouden dan aan de deur bovenaan moeten? Ik weet niet of de deur nog goed sluit dan?

Mri, de zijdeur komt uit in de berging, maar rechtover de buitendeur zit de deuropening naar onze leefruimte.
Normaal zou je de binnendeur toe doen, maar onze honden slapen in de berging dus blijft de binnendeur open. Maar als bijvoorbeeld PostNL pakjes komen leveren, plaatsen ze die aan de zijdeur en kunnen ze dus binnen kijken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:15

Er is speciaal folie waarbij je wel naar buiten kunt kijken, maar niet van buiten naar binnen. Maar dan lijkt je raam wel een spiegel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:20

Maar dat werkt alleen als je binnen niet het licht aan hebt :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:42

Farjen schreef:
Bedankt voor de ideeën!
Plakfolie wil ik niet, vind het zonde dat we dan nooit meer naar buiten kunnen kijken.
Die duo-gordijnen lijkt me ideaal, alleen die haken weet ik niet hoe ik die moet bevestigen. Die zouden dan aan de deur bovenaan moeten? Ik weet niet of de deur nog goed sluit dan?

Mri, de zijdeur komt uit in de berging, maar rechtover de buitendeur zit de deuropening naar onze leefruimte.
Normaal zou je de binnendeur toe doen, maar onze honden slapen in de berging dus blijft de binnendeur open. Maar als bijvoorbeeld PostNL pakjes komen leveren, plaatsen ze die aan de zijdeur en kunnen ze dus binnen kijken.

De binnendeur vervangen door een klapdeur :+

Ik zou voor raambekleding toch boren, hier is plak, kleef en weet ik het allemaal, raambekleding al naar beneden gekomen op vaste ramen en dat bewoog dus nooit....

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:47

MizzMontana schreef:
Thanks allemaal voor jullie reacties.
Ik ga nog eens kijken naar wat het doet in de slaapkamer als we een andere kleur er bij doen en de gordijnen ophangen.

Wat contrast kunnen we inderdaad wel gebruiken. Dat wordt opnieuw naar de winkel voor testers :Y) en misschien ook maar eens bij het behang rondneuzen voor een leuke eyecatcher ergens.

Vandaag bij de winkel geweest en wat testers gehaald. Ik vind de rijks kleuren van Sikkens mooi, dus daar 4 van meegenomen. De twee groene vind ik wel aardig, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet.
Even een paar dagen tegenaan kijken en eventueel nog op een muur met andere lichtinval een proefblad en anders gaat de zoektocht verder….

De zwarte leek in de winkel wat blauwer, maar is hier echt heel donker!

Afbeelding

Afbeelding

Foto’s met tegel en plint

Afbeelding

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:00

Mijn moeder heeft die rijks kleuren in haar 350 jaar oude boerderij. O.a. de rijks groen en rijks grijs. Echt super mooi! Hele warme kleuren en vallen echt niet donker of somber uit.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:15

Klinkt goed Lau! Heeft ze ook nog andere kleuren dan de 4 die ik heb getest? Ik heb nog getwijfeld over een van de okers.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 00:29

Ze heeft nog een rijks wit grijs gebruikt, rijks zacht groen en Rijks rood. Niet een van de oker tinten.
Maar dat rood is ook heel mooi en warm van kleur. Combineert mooi met die andere tinten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 09:12

Die zacht groen is ook mooi, daar ook nog maar een tester van halen. Mijn man kwam gisteren thuis en is fan van de puur groen.

Het geheel is ook echt goed gecombineerd bij je moeder in huis. Die rood komt daar super mooi uit.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:04

noviceh schreef:
Begint er al mooi uit te zien! Waar zijn die gaten voor in het ronde blad?

Geen idee? Ik heb gisteravond weer kunnen koken! Dat is wel weer fijn na drie weken eten uit de magnetron en airfryer. De electriciën heeft gisteren alles in de meterkast aangesloten. Hij heeft ook geconstateerd dat de installateurs die afgelopen zomer mijn laadpaal hebben geïnstalleerd alsook de kasten hebben vervangen dit niet helemaal correct hebben gedaan. Dus ik kan maandag in de pen klimmen…-O- hij heeft foto’s gemaakt gelukkig van wat gebrekkig is gedaan. Het ergste is dat aan de onderkant van de groepenkast geen afdekplaat zit. Dus als je per ongeluk je hand eronder steekt, kan je dus een optater krijgen.

De vaatwasser is aangesloten, dus geen afwaspraktijken in de badkuip meer. Kids blij!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:43

Ok de deur update, het is niet goed hoe het nu is :') :')
Dus met de afmetingen naar de zelfbouwmarkt, kwamen perfect overeen met het raam. Ik helemaal happy!
Maar dan kwamen we tot de conclusie dat we dus in de deur moeten boren. Maar als we dat zouden doen, dan steekt de "rol" van het rolgordijn zo ver uit, dat de deur niet meer open kan -O- -O-
Zo dom dat we daar niet aan gedacht hadden...

Dus voorlopig hangt het gordijn boven de deur, nu lijkt het wel heel raar :') :+
Afbeelding

Voorlopig is het "ok", het rolgordijn gaat ooit wel verhuizen naar een ander raam waar het wel gaat passen.
Maar ik weet dan nog steeds niet hoe ik het beste kan oplossen met die deur..
Want nu kunnen we het gordijn ook niet naar beneden doen als we niet thuis zijn, want dan hangt het dus voor de deur en krijgen we de deur niet open (of ja dat lukt wel maar dan is het gordijn kapot :') )

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 01:52

Plissé gordijn wat je op het glas zelf bevestigd?

Of gewoon een gordijnrailtje langs het glas bovenaan en een schuifgordijn eraan?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 17:36

Afbeelding
Afbeelding
Wij hebben een plissegordijn op de deur. Het draadje is soms een beetje irritant, maar niet altijd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:24

Ceetje_bokt schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wij hebben een plissegordijn op de deur. Het draadje is soms een beetje irritant, maar niet altijd.

Hoe is de "rail" bovenaan bevestigd? Is die door je deur geboord?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:38

Veneta (en vast andere aanbieders) hebben plissegordijnen die je niet hoeft te boren.

Wij zijn ook op jacht naar gordijnen maar vind het nog ontzettend lastig!

Mooi hierboven de rijkskleuren zeg!

Ik zoek nog een mooie bordeaux of dieppaarse kleur voor het washok. Had nu enchanting eggplant en amethist shadow van histor op de muur als testers .

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:22

Wij hebben denk ik een beetje hetzelfde systeem als ceetje_bokt.

Bij ons zit het erop gelijmd.
Dat randje wat je ziet op het kozijn waar het touw langs loopt zit gelijmd.

Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 07:51

Farjen schreef:
Ceetje_bokt schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hoe is de "rail" bovenaan bevestigd? Is die door je deur geboord?

Ja, die is idd in het hout geboord.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:11

Willen jullie meedenken over de verfkleur voor onze hal? Ik wil graag één kleur kiezen voor de gehele hal, evt. incl plafond.

Moeilijkheid in mijn denken zit hem er in dat het moet matchen met Dutch Pink van Farrow & Ball aangezien deze vanaf de trap omhoog loopt, boven is de hele overloop in deze kleur geverfd, ik zie het niet zitten dat over te verven :Y) Daarnaast is de hal op het noorden met beperkt licht, een kleur is snel te donker. We hebben de hal nu deels in Preference Red van Farrow & Ball, ik had gehoopt dat dat zou werken, maar is dus echt te donker. We hebben een redelijk klassieke inrichting, met bijbehorende kleuren, oa Hague Blue, Duck Green, Picture Gallery Red, Potted Shrimp. En ik houd in de regel dus duidelijk van F&B verf.

Ik heb nu kleurtesters van Jitney, Dead Salmon en Oxford Stone op de muur, die vind ik allemaal vrij flets. Mijn vriend wil graag Bancha, maar ik zie dat A) niet combineren met Dutch Pink en B) ben ook bang voor een Kermit de Kikker gang.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:55

123321 schreef:
Willen jullie meedenken over de verfkleur voor onze hal? Ik wil graag één kleur kiezen voor de gehele hal, evt. incl plafond.

Moeilijkheid in mijn denken zit hem er in dat het moet matchen met Dutch Pink van Farrow & Ball aangezien deze vanaf de trap omhoog loopt, boven is de hele overloop in deze kleur geverfd, ik zie het niet zitten dat over te verven :Y) Daarnaast is de hal op het noorden met beperkt licht, een kleur is snel te donker. We hebben de hal nu deels in Preference Red van Farrow & Ball, ik had gehoopt dat dat zou werken, maar is dus echt te donker. We hebben een redelijk klassieke inrichting, met bijbehorende kleuren, oa Hague Blue, Duck Green, Picture Gallery Red, Potted Shrimp. En ik houd in de regel dus duidelijk van F&B verf.

Ik heb nu kleurtesters van Jitney, Dead Salmon en Oxford Stone op de muur, die vind ik allemaal vrij flets. Mijn vriend wil graag Bancha, maar ik zie dat A) niet combineren met Dutch Pink en B) ben ook bang voor een Kermit de Kikker gang.

Op hun eigen website hebben ze dimity als complementary white genoemd bij Dutch Pink :)
Of ze noemen als colour scheme Single Cream erbij

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:49

Ik vind een hele neutrale tint alleen zo saai := Met wat hulp van ChatGPT kom ik nog op India Yellow en Red Earth, daar zal ik binnenkort testers van halen. Andere ideeën zijn nog steeds van harte welkom.