Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:14

xx_Lyzet schreef:
Wie heeft het over een samsung van 150 euro? En creapy toestellen zoals? Dan kan je into iphone zijn. Maar je loopt samsung wel erg af te kraken zeg... bah!

Als je kan lezen, zie je dat ik Samsung juist niet afkraak. ;) Heel veel mensen vergelijken de goedkope modellen van Samsung met een iPhone en dat kan je gewoon niet vergelijken, omdat die telefoons gewoon voor een hele andere doelgroep zijn. Apple produceert alleen hele dure, kwalitatief goede telefoons. Samsung produceert ook goedkopere/minder kwalitatief goede telefoons, maar daarnaast ook hele goede teldfoons die net zo goed (of misschien zelfs beter) zijn dan iPhones. Telefoons als de galaxy 4, 5 of 6 doen namelijk echt niet onder voor iPhones. Maar- daar betaal je dan ook weer veel geld voor, net als een iPhone. Ik denk dat jij mijn berichtje echt totaal verkeerd begrepen hebt net.
Als je Samsung en Apple gaat vergelijken moet je dit wel doen met de goede toestellen van Samsung, dat bedoelde ik.

Ik ben overigens niet into iPhone, heb jarenlang Samsung gehad en vind mijn iPhone niet perse prettiger dan m'n oude samsungs.

Edit: ik snap niet waarom ik mezelf verdedig want m'n vorige berichtje was ook al vrij duidelijk :') ik heb echt serieus nergens Samsung afgekraakt en ga juist in tegen de Apple hype, maar lees lekker wat je lezen wil

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:13

Ik heb voor de reset netjes een back-up gemaakt, maar ben wel alle na appjes 15-7 kwijt...:(

wouterpaard

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:23

Heeft iemand ervaring met de HTC one mini 2? Ik had een Samsung 4 mini (die echt niet beviel)toen mijn vriend een nieuwe kreeg, kreeg ik zijn HTC one die is nu 2 jaar oud en bevalt heel goed. Maar is voor mij net wat te groot. Omdat hij zo goed bevalt dacht ik aan de one mini 2.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:14

Quad schreef:
Wat ik me afvraag, hoe oud is je Honor 3C? Waarom geen aanspraak maken op je garantie? Het is namelijk een prima toestel.. En later dit jaar komt er een update naar Android 5.0 uit.

Komt die voor de 4G versie of ook voor de 2G/3G versie? Die heb ik namelijk gekocht eind december 2014.
Heb je evt een link waar staat dat de update komt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:26

Ik ben opzoek naar een nieuwe batterij voor mijn Samsung S3 mini, maar op de site kom ik er geen wijs uit. Welke andere sites zijn eventueel betrouwbaar om een nieuwe batterij te kopen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:32

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:40

Ik begin nu langzaamaan gek te worden van mijn telefoon.. Dus nu rustig aan opzoek naar een nieuwe.
Wat ik zoek:
- Goede batterij (iig groter dan de 1800 mah die ik nu heb)
- Beetje mooie camera (ook liefst beter dan dat ik nu heb, minimaal 8mp)
- Android
- Groot geheugen, liefst meer dan 8 gb
- Beetje snel

Budget is 280 euro!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:52

De Huawei p8 lite?
13 mp camera, 16GB geheugen, octacore prosessor, 2200 mah batterij, 250 euro.
Mijn man heeft deze sinds kort, en het is een prima telefoon.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:03

Ik heb daar inderdaad ook naar gekeken! Heb alleen helaas geen goede ervaringen met Huawei... Zou het liefst een Samsung hebben, maar die hebben op het moment niet echt een telefoon die aan mijn eisen voldoet..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:12

De reviews zijn goed over die Huawei.
Er zijn ook zat Samsungs die niet best zijn. (traag,weinig geheugen)
Ik heb zelf de Galaxy s5.
Echt een top telefoon!
Mijn man heeft de Huawei sinds 2 weken en hij is er zeer over te spreken.
Ik bedoel dat de ene telefoon de andere niet is, ook al zijn ze van hetzelfde merk.
Informeer anders eerst in een telefoon winkel, kan je horen van de verkoper of het een goede telefoon is.
Kan je meteen vragen wat het verschil is met de huawei waar jij slechte ervaringen mee hebt.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:22

Yvankaxx schreef:
Ik heb daar inderdaad ook naar gekeken! Heb alleen helaas geen goede ervaringen met Huawei... Zou het liefst een Samsung hebben, maar die hebben op het moment niet echt een telefoon die aan mijn eisen voldoet..

Wat is je huidige telefoon?
De Huawei P8 lite lijkt een prima toestel te zijn, maar misschien kan je ook wachten tot de Motorola Moto G 2015 met 2GB/16GB verschijnt, die gaat ook rond de €250 kosten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:32

Heeft iemand ervaring met een Samsung Galaxy A5?

Ik word gek van mijn S4 mini, de hele vakantie ging hij uit zichzelf uit, terwijl de batterij gewoon vol was en ik hem op een koele plek had gelegd.
Hele telefoon schoongemaakt van binnen, maar hij blijft ook vastlopen..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:32

Al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Anders een RMA proberen..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:39

Ik heb nu de HTC desire 500.

Wanneer verwachten ze die nieuwe Motorola?
Ik had ook gekeken naar de Samsung galaxy s5 mini, lijkt ook een aardig goed toestel? Of de s4.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:40

Quad schreef:
Al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Anders een RMA proberen..

Allebei al gedaan.
Paar keer naar de winkel geweest, maar zij weten het ook niet..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:43

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:59

Kan ik wel doen ja!
Bel morgen wel even hoe of wat, kan ik er nog een nachtje over slapen of ik het echt wil, of dat ik een nieuwe aanschaf.

Heb hem wel een keer laten vallen (behuizing is een beetje stuk) en hoop niet dat ze daar moeilijk over gaan doen..

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:05

Yvankaxx schreef:
Ik heb nu de HTC desire 500.

Wanneer verwachten ze die nieuwe Motorola?
Ik had ook gekeken naar de Samsung galaxy s5 mini, lijkt ook een aardig goed toestel? Of de s4.

S5 mini heb ik zelf en vind hem persoonlijk erg fijn, enige min die ik zelf heb is dat het scherm erg veel batterij opvreet, vooral mocht ik hem op 's nachts eet die niet al te veel batterij op (van 00:00 > 10:30 niet gebruikt en was van 92% naar 90% gegaan. wel zonder auto en op donkerste stand), camera klooi ik niet al te veel mee maar vind het jammer dat er geen nacht filter is (ook tussen downloads gespiekt en kon hem ook niet vinden).
Batterij gaat bij veel gebruik 1,5/1 dag mee en weinig 2 tot 3 dagen mee.
Heb zelf er niet veel apps op staan, paar spelletjes. retrica, aviary, whatsapp, avast, tekenprogramma, voor school nog 1 app en spotify en is nog behoorlijk snel (al gooit spotify mij als ik deze afgesloten heb de eerste keer wel uit, daarna niet meer en heb af en toe dat het toetsenbord vertraging heeft (is maar 3 keer gebeurd maar goed :+))

Over het scherm kan ik niks zeggen, heb hem nog niet laten vallen, heb wel een hoesje eromheen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:58

Ess_Ramona schreef:

Ik word gek van mijn S4 mini, de hele vakantie ging hij uit zichzelf uit, terwijl de batterij gewoon vol was en ik hem op een koele plek had gelegd.

Ik denk dan toch aan de batterij, hier gebeurt precies hetzelfde tenzij de tel aan de lader ligt, dan kan ik hem de hele dag gebruiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:41

Mijn zoektocht is nu ook officieel begonnen. Als je kijkt naar Samsung, wat is daar een vergelijkbare een mbt HTC One Mini? Die heb ik nu namelijk, 1,5 jaar veel plezier aan gehad maar nu best traag en de plastic zijkanten hebben best wat scheuren.

Ik weet nog niet goed welk toestel ik wil.

Iig:
- KPN
- 4G
- Redelijk tot goede camera
- uitbreidbaar geheugen
- verwisselbare accu

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:48

Wat is je budget hiervoor?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:09

Daar ben ik nu met mijzelf mee in discussie. :+ Ik twijfel namelijk tussen een los toestel (max 300,-) met sim-only (max 30 pm) of compleet abonnement zoals ik nu ook heb. Nu betaal ik 46,- per maand, wil ik graag minder hebben.

Nu heb ik 500 mb internet en 150 minuten/smsjes en los nog spotify. Dat is voor een nieuw abonnement ook genoeg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:47

Amandavd schreef:
Ess_Ramona schreef:

Ik denk dan toch aan de batterij, hier gebeurt precies hetzelfde tenzij de tel aan de lader ligt, dan kan ik hem de hele dag gebruiken.

Ook aan de lader doet ie t :').

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:44

Heeft iemand hier de Windows Lumie 640?
mijn vraag daarover is: zit er snapchat op (6snap)?
en zijn er nog andere dingen die ik moet weten? ik ga hem namelijk aanschaffen binnenkort
alvast bedankt

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:04

Wat is de reden dat je voor een Windows Phone toestel gaat?
(Prima toestel, en zeker voor de prijs!)
Je vraag over Snapchat is al wel beantwoordt in je topic..