[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:55

Wij hadden een huis en daar hadden ze van die waxmelts aanstaan. Maar een hele indringende geur. Heb ook als tip meegegeven aan de makelaar dat dit te was. Was helemaal misselijk geworden. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:58

quera schreef:
Wij hadden een huis en daar hadden ze van die waxmelts aanstaan. Maar een hele indringende geur. Heb ook als tip meegegeven aan de makelaar dat dit te was. Was helemaal misselijk geworden. :')

Daar kan ik ook absoluut niet tegen := Geurkaarsen %) Heb nogal gevoelige longen en die gaan dan acuut dichtzitten. Bij de IKEA ren ik ook altijd heel snel langs die afdeling :+
PMarena, over smaak valt idd niet te twisten, maar mensen zien het vaak ook wel wanneer je weinig als bewoners niet meer zoveel moeite doet om het er huiselijk uit te laten zien. Dat heeft wel degelijk zijn weerslag op kopers.

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:04

Dat is idd. een beetje tè dan ja :+

Tja dat huiselijk is dus het hele punt: voor de 1 is huiselijk lekker knus aangekleed, met flink meubels erin zodat je kan zien wat je kwijt kan.

En voor de ander moet het blijkbaar flink gestript worden zodat je makkelijker door de stijl van de huidige inrichting heen kan kijken en meer de ruimte zelf kan zien.

Zo'n aankleding met veel zilver, barok, kitsch en boedda's enzo dat is nu helemaal hipperdepip en zoiets zou je dan zeker "moeten" doen nu, maar dat vind ik eerlijk gezegd toch ook nog een behoorlijk persoonlijke stijl :=

Zelfs met plantjes is het eigenlijk al een beetje vreemd om een plantje in de badkamer en op de aanrecht te zetten, lekker praktisch :P

Maargoed, ik heb het 1 en ander aan nikszeggende bloempotjes enzo in huis gehaald, dus van de week maar eens kijken of het wil lukken om het er huiselijk bewoond en toch rustig en niet te rommelig uit te laten zien :=

En dan maar hopen dat een eventuele kijker geen kokhals-neigingen krijgt van een lekker ruikend plantje ofzo :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:07

Planten vind ik niet erg. Maar dit was echt zo'n overheersende zoete geur -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:14

Nou, ik had dat vorige week ofzo met mijn schoonmoeder :D

Ik vind die hyacinthen die je momenteel overal ziet staan, echt HEERLIJK ruiken <3
Maar zij werd er gewoon een beetje onpasselijk van _O-

Dus tja, daar gaat mijn plan alweer om zo'n plantendragertje met welkom bordje naast de deur te zetten met hyacinthen erin...zucht :P

Ik wilde eigenlijk binnen en buiten wat hyacinthen, tulpen, heide en viooltjes enzo neerzetten...en misschien een narcis hier en daar. Lekker voorjaars-sfeertje!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:19

Ik ga het dan maar toegeven... ik heb kunstplantjes gekocht om de boel wat meer aan te kleden, naar aanleiding van wat de fotograaf heeft gedaan voor de foto's. Omdat ik zelf totaal geen groene vingers heb :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:27

Ik kan niet tegen lelies. Heb een tijd in een bloemenwinkel gewerkt (jaaaaren geleden) maar werd iedere keer misselijk wanneer die dingen in de winkel stonden. Niemand rook het, behalve ik.
Kwam er laatst achter dat ik ook niet tegen pioenrozen kan :+

Ik heb hier in huis een mini-orchidee, een olijfboompje, een vliegenvanger (Brutus :Y) ), een klavertje vier en een kruidje-roer-me-niet staan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:33

Als je buiten iets neerzet, dan is die geur toch niet zo heftig.

Hier zijn de spullen voor de appeltaart alweer in huis (behalve de appels dan), nu maar hopen dat we hem niet weer helemaal zelf moeten opeten :/

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:40

Misschien dat we Pmarena wel ff met zn allen een handje kunnen helpen als we tijd hebben en in de buurt wonen.
Ik heb wel advies gegeven aan jou Pmarena over wat ik persoonlijk zou doen maar afgelopen zondag zijn de kopers van ons huis langs geweest om het één en ander door te bespreken en die zeiden dat er bij ons weinig meubels in stonden en een zeer opgeruimd sfeertje was in ons huis tijdens de bezichtiging.
Wij waren dus afgelopen zondag al aan het inruimen enz dus het was in mijn ogen een puinhoop maar hun vonden het veel gezelliger zo met die sfeer van inruimen.
Zo zie je maar,de één vindt het fijn als het net zo'n huis uit zo'n woonmagazine is en een ander ziet liever dat er in gewoond wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:43

Daarom, je weet toch niet waar je goed aan doet :)

Ik hou maar gewoon aan: licht, ruimte, rust en dan maar hopen dat ik een evenwicht vindt tussen genoeg aankleding en niet te veel prul :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:43

Geurkaarsen zijn hier ook een no-go. Mijn man rent ook hard door de Ikea heen :-) Hyacinten ook trouwens, net als lelies, maar dat is meer als hij er lang bij moet zitten, dat kan volgens mij nog wel bij een Open Huis.

Hij is daarentegen hartstikke allergisch voor katten en een aantal krabpalen groot genoeg om een paardentrailer mee te vullen, zou voor hem genoeg zijn om te vluchten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:54

MoniqueT, kattenlucht en haren blijven ook altijd lang in een huis hangen, zou voor hem dus moeilijk zijn om zo'n huis aan te kopen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:31

Ja, Cayenne, ik ben bang van wel. Ons huidige huis is nieuwbouw, dus die ervaring hebben we hier niet. In ons huis in Nederland hebben we ook geen katten gehad, de bewoners voor ons ook niet.

Maar hij zal dus ook niet op visite gaan bij mensen met katten als we niet buiten kunnen zitten, wat hier in Spanje gelukkig vaak wel kan :-)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:44

Lijkt me erg vervelend als je er zo veel last van hebt :)

Iemand hier ervaring met lichtkoepels? Wij willen ze op de bestaande en nieuwe uitbouw zetten. Maar hoe beslis je hoe groot zo'n ding moet zijn? En hoeveel effect het heeft als je bijvoorbeeld er 1 op licht van 1x1m ?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:47

MoniqueT schreef:
Hij is daarentegen hartstikke allergisch voor katten en een aantal krabpalen groot genoeg om een paardentrailer mee te vullen, zou voor hem genoeg zijn om te vluchten.

Vervelend als hij inderdaad er zoveel last van heeft!

Ik zei niet vullen toch? Maar 1 is vrij groot inderdaad. Maar ik weet ook niet waar ik ze anders in moet stoppen, zodat ze tijdelijk uit het zicht zijn. In de auto past niet in ieder geval :)
Wij hebben een plavuizen vloer, dus dat haar is zo weg en de kattenbakken in de garage. Maar ja, we hebben katten en die gaan niet weg. En die ga ik ook niet hun woon plezier ontnemen door hun krabpalen definitief weg te gooien ;)
Maar ik ga overwegen om toch de trailer mee te nemen en dat de katten een middag pech hebben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:35

Geurkaarsen etc zijn zó persoonlijk, dat ik me daar ook niet aan zou wagen....

Ik heb inmiddels de offerte van de bank binnen (via de mail, origineel volgt vai de post), maar wat mij opviel: het zekerheidsrecht dat erin genoemg wordt, is € 40.000,- hoger dan een leenbedrag. Is dat niet raar? De 40% komt er dan ook nog bij op.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:04

Dat is idd vreemd Liezel!

Wij waren woensdag bij de tweede bezichtiging net iets te vroeg en toen hebben we ook de vrouw des huizes van ons 'droomhuis' ontmoet. Vond het wel erg ongemakkelijk. Wat moet je nou tegen zo iemand zeggen? := Ze bleef er ook maar een beetje bij staan en dan durf ik eigenlijk niet te bezichtigen. Gelukkig ging ze uiteindelijk toch naar buiten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:09

Liezel1,
Is die 40.000 extra niet de daadwerkelijke (verhoogde) hypotheekinschrijving (die 40.000 kun je dan bijlenen zonder dat je weer naar de notaris moet) en dan de gebruikelijke % boete enz. als er niet tijdig wordt afbetaald en het onderpand (de zekerheid) wordt gevorderd door de hypotheekverstrekker? Zodat de geldverstrekker zekerheid heeft dat hij al zijn geld (maar dan nooit meer dan waar hij op dat moment recht op heeft) terugkrijgt? Berdien weet vast hoe het precies zit.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:28

Goeie vraag Liezel, geen flauw idee... Klinkt aannemelijk wat Ann zegt, hopelijk kan Berdien er idd nog een licht op laten schijnen! Handig zo'n Bokker die er verstand van heeft :D

Cayenne ben benieuwd wat er uit die bouwtechnische keuring gaat komen, als daar verder geen andere punten uitkomen dan het dak, zouden jullie er dan voor gaan? Of hangt dat ook af van het kostenplaatje?

Dungen mijn schoonouders hebben in de aanbouw 2 (matte) lichtkoepels van ongeveer 1x1m. Daardoor komt er wel behoorlijk wat extra licht binnen :j Hoewel ik misschien eerder zou gaan voor een lichtstraat. Daar kun je evt. ook nog iets van verduistering in aanbrengen. Het licht wat door die matte koepels naar binnenkomt, is overigens niet heel fel. Maar vind zelf een lichtstraat mooier :+

Monique dan is jouw man behoorlijk allergisch zeg! Mijn man is ook allergisch, maar niet zo heftig als jouw man denk ik dan... Nooit bij stilgestaan dat een nieuw huis waar katten wonen dan ook een probleem zouden kunnen vormen. Gelukkig krijgt hij er pas na een paar uur last van dus vermoed dat het in zijn geval niet zo'n probleem zal zijn als de katten eenmaal niet meer in huis zijn.

Pmarena, idd gewoon je plannetje uitvoeren zoals je in gedachten hebt! Je zult het toch nooit iedereen naar de zin maken. Zolang er geen schrootjes tegen de muren zitten, kitscherige sierlijsten langs het plafond en van die hele ouderwetse tegels op de vloer, kunnen mensen bij jullie echt wel door de inrichting heen kijken. En zo niet, tsja, dan kunnen ze beter verder zoeken naar een huis waarbij ze de inboedel zelfs mee over kunnen nemen ;)

Inmiddels 3 nieuwe bezichtigingen gepland, maar eens kijken of daar iets tussen zit. Het huis wat wij zo leuk vonden maar wat in het verkeerde dorp staat, staat ook nog steeds te koop dus toch weer de twijfels of we daar niet iets mee moeten. Maar gevoelsmatig wil het nog steeds niet, dus dan toch maar niet doen :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:59

2e bezichtiging staat maandag gepland voor ons :):)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:00

Tamara, het hangt bij ons echt af van het kostenplaatje. Als het dak toch in z'n geheel moet worden gedaan, dan zouden we er het liefst ook een uitbouw op plaatsen en een dakkapel, maar het ligt echt aan wat de inspectie gaat uitwijzen. Ik gok dat de verkopers ook niet veel willen zakken met de prijs.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:04

Het is wat lastig om een antwoord te geven zonder de daadwerkelijke offerte te zien, maar het klinkt inderdaad als een verhoogde inschrijving. Wil je zekerheid, neem dan even contact op met je adviseur of de bank die de offerte heeft verstrekt :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:35

Citaat:
Monique dan is jouw man behoorlijk allergisch zeg! Mijn man is ook allergisch, maar niet zo heftig als jouw man denk ik dan... Nooit bij stilgestaan dat een nieuw huis waar katten wonen dan ook een probleem zouden kunnen vormen. Gelukkig krijgt hij er pas na een paar uur last van dus vermoed dat het in zijn geval niet zo'n probleem zal zijn als de katten eenmaal niet meer in huis zijn.

Het is een combinatie van zijn allergie en zijn ziekte. Hij heeft OPS, een aandoening veroorzaakt door giftige stoffen (ook bekend als schildersziekte). Zijn zenuwstelsel is aangetast en daardoor kan zijn hele lichaam op alarm slaan bij bepaalde prikkels, waaronder dus geuren. Hij wordt dan lijkbleek, misselijk en krijgt krampen in zijn linkerarm en op de borst. De gemiddelde EHBO-er zou zo denken dat het een hartaanval is, maar dat is het gelukkig dus niet. Vocht is trouwens ook erg onaangenaam, vandaar dat we in een heel droog stuk Spanje wonen.

@Sanet: ik denk dat de meeste mensen zich niet zullen storen aan de krabpaal, zeker niet als je plavuizen hebt.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:19

Ik ben er inmiddels uit het word 1x1m of 1.25x0.75m (het lijkt me dan of de kamers langer lijken (?) )

En tamara nu ben ik toch wel erg benieuwd welk huis het dan niet geworden is :) . En als je het goede niet voelt van een dorp dan gewoon niet doen ;) Ik had zelf rondom den bosch ook wel plaatsen waarvan ik dacht nooooo way (oa den bosch zelf, hedel, veldriel/kerkdriel :P)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:24

Aaarg, irritant, offerte is binnen, alleen de hypotheekverstrekker vraagt een aanvullende verklaring van de werkgever dat de gegeven intentie niet afhankelijk is van het behalen van het diploma. Grrrr. Ik denk omdat op mijn werkgeversverklaring staat dat ik onderzoeker in opleiding ben. Dat is dus een PhD positie van 4 jaar. Nu maar hopen dat mijn werkgever daar niet moeilijk over doet. Gelukkig is dat ook niet aangezien ik pas net aan de PhD begonnen ben, maar toch...

Was zo blij dat ik de intentie verklaring kreeg, gaan ze verder moeilijk lopen doen. :(