Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:34

Het is ook nooit goed.. mannen zeuren toch juist altijd dat we teveel kleding kopen? _O-

Prairy, drastische maatregelen haha. Maar als 3x nadenken of je iets écht nodig hebt niet werkt, wel een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:38

Daar mag ik eerlijk gezegd absoluut niet over klagen! Maar dat komt denk ik omdat hij zelf ook wel een aardige kast heeft én nog veel moeilijker kledij kan weggooien. Ik heb al aardig wat dingen eruit gehaald en via vinted verkocht, ook al oude kledij van mama daar kunnen verkopen en wat mee verdiend. En de meeste kledij is ook effectief te klein geworden of past niet meer bij mijn leeftijd of ik draag het gewoon niet meer. Want als ik wat koop of eens een jurkje krijg, dan zorg ik wel dat het iets is wat ik ook effectief kan en zal dragen. En zolang het past en er kansen zijn op gelegenheden, dan blijft het ook in de kast hangen.

Alleen zijn die gelegenheden er niet zo vaak en als er eens wat is, zelfs met een gewoon leuk jurkje en hakken ben ik vaak alsnog flink overdresed ten opzichte van de rest van de familie. Die gaan bij wijze van spreken naar het doopfeest van hun eigen kleinkind in kledij waar je alle dagen mee rondloopt. Eenvoudige broek met een makkelijke blouse of kleurrijke top, soms een gehaakt jasje en that's it.
Ik val al op met een donkere jeans, shirt/blouse en blazer met sneakers zeg maar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 15:41

Goed bezig!
Ik ben ook heel goed bezig geweest vandaag. Baalde zo van een cliënt die de deur niet voor me open deed (zorgmijder) }> was ik voor niets 20 km gereden zeg maar. Dus ik naar Delft gereden (was in Vlaardingen), denk ga lekker de stad in. Heb mijn auto in de parkeergarage gezet (kost dan al 5 Euro...) en ... verder niets uitgegeven. Heerlijk rondgelopen, rondgesnuffeld, wat kleding gepast etc.
Maar niets gekocht.
Voelde toch als twee uurtjes prima besteed :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:09

Ik heb vandaag niets bespaard... Ik heb een ticket geboekt voor Thanksgiving bij mijn oudtante in New Jersey.
Ik vlieg 21 november heen en kom 30 november weer naar huis.
Prijs viel echt mee, 480 euro incl bagage.
Slapen doe ik bij mijn tante, scheelt weer hotel kosten.

En aangezien de kleding die ik draag(levi broeken) ongeveer de helft scheelt met NL, spaar ik dat toch maar weer netjes uit O:)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:12

Let op dat je die broeken daar een keertje draagt en door de wasmachine gooit, anders betaal je alsnog een pak aan importkosten terug op schiphol.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:12

Dan moet je wel zoveel broeken kopen dat je je ticket "terugverdient"

Gewoon een bespaarttipje :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:16

Haha inderdaad, dat zou mooi zijn als je dan voor 5 jaar broeken inslaat.

Zojuist de boodschappen voor volgende week besteld. Heel veel in de dv liggen dus ik kan redelijk goedkoop uit! Heerlijk. Houd echt boodschappengeld over deze maand. Denk zo rond de €25,-. Daar gaan we lekker Chinees van halen zondag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:16

tamary schreef:
Let op dat je die broeken daar een keertje draagt en door de wasmachine gooit, anders betaal je alsnog een pak aan importkosten terug op schiphol.

Prijskaartjes gaan eraf en ik ga ze een dagje dragen.
En ik ga ook nog boodschappen doen daar... allemaal dingen halen die ze hier niet hebben

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:17

purny schreef:
tamary schreef:

Prijskaartjes gaan eraf en ik ga ze een dagje dragen.
En ik ga ook nog boodschappen doen daar... allemaal dingen halen die ze hier niet hebben

O jaloers!! Ook zin om zo een paar dagen weg te gaan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:19

PSvanLot schreef:
Haha inderdaad, dat zou mooi zijn als je dan voor 5 jaar broeken inslaat.

Zojuist de boodschappen voor volgende week besteld. Heel veel in de dv liggen dus ik kan redelijk goedkoop uit! Heerlijk. Houd echt boodschappengeld over deze maand. Denk zo rond de €25,-. Daar gaan we lekker Chinees van halen zondag.

Ik heb nog voor 2 weken de bundel. Dan moet ik weer fysiek naar de winkel toe.
Zondag ga ik ook even wat dingetjes halen en dan komt het maandag weer. Gelijk nog een paar zakken kattenbak korrels erbij. Scheelt mij weer sjouwen.

Ik moet helaas nog 7 maanden wachten. Maar mijn oudtante is 85 dus is ze niet meer zo mobiel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:21

Ga je niet opnieuw een bundel afsluiten? Ik zal eens kijken hoe lang de mijne nog loopt.
A ik zie tot 28 juni.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:30

Ik heb vandaag ook wat leuks ontdekt. Op weg van/naar stal passeer ik onze normale supermarkt, maar ook een Lidl. Alleen stop ik bij die laatste nooit omdat die parking altijd bomvol staat en bijgevolg dus ook een propvolle winkel.
Nu moest ik om beleg en iets voor vanavond. Half 8, winkel open tot 8. Er was geen ziel te bekennen! Heerlijk rustig mijn spullen kunnen uitzoeken en naar huis. Ik ga in de toekomst gewoon vaker rond 19u-19u30, als ik van stal kom bijvoorbeeld, daar stoppen. Ik moet er toch langs dus geen extra verplaatsing en het zal vast wel schelen op de rekening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:35

PSvanLot schreef:
Ga je niet opnieuw een bundel afsluiten? Ik zal eens kijken hoe lang de mijne nog loopt.
A ik zie tot 28 juni.

Nee, want ik was het een beetje zat om elke week te wachten.
Ik ben vandeweek wel in gesprek geweest met werk omdat ik contractverhoging wil.
Komt dat er door heen dan neem ik wel denk ik weer een nieuwe bundel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:35

Dat is heerlijk, winkelen als er bijna niemand is!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:37

purny schreef:
PSvanLot schreef:
A ik zie tot 28 juni.

Nee, want ik was het een beetje zat om elke week te wachten.
Ik ben vandeweek wel in gesprek geweest met werk omdat ik contractverhoging wil.
Komt dat er door heen dan neem ik wel denk ik weer een nieuwe bundel.

Haha ik vind het wachten niet erg. Haal toch voor de gehele week in een keer boodschappen. 1x in de week moet ik dan nog naar het dorp voor vers brood op woensdagmiddag.
Scheelt me zoveel tijd.

En het fijne vind ik dat ik online veel meer keuze heb dan in de winkel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:54

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er producten slecht uitzagen en iets wat ik dan niet zou kiezen.
Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om voor stampertje te spelen en lekker worteltjes te knabbelen. Helaas is mijn gebit niet zo sterk dat ik grote wortels kan wegknagen. (Met deze zinsopbouw ben ik letterlijk een konijn)
Of dat iets ineens duurder is bij het afrekenen.

Daarom vind ik het fijn om zelf de dingen uit te zoeken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:08

O dat heb ik allemaal nog maar weinig gehad. Een keer druiven, daar zaten echt rotte bij. Die kun je dan meteen declareren.

Duurder bij afrekenen etc nooit last van gehad gelukkig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:16

Ik check altijd de bonnen. Moment van bestellen en moment van afrekenen. Heeft me maar liefst al 62 cent bespaard :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:20

Leuk reisje in het vooruitzicht purny!

Ik ben ook fan van online boodschappen.
In de winkel kan ik heel veel niet vinden of is het op. En etiketten lezen is digitaal ook makkelijker.
Geen impuls aankopen maar alleen wat ik nodig heb.
Ook sorteren op goedkoopste vind ik ideaal, in de winkel moet je meer zoeken.
Ik heb nu nog heel veel voorraad, appie is afgelopen zondag geweest. Ik probeer een weekje niks te kopen om voorraad op te maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:34

Samantha_ schreef:
Leuk reisje in het vooruitzicht purny!

Ik ben ook fan van online boodschappen.
In de winkel kan ik heel veel niet vinden of is het op. En etiketten lezen is digitaal ook makkelijker.
Geen impuls aankopen maar alleen wat ik nodig heb.
Ook sorteren op goedkoopste vind ik ideaal, in de winkel moet je meer zoeken.
Ik heb nu nog heel veel voorraad, appie is afgelopen zondag geweest. Ik probeer een weekje niks te kopen om voorraad op te maken.

Ja dat vind ik dus ook relaxed.

Hoef je ook geen vers te kopen dan? Ik heb groente/fruit altijd vers nodig.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:39

Sommige groente/fruit zijn wel wat langer houdbaar, vooral groente.
Als ik einde vd week nog wat fruit en Evt brood nodig heb haal ik die nog wel erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:43

Wij kopen ook alles in 1x online bij de appie.. qua groente hou ik rekening met vers aan begin en recepten met groente die kunnen worden ingevroren later in de week. Al is groente vaak zat langer houdbaar. En in het moestuinseizoen komt het meeste uit de tuin.

We zijn verder hele slechte fruiteters. Op werk eet ik dan weer wel veel fruit. Maar voor thuis koop ik het eigenlijk nog amper. Gaat 9 vd 10x naar de kippen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:49

Ik bestel vaak diepvries groente en fruit eet ik op het werk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:51

Ik eet weinig groente en dan is het uit een potje of de diepvries. Heb pak sperziebonen in de vriezer en wat potjes worteltjes staan.

Fruit haal ik 1 x per week. Paar appeltjes en bananen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:56

Hier gaat een groot gedeelte van het budget naar groente fruit.

Voor volgende week heb ik besteld qua fruit
Witte druiven.
AH kleine appeltjes.
Bananen.
Kilo peren.
Net handsinaasappels.
Net perssinaasappels.

Qua groente
Kleintje andijvie
Kleintje sperziebonen
2x komkommer
1x snacktomaten