Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:02

Ik zie weer mooie aanwinsten voorbij komen <3 <3

Die roede zo staat erg leuk anne182! Ik herken je ergernis wat betreft de witte muur, ik heb het ook zo opgelost :')

Deena, ik pot Ceropegia woodii altijd eerst apart op als ik ze op water heb laten wortelen. Eerst de waterwortels laten wennen aan de grond, goed vochtig houden tot je ziet dat ze aanslaan en dan de watergift afbouwen tot het niveau van de moederplant. Dan pas zet ik ze erbij.

Mijn Caladium Pink Beauty had zoveel scheuten dat ik een paar stekjes eraf heb gehaald. Wanneer ze verder groeien mogen ze eventueel verhuizen :j

Afbeelding

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:15

black_kelpie schreef:
Ik zie weer mooie aanwinsten voorbij komen <3 <3

Die roede zo staat erg leuk anne182! Ik herken je ergernis wat betreft de witte muur, ik heb het ook zo opgelost :')

Deena, ik pot Ceropegia woodii altijd eerst apart op als ik ze op water heb laten wortelen. Eerst de waterwortels laten wennen aan de grond, goed vochtig houden tot je ziet dat ze aanslaan en dan de watergift afbouwen tot het niveau van de moederplant. Dan pas zet ik ze erbij.

Mijn Caladium Pink Beauty had zoveel scheuten dat ik een paar stekjes eraf heb gehaald. Wanneer ze verder groeien mogen ze eventueel verhuizen

[ [url=m/HoPR5n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja, dat is eigenlijk slimmer, maar heb ze nu al in de grond geplant bij mamaplant. Nouja als ze dit niet overleven doe ik het de volgende keer inderdaad op jouw manier! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:18

Ik kan de wortels wel uit m'n ficussen kijken :)). Maar goed, geduld. De stekken groeien wel.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:21

Ja die string of hearts zijn er zeker klaar voor!

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:53

Wat een nieuwe reacties & planten! De roede met die hangplantjes vind ik super leuk! Wat een goed idee.
Ctenanthe vind ik ook prachtig, ik leer veel nieuwe planten kennen hier. Leuk voor de inspiratie!

Zijn er hier mensen met ervaring met een kamerlinde? Mijne krijgt af en toe een geel blad, groeit wel als een malle, en is prachtig.. maar ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik denk dat de plant te warm staat, maar kan ik hem zomaar verplaatsen?

Ook is hier de zoektocht gestart naar een nieuwe pot voor de banaan. Alles wat we mooi vinden is >60 euro… dus even goed bedenken wat we willen :) .

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:06

emilie schreef:
Ook is hier de zoektocht gestart naar een nieuwe pot voor de banaan. Alles wat we mooi vinden is >60 euro… dus even goed bedenken wat we willen :) .

Misschien eens kijken bij potten voor buiten? Die zijn vaak wat goedkoper. Met een waterdichte zak of plantcontainer in de pot maakt het niet zoveel uit dat er een gat in zit.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:12

:j Ik heb voor mijn rubberplanten een kunststof buitenpot bij de Action gehaald.
Afbeelding

Prima betaalbaar en qua gewicht ook een stuk gunstiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:28

Onze AH had alleen monstera's staan.. nog jong zonder gaten. Ik heb al een huge-ass monstera dus ik heb ze laten staan :))

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:42

black_kelpie schreef:
emilie schreef:

Misschien eens kijken bij potten voor buiten? Die zijn vaak wat goedkoper. Met een waterdichte zak of plantcontainer in de pot maakt het niet zoveel uit dat er een gat in zit.

Die voor buiten zijn ook zo duur... denk dat we gewoon een dure smaak hebben :+

Kunststof pot is inderdaad stukken goedkoper, en zoals Puera heel terecht aanhaalt een stuk lichter. Ik denk dat we daar nu voor gaan kijken. Dan is het nog te verplaatsen ook...
Gave planten overigens Puera, ook die op de vensterbank.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:30

Ik had laatst deze bij Jysk voor, wat was het, 8 euro ofzo... Ook kunststof, met een plug onderin dus binnen en buiten te gebruiken.
Ik heb ook een vrij dure smaak, dus ik kom voor echt grote potten uit op kunststof of manden.

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:28

_San87_ schreef:
Ik kan de wortels wel uit m'n ficussen kijken :)). Maar goed, geduld. De stekken groeien wel.

Duurde even maar de ene heeft hier wortel *\o/*
Afbeelding lijkt meer slijm zo, maar het is echt een worteltje :')

Mjn Ruby doet trouwens niets meer sinds ik em gekocht heb -O- Heb echt geen idee wat ik fout doe.

Mijn Brasil bleek ook beestjes te hebben dus die ook volledig behandeld met neem olie.. echt baal er zo van als je nieuwe planten koopt en je dan gewoon beestjes meeneemt vanuit het tc. Wel gecontroleerd maar zag toen niet direct iets.

Mijn orbi gaat wel onwijs goed, was er al 3 nieuwe bladerrn aan het uitperden en nu zag ik nog weer 3 nieuwe rolletjes onstaan <3

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:30

Macs schreef:
Kan iemand deze op naam brengen? Hij doet t echt mega goed! [ [url=m/QlYcdM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mijn peperomia argyreia/watermelon doet heel de tijd dit:
Wat betekent dat?
[ [url=m/Nlo742.jpg]Afbeelding[/url] ]
De stelen die verslappen of worden zo dun dat ze nog aan een draadje hangen. De rest van de plant doet het wel goed en krijgt ook baby's (nu even niet, maar voorheen wel, net als mijn andere plant die ook zo raar doet). Watergift lijkt niks uit te maken.

Iemand nog een ideetje? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:41

Air schreef:
_San87_ schreef:

Duurde even maar de ene heeft hier wortel *\o/*
[ [url=m/8Ne2zV.jpg]Afbeelding[/url] ] lijkt meer slijm zo, maar het is echt een worteltje :')

Mjn Ruby doet trouwens niets meer sinds ik em gekocht heb -O- Heb echt geen idee wat ik fout doe.

Mijn Brasil bleek ook beestjes te hebben dus die ook volledig behandeld met neem olie.. echt baal er zo van als je nieuwe planten koopt en je dan gewoon beestjes meeneemt vanuit het tc. Wel gecontroleerd maar zag toen niet direct iets.

Mijn orbi gaat wel onwijs goed, was er al 3 nieuwe bladerrn aan het uitperden en nu zag ik nog weer 3 nieuwe rolletjes onstaan <3

Hoe lang heeft dat geduurd :P?

Mijn stekjes doen het goed, groeien door. De moederplant ook, die is langzaamaan een nieuwe tak aan het vormen, zo lijkt. Wel vraag ik me af of ik misschien iets van plantenvoeding aan het water van de stekjes toe moet voegen doe(n) jij/jullie dat?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:06

Ik zag het stekje van Tessy voorbijkomen, leuk leuk! Hier is alles volop in de groei, erg gaaf :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:20

Mijn verrucosum is vandaag binnen gekomen
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:31

Mooie plant :j.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:35

Gaaf is de verrucosum hè. Ik heb hem ook <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:08

Gewonnen Caladium <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:12

Oh zo mooi :+: :+:

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:33

Mijn stippenbegonia is binnen :D

Afbeelding

Ik vroeg me trouwens iets af... op het kaartje staat 1x per week van een schoteltje laten drinken. Maar ik wilde hem eigenlijk met aarde in een pot zetten, dus de kweekpot eraf. Kan dat gewoon, ja toch? Dan geef ik het water dus aan de aarde vanaf de bovenkant en niet vanaf de onderkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:36

Ik geef ook van bovenaf water, doet hij goed!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:38

Mijn Begonia tamaya geef ik ook gewoon van boven water. Alle Begonia's trouwens. De tamaya gooit er op het moment 3 bladeren per week uit, zo gaaf *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:42

Ja mijn stip rolt ook veel uit :oo viel me gelijk op, dan barsten de hoesjes open en is er blad :+:

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:57

Ik zou trouwens wel uitkijken met rechtstreeks in een sierpot planten. Begonia heeft best wel wat water nodig, maar als de wortels in het water blijven staan gaan ze wel makkelijk rotten.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:55

black_kelpie schreef:
Ik zou trouwens wel uitkijken met rechtstreeks in een sierpot planten. Begonia heeft best wel wat water nodig, maar als de wortels in het water blijven staan gaan ze wel makkelijk rotten.

Wat zou een betere optie zijn?