[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:29

-O-

Ons droomhuis is voor onze neus verkocht -O- Verhuurders hadden de huurders een bod gedaan dat ze het voor €300.000 mochten hebben. Hadden ze niet op toegehapt maar nu wij dus voor de 2e keer zijn wezen kijken en een bod wilden gaan uitbrengen werd het ze te heet onder de voeten en hebben ze dat dus onderhands met de verkopers geregeld. Makelaar was net zo verbouwereerd als wij... Beetje jammer dit!

Maar goed, dan maar weer verder kijken. Zagen ons al helemaal daar zitten maar dan zal 'ons' huis nog wel komen. Proberen al wat bezichtigingen te plannen maar valt niet mee, moet veel werken en lief ook. En de bezichtigingen die hij gepland heeft, moet ik dus werken dus die moeten weer omgezet :+ En straks even met directie overleggen of ik een vergadering mag skippen...

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:30

Neeee... dat meen je niet! Da's ook zonde van je tijd zeg met die huurders :x

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:34

wat balen Tamara.. :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:41

Aaah, gads... balen Tamara!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:45

Pffff k*t zeg Tamara.. Daar ben ik ook echt bang voor. Dat als wij straks iets hebben waar we ons al helemaal zien wonen, het dan voor je neus verkocht wordt.

Loes mag ik heel toevallig de funda link van het huisje? Ben heel benieuwd en wij vissen totaal niet in dezelfde vijver. Zit gok ik minstens zo'n 200 kilometer tussen. :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:46

Ja is echt jammer... Vooral omdat het huis al 6 jaar te koop staat en dan ben je zó dichtbij en wordt het alsnog voor je neus verkocht...

Maar goed, hebben inmiddels alweer 3 andere bezichtigingen staan. Mijn moeder wil evt. wel in ons huis zitten met de Open Huizenroute zodat wij zelf rond kunnen, ook fijn. Dus dan gaan we met frisse moed weer verder :)

Berdien nog bedankt voor de toelichting over het kadaster!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:51

He wat balen Tamara! Daar zou ik ook beetje ziek van zijn! Maar inderdaad jullie huisje komt dan nog wel :).

Marena, ik snap echt heel goed dat je gek wordt van alle meningen. probeer gewoon te doen wat je zelf denkt dat goed is. Wel lastig!

Jillie, je hebt PB!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:55

Weten jullie hoe het zit? Als je een offerte ontvangt van de hypotheek verstrekker, betekend nog niet dat ze er zeker mee door gaan toch?

Dit is de eerste keer voor mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:06

Wat balen Tamara! Hier zijn wij ook steeds zo bang voor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:21

Shiloh, als het goed is staat er op de offerte 'onder voorbehoud van acceptatie'. Dat er een offerte betekent dat de bank er heil in ziet, anders doen ze dat namelijk niet. Maar het is zeker geen 100% garantie dat de hypotheek uiteindelijk ook verstrekt gaat worden.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:46

Wat balen Tamara..
En Pmarena, ik begrijp dat echt niet zo qua styling. Als je echt geïnteresseerd bent kijk je daar toch wel door heen lijkt mij? (maar blijkbaar vergis ik mij daar in als ik het hier zo lees af en toe) Zelf kunnen wij er Iig wel doorheen kijken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:48

Berdien schreef:
Shiloh, als het goed is staat er op de offerte 'onder voorbehoud van acceptatie'. Dat er een offerte betekent dat de bank er heil in ziet, anders doen ze dat namelijk niet. Maar het is zeker geen 100% garantie dat de hypotheek uiteindelijk ook verstrekt gaat worden.

Dat dacht ik al :) , dankjewel! De hypotheek adviseur verwachtte namelijk morgen de offerte. Dus dat is in ieder geval een goed teken. Wel spannend!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:51

Ja zeker! Een offerte is al wel echt een stap in de goede richting hoor. Vaak is de acceptatie ook een formaliteit. Ik zal je niet vervelen met horrorverhalen over dingen die daarbij fout kunnen gaan, want het overgrote gedeelte gaat gewoon goed. Ik zit al weer eventjes in het vak en ik heb nog nooit een offerte verstuurd die later niet gewoon door de bank geaccepteerd werd :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:57

*\o/*

En als de offerte er is, hoe lang duurt het dan gemiddeld voor de acceptatie definitief is? Gaat daar gemiddeld nog veel tijd overheen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:01

Als de offerte er is dien je die te ondertekenen en terug te sturen. Heb je alle acceptatie stukken al ingestuurd? Zo nee, dan stuur je die met de offerte mee terug. Dan wordt dat getoetst, en vaak heb je dan al binnen een paar dagen uitslag. Afhankelijk van hoe druk het bij de bank is en hoe gecompliceerd je aanvraag is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:32

@jess: welkom! En wat leuk dat ze jullie bod geaccepteerd hebben! :D :D :D
@tamara: wat een bizar verhaal zeg, dat dat zomaar kan...
@pmarena: de fotografe die ons huis op de foto heeft gezet was ook styliste. Wat mij opviel is dat ze vaak met de plantjes e.d. de kleuren van de ruimtes doortrok zeg maar, om wat meer eenheid te creëren ofzo. De handdoeken etc moest ik weghalen, ondanks dat ik die zelf ook wel gezellig vind staan. En eerlijk is eerlijk, op de foto's toont het echt beter, minder kaal dan ik op dat moment zelf vond.

Ik vind het allemaal wel spannend nu, kom maar op met die kijkers. Ben er aan toe!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:34

Dat bedoel ik, de 1 zegt dat je absoluut lekker dikke nieuwe handdoeken neer moet leggen voor het luxe "hotel-gevoel" en de ander zegt weer dat ze absoluut weg moeten :P

Net zoals met kleden: de ene stylist die legt een kleed neer zodat het er lekker knus en sfeervol uitziet, en de andere stylist die haalt een kleed juist weg.. enz. enz. enz.

Heb je nog een link van jouw huis? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:09

Ja hoor, je krijgt zo PB. Ben benieuwd wat je er van vindt :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:11

Onze woning staat sinds eind september te koop.
Onze droom is om paard (+meer paard uiteraard) aan huis te hebben.
Volgend weekend doen we ook mee aan de open huis dag.
Hopelijk komen er mensen :)

1 is genoeg om te verkopen :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:25

Wat ontzettend balen Tamara!

pmarena blijft lastig, maar maak je er niet al te druk om. Doe die basis dingetjes die je van plan bent. In principe moet het niet van een paar handdoeken afhangen of je het huis wel of niet verkoopt. De fotograaf van onze makelaar zei alleen wel om zoveel mogelijk losse dingen weg te halen en dat ook tijdens bezichtigingen te doen. Maar een kleed kun je dan wel weer rustig laten liggen.

Sanet je wilt niet weten hoe vaak ik dat gehoord heb 'je hebt er maar 1tje nodig' we zijn anderhalf jaar verder. Nu heb je de tijd wel mee want het is duidelijk dat de huizenmarkt flink aan begint te trekken.
Hangt er natuurlijk ook van af wat voor type woning je te verkopen hebt. Soms kan het snel gaan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:40

Ik vind dat je aan het huis nog wel mag zien dat er iemand woont hoor, maar zonder de vieze sokken, onderbroeken en vaatdoekjes :D. En ik zou niet teveel moeite doen om een kleed elke keer helemaal weg te halen, als jij dat kleed daar leuk vindt staan, dan moet je die daar gewoon laten staan.
Wij hebben 3 katten, hun losse mandjes en spulletjes haal ik wel weg. Maar de krabpalen... uh, ja, dan moet ik de paardentrailer voorrijden en die vol stoppen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:45

Natuurlijk mag je zien dat er iemand woont, maar aan de andere kant moet je de koper ook de ruimte geven om zich voor te stellen dat zijn eigen spullen er staan. En blijkbaar is dat voor sommige mensen erg moeilijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:52

ik ben niet ongeduldig hoor... klein beetje maar.
weten jullie hoe lang het duurt voor een huis op funda zichtbaar wordt? Makelaar heeft het gisteren aangemeld, maar ik zie nog niets...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:52

Ik lees hier goede en voorzichtig goede berichten! Leuk! *\o/* En je mag imo zeker zien dat er in een huis word gewoond, maar sommige mensen maken er wel echt een bende van waardoor het bijna niet voor te stellen is. Ik las trouwens ergens dat het schijnt te helpen wanneer je voor een bezichtiging een bosje verse tulpen op tafel zet, een warme appeltaart bakt en (mits het niet hartje zomer is en je erover beschikt :P ) de open haard aan kunt zetten. Mensen schijnen zich dan eerder thuis te voelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:54

Tja en mij maakt het persoonlijk geen flaus aus of er wel of geen kleed ligt en al dat soort dingen... het is al sinds 2009 "mijn huis" niet meer en als je er maar anderhalf jaar gewoond hebt dan is er sowieso al geen enorme binding :P

Het is dus puur zaak om het er aantrekkelijk bij te laten liggen voor op de foto's, voor kijkers en voor een eventuele nieuwe huurder want leeg laten staan is natuurlijk ook niks.

Wel balen....de huidige huurder heeft per 31 maart opgezegd en ik had een beetje hoop dat wemisschien al van het weekend het huis in konden om flink te klussen voor de Open Huizen Dag, maar hij gaat echt pas de 31e er uit. Dus dan moeten we echt doordeweeks tussen ons werk en alles door klussen.... nouja het is niet anders.