[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:39

Krijgen we ook geen renteaftrek dus per conto is het gewoon duur te huren.. Zeker voor een half jaar helaas. Hebben wat makelaars afgebeld en mogelijkheden zijn nogal beperkt.

Desalniettemin hebben we het verkocht! Na mijn vorige bericht kregen we een bod van net boven onze vraagprijs. We hebben nog een hoger tegenbod gedaan en daarmee waren ze akkoord. Dus nu iets gaan zoeken voor de overbrugging..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:23

Volgens mij betaal je nog altijd meer rente dan dat je aftrek krijgt. :+
Desalniettemin, gefeliciteerd met de verkoop! En kijk ook eens op vakantieparken voor overbrugging. Wij hebben ook geen normaal huis gehuurd ter overbrugging.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:33

Is ook zo hoor neon. Maar wat nu aan hypotheek betalen netto is lager dan waarvoor we kunnen huren.

Vakantieparken hadden we ook al even snel gekeken. Hebben gelukkig 4 maanden dus komt vast goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:50

Marktplaats ook in de gaten houden. Zeker op parken wordt vaak op marktplaats geadverteerd. :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:51

Goede tip. Thanks!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 07:51

Op fb groepen zie ik ook regelmatig chalets voorbij komen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:51

Via Airbnb kan je ook huisjes/chalets voor langere tijd huren, en dan krijg je korting. En inderdaad, vakantieparken. Als het voor een paar maanden is, mail of bel dan even, bij ons boden ze dan vaak ook een korting aan (al hebben wij het uiteindelijk niet nodig gehad).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:57

Je kan ook je makelaar vragen, die weten vaak ook wel eea ter overbrugging.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:04

Grappig: ik moet ook op zoek naar een tijdelijke oplossing omdat mijn huis verkocht is (terwijl ik het net uit de verkoop had gehaald, omdat de bouw van ons nieuwe huis is enorm vertraagd) en ik het veel eerder moet opleveren dan het nieuwe huis klaar is. Maar ik zie het als een luxe probleem omdat mijn huis ruim 2 jaar te koop heeft gestaan. Wij zitten er aan te denken om vast een tuinhuis/schuurtje te gaan zetten en daar in te gaan kamperen (dus op de bouwkavel).

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:36

Wij hebben afgelopen vrijdag de koopovereenkomst getekend :) en donderdag de hypotheekofferte...
Het wordt nu allemaal echt!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:10

gefeliciteerd 4everHobbes! Ik kan ook bijna niet wachten! wij mogen vrijdag..

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:17

Luxe probleem is het zeker hoor. Alleen hadden we dus al rondgebeld met makelaars en die geven aan dat 6 maanden huren niet echt mogelijk is.

We hebben gekocht in een nieuwbouwproject dus oplevering is ook nog wat onzeker.

Daarnaast zitten we met een zoon die in oktober 2 wordt en een baby die elk moment geboren kan worden dus dat beperkt wat in opties qua woonruimte. Zelf kan ik overal wonen waar een (schoon) bed is maar kindjes moeten iets meer ruimte hebben..

Zoals ik al zei: het bod was zo mooi het niet te laten lopen dus mocht het zo overkomen: als klagen is het niet bedoeld!

Airbnb is ook nog een goede tip. Thanks.

Gefeliciteerd 4everHobbes

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:15

vraagje . Ik zit vanaf zondag in mijn nieuwe huis . Staat nu nog aardig vol met dozen en zitmeubelen zijn er nog niet. Nu heb ik twee maanden op een camping gezeten en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld tot zondag. Complete paniek in het nieuwe huis. Het gevoel van wat heb ik gekocht ik wil terug naar de camping. Is dat normaal?
Ik geef het een jaar en anders weer een bord in de tuin. Bah wat voel ik me rot.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:15

@kohtje, nog nooit zoiets meegemaakt. Maar ik ben nog maar 2x verhuisd in mijn hele leven..
Lijkt me wel een vervelend gevoel.

Vandaag het voorlopig koopcontract getekend van ons huis *\%/*
3 nov de sleutel en de paarden komen aan huis :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:17

Oh kohtje :(:) Ik had wel in dit huis (wat ik met volle overtuiging heb gekocht), dat ik op de dag van verhuizing in m'n eentje hier op de bank zat en dacht 'en nu?'. En de eerste nacht was ook wel 'all by myseeeeheeeelf' := Maar echte paniek... nee dat niet.

Morgen hoor ik of verkopende partij akkoord gaat met mijn bod, of dat ze alles afwijzen en bij hun (niet realistische) prijs blijven. Spannend!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:54

Ik ben in mijn bijna 32 jaar nu 8 keer verhuisd waarvan 6 keer uit eigen besluit (4 ervan zijn op kamers en dan een betere kamer vinden). Eigenlijk nooit die paniek gehad Kohtje.
Vind je het huis nu niet prettig of had je het gewoon te goed naar je zin en voelt dit ineens definitief? Kan het te maken hebben met het feit dat je bij de camping juist wist dat het tijdelijk was en je dus er anders in stond? Ik zou proberen wel zo snel mogelijk het naar je zin te maken qua inrichting, dan voel je je minder hopeloos (tussen de dozen, niet weten waar wat ligt en waar te beginnen is geen prettig gevoel).

Berdien spannend. Ik duim voor je. Welke wijk is het (heb in Groningen gestudeerd)?

Gefeliciteerd Karin.

Wij hebben vandaag het concept koopcontract ontvangen. Zijn alleen nog even meer met aanstaande bevalling bezig, beetje knullige planning. Gelukkig weet makelaar ervan dus is vast geen ramp dat het even iets langer duurt dan misschien 'normaal' is.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:02

Kohtje je had het natuurlijk ook moeilijk met je huis verkopen toch? Toen je definitief ging verhuizen? Kan me heel goed voorstellen dat het nu even heeeeeeeel erg wennen is! Na 44 jaar naar een camping en dan nu naar een ander huis in een andere stad (toch?).

Wij krijgen vrijdag de sleutel en ik ben enorm zenuwachtig. Heb wel op kamers gewoond maar nooit 'echt' weg. Wij huren nu van mijn vader en gaan vanaf volgende week 30 minuten verder op wonen. Heeeeel veel zin in maar vind het zo spannend!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:55

Kohtje, wat rot. :(:)

Misschien is het ook een combinatie van factoren? Je bent vast moe van het verhuizen, overal staan dozen en niks is nog 'af' in jouw smaak, het huis is vreemd en onwennig. En een camping is bijna het tegenovergestelde: back to basics, kleine overzichtelijke ruimte, beetje half vakantiegevoel, het voelt al snel vertrouwd, er zijn mensen om je heen.

Ik hoop dat het snel beter wordt, 't lijkt me heel rot als de paniek en twijfel zo toeslaat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:56

Van de Haarlemmermeer naar Putten . Ik had dit ook niet verwacht . Misschien komt het omdat dit huis zo steriel is. Zo eng netjes dat ik het gevoel heb dat ik geen spijker in de muur mag slaan omdat dat niet hoort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:24

Kohtje, wat rot! Voel je je inmiddels iets beter?
Hoe vaak ben je bij dit huis wezen kijken?

Wij hebben ook weer iets fijns :( Vorige week maandag zou de aannemer van een groot sanitair bedrijf beginnen met het slopen van de oude badkamer. Maar wie er ook maandag kwam, geen aannemer :n
Manlief had ook op dinsdag vrij gevraagd van zijn werk, maar opnieuw geen aannemersbedrijf! SaniSale (waar we de badkamer hebben gekocht) kan de aannemer ook niet bereiken en komt zelf niet met een oplossing. En dus liggen we nu hopeloos achter op schema :(
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-07-17 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:29

Oh Kohtje, wat naar... Het is van jou he, je mag er mee doen wat je wilt. Snel je eigen spullen er in, dingen aan de muur, rommel maken... whatever. Hoop dat je je snel thuis voelt!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:38

Ben er twee keer wezen kijken en het is vooral een verstandige keus geweest. Weinig onderhoud en er hoeft niets opgeknapt. Ook was de tijd krap want moest uit mijn huis. Als ik eerder de camping had gevonden had ik het misschien niet gedaan. Had ik daar een chalet gehuurd en rustig aan gedaan. Ik weet het allemaal niet meer. Ik geef dit een kans en anders van het voorjaar verder kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:41

Spreekt de omgeving je verder wel aan?
Geef het idd even de tijd. Ik zag dat je 44 jaar in je vorige woning hebt gezeten. Dan is dit een enorme omschakeling.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:53

Omgeving is prachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:13

kohtje schreef:
Van de Haarlemmermeer naar Putten . Ik had dit ook niet verwacht . Misschien komt het omdat dit huis zo steriel is. Zo eng netjes dat ik het gevoel heb dat ik geen spijker in de muur mag slaan omdat dat niet hoort.

Ik heb hetzelfde.. Wij hebben in November dit huis gekocht en gaan klussen en door heel veel tegenslagen 2 weken geleden pas verhuisd. In de tussentijd zijn we bij mijn ouders gaan wonen. Daar voelde ik me meteen weer thuis, en nu zitten we ineens weer met zijn tweetjes in dit grote huis wat niet thuis voelt.
Het is te mooi, te netjes voor mij en ik mis de drukte om me heen.

We wonen er nu ruim 2 weken en nu begint het te wennen en meer als thuis te voelen.