Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:18

Bij zoiets als bovenstaande zou ik denken 'die maak ik zelf wel'.... :)

Momenteel heb ik deze hangen, weer eens wat anders...
Afbeelding

Komt bij betaalbarekunst.nl vandaan

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:29

kosseh schreef:
Sinds een weekje heb ik gordijnen. Nu die hangen stoort het mij ineens wel dat het boven de bank zo leeg is. De lamp bij het gordijn moet nog vervangen worden, deze in nu tijdelijk.

Maar ik weet niet zo goed wat ik er wil. Hebben jullie ideeën wat mooi zou staan?
Op de muur zit Sigma/Histor Intuitive, de bank is grijs leer, gordijen zijn mosgroen net zoals de stoelen van de eettafel, verder heb ik rafels en kasten van oud Teak.
Ik ben niet van opvallende dingen, maar zou een schilderij wel mooi vinden.
Ook zat ik te denken aan een site table achter de bank, zodat daar iets op kan ipv ophangen.

Waar zouden jullie voor gaan?
[ Afbeelding ]

Een hele grote wisselframe van ‘werk aan de muur’. Koopt een keer een frame met doek en later kun je die doeken wisselen. Werkt echt top.

Mri

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:02

Of een plankje met planten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:37

Of beide. Een mooie plank waar planten , maar ook een lijst op kan staan. Net wat je mooi vindt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:07

Ik zoek ervaringen met een (enkele) schuifdeur die intensief gebruikt gaat worden.
Waar we nu een gewone deur hebben van de woonkamer naar de hal, willen we hier misschien een schuifdeur maken. Maar onze voorraadkast en trap zijn in de hal, dus deze deur wordt zeer intensief gebruikt door ons (gezin van 4, waarvan 2 pubers). Ook vaak met volle handen, waardoor, met name ik, nu vaak mijn elleboog en heup gebruik om de deur open en dicht te doen :o
Wat is jullie ervaring met het praktisch gebruik van een schuifdeur en met slijtage?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:12

Als het een opbouw schuifdeur is zie ik geen probleem als de deurknop groot genoeg is om bijv. je elleboog achter te haken en de deur licht genoeg loopt.
Als je huisdieren hebt krijgen die de deur misschien ook te makkelijk open.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:27

Wij hebben een schuifdeur en met huisdieren is het inderdaad onhandig. De honden schuiven de deur open wanneer hen dat uitkomt :+ Ook met kou/warmte/geluid binnen of juist buiten houden is het niet ideaal. Het is wél heel ruimtebesparend en ik vind het leuk staan. Al denk ik dat wij uiteindelijk weer voor een normale deur gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:30

Een simpel haakje kan een schuifdeur natuurlijk goed dicht houden, maar dat is met volle handen dan weer onhandig.
Tussen een kamer en een gang bijv. zou ik het nooit willen idd vanwege de altijd aanwezige tochtkieren, maar als kastdeur is het wel leuk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:36

Hhilde schreef:
Wij hebben een schuifdeur en met huisdieren is het inderdaad onhandig. De honden schuiven de deur open wanneer hen dat uitkomt :+ Ook met kou/warmte/geluid binnen of juist buiten houden is het niet ideaal. Het is wél heel ruimtebesparend en ik vind het leuk staan. Al denk ik dat wij uiteindelijk weer voor een normale deur gaan.

Zelfde ervaring hier. Wij hebben boven schuifdeuren maar de katten schuiven ze zo open :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:42

DubbelFun schreef:
Een simpel haakje kan een schuifdeur natuurlijk goed dicht houden, maar dat is met volle handen dan weer onhandig.
Tussen een kamer en een gang bijv. zou ik het nooit willen idd vanwege de altijd aanwezige tochtkieren, maar als kastdeur is het wel leuk.

Het nadeel van een haakje is dat het niet werkt als je met meerdere mensen in huis woont := Je kunt dan aan één kant het haakje er op doen, maar dan moet je de deur opendoen voor anderen of je kunt het alleen doen als je met z’n allen aan één kant zit. Bij ons met twee pubers die veel boven zitten, maar geregeld even naar beneden komen, is dat dus geen doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:05

Ik zie vaak dat het toch kapot gaat en relatief veel ruimte van de wand in beslag neemt.
Wij hebben in de keuken naar de bijkeuken een taatsdeur. Ideaal! Met volle handen duw je zo open. Voor kinderen goed te doen. Gaat beide kanten op.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:14

Inderdaad een beetje wat ik dacht wat betreft praktisch gebruik. De honden had ik nog niet eens aan gedacht, die zullen een schuifdeur idd wel open kunnen krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:20

Met taatsdeuren moet je wel rekening houden met de zwaai beide kanten op. Taats is leuk wanneer je veel ruimte hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:30

Hhilde schreef:
Het nadeel van een haakje is dat het niet werkt als je met meerdere mensen in huis woont :=
Klopt, maar het betreft hier een kastdeur :)

Persoonlijk vind ik die metalen deuren met veel glas niet mooi, maar ook de kieren die je daarin hebt... dan ben je haast wel verplicht om alle ruimtes even warm te stoken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:34

Wij hadden een schuifdeur bij de trap zitten. Hele fijne deur.
Bij ons zo afgesteld dat de kinderen hem niet open kregen (toen 2 of 3 en 4) maar vanaf een jaar of 7/8 wel. Werd ook intensief gebruikt. Softclose erop, massief eiken deur erin.

Voor foto's kan je op onderstaande link kijken
https://www.houtmandevogel.nl/aanbod/wo ... eepeer-37/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:46

DubbelFun schreef:
Hhilde schreef:
Het nadeel van een haakje is dat het niet werkt als je met meerdere mensen in huis woont :=
Klopt, maar het betreft hier een kastdeur :)

Persoonlijk vind ik die metalen deuren met veel glas niet mooi, maar ook de kieren die je daarin hebt... dan ben je haast wel verplicht om alle ruimtes even warm te stoken.

Waarom zou je kieren hebben met metalen deuren? Dat hoeft echt niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:03

Omdat je bij draaideuren geen aanslag hebt die de tocht tegen houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:04

DubbelFun schreef:
Omdat je bij draaideuren geen aanslag hebt die de tocht tegen houden.

Oh, dan heb je het over draaideuren. Ik dacht dat je stalen deuren in het algemeen bedoelde.

Houten taatsdeuren hebben dan toch hetzelfde probleem? Lijkt me een taatsdeur issue, ongeacht het materiaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:25

Ik dacht dat taats stond voor metaal :) , maar het geldt idd voor alle deuren die 2 kanten open gaan.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:47

Wij zitten momenteel in een verbouwing en hebben straks ook een schuifdeur van de gang (waar de wc, trap en voorraadkast zit) naar de keuken/woonkamer. De keuze gemaakt om ruimte te besparen. Afhankelijk van de handgreep kan je de schuifdeur nog steeds met je elleboog sluiten openen, daar hebben wij wel naar gekeken. Bij ons schuift die straks een muur in dus die muur zijn we niet kwijt aan ruimte. De deur staat bij ons sowieso altijd op een kier voor de katten. Behalve met hele harde wind ivm tocht, maar dat is hooguit een paar keer per jaar.

Een taatsdeur was hier geen optie, omdat we katten hebben. Je kan hem dan niet op een kier open laten staat, dus dat was geen optie voor ons.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:00

Even weer een kleine update vd verbouwing van de keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn koffiebar begint ook gestalte te krijgen. Voor nu komen er dichte bovendeuren maar we hebben onze klusjesman al de opdracht gegeven om stalen deurtjes met glas voor ons te maken (www.warmstaal.nl). Om die reden hebben we onszelf een nieuw Nespressoappraat cadeau gedaan. En omdat we een Qooker te duur vonden, heb ik een heetwaterdispenser gekocht. Binnen een paar seconden heb ik een glas heet water voor mijn thee. Prima alternatief voor de ouderwetse waterkoker.

Iemand wel een oplossing hoe je een toch best wel poreuze stenen vloer kan ontdoen van vlekken? We hebben de optie cementsluierverwijderaar nog maar verder?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:15

Ziet er goed uit +:)+.

Je zou groene zeep kunnen proberen?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 21-11-24 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:37

Begint er al mooi uit te zien! Waar zijn die gaten voor in het ronde blad?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:05

Ik kom even inbreken als dat mag :o
Ben benieuwd wat jullie voor kleur gordijnen zouden nemen?
Het gaat om de kamers van mijn dochter en zoon.
Het idee was eerst roze gordijnen bij mijn dochter, echter is de geverfde muur meer uitgevallen als (pastel) lila dan als lichtroze dus ik twijfel nu of dat wel mooi is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En bij mijn zoon hadden we eerst donkerblauwe gordijnen bedacht maar ik twijfel of dat niet te donker wordt in combinatie met de muur + kans op teveel tinten blauw bij elkaar.
De kleur is Hague Blue van Farrow and Ball.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

https://www.farrow-ball.com/eu/paint/hague-blue

Beetje sombere dag dus moeilijk om echt goed belichte foto's te maken haha.

(Ze moeten ook nog andere dekbedovertrekken die matchen met de kleuren, dit zijn die van ons omdat ze er al zo graag wilden slapen toen de meubels in elkaar stonden :o )

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:08

Wat leuk dat dit topic nog zo actief is. Paar jaar geleden erg actief in dit topic geweest toen we onze nieuwbouw woning kochten.

Nu hebben we een nieuwe woning aangekocht en heb heel wat twijfels hoe ik dingen wil aanpakken en dacht , ik ga eens kijken of dit topic nog actief is. Leuk! Ik klets graag mee.

Ik las iets over besmettelijke (blauwe) muren. Wij hebben nu alles van Sigma en afwasbaar. Echt ideaal, je kan alles met een vochtige doek afnemen zonder sporen.

En betreft tapijt, wij huren elke zomer een tapijtreiniger bij de Gamma om de vloerkleden en bank te reinigen. Werkt ideaal!

Karijn ik ben benieuwd naar het resultaat. Wat ideaal een koffiebar.

Ik zag ook een groen kleed voorbij komen, ik hou van die kleur, heel warm en rustgevende kleur.

Wij gaan dus van een nieuwbouwwoning waar we volgende maand vier jaar de sleutel van hebben en destijds alles nieuw hebben gekocht qua interieur naar een boerderij die van buiten gemeente monument is. Binnen mag je wel aanpassen. Hele andere stijl nu, en ondanks dat ik dat grijze qua kozijnen en trap e.d goed bij het huis zelf vind passen, kan ik het me niet inbeelden met onze veelal zwart geaccentueerde en moderne meubels.

Mijn man kwam met het idee om de vloer net als onze huidige woning te doen (walvisgraat dus grotere planken dan visgraat wat rustiger oogt) en dan de kozijnen antraciet (niet pikzwart dus). Klinkt me wel goed, maar inbeelden kan ik het me niet zo goed. Vind het ook eng want ik ben altijd bang dat ik spijt krijg. Wat is jullie idee hierbij?

De keuken gaan we in de toekomst vernieuwen. Voor nu wel schilderen en opzich vind ik dat paneel met die rondjes wat doorloopt in plafond leuk bedacht maar zou ik dan een ander patroon op willen. Maarja, wat dan?

Dit is onze huidige woning zodat je een idee hebt van de vloer en onze meubels https://www.funda.nl/detail/koop/bemmel ... /89141176/

Dit is het nieuwe huis

Afbeelding

Zo is de keuken nu, en zie je de grijze kozijnen ook
Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie ideeën voor het paneel? Ik zat ook naar fotobehang te kijken maar dat is lastig omdat het doorloopt in het plafond.

Wat denken jullie van de kozijnen antraciet maken als je denkt aan onze meubels? Of andere ideeën?

Alvast bedankt voor de input.