Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Farjen schreef:Ik kom hier even binnenvallen met een vraag want ik zie de bomen door het bos niet meer.
Onze zijdeur heeft een raam maar nu wil ik daar graag een gordijn voor aangezien je zo in ons huis kan binnenkijken (de binnendeur blijft open omdat de honden daar slapen)
Maar het liefst wil ik iets dat overdag lichtdoorlatend is (of als het niet anders kan een rolgordijn dat ik overdag "open" kan doen) en dan in de nacht niet doorzichtig is.
[ Afbeelding ]
Farjen schreef:Bedankt voor de ideeën!
Plakfolie wil ik niet, vind het zonde dat we dan nooit meer naar buiten kunnen kijken.
Die duo-gordijnen lijkt me ideaal, alleen die haken weet ik niet hoe ik die moet bevestigen. Die zouden dan aan de deur bovenaan moeten? Ik weet niet of de deur nog goed sluit dan?
Mri, de zijdeur komt uit in de berging, maar rechtover de buitendeur zit de deuropening naar onze leefruimte.
Normaal zou je de binnendeur toe doen, maar onze honden slapen in de berging dus blijft de binnendeur open. Maar als bijvoorbeeld PostNL pakjes komen leveren, plaatsen ze die aan de zijdeur en kunnen ze dus binnen kijken.
MizzMontana schreef:Thanks allemaal voor jullie reacties.
Ik ga nog eens kijken naar wat het doet in de slaapkamer als we een andere kleur er bij doen en de gordijnen ophangen.
Wat contrast kunnen we inderdaad wel gebruiken. Dat wordt opnieuw naar de winkel voor testersen misschien ook maar eens bij het behang rondneuzen voor een leuke eyecatcher ergens.
noviceh schreef:Begint er al mooi uit te zien! Waar zijn die gaten voor in het ronde blad?
Ceetje_bokt schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wij hebben een plissegordijn op de deur. Het draadje is soms een beetje irritant, maar niet altijd.
Farjen schreef:Ceetje_bokt schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wij hebben een plissegordijn op de deur. Het draadje is soms een beetje irritant, maar niet altijd.
Hoe is de "rail" bovenaan bevestigd? Is die door je deur geboord?
123321 schreef:Willen jullie meedenken over de verfkleur voor onze hal? Ik wil graag één kleur kiezen voor de gehele hal, evt. incl plafond.
Moeilijkheid in mijn denken zit hem er in dat het moet matchen met Dutch Pink van Farrow & Ball aangezien deze vanaf de trap omhoog loopt, boven is de hele overloop in deze kleur geverfd, ik zie het niet zitten dat over te vervenDaarnaast is de hal op het noorden met beperkt licht, een kleur is snel te donker. We hebben de hal nu deels in Preference Red van Farrow & Ball, ik had gehoopt dat dat zou werken, maar is dus echt te donker. We hebben een redelijk klassieke inrichting, met bijbehorende kleuren, oa Hague Blue, Duck Green, Picture Gallery Red, Potted Shrimp. En ik houd in de regel dus duidelijk van F&B verf.
Ik heb nu kleurtesters van Jitney, Dead Salmon en Oxford Stone op de muur, die vind ik allemaal vrij flets. Mijn vriend wil graag Bancha, maar ik zie dat A) niet combineren met Dutch Pink en B) ben ook bang voor een Kermit de Kikker gang.