Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:56

noviceh schreef:
Ik zou sowieso het toilet apart doen :j

Ik zat daar ook al aan te denken, maar weet niet of ze de machines in de badkamer wil?

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:02

Ik zou de douche plaatsen tegen de wand van de wasruimte, en dan 2 wandjes plaatsen, naast de deur en naast het toilet. Anders is de badkamer altijd nat voor de ingang als je doucht!

Misschien ook de wc een kwartslag draaien, en naast het bad plaatsen. Dan kijk je niet in de spiegel van het badmeubel als je op het toilet zit.

Kan de deur naar de badkamer nog iets naar rechts? Dan heb je naast het badmeubel ruimte voor een handdoekenrek en/of wasbox?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:10

Angelaa2 schreef:
noviceh schreef:

Ik zat daar ook al aan te denken, maar weet niet of ze de machines in de badkamer wil?

Die hoeven daarvoor de badkamer niet eens in.

Als de wc en douche van plek wisselen kan de badkamer kleiner worden. De wasbak/het meubel moet dan alleen wel ook wat kleiner.

Ik denk persoonlijk dat die 'opoffering' het waard is.

Afbeelding

In dit tekeningetje heb ik de douche naar rechtsboven gezet met een glaswand oid er tussen maar dat zou ik niet perse zo doen.
Ik ga het nu alleen niet meer aanpassen in de tekening.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 13-11-24 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:18

noviceh schreef:

En hoe zou je die dan indelen in deze ruimtes? Hebben we zeker ook aan gedacht, maar komt voor het mooie net niet lekker uit, je krijgt een veel grotere overloop-/ hal en een kleinere badkamer.

Angelaa2 schreef:

Liever een toilet in de badkamer dan de wasmachine in de badkamer vind ik persoonlijk.

Varenka schreef:
Ik zou de douche plaatsen tegen de wand van de wasruimte, en dan 2 wandjes plaatsen, naast de deur en naast het toilet. Anders is de badkamer altijd nat voor de ingang als je doucht!

Misschien ook de wc een kwartslag draaien, en naast het bad plaatsen. Dan kijk je niet in de spiegel van het badmeubel als je op het toilet zit.

Kan de deur naar de badkamer nog iets naar rechts? Dan heb je naast het badmeubel ruimte voor een handdoekenrek en/of wasbox?

De douche tegen de wasruimte wand is misschien niet zo'n gek idee, gezien je aan de andere kant van de muur ook leidingwerk nodig hebt voor de wasmachine. Hij staat niet ingetekend, maar de bedoeling is dat er een douchedeur komt. Een muur is ook een optie, maar maakt de ruimte voor het oog wel kleiner? Al oogt het misschien ook weer 'rustiger'.

Vraag me af of je jezelf ziet in de spiegel, maar is een goed punt om mee te nemen. Ons idee was het bad half vrijstaand in het midden voor het raam. Ook gedacht om toilet ernaast te doen, maar dan zouden we deze moeten opschuiven waardoor het bad niet meer in het midden komt....we vragen ons af of het bad half vrijstaand dan nog wel mooi is of we niet toch voor een half vrijstaand hoekbad moeten gaan.

Bedankt allemaal! Ik vind het fijn om te sparren, de punten die jullie nu noemen hebben we zeker ook al in overweging genomen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:15

Malenka schreef:
Die hoeven daarvoor de badkamer niet eens in.

Als de wc en douche van plek wisselen kan de badkamer kleiner worden. De wasbak/het meubel moet dan alleen wel ook wat kleiner.

Ik denk persoonlijk dat die 'opoffering' het waard is.

[ Afbeelding ]

In dit tekeningetje heb ik de douche naar rechtsboven gezet met een glaswand oid er tussen maar dat zou ik niet perse zo doen.
Ik ga het nu alleen niet meer aanpassen in de tekening.

Eens met Malenka! Als je de mogelijkheid hebt, doe het toilet apart.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:27

Sammiej, heb je een huidige tekening of foto’s van de ruimte? Kan je eventueel ruimte inleveren op de wasruimte als je wasmachine en droger op elkaar plaatst?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:30

Afbeelding

Ik weet niet of dit een optie is, natuurlijk. Maar op deze manier heb je het toilet apart, verlies je geen badkameroppervlak en verlies je ook geen 'loze' waskamer ruimte.

Rechts heb je dan een soort 'wetroom' idee, en links meer ruimte voor misschien een extra grote wastafel met spiegels en het bad niet voor het raam (is er een reden voor die keuze?).

gonniee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:45

Meningen verschillen uiteraard, ik hou zelf van ruimte op de badkamer. Als dat betekent de wc op de badkamer, omdat deze anders erg klein wordt, zou ik daarvoor kiezen. Grote boodschap doet men dan maar even beneden, heb ik er geen last van als ik in bad wil bijvoorbeeld. En met een klein kind, is het ook wel fijn als deze naar de wc kan vanuit bad, zonder de hele gang nat te maken

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:31

wij hebben een T vormig muur (omgekeerde T is het eigenlijk) waar het badmeubel tegen aan staat, achter de ene kant is het toilet (zodat deze geheel uit zicht is) aan de andere kant is de inloopdouche, is dan ook uit zicht, deze zijn door een muurtje met daarboven matglas gescheiden, het bad hebben wij rechts dan staan, is heel ruimtelijk geworden bij ons en je kijkt niet tegen een toilet aan :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:37

Wat als je de wasruimte "pas" maakt voor wasmachine en droger naast elkaar voor het raam?
Apart toilet er naast en dan de badkamer?
Dan hoeft WC niet in de badkamer en heb je veel "vrije ruimte"

Afbeelding

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:47

Hier wordt momenteel de gehele bovenverdieping verbouwd (oude boerderij - er waren paar gekke kamertjes en verder niks). Alles is gesloopt en kaal gemaakt en nu wordt het weer opgebouwd. Hier werd ook door meerdere mensen gezegd dat we de wc apart moesten doen van de badkamer maar ik heb daar nooit het nut van gezien dus hij komt er bij in. Nu kunnen we 4 grote slaapkamers doen, een ruim washok en een ruime badkamer. Vond een klein hokje ergens tussen proppen voor een wc zo onlogisch.

Ik zou zeker niet een stuk van de badkamer halen om een klein wc hokje te maken. Als het goed is heb je beneden ook een toilet toch? Eens met Gonnie dus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:49

Als de ruimte er is, zou ik het juist weer wel doen.

Maar ieder daarin zijn/haar keuze, natuurlijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:50

Ik ben ook team toilet in de badkamer. Zeker als er elders nog een apart toilet is.

Mocht je hondsberoerd zijn en boven de pot hangen, dan is het fijn dat je je in dezelfde ruimte kunt opfrissen. Na een paar keer buikgriep met het gezin ben ik daar heilig van overtuigd. :o Heel persoonlijk, natuurlijk!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:29

_Lorette_ schreef:
Ik ben ook team toilet in de badkamer. Zeker als er elders nog een apart toilet is.

Mocht je hondsberoerd zijn en boven de pot hangen, dan is het fijn dat je je in dezelfde ruimte kunt opfrissen. Na een paar keer buikgriep met het gezin ben ik daar heilig van overtuigd. :o Heel persoonlijk, natuurlijk!

Haha, hier sluit ik me bij aan. Vorige week nog mogen meemaken :')
Ik was heel blij met ons toilet in de badkamer.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:58

Mijn man heeft de gewoonte om smorgens uitgebreid te gaan zitten poepen. Heel fijn (not) als toilet en douche tegenover elkaar zitten.
En als hij net "heeft gezeten" ga ik ook niet voor de lol staan douchen zeg maar :')

Tis dat de badkamer "te goed is" om te slopen. Anders had die veel kleiner geworden en een toilet apart :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:11

Mri schreef:
Mijn man heeft de gewoonte om smorgens uitgebreid te gaan zitten poepen. Heel fijn (not) als toilet en douche tegenover elkaar zitten.
En als hij net "heeft gezeten" ga ik ook niet voor de lol staan douchen zeg maar :')

Tis dat de badkamer "te goed is" om te slopen. Anders had die veel kleiner geworden en een toilet apart :')

Die gewoonte heeft mijn man ook, maar die doet dat niet in de badkamer. Maar op toilet beneden.

Als er ruimte was zou ik boven ook een aparte toilet willen, maar goed dat past niet

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:30

Wij gebruiken het toilet in de badkamer ook niet voor de grote boodschap (alleen in 'nood' :') . Dat is idd goor als je wil douchen.
Het aparte toilet is de poepwc.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:42

Mri schreef:

Wij hebben straks 3 wc's. Eentje in onze gang (in woonhuis), eentje in de bijkeuken (boerderij / bedrijfs wc) en dus eentje boven in de badkamer. Hij mag poepen mooi beneden doen hoor. :') Dat mag alleen boven als je ziek bent en de wc beneden niet gaat halen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:43

Hier ook wc in de badkamer en een poepverbod. Alleen mijn oudste vindt het leuk om wel boven te poepen als zijn broer onder douche staat.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:10

_O- ik ga stuk om alle poepverboden. Hier heel bewust gekozen voor een wc met een plateautje erin boven. Het is een prettig idee om soms te kijken naar je poep. Ons toilet boven is apart van de badkamer. Beneden hebben we wel een ‘plons’model.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:28

Wij moesten met het plaatsen van de leidingen rekening houden met de dikte van de muren. Weet niet of jij daar op moet letten? Ons toilet moest zo bv tegen een buitenmuur owv dikkere leidingen.
Wij zaten daarom redelijk vast qua indeling

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:58

Sinds een weekje heb ik gordijnen. Nu die hangen stoort het mij ineens wel dat het boven de bank zo leeg is. De lamp bij het gordijn moet nog vervangen worden, deze in nu tijdelijk.

Maar ik weet niet zo goed wat ik er wil. Hebben jullie ideeën wat mooi zou staan?
Op de muur zit Sigma/Histor Intuitive, de bank is grijs leer, gordijen zijn mosgroen net zoals de stoelen van de eettafel, verder heb ik rafels en kasten van oud Teak.
Ik ben niet van opvallende dingen, maar zou een schilderij wel mooi vinden.
Ook zat ik te denken aan een site table achter de bank, zodat daar iets op kan ipv ophangen.

Waar zouden jullie voor gaan?
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:31

Ik zou een mooie afbeelding op rond forex of iets laten drukken en die ophangen. Op de tafel na is alles recht, ik zou dat breken maar ik weet ook dat daar de meningen over verschillen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:14

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:32

Ik zou een print kiezen met wat contrast, bijvoorbeeld deze

Afbeelding