[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:23

Kohtje wij hebben zelf maanden op camping gewoond in een minicaravan en voortent. Daarna hier nog tijdje in caravan op de oprit. Ook wij hebben echt best een tijd wat verdwaasd in het huis gezeten eenmaal ingericht. Geef het een tijd maar besef wel dat je in een totaal andere regio en mentaliteit bent gaan wonen. Als het echt niet wil kun je altijd nog terugverhuizen.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:45

Iemand die mij kan helpen.

Ik zou graag op me zelf gaan (huren)

Ik heb sinds mei een baan, nadat ik mijn opleiding heb afgerond.

In 2016 ben ik lange tijd thuis geweest om te revalideren en mijn verdere inkomen toen was alleen stage vergoeding.

Nou heb je overal een inkomensverklaring voor nodig, maar dit is natuurlijk niet veel wat erop staat. Iemand enig idee of ik dan überhaupt wel kans kan maken om een huis te huren? Mijn inkomen nu is veel meer.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:52

karuna schreef:
Kohtje wij hebben zelf maanden op camping gewoond in een minicaravan en voortent. Daarna hier nog tijdje in caravan op de oprit. Ook wij hebben echt best een tijd wat verdwaasd in het huis gezeten eenmaal ingericht. Geef het een tijd maar besef wel dat je in een totaal andere regio en mentaliteit bent gaan wonen. Als het echt niet wil kun je altijd nog terugverhuizen.

wil zeker niet terug naar de Haarlemmermeer.
Maar als ik nu de kans kreeg op die camping permanent te wonen zou ik het geloof ik doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:17

Hopelijk vind je snel je draai in je nieuwe woning. Kan me voorstellen dat dit allesbehalve fijn is.

Zoals het er nu uit ziet... en ik moet er nog een nachtje over slapen :P maar dan kan het maar zo zijn dat ik morgen een huis heb gekocht :oo :oo :oo *\o/*

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:02

Berdien schreef:
Hopelijk vind je snel je draai in je nieuwe woning. Kan me voorstellen dat dit allesbehalve fijn is.

Zoals het er nu uit ziet... en ik moet er nog een nachtje over slapen :P maar dan kan het maar zo zijn dat ik morgen een huis heb gekocht :oo :oo :oo *\o/*

Ik ben nieuwsgierig! :)

Ik heb vanmiddag mijn vriendlief samen onze eerste bezichtiging.
Morgen hebben we er 3 staan, en maandag nog 1.

Kan maar beter door te kijken in een aantal verschillende woningen wat ons het meest aanspreekt (uiteraard een selectie gemaakt gekeken naar soort woning, ruimte, of het wel of geen eigen grond is, omgeving, vraagprijs e.d.)
Wie weet zit er wel wat tussen, het is allemaal ruim binnen het budget tot nu toe.
In ieder geval stof om dan over na te denken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:44

Ook benieuwd Berdien!

Wij zijn gelijk helemaal thuis in ons, nu nog niet uitgepakte :+ , nieuwe huis. Maar het kan ook schelen dat we in ons vertrouwde dorp zijn gebleven. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:42

Het gaat om een tussenwoning in Haren. Zou vanmiddag meer horen van de makelaar maar... :x :n

Staan nog twee essentiële vragen uit, als ik daar een goed antwoord op krijg dan ga ik akkoord met hun voorstel. Maar ja, dat moet schijnbaar wachten tot morgen :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:49

Wat spannend Berdien! Moet er veel aan gebeuren of kun je er zo in?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:50

Kan er zo in! Daar heb ik ook de woning op uitgezocht. Ik ben zelf geen klusser, heb er ook geen tijd voor. Dus wil instapklaar. Moeten wel wat kleine dingen aan gebeuren (thermopane op een aantal plaatsen vervangen) maar dat is allemaal te overzien.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:37

Hier is de kogel door de kerk. Huis gaat weer de verkoop in. Ik ga hier niet gelukkig worden.
Terug naar de camping en rustig verder zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:21

:(:) zo snel al kun je huis niet verhuren?

Berdien spannend.

Hier nog steeds geen schot, huis is nog steeds niet over naar ex. Heb geen idee waar het nu op blijft hangen. Vanaf begin juni geen goede info meer gehad. Baal daar flink van. Wel ben ik begonnen met opknappen hier. Eerst tuin 700 kilo snoeihout weg. En zowaar inschrijven bij woningbouw is gelukt *\o/* nu kan ik jaren gaan sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:43

Wat is de gemiddelde wachtlijst in jouw regio Karuna?

Hier druk aan het uitpakken, al moet ik vandaag wel weer werken :') maar de kleine gaat dit weekend naar opa en oma, weekje mee op vakantie dus dan kunnen wij even flink doorpakken _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:48

Jaren en jaren en jaren :+

Mag wel reageren op vrije sector maar die heeft de woningbouw domweg niet daar. :P en heel beperkt huur die vrij komt. Verkoop van huur des te meer :j heb er aardig wat bezocht

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:54

Gister ben ik samen met vriendlief een woning gaan bezichtigen..
Vooraf dacht ik 'het zal wel niks zijn', waarna ik eigenlijk heel erg happy naar buiten ben gekomen en vriendlief ook.
Zelfs vanmorgen wakker geworden met het idee 'dit zal hem toch wel zijn!'.
Echter gaan we vanmiddag ook nog 3 woningen bezichtigen, woningen waarvan ik eigenlijk dacht dat het veel meer iets zou zijn dan de woning van gisteren.
Nu zie ik er zelfs een beetje tegenop, want ik ben bang dat wij het automatisch zullen vergelijken met de woning van gisteren.
En misschien ervaren wij wel een moment van 'oops, we moeten gaan kiezen :+ '.
En in het geval dat de woningen vanmiddag nou vreselijk tegen vallen, wat dan?
Sowieso wil ik onze potentiële woning nogmaals gaan bezichtigen, misschien wel meerdere keren, we hebben er beiden een onwijs goed gevoel bij maar willen eerst nog even kijken of er niet nog meer moois op de markt binnen ons budget vindbaar is.
Maar wanneer weet je dat je de knoop echt door moet hakken? Ik bedoel, dadelijk kijken we nog een maand verder naar andere woningen, vinden we niks er tussen en is ons potentiële huis ineens verkocht? :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:02

Die gok blijft altijd op deze gekke woning markt.. Ik zou vandaag gewoon eerst de andere gaan kijken en naar je gevoel kijken. 2e keer kijk je vaak Anders naar de woning.. Misschien goed iemand mee te nemen die staat we verder af.

Probeer de woning ban gister even weg te denken en ga open naar de andere 3 huizen. Neem pen en papier mee en schrijf wat dingetjes op.. Anders zit je later, was dan nu bij huis 1 of bij het derde huis..
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 27-07-17 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:03

Wij hebben de knoop doorgehakt na 1 bezichting, 3 huizen bezichtigd. Het huis wat we het minst vonden werden we op verliefd. Was het huis waar veel aan moest gebeuren, wat niet instap klaar is. Nu wonen we er en zijn nog steeds verliefd :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:05

[quote="kohtje"]Hier is de kogel door de kerk. Huis gaat weer de verkoop in. Ik ga hier niet gelukkig worden.
Terug naar de camping en rustig verder zoeken.[/quote
Zou je het niet nog even een maandje geven? Wennen kost tijd..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:11

Heftige beslissing kohtje! Ik zou het ook nog even aankijken. Te koop zetten kun je alsnog snel genoeg doen.

Hier zou ik gisteren antwoord krijgen van de makelaar. Niet dus. Vandaag is er in het huis nog een bezichtiging. Vermoed een spelletje, eentje die ik níet mee ga spelen. Sterker nog, als ik voor vijf uur nog geen antwoord heb trek ik me terug. Je wilt je woning verkopen of niet. Zo arrogant ben ik dan wel weer als koper, óók in deze woningmarkt.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:13

Berdien schreef:
Heftige beslissing kohtje! Ik zou het ook nog even aankijken. Te koop zetten kun je alsnog snel genoeg doen.

Hier zou ik gisteren antwoord krijgen van de makelaar. Niet dus. Vandaag is er in het huis nog een bezichtiging. Vermoed een spelletje, eentje die ik níet mee ga spelen. Sterker nog, als ik voor vijf uur nog geen antwoord heb trek ik me terug. Je wilt je woning verkopen of niet. Zo arrogant ben ik dan wel weer als koper, óók in deze woningmarkt.

Ja jeetje, graag of niet.. Ik zou er denk ik ook een nare smaak van krijgen als het te lang duurt.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:18

joyce_eddy schreef:
Die gok blijft altijd op deze gekke woning markt.. Ik zou vandaag gewoon eerst de andere gaan kijken en naar je gevoel kijken. 2e keer kijk je vaak Anders naar de woning.. Misschien goed iemand mee te nemen die staat we verder af.

Probeer de woning ban gister even weg te denken en ga open naar de andere 3 huizen. Neem pen en papier mee en schrijf wat dingetjes op.. Anders zit je later, was dan nu bij huis 1 of bij het derde huis..

Ik heb ook iemand meegenomen die er vanaf staat, mijn stiefpaps. :j
Die is eigenlijk altijd heel kritisch over vanalles, zeker wat kopen betreft.
En hij heeft eigenlijk pas gezegd wat hij van de woning vond nadat hij onze reacties gepijld had.
Gelukkig heeft hij door ervaringen ook kritische vragen kunnen stellen aan de makelaar, dus dat heeft voor ons enorm geholpen als soort ondersteuning.
Hij was er ook erg positief over, en gaat vanmiddag ook mee naar de andere bezichtigingen en mijn mams gaat vandaag ook mee. :j
In ieder geval proberen we vanmiddag weer lekker open minded naar de bezichtigingen te gaan en niet te veel aan het huis van gister te denken haha. :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:31

Gowlan schreef:
joyce_eddy schreef:

Ik heb ook iemand meegenomen die er vanaf staat, mijn stiefpaps. :j
Die is eigenlijk altijd heel kritisch over vanalles, zeker wat kopen betreft.
En hij heeft eigenlijk pas gezegd wat hij van de woning vond nadat hij onze reacties gepijld had.
Gelukkig heeft hij door ervaringen ook kritische vragen kunnen stellen aan de makelaar, dus dat heeft voor ons enorm geholpen als soort ondersteuning.
Hij was er ook erg positief over, en gaat vanmiddag ook mee naar de andere bezichtigingen en mijn mams gaat vandaag ook mee. :j
In ieder geval proberen we vanmiddag weer lekker open minded naar de bezichtigingen te gaan en niet te veel aan het huis van gister te denken haha. :D

Heel verstandig allemaal! Veel succes/plezier met de bezichtigingen!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:55

Jeetje Kohtje, inderdaad een snelle en heftige beslissing! Ik wens je veel wijsheid in deze toe. Ik zou het ook langer proberen, maar aan de andere kant klopt je eerste gevoel meestal toch het beste.

Berdien, ze mogen toch helemaal niet met een ander in onderhandeling als ze met jou in onderhandeling zijn? Een bezichtiging kan, maar zodra ze gaan onderhandelen zijn ze fout... Volgens mij zelfs wettelijk gezien.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:07

Jeetje kohtje, dat is een heftige beslissing.
Berdien, ook echt balen. Ze zijn soms echt link hè.
Gowlan als je in jullie regio de mogelijkheid hebt om nog een keer te bezichtigen zou ik dat zeker doen.
Hier is dat niet, het was bezichtigen met 4 stellen per ronde tegelijk (als je snel genoeg had gebeld om een afspraak te kunnen maken) en 2 dagen later bieden en meteen horen of je het geworden was. Dus de tweede keer bezichtigen was toen we het al onder voorbehoud gekocht hadden. Dat vond ik wel spannend hoor, straks valt het dan ineens toch tegen. Maar gelukkig vonden we het nog steeds even geweldig.
Over anderhalve week, na 6 maanden wachten eindelijk de sleutel overdracht! Spannend!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:36

Eindelijk reactie van de makelaar. Kan en wil er openbaar niet te veel over uitweiden maar... :x :x :n

Ik ga nu terug reageren dat ik afzie van de verkoop. Op deze manier wil ik het huis niet eens meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:51

Jeetje Kohtje, dat is wel heel snel. Is er iets in de omgeving dat voor dit gevoel zorgt? Misschien de buren ofzo?
Ik zou het ook nog even aankijken. Nu vanuit emotie handelen is vaak een slechte oplossing.

Berdien! Wat jammer! Ik ben nu stiekem wel benieuwd wat er naar boven is gekomen :o

Ik heb een slechte recensie op de FB pagina van de badkamerboer geplaatst en hoppa, binnen een paar uur reactie en nu kan het opeens opgelost worden :+
Het is niet helemaal hun schuld, maar we voelen ons wel echt in de kou gezet.