AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:54

idinn schreef:
Oh wat heerlijk zo'n systeem in je kas Carina!

Ik moet ook door de woonkamer met mn gietertje. Staat er ook eentje onder de regenpijp van de overkapping. Maar ja, moet het wel af en toe regenen :+

Mn plantjes zien er al minder zielig uit nu de zon er weer vanaf is. Goede hoop dat ze het blijven doen. Morgen nog even binnen wat dingen zaaien (courgette oa).

Heeft er trouwens nog iemand iets nodig? Ik heb nog een halve boodschappentas vol tuintjes. Ook van vorig jaar, maar meeste van dit jaar!

Heb je misschien courgette, spinazie en cherrytomaat? Die mis ik namelijk nog en zou ik heel graag willen. :D

Anoniem

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:50

Steefz, bladluis ziet er allemaal aardig dood uit. Nog wel wat overlevende.. maar verpakking raad sowieso aan na een week nog eens te sprayen. Doe ik denk morgen al, want het waren er in de klimplant echt heel erg veel. En dan volgend weekend nog een derde keer herhalen.

Ze zitten gelukkig nog niet op mijn planten die eronder staan!

Plantjes groeien goed! Altijd leuk van die foto's om te zien hoe ze groeien. Ik blijf het knap vinden wat uit 1 zo'n zaadje komt :')

Quir, uit mn hoofd heb ik sowieso de cherrytomaat, die andere 2 zal ik straks even voor zoeken!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:54

Steefz, ik doe het ook op mijn balkonnetje alhoewel ik nog niet zo veel buiten heb staan. Mijn paprika plant van vorig jaar gaat heel goed die staat met dit weer wel al paar uren buiten. Blad is groot en bovenin verschijnen knopjes van bloemetjes/vruchtjes.. Top! Daarnaast heb ik nog een aardbei geprobeerd van vorig jaar en daarvan heb ik 2 inieminies over kunnen potten naar een groter bakje. Hebben al 2/3 nieuwe blaadjes aangemaakt, dus ik heb hoop! :D

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:08

Hier zijn de moestuintjes nog een beetje wennende buiten. Ze zijn nog niet allemaal over de shock heen van het naar buiten verplaatsen. De doperwt is wel al als een gek omhoog aan het klimmen via mn constructie dus dat is leuk! Heb ook nog een andere leuke toevoeging, geen groente maar een bananenplant :D Als het goed is kunnen er over 3 jaar bananen aan zitten als alles mee zit :):)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:54

Ik heb genoeg winterharde bananen bomen gezien in Nederland maar nog nooit 1 die ook daadwerkelijk vruchten ging geven, wat voor een heb je Melisjeee? Ik hoop dat die van jou wel vruchten gaat geven! :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:04

kun je plantjes verpotten in glazen potten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:14

Jeika schreef:
kun je plantjes verpotten in glazen potten?

:j

Maar niet buiten zetten, water loopt niet weg.

Mijn slamix is verbrand :+ compleet verteerd := stond meer in de zon dan ik door had

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:20

Boompje1985 schreef:
Ik heb genoeg winterharde bananen bomen gezien in Nederland maar nog nooit 1 die ook daadwerkelijk vruchten ging geven, wat voor een heb je Melisjeee? Ik hoop dat die van jou wel vruchten gaat geven! :j

Ik heb dr ook nog niet echt vertrouwen in dat het gaat lukken, maar altijd leuk om te proberen! Zal morgen kijken welke het is!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:31

Is mijn courgette nou heel stiekem al bloemetjes aan het maken?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:33

Afbeelding

Afbeelding

-snik- meloen 1 is overleden , hij is door poes van de trap geduwd ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:06

Stoute poes

Lee,lijkt er wel op :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:38

Jeeej top, ik heb iets van 15 courgetteplantjes, gek op courgette <3

Rebecca, voor de volgende keer misschien ook extra ondersteunen? Het lijkt me een vrij dun stengeltje. Wel sneu, mijn katten hebben ook veel zaailingen in het begin vermoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:46

Oh bloempjes <3 , courgetties eet ik niet bah :P

Ik ondersteun momenteel niks :P , maar voor meloentje achteraf misschien wel. Heb er nog 1 maar die is vanaf begin al het kleintje geweest , heb de geknakte de kas ingegooid en met veel grond het gebroken stammetje ondersteunt en nu hoop ik op een wonder :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:50

Overigens beginnen mijn watermeloentjes nu echt te groeien. Heel leuk, hopen dat ik het in leven kan houden :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:51

Mijne doet nog niks en anders heb ik nog een reserve potje staan. Stukje plakband om de stel wil ook wel is helpen rebec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:53

Ik dacht eerst serieus aan ductape erom :') , in de kas kan hij nog een 2de keer dood :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:55

Mijn komkommer geeft al veel bloemetjes. Maar die vallen eraf als ze zijn uitgebloeid en vervolgens zie ik niks. Klopt dat? Moet je gewoon geduld hebben en krijg je vanzelf nog wat te zien? Of zijn het stiekem allemaal mannelijke bloempjes die geen komkommer maken? :')

Aahw arm meloentje! Hopelijk helpt een pleistertje haha

Quir, ik ga straks thuis voor je zoeken trouwens! Gister helemaal bij ingeschoten (iets met warm buiten en borrelen tot laat :+).

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:00

Dat klop,straks mini komkommertjes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:28

Harrejakkes. Mijn sperziboonplant is compleet verbrand door de zon in de kas..... Boe!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:55

Wow 15 courgetteplanten :wow: Dat wordt wel héél veel courgette eten. Je weet ook dat courgetteplanten vrij groot worden? De bloemen moeten overigens wel bestoven worden, dus als ze niet buiten staan zullen de bloempjes geen vrucht worden (of je moet natuurlijk insecten in je huis hebben rondvliegen ;) )
Even offtopic, maar ik heb echt krom gelegen om dat filmpje uit je profiel Lieveli. Echt de beste clip ooit! :')

Balen van je meloen Rebecca! Stond 'ie dan zo dicht bij de trap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:58

Hij moest naar beneden met zijn broertje, maar moest ook wat anders pakken en kat liep achter me aan . Dus ik de plantjes bovenaan de trap gezet en opeens gaat kat plantje snuffelen en kopje geven. Alleen dat kopje was een duw en meloen rolde zo de trap af en kwam helemaal verkeerd terecht :(

Tragisch ongeluk :(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:59

Denk dat 't beter is gelukt dan de gemiddelde traploper zo te horen... :P
Maar het is wel echt jammer.

Weet iemand hier hoe 't kan dat mijn plantjes stuk voor stuk helemaal dood gaan en dun worden > hangen? Ik snap d'r NIKS van. -O- alles volgens de regels gedaan.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:15

Ah, dat is zeker tragisch Rebecca. Probeerde de kat gewoon vriendjes te worden met de meloen, eindigt het zo.. -O- Hopelijk komt 'ie er nog bovenop!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:08

SpeechLess schreef:
Wow 15 courgetteplanten :wow: Dat wordt wel héél veel courgette eten. Je weet ook dat courgetteplanten vrij groot worden? De bloemen moeten overigens wel bestoven worden, dus als ze niet buiten staan zullen de bloempjes geen vrucht worden (of je moet natuurlijk insecten in je huis hebben rondvliegen ;) )
Even offtopic, maar ik heb echt krom gelegen om dat filmpje uit je profiel Lieveli. Echt de beste clip ooit! :')

Balen van je meloen Rebecca! Stond 'ie dan zo dicht bij de trap?

Jaaa de planten gaan straks naar buiten, dit was een testplantje. Ik heb een penseeltje om ze te laten bevruchten want we wonen hier pas net en ik heb geen idee of er hier veel bijen en hommels vliegen.

Lekker nummer ook he? Papayaaaa!

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:09

Ik wil een paar foto's planten maar foto's doen het niet ;(